3 راز محتوای اثربخش
بدون هیچ مقدمه ای بریم سراغ راز محتوای اثر بخش.
محتوای اثر بخش چیست؟ محتوایی است که باعث جذب و اثر گذاری بر روی مخاطب، افزایش فروش و در نهایت رشد کسب و کار شما شود.
چطور بهترین محتوا را تولید کنیم؟
برای تولید محتوای اثربخش باید در تمام محتواهایتان فرمول “ماز” را رعایت کنید. ماز مخفف سه کلمه است که کیفیت یک محتوا را تعیین می کند:
- محتوا
- ارائه
- زمینه یا بک گراند
3. زمینه و بک گراند محتوا باید عالی باشد.
سومین موضوع بسیار مهم “زمینه یا بک گراند” است.
شاید یک محتوای درست کنید که از نظر محتوایی و ارائه در حد عالی باشد.
اما بازی محتوا تاثیرگذار نباشد به نظر شما چه عوامل دیگری وجود دارد که باعث می شود که مخاطبین محتوای شما را نادیده بگیرند؟
اجازه دهید چند مثال بزنم.
فرض کنید یک ویدیو ضبط کرد که کیفیت ویدیو خیلی پایین است.
شاید یک آموزش صوتی ضبط کرده اید که هنوز زیادی دارد.
یک کتاب چاپ کردید که کیفیت چاپ آن مثل کاغذ وب نیست هست.
یک عامل دیگری می رسیم و آن کیفیت محتواست. کیفیت محتوای میتواند اثر قابل توجهی روی میزان اثرگذاری، میزان فروش و جذب مخاطب داشته باشد.
بررسی کیفیت محتوا
کیفیت محتوا در محتوای ویدیویی میتواند بکگراند تصویر باشد.
کیفیت محتوا در آموزش حضوری می تواند کیفیت سالن همایش باشد. سیستم تهویه هوا و کیفیت میکروفون باشد.
کیفیت محتوا در کتاب ممکن است کیفیت جلد کتاب کاغذ چاپ اندازه فونت باشد.
بنابراین مواردی وجود دارد که شاید مستقیم به محتوای شما مربوط نباشد مثل کیفیت کاغذ مسلمان نشان دهنده این است که محتوای ما خوب است یا نه اما همین کیفیت کاغذ بسیار بسیار فروش محصول تاثیر گذار است چرا؟ چون مردم وقتی یک محتوای جدید مواجه میشود و تولید کننده محتوا را نمیشناسند اولین چیزی که توجه شما را جلب میکند کیفیت هستش
فرض کنید یک دوره آموزشی بسیار گرانقیمت خرید اگر در همان لحظه که ویدیو را پخش می کنید ببینید محیط بسیار تاریک و سرد است در همین چند ثانیه اول قبل از اینکه با آموزش و مادرش توجه کنید �ن شما درباره این محتوا شکل میگیرد و از این نظر شما این باشد که این محتوا خیلی هم محتوای خوبی نیست چون تاریک است و نور کافی ندارد و کیفیت تصویر خوب نیست و موارد مثل این
بنابراین مواردی وجود دارد که شاید مستقیم به محتوای شما مربوط نباشد. مثل کیفیت کاغذ مسلما نشان دهنده این است که محتوای ما خوب است یا نه! اما همین کیفیت کاغذ بسیار بسیار فروش محصول تاثیر گذار است. چرا؟ چون مردم وقتی یک محتوای جدید مواجه میشود و تولید کننده محتوا را نمیشناسند اولین چیزی که توجه شما را جلب میکند کیفیت هستش.
فرض کنید یک دوره آموزشی بسیار گرانقیمت خرید اگر در همان لحظه که ویدیو را پخش می کنید ببینید محیط بسیار تاریک و سرد است در همین چند ثانیه اول قبل از اینکه با آموزش و مادرش توجه کنید �ن شما درباره این محتوا شکل میگیرد و از این نظر شما این باشد که این محتوا خیلی هم محتوای خوبی نیست چون تاریک است و نور کافی ندارد و کیفیت تصویر خوب نیست و موارد مثل این
کیفیت نقش مهمی در محتواهای شما دارد.
اولین مورد بک گراند ویدیو باید به مخاطب نشان دهد که شما در کارتان موفق هستید.
مثلا اگر ما درباره آفرینی آموزش میدهیم باید محتوا باید محیط نشون بده که ما در جایی نشستیم که بسیار گران و شیک و در خود توجه است.
اگر درباره مدیریت محتوا تولید میکنیم باید جایی که نشسته ایم و داریم صحبت میکنی این موضوع نشان بده که در مدیریت خودمون فردی موفق هستیم.
دومین مورد بک گراند با محتوا ما همخوانی داشته باشد.
یعنی اگه من در مورد مدیریت آموزش می دهم خیلی مناسب نیست وقتی رفتم مسافرت مثلاً در یک جنگل با لباس ورزشی یک ویدیو ضبط کنم و بگم چطور با کارمندان تان برخورد کنید
این روش به اندازه کافی اثرگذار نخواهد بود چون بکگراند محتوای من محتوای من را تایید نمیکند
سومین مورد این است که بک گراند باید حواس پرتی ها را کاهش بده.
ایده زیاد خوب نیست که در تصویر پر کنیم از اقلام و چیزهایی که به صورت غیر مهم و غیر ضروری توجه افراد را به خودش جلب کنیم و بزرگ بزارم اطرافم پر از اقلام و کتابها و چیزهای دیگری باشد که توجه شما به جای صحبت کردن من به این اقلام جلب بشه زمینه تاثیر منفی در محتوای شما گذشته است پس با رعایت این ۳ تا نکته در بک گراند میتوانیم اثرگذاری محتوا را بیشتر کنیم.
خیلی ممنونم که این ویدیو پادکست آموزشی سه جلسه کوتاه توجه کردید و با من همراه شوید و تا آخر جلسه سوم هم با من همراه بودید
و به تمام دوستان خوب تولید کننده محتوا توصیه میکنم که اگر کتاب محتوای اثر بخش را هم سعی نکردید حتما این کتاب رو تهیه کنید تجربیات و نکاتی که در این کتاب نوشته شد تا قبل از این فقط در دوره های چند میلیونی انی ارائه شده و این اولین بار است که توسط یک کتاب آموزش های سطح بالا و حرفه ای رو دریافت کنید و همراه این کتاب یک هدیه ۹۹ هزار تومانی هم اضافه کردیم که هدیه فیلم بیماری است که قبلاً برگزار شده و البته بلیطش ۳۰۰ هزار تومان بوده ولی فیلمشو ۹۹۰۰۰ تومان میفروشیم و
در این فیلم وبینار هم درباره ۷ روند جدید در صنعت آموزش صحبت میکنند که این ویدیو رو هم میتونید ببینید و نکات زیادی یاد بگیرید امیدوارم روز به روز در کار تولید محتوا موفق تر باشید و بتونید به یک کارخانه تولید محتوا تبدیل بشید موفق باشید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.