بوم کسب و کار دیجیتال مارکتینگ
این نمونه، بوم کسب و کار دیجیتال مارکتینگ “شرکت زوم کد” است. از کسب و کارهای فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ (تولید محتوا، سئو سایت، بازاریابی پیامکی، تبلیغات آنلاین) است، بنابراین صرفاً برای الهام گرفتن افراد فعال در این حوزه کاربردی خواهد بود.
بررسی دقیق و جزئی کسب و کارهای موفق، یک فرصت طلایی برای شناخت مسیر موفقیت است. از این رو در این سری از مقالات سایت زوم کد، به تحلیل و بررسی چند ده نمونه بیزینس مدل کسب و کارهای ایرانی موفق می پردازیم و به صورت کاملاً رایگان آنها را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.
در این مقالات سعی کرده ایم تا بیزینس هایی که جزئیات ۹ بلوک کسب و کارشان به شما در راه اندازی و توسعه کسب و کارتان کمک میکند را گرد هم بیاوریم. این اطلاعات رایگان، بسیار کاربردی و قابل اجرا برای شما است، چون در حال حاضر این بیزینس ها دقیقاً وجود دارند و بیزینس های موفقی نیز هستند.
شناسایی مشتریان و آشنایی با علایق آن ها باعث می شود تا تبلیغات هدفمند و دقیق تری داشته باشید.
مهمترین مشتریان شما چه کسانی هستند؟
- بیزینس های متوسط با درآمد بین ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون در ماه
- بیزینسهای کوچک با درآمد بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون در ماه
- بیزینس های بزرگ با درآمد بالای ۲۰۰ میلیون در ماه
- استارتاپ ها
مشتریان چه ویژگی ها، نیازها و علایقی دارند؟
- سرعت در انجام خدمات
- اثربخش بودن تبلیغات
- تاثیر در رشد فروش و افزایش
منطقه جغرافیایی:
100 درصد مشتریان شرکت از شهر تهران و حومه هستند.
محصول چیست؟
- تولید محتوا جهت استفاده در فضای مجازی
- ارائه خدمات طراحی و تدوین و اجرای تبلیغات در فضای مجازی
- ارائه خدمات طراحی سایت و اپلیکیشن
- ارائه خدمات مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ
در بیزنس مدل دیجیتال مارکتینگ چه ارزش هایی برای مشتری فراهم می شود؟
راحتی:
- اجرای کلیه خدمات توسط تیم اجرایی شرکت و بدون نیاز به حضور مشتری
- دریافت تاییدیه های قبل از اجرا از مشتریان به صورت کاملا آنلاین از طریق چت واتساپ و بدون نیاز به حضور و مراجعه مشتریان به محل شرکت
قیمت:
- طراحی رایگان استراتژی تبلیغاتی به صورت کاملا حرفه ای برای قراردادهای کمتر از ۳۰ میلیون
- طراحی رایگان تقویم محتوا ماهیانه برای مشتریان در طول مدت قرارداد
کیفیت و برند:
- ارائه ۳ جلسه مشاوره رایگان در زمینه دیجیتال مارکتینگ برای مشتریان خریدار خدمات تولید محتوای فضای مجازی
- ارائه خدمات مشاوره رایگان در زمینه دیجیتال مارکتینگ بصورت ماهی یک جلسه برای مشتریان با قرارداد ۶ماه و بیشتر
- رصد پیج اینستاگرام مشتریان و سایت آنها به صورت هفتگی و ارائه بازخورد به آنها تا ۳ ماه پس از اتمام قرارداد
- ارائه یک جلسه مشاوره رایگان در زمینه دیجیتال مارکتینگ قبل از عقد قرارداد
کاهش ریسک:
عودت کامل وجه پیش پرداخت دریافتی از مشتری در حضور عدم رضایت آن ها از طراحی
در بیزینس مدل دیجیتال مارکتینگ از طریق چه کانال هایی مشتری را از حضور و محصول خود آگاه می کنید؟
- پیج اینستاگرام (تبلیغات در اینستاگرام برای جذب مشتری جدید)
- وبسایت (شامل اطلاعات خدمات این کلینیک مو)
- پیامک برای تبلیغات
- مراجعه حضوری به کلینیک
- تراکت (تبلیغات و جذب مشتری جدید)
- ویزیتورها (۳ ویزیتور دارند که یک نفر صبح کار و ۲ نفر بعدازظهر فعالیت می کنند. (با سرعت کاری شناور کار می کنند)
مشتری از طریق چه کانال هایی شما را ارزیابی می کند؟
- محتوای تخصصی: بررسی مطالب دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا بارگزاری شده در سایت و پیج اینستاگرام
- نظرات مشتریان: نظرات و رضایت مشتریان که در سایت شرکت و پیج اینستاگرام بارگزاری شده
- ارائه مشاوره: ارائه مشاوره های حضوری و تلفنی توسط کارشناسان دیجیتال مارکتینگ شرکت برای مشتریان
مشتری از طریق چه کانال هایی خدمات شما را دریافت می کند؟
- از طریق مراجعه حضوری مشتریان به دفتر شرکت
- از طریق مراجعه حضوری بازاریابان به محل مشتری
- از طریق چت واتساپ با کارشناسان فروش شرکت
مشتریان از طریق چه کانال هایی پشتیبانی یا خدمات پس از فروش دریافت می کنند؟
- اینستاگرام (دایرکت)
- تلفن (تماس گرفتن)
- پیامک
- چت واتساپ
- برگزاری جلسه استراتژی محتوا و تبلیغات ۲۴ ساعت بعد از عقد قرارداد برای مشتری به صورت حضوری و یا از طریق واتساپ طبق نظر مشتری
- ارائه گزارش عملکرد هفتگی به مشتریان از طریق چت واتساپ
- ارسال پیامک های تبریک مناسبتی و پیام تبریک سالروز تولد مشتریان
- ثبت مشخصات مشتریان در سیستم باشگاه مشتریان جهت اطلاع رسانی جشنواره ها و تخفیفات
- ارائه ۳ جلسه مشاوره رایگان در زمینه دیجیتال مارکتینگ برای مشتریان خریدار خدمات تولید محتوای فضای مجازی
- ارائه خدمات مشاوره رایگان در زمینه دیجیتال مارکتینگ به صورت ماهی یک جلسه برای مشتریان با قرارداد ۶ماه و بیشتر
قبل از فروش:
- آموزش پرسنل
- شناسایی مشتریان بالقوه و جمع آوری اطلاعات تماس
- طراحی سایت و ایجاد پیج اینستاگرام
- انجام امور مربوط به بازاریابی و تبلیغات
- تولید محتوا جهت پیج اینستاگرام و سایت آماده سازی قراردادهای فروش به تفکیک خدمات از طریق مراجعه به وکیل دادگستری
- دریافت مجوزهای تاسیس دفتر از مراجع قانونی ذیربط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی
- اجاره و رهن دفتر
- خرید تجهیزات مورد نیاز کار (کامپیوتر، لپ تاپ دوربین رینگ لایت میکروفن و ……
- خرید تجهیزات و ملزومات اداری دفتر (میز، صندلی، قفسه بایگانی و…..
- استخدام نیروهای متخصص مورد نیاز طراح و عکاس و فیلمبردار و تدوینگر و….)
حین فروش:
- تماس تلفنی و مراجعه با کیفیت به مشتریان انجام فرآیندهای فروش عقد قرارداد و صدور فاکتور و ارسال شماره حساب یا شماره کارت و کنترل واریزی ها از طریق سیستم همراه (بانک
- انجام به موقع و با کیفیت خدمات و ارائه محصول به مشتریان
این مقاله را حتما بخوانید: دوره آموزش عکاسی با موبایل
بعد از فروش:
- برنامه ریزی جهت انجام فعالیتهای تعهد شده به مشتریان ابتدای هر هفته برای فعالیت های هفتگی و ابتدای هر ماه جهت فعالیت های ماهیانه
- برگزاری جلسات تعهد شده به صورت حضوری و یا غیر حضوری طبق نظر مشتریان
- انجام به موقع و با کیفیت خدمات و ارائه محصول به مشتریان
منابع انسانی:
- مدیر عامل و صاحب کسب و کار
- تدوینگر
- متخصص طراحی سایت و اپلیکیشن
- بازاریاب حضوری
- حسابدار
- متخصص نور و صدا
- طراح گرافیک
- سناریو نویس و طراح
- عکاس
- فیلمبردار
- تبلیغات
منابع مالی:
نقدینگی مورد نیاز جهت رهن و اجاره دفتر
نقدینگی مورد نیاز جهت خرید تجهیزات و ملزومات
نقدینگی مورد نیاز جهت انجام تبلیغات
منابع فیزیکی:
- تجهیزات تخصصی کار (کامپیوتر، لب تاپ، دوربین، رینگ لایت، میکروفن،…)
- تجهیزات و ملزومات اداری دفتر
منابع معنوی:
- اطلاعات مشتریان
- مجوزهای کسب و کار
در این بیزینس مدل شرکای کلیدی نداریم.
پیشنهاد مطالعه: سیستم سازی کسب و کار چیست و چگونه انجام می شود؟
چگونه کسب درآمد می کنید؟
از طریق ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ
پرداخت مشتریان به چه صورت است؟
پرداخت مشتریان بصورت 50 درصد نقد در هنگام عقذ قرارداد و الباقی به صورت رو فقره چک بانکی معتبر و با مبلغ مساوی و با فاصله یکماه از یکدیگر انجام میپذیرد.
هزینه های ثابت شما کدامند؟
- حقوق پرسنل
- مالیات
- هزینه نگهداری دفتر (آب، برق، گاز، تلفن و شارژ)
- هزینه های جاری دفتر
- ایاب و ذهاب
- اشتراک اینترنت
- ملزومات اداری
- هزینه تبلیغات
هزینه های متغییر شما کدامند؟
تعمیر ونگهداری تجهیزات تخصص کار
مهمترین هزینه های شما کدامند؟
هزینه حقوق و دستمزد
گرانترین منابع کلیدی شما کدامند؟
نقدینگی لازم جهت خرید ملزومات و تجهیزات
گرانترین فعالیت های کلیدی کدامند؟
خرید تجهیزات مورد نیاز(کامپیوتر، لب تاپ، دوربین، رینگ لایت، میکروفن،…)
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.