بوم کسب و کار املاک
این نمونه بوم مدل کسب و کار را یکی از کسب و کارهای فعال در حوزه املاک (مدل های پوشیده و باز، مجلسی، روپوش و…) در اختیار ما گذاشته است، بنابراین صرفاً برای الهام گرفتن افراد فعال در این حوزه کاربردی خواهد بود.
بررسی دقیق و جزئی کسب و کارهای موفق، یک فرصت طلایی برای شناخت مسیر موفقیت است. از این رو در این سری از مقالات سایت زوم کد، به تحلیل و بررسی چند ده نمونه بیزینس مدل کسب و کارهای ایرانی موفق می پردازیم و به صورت کاملاً رایگان آنها را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.
در این مقالات سعی کرده ایم تا بیزینس هایی که جزئیات ۹ بلوک کسب و کارشان به شما در راه اندازی و توسعه کسب و کارتان کمک میکند را گرد هم بیاوریم. این اطلاعات رایگان، بسیار کاربردی و قابل اجرا برای شما است، چون در حال حاضر این بیزینس ها دقیقاً وجود دارند و بیزینس های موفقی نیز هستند.
شناسایی مشتریان و آشنایی با علایق آن ها باعث می شود تا تبلیغات هدفمند و دقیق تری داشته باشید.
مهمترین مشتریان شما چه کسانی هستند؟
- سرمایه گذاران و یاخریداران آپارتمان آماده برای سکونت
- سرمایه گذاران و خریداران ویلا
- خریداران زمین
- سرمایه گذاران کوتاه مدت یا بلند مدت در ملک
- مشارکت دهنده یا مشارکت کننده در ساخت و ساز
- افرادی که به مغازه تجاری و ویا دفتر اداری نیاز دارند.
مشتریان چه ویژگی ها، نیازها و علایقی دارند؟
- اطمینان از سرمایه گذاری یه صورت دست اول از سازنده
- اطمینان از جهت رعایت تمام اصول قانونی عقد قرار داد
تقسیم بندی مشتریان از نظر جغرافیایی:
افرادی که تمایل به خرید یا سرمایه گذاری ملک در مناطق 1 و 2 تهران دارند.
افرادی که تمایل به خرید ملک در خیابان های پونک، ولنجک و طالقانی دارند.
افرادی که قصد راه اندازی ویا انتقال مجموعه تجاری و یا اداری خود به منطقه 5 تهران، منطقه آریا شهر را دارند.علی الخصوص فروشندگان کیف و کفش زنانه
تقسیم بندی مشتریان از نظر دهک درآمدی:
افراد با درآمد بالای 40 تا 50 میلیون تومان
محصول چیست؟
- ارائه خدمات مشاوره فروش آپارتمان 60 درصد
- ارائه خدمات مشاوره فروش زمین 20 درصد
- ارائه خدمات مشاوره فروش و اجاره تجاری و اداری 10 درصد
- ارائه خدمات مشاوره فروش ویلا 5 درصد
- ارائه خدامات مشاوره معرفی سرمایه گذار جهت مشارکت در ساخت 5 درصد
در بیزنس مدل املاک چه ارزش هایی برای مشتری فراهم می شود؟
راحتی:
ارتباط مستقیم با سازندگان موردهای موجود در تهران
ارائه خدمات بازدید مجازی به صورت آنلاین
ارائه سرویس رایگان از منزل تا محل بازدید و یا محل قرارداد
پاسخگویی 24 ساعته به تماس های تلفنی، دایرکت اینستاگرام و چت واتساپ
جایگاه و برند:
میزان کمیسیون 2 تا 5 میلیون
هدیه: بادکنک آرایی دفتر یا مغازه
میزان کمیسیون 5 تا 15 میلیون
هدیه: نظافت رایگان محل
میزان کمیسیون 15 تا 25 میلیون
هدیه: سرویس ظروف مسی
میزان کمیسیون 25 میلیون به بالا
هدیه: یک هفته تور کیش
در بیزینس مشاوره املاک از طریق چه کانال هایی مشتری را از حضور و محصول خود آگاه می کنید؟
- قراردادن آگهی در سایت های دیوار و شیپور و سایت های مسکن
- به اشتراک گذاری فایل ها با بنگاه های دیگه.
- پیج اینستاگرام مشاور املاک
- تبلیغات در کانال های اینستاگرام و تلگرام
این مقاله را حتما بخوانید: دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آموزش بازاریابی دیجیتال
مشتری از طریق چه کانال هایی شما را ارزیابی می کند؟
- اینستاگرام (تولید محتوا ازنظرات و رضایت مشتریان و بارگذاری در پیچ اینستاگرام)
- پاسخ گویی از راه دور (پاسخگویی و مشاوره تلفنی / پاسخ به دایرکت اینستاگرام و چت واتساپ)
- ارتباط تصویری (ارسال تصویر و فیلم های آفلاین و آنلاین کامل از محل مورد نظر)
مشتری از طریق چه کانال هایی خدمات و مصول شما را سفارش میدهد؟
- از طریق مراجعه حضوری به دفتر
- مراجعه حضوری به محل مورد نظر مشتری
چگون محصول خریداری شده به دست مشتری می رسد؟
پس از عقد قرار داد، ملک تحویل مشتری میگردد.
- ارسال پیام های انگیزشی هفته یکبار برای مشتریان
- تماس تلفنی دوماه قبل از اتمام قرارداد جهت مشتریان اجاره و بررسی اینکه آیا به تمدد فرار داد و یا جایجایی نیاز دارند. با اعلام آمادگی جهت کمک به آنها
- ارسال فایل های کلنگی به سازندگانی که قبلا از ما خرید کرده اند.
- ارسال پیامک تبریک مناسبت ها، عید، سالروز تولد و…
قبل از فروش:
- تبلیغات
- تهیه فیلم و عکس از ملک های موجود
- جستجو در فایل های مشتریان دز سایت های مختلف
- بازاریابی حضوری جهت املاک تجاری، ادراری و مسکونی
- مراجعه حضوری و برقرای ارتباط با صاحبین املاک در دست ساخت
حین فروش:
- ارسال عکس و فیلم جهت بررسی مشتریان
- برگزاری جلسات برای متقاعد سازی مشتری
- انجام مراحل عقد قرار داد
این مقاله را حتما بخوانید: دوره آموزش عکاسی با موبایل
بعد از فروش:
- پیگیری دریافت اسناد املاک مورد معامله
- پیگری و انجام نظافت املاک مورد تعهد توسط کارگران مخصوص نظافت
- ارسال پیامک های انگیزشی هفته ای یکبار برای مشتریان
- وارد کردن اطلاعات مشتریان در نرم افزار CRM
منابع انسانی:
- صاحب کسب و کار (1 نفر)
- مشاور (2 نفر)
منابع مالی:
- نقدینگی مورد نیاز جهت رهن و اجاره دفتر و تبلیغات
منابع فیزیکی:
- دفتر کار
- تجهیزت و ملزومات اداری دفتر
منابع معنوی:
- فایل اطلاعات املاک
- اطلاعات مشتریان
- سازندگان املاک در مناطق یک و دو تهران
- نگهبانهای ساختمان ها
چگونه کسب درآمد می کنید؟
- ارائه خدمات مشاوره به مشتریان
پرداخت مشتریان به چه صورت است؟
جریان درآمدی فقط به صورت نقدی می باشد که بعد از انجام خدمات، از مشتری دریافت می شود.
- پرداخت نقدی بصورت کارت به کارت و یا چک بانکی به تارخ روز
- دریافت چک دوماهه از مشتریانی که بیش از یکدفعه از خدمات مشاوره استفاده نموده اند.
در این بیزینس مدل کلینیک لیزر مو، چرخه خرید توسط مشتری چند وقت یکبار است؟
- در وهله اول: ماهی ۱ بار
- بعد از ۸ جلسه: هر ۳ ماه ۱ بار
هزینه های ثابت شما کدامند؟
- هزینه اجاره دفتر
- تبلیغات
- هزینه تولید محتوا
- ایاب و ذهاب مشتریان
هزینه های متغییر شما کدامند؟
- هزینه مالیات و عوارض
- هزینه های جاری دفتر (آب، برق، گاز، تلفن و شارژ)
چطور یک مشاور املاک حرفه ای شوید؟
- مشاور املاک بودن باید شغل اولتان باشد.
- طوری رفتار کنید که افراد در برخورد با شما برداشت هایی حرفه ای و جذب کننده از شما دریافت کنند.
- یادبگیرید که شما باید برای مشتری ملک پیدا کنید نه برای ملک مشتری
- در زمان ملافات خریدار و مشتری سکوت نکنید! سعی کنید خودتان اطلاعات را در اختیار خریدار قرار دهید. روند گفتگو را شما در اختیار بگیرید. اجازه ندهید گفتگو بین خریدار و فروشنده طولانی شود.
برای داشتن برخورد حرفهای باید نکات زیر را رعایت کنید:
- از شوخی های بیمورد پرهیز کنید.
- از کلمات و جملات مناسب و حرفه ای استفاده کنید. و با افراد با احترام رفتار کنید.
- سعی کنید در زمان گفتگو آرامش خود را حفظ کنید و ا اعتماد به نفس رفتار کنید.
- افراد را محترمانه خطاب قرار دهید.
- هنگام پذیرش مشتری برخورد گرم و دوستانه داشته باشید. تا اعتماد مشتری را جلب کنید.
- پر انرژی و شاداب صحبت کنید.
- حافظ منافع مشتری باشید.
- در زمان مشاوره حرفه ای عمل کنید و تمام اطلاعت مورد نیاز را جمع آوری کنید. (بررسی ملک پیش از ارائه به مشتری)
- تمامی مشخصات ملک، تمام جزئیات حقوق ملک را بررسی کنید.
- کارت های مشخصات ملک را بنویسد و به مشتریان ارائه دهید.
- سولات درست بپرسید و نیازهای مشتری را کشف کنید.
- صداقت در بیان نقاط قوت و ضعف ملک
- شنونده خوبی باشید و نه بحث کننده خوب!
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.