چگونه هزینه های سئو را کاهش دهیم و درآمد خود را سریع تر صعودی کنیم؟
در این مقاله به سوالات زیر پاسخ می دهیم:
چرا با افزایش کلیک درآمد افزایش پیدا نمی کند؟
چه کارهایی در سایت انجام شده که هزینه های سئو افزایشی شده ولی درآمد افزایش چشم گیری نداشته؟
چگونه می توانیم این هزینه ها را کاهش دهیم؟
هزینه های احساسی که در سئو انجام می دهم چیست؟
من در سایت از ترفند های ترغیب کننده استفاده میکنم اما چرا درآمد افزایش پیدا نمی کند؟
سفر مشتری در سئو چگونه است؟
زمانی که آمار بازدید کننده سایت کاهش می یابد استرس میگیریم. باید تلاش کنید به ازای هر میزان کلیک ای که دارید، نرخ بازگشت سرمایه را افزایش دهید.
بیشتر دغدغه مدیران سایت افزایش کلیک است.
از این به بعد وقتی میخواهیم درباره سئو فکر کنید و خواستید یک مقاله در سایت منتشر کنید، باید دغدغه افزایش درآمد باشد.
اگه میخواهیم لینک سازی داخلی انجام بدهید باید دغدغه شما افزایش درآمد باشد.
همینطور بدون هیچ هدفی روی سایت کار نکنید.
چطور محتوا را بنویسیم تا افراد بر روی لینک های سایت کلیک بکنند؟
باید همیشه به این سوال پاسخ دهید هر کاری که در سئو انجام می دهید آیا با هدف افزایش درآمد است؟
پس پذیرش این ذهنیت خیلی مهم است که بید اقداماتی که در سایت انجام میدهید منجر به درآمد شود. لذا سئو قسمتی از بازاریابی است.
سئو قسمتی از بازاریابی است.
کاهش هزینه سئو بستگی به توجه شما نسبت به ۸ مرحله بازاریابی که در ادامه توضیح میدهم دارد.
اگر میخواهید هزینههای سئو کاهش پیدا کند باید به ۸ مرحله بازاریابی توجه کنید.
۸ مرحله بازاریابی در وب سایت چیست.
در سئو باید به کدام قسمت از هشت مرحله توجه کنیم؟
کاهش هزینه سئو به توجه شما نسبت به ۸ مرحله بازاریابی است. در ادامه توضیح میدهیم اگر میخواهی هزینه های سئو کاهش پیدا کند باید به هشت مرحله بازاریابی توجه کنید.
هشتم مرحله بازاریابی در وب سایت چیست:
1. آگاهی یا نرخ دیده شدن
وقتی میخواهیم نرخ دیده شدن مقالات سایت و یا محصولات افزایش پیدا کند چه عواملی در آن موثر است؟
برای بازدید کننده جدید باید سایت خیلی سریع به وصورت سایت بالا باشد.
برای مثال صورت سایت در این مرحله خیلی خیلی مهم است اگر سایت شما از نظر سرعت مشکل دارد باید هرچه زودتر این مشکل را حل کنیم.
بیشتر افراد در همین گام اول گیر افتاده اند هنوز محتوایی زیادی منتشر میکند و افراد جدیدی همه توان آنها را مشاهده میکند سالم هم چه محتوایی تولید کنیم که بازی دارند افزایش یابد.
2. تعامل
میزان ماندگاری در سال چقدر است افراد چقدر در سایت وقت می گذراند آیا در سایت سوال میپرسند کامنت گذارد
چه محتوایی تولید کنیم که مخاطب را درگیر کند و میزان ماندگاری آن آن درصد افزایش یابد.
3. اعتبار
پیگیری کاربر های قدیم در سوشال و سایت در گام سوم باید پیگیری کارها را انجام بدهیم که دوباره به سایت برگردد آیا شما تلاش میکنید کاربر هایی که یک بار به سایت شما سر زده اند دوباره برگردند.
برخی فکر میکنند که اگر صرفا بر محتوای خوب تولید کنند کاربرها برمی گردد اما همیشه این طور نیست باید به آنها یادآوری کنید و از طریق ایمیل اس ام اس محتوای جدید را به آنها ارسال کنیم.
در اکسل آموزش های سئو مدرسهای سئو درباره این مسائل صحبت نمی کنند و دغدغه آنها فقط افزایش کلیک است.
4. تحقیق فروش
مرحله تبدیل در این مرحله چون کاربر ها تازه می خواهم به شما اعتماد کنند فروش حداقلی اتفاق می افتد.
5. برانگیختن
در این مرحله اگر شخصی در محل قبلی از شما یک محصول ارزان قیمت خرید و یا حتی یک ویدیو رایگان دید باید تهیه شود در کیفیت محصولات شما خیلی خوشحال شود در این مرحله است که دوباره برای خرید به شما مراجعه میکند شما باید دقیقا بدانید که سناریو و هر صفحه ی شما چیست و چه کاری انجام میدهد.
مثال وقتی شخصی میخواد محصولی را تمیز کند در کم تبدیل است و شما باید آن را برانگیخته و متحیر کنید. آیا کیفیت محتوای شما آنقدر بالاست که مطابق مخاطبین را متحیر کند؟
باید تلاش کنید که این برانگیختن را در وب سایت تان به وجود آورید تنها به فکر تولید محتوای معمولی و خرید بک لینک برای سایت نباشید.
این یکی از مهمترین مرحله ها هستش .
وقتی یک محصول به مشتریان و کاربرانتان فروختید می توانید به آنها ایمیل بزنید و از آنها به خواهید در نظرسنجی شرکت کنند.
از نرخ باز شدن ایمیل ها می توان میزان برانگیختگی را اندازه گرفت.
6. پلکان
بعد از مرحله برانگیختگی می توان پیشنهاد های پلکانی به مشتری بدهید.
کاری که یک دیجیتال مارکتر چینی به نام دن لاک انجام می دهد این است که دائم کاربران را از مرحله برانگیختگی به مرحله اعتبار میبرد و این چرخه را تکرار میکند.
7. هوادار
آیا تا به حال افرادی را دیده ای که در اینستاگرام کامنت هایی در زیر یک پست قرار می دهند. گل می فرستند. قلب می فرستند. پیام تشکر می فرستند.
اما افراد دیگری هستند پاراگراف تشکر میکنند این مرحله را برای همه کسب و کارها آرزو می کنم افراد بدون اینکه از آنها درخواست کنید خودشان برای کامنت های طولانی بفرستند.
8. تبلیغ کننده
بکلینک های واقعی اینجا هستند. اینجا هست که سایت های دیگر به ما لینک میدهند. اینجاست که افراد درباره کسب و کار ما صحبت می کند.
سوال: تا به حال بیشتر تمرکز شما روی کدام مرحله بوده است؟
اکثر افراد بر روی دو الی سه مرحله اول تمرکز دارند و مراحل بعدی را اجرا نمیکند.
باید تلاش کنید که تمامی مراحل دقیق اجرا کنید. باید ساعت ها فکر کنید و روشهای را پیاده کنید تا بتوانید این مراحل را درست کرده سازی کنید. سپس برای کاهش هزینه های ۳ و باید ببینید کدام مرحله را باید بهینه کنیم و هزینه را برای آخرت کنیم وقتی که بدانید در کدام مرحله باید هزینه کافی سرد کنید به طور اتوماتیک درآمد شما افزایش پیدا میکند
اگر میخواهید کمپین برگزار کنید حداقل ۵ مرحله اول را پوشش دهید آیا برای پنج مرحله اول دارید.
چگونه ۸ مرحله بازاریابی در سایت را بهینه کنم؟
برای کاربران قدیمی تا ایمیل و اس ام اس بفرستید محتوای خیلی جذاب درست کنید تا کاربران را متحیر شود اگر نیاز به آموزش دارید یک مطلب جدید را یاد بگیرد و به کاربران را آموزش بدهید
1.طراحی و استخراج کی پی آی های مربوط به کسب و کارتان را
برای مثال های سئو را استخراج کنید استخراج کنید میتوانید در گام اول و گام آخر را پوشش دهید
2. مستند سازی
شرایط فعلی من به چه صورت است چه اقداماتی باید انجام بدهم
کارهایی که در حال انجام دادن هستند بر اساس چه گام هایی می باشد
باید کیپ ها را مستندسازی کنید تا بتوانید فرآیندها را بهینه کنیم وگرنه ببینیم چه اقداماتی را انجام داده ایم یا نداریم
3. گام سوم طراحی و بهینه سازی فرایندها
نویسنده: مسلم حسینی
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.