سوالات استخدامی دیجیتال مارکتینگ
سوالات استخدامی دیجیتال مارکتینگ: آیا از اینکه این هفته یک مصاحبه بازاریابی دیجیتال دارید و چگونه با طیفی از سؤالات که مدیر مصاحبه مطرح خواهد کرد مواجه می شوید، مضطرب هستید؟ عالیه، پس من اینجا هستم تا به تمام سوالات شما پاسخ دهم و راهکارهای لازم را برای شما فراهم کنم تا شما برای مصاحبه پیش رو آماده شوید و به قول معروف سنگ تمام بگذارید.
1. از اصطلاح بازاریابی دیجیتال چه می دانید؟
بازاریابی دیجیتال به فعالیت های متعددی که برای ارتقاء محصول خدمت و علامت تجاری از طریق کانال های دیجیتال انجام می شود، اشاره دارد. این امر شامل فعالیت های پرداخت شده و ارگانیک برای تبلیغ محصولات است.
بازاریابی دیجیتال جزئی از بازاریابی است که از اینترنت و فناوری های دیجیتالی مبتنی بر اینترنت مانند رایانه های رومیزی، تلفن های همراه و سایر رسانه ها و سیستم عاملهای دیجیتال برای تبلیغ محصولات و خدمات استفاده می کند.
حوزه بازاریابی دیجیتال بسیار گسترده است و طیف وسیعی از فعالیت ها از جمله بازاریابی رسانه های اجتماعی، بهینه سازی موتور جستجو، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی وابسته (همکاری و موارد دیگر را در بر می گیرد.
2. بازاریابی دیجیتال چه مزیت هایی نسبت به بازاریابی سنتی دارد؟
بازاریابی دیجیتال دارای مزیت های مختلفی نسبت به بازاریابی سنتی است، مانند:
- کم هزینه
- بازگشت عظیم سرمایه
- اندازه گیری آسان
- تطبیق پذیری آسان
- هدف گذاری دقیق
- تعامل
3. بازاریابی ایمیلی چیست؟
بازاریابی پست الکترونیکی روشی برای ارسال انواع مختلف محتوا به لیست مشترکین از طریق ایمیل است. این محتوا میتواند برای ایجاد ترافیک وبسایت، گرفتن سرنخ از مشتریان بالقوه یا حتی ثبت نام محصولات
باشد. این روش بسیار محبوب است، زیرا یک روش بسیار مقرون به صرفه برای دستیابی به انبوه مخاطب است.
4. بعضی ابزارهای بازاریابی دیجیتال را نام ببرید.
تعدادی ابزار در حال حاضر وجود دارند، اما مهمترین ابزارها عبارت اند از:
SEO TOOLS: Ahrefs, SEM Rush
KEYWORD TOOLS: Google keyword
pla nner, ubersuggest
ANALYTICS TOOLS: Google analytics
EMAIL CAMPAIGNS: MailCimp,
Aweber
GRAPHIC DESIGN TOOLS: Canva
6. نوشتن محتوا چیست؟
نوشتن محتوا فرآیند برنامه ریزی، نوشتن، بهینه سازی و ویرایش محتوای وب است، که به طورکلی برای اهداف بازاریابی دیجیتال انجام می شوند. نوشتن محتوا در دنیای بازاریابی دیجیتال نیز به صورت متقابل با بازاریابی محتوا مورد استفاده قرار می گیرد.
7. نویسندگان محتوا به چه مهارت هایی باید مجهز باشند؟
- پایبند بودن به دستور زبان و سبک
- توانایی تحقیق عالی
- دانش قوی در موضوع موردنظر
- ذهن خلاق منعطف
8. فرصتی برای همکاری به ما داده شده، چگونه میتوانید ترافیک را در وبسایت ما ایجاد کنید؟
برای ایجاد ترافیک در وبسایت روش های زیادی وجود دارد، مانند:
- رسیدگی وبسایت برای موتورهای جستجوگر با مشارکت در فعالیت های در صفحه و خارج از صفحه سئو (SEO).
- حفظ وبلاگ در سایت.
- پاسخ دادن به سؤالات رایج در پلتفرم هایی مانند کورا و سایر سایتهای اجتماعی و مراجعه به لینک سایت شما.
- اجرای تبلیغات پرداخت بابت هر کلیک برای جذب بازدیدکننده به سایت شما.
9. از بهینه سازی On page و بهینه سازی Off page چه می دانید؟
بهینه سازی On page» روی صفحات وب شخصی به منظور کسب رتبه بالاتر و ترافیک بیشتر در موتورهای جستجو است.
به اقداماتی که در خارج از وبسایت شما برای تأثیرگذاری بر رتبه بندی شما در صفحات نتیجه موتور جستجو انجام می شود، بهینه سازی «Off page» گفته میشود.
10. تفاوت بین بهینه سازی «On page» و بهینه سازی Off page چیست؟
بهینه سازی «On page» به عواملی که می توانید در وبسایت های خود کنترل کنید از جمله توضیحات متا، برچسب عنوان و کلمات کلیدی گفته میشود.
بهینه سازی «Off page» به عوامل رتبه بندی صفحه مانند لینک های برگشتی از سایتهای دیگر به سایت شما و ثبت در موتورهای جستجو اشاره دارد。
11. آیا فکر میکنید بازاریابی دیجیتال در سالهای آینده جایگزین بازاریابی سنتی شود؟
علی رغم اینکه دیجیتال مارکتینگ با سرعت به عنوان یکی از بخشهای اصلی استراتژی بازاریابی شرکتهای در حال ظهور محسوب میشود، فکر نکنید که میتواند به طور کامل جایگزین بازاریابی سنتی شود.
بازاریابی در رسیدن به رضایت مشتری است و علم دیجیتال تنها یک رسانه است. لمس فیزیکی(خرید حضوری) و اعتماد شخصی ویژگی بارز بازاریابی سنتی است و آن را از کانالهای دیگر متفاوت میکند و اصلی ترین بخش پیشنهاد فروش تکی(USP)، بازاریابی سنتی است.
12. تفاوت SEO و SEM در چیست؟
سئو به بهینه سازی موتور جستجو اشاره دارد و SEM به بازاریابی موتور جستجو اشاره دارد. سئو شامل تلاش برای دستیابی به لیست ارگانیک (دستکاری نشده) میشود و SEM شامل خرید فضای پرداخت شده در نتیجه جستجوی گوگل است.
13. تفاوت بین برندسازی و بازاریابی چیست؟
برندسازی به معنای ایجاد راه تماس شخصی با مخاطبان و بالا بردن میزان رؤیت شدن علامت تجاری با استفاده از استراتژی است به گونه ای که شخص در خیابان بتواند با دیدن آرم یا امضا، محصول یا شرکت را شناسایی کند و فورا با نشان تجاری ارتباط برقرار کند.
بازاریابی مستقیم به برقراری ارتباط با مخاطب هدف اشاره دارد و مستلزم ترغيب مستقیم مشتریان بالقوه برای متقاعد کردن آنها برای تصمیم گیری در مورد خرید است
14. گوگل ادوردز «Google Adwords» را توضیح دهید؟
گوگل ادوردز محبوب ترین سیستم تبلیغاتی PPC یا پرداخت به ازای هر کلیک در جهان است که مبتنی بر این مدل کار می کند.
پلتفرم adwords مشاغل را قادر می سازد تبلیغاتی بسازند که در موتور جستجوی گوگل ظاهر شود.
یا روش پرداخت به PPC -15 ازای هر کلیک» چیست؟
پرداخت به ازای هر کلیک، روشی است که برای هدایت ترافیک به وبسایت ها استفاده میشود. در PPC، به منتشرکنندگان تبلیغ، به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ، پول پرداخت میشود.
16. در چه جاهایی می توان برای بهینه سازی سایت ها از کلمات کلیدی استفاده کرد؟
برای رتبه بندی بهتر صفحه در گوگل، میتوانیم از کلمات کلیدی در قسمتهای زیر استفاده کنیم:
- کلمات کلیدی در URL وب سایت
- کلمات کلیدی در عنوان وبسایت
- کلمات کلیدی در متانگها
- کلمات کلیدی در محتوای صفحه وب
17. مدل های اصلی برای تعیین پرداخت به ازای هر کلیک چیست؟
دو مدل اصلی برای تعیین پرداخت به ازای هر کلیک وجود دارد:
نرخ فلت (مستقیم) PPC .1
مبتنی بر پیشنهاد PPC .2
نرخ فلت: در این نوع مدل، ناشر و PPC تبلیغ کننده هردو با مبلغ مشخصی توافق دارند که برای هر کلیک پرداخت شود. اکثر اوقات، ناشر دارای کارت امتیاز برای برنامه است که بر اساس مناطق مختلف PPC وبسایت یا شبکه است و مقدار آن به محتوایی که عموما کم و بیش افراد را به خود جذب می کند بستگی دارد.
مبتنی بر قیمت پیشنهادی: در PPC این نوع مدل، تبلیغ کننده در یک مزایده خصوصی که توسط ناشران آگهی برگزار می شود، با سایر تبلیغ کنندگان رقابت می کند. تبلیغ کنندگان حداکثر مبلغ پیشنهادی را که مایل به پرداخت آن .هستند، به ناشران اطلاع می دهند
۱۸- انواع مختلف شیوه های سئو چیست؟
دو نوع شیوه سئو وجود دارد:
- سئو کلاه سفید
- سئو کلاه سیاه
سئو کلاه سفید مشروع ترین عمل برای گرفتن رتبه های بالاتر در صفحه نتایج موتور جستجو است. متداول ترین تکنیک های سئو کلاه سفید، انتشار مطالب با کیفیت بالا در وب سایت است.
سئو کلاه سیاه غیرقانونی و برخلاف دستورالعمل های ارائه شده توسط الگوریتم گوگل است. متداول ترین تکنیک های سئو کلاه سیاه شامل لینکهای اسپم، پر کردن کلمات کلیدی و پیوندهای پنهان است.
19. وب سایت پاسخگو چیست؟
وبسایتی که قادر به تنظیم طرح خود با توجه به جهت و اندازه صفحه دستگاه است تا نمای بهینه به کاربر ارائه دهد. (یعنی در هیچ دستگاه و سیستم عاملی اندازه ها و تصویر سایت به هم نمی ریزد)
۲۰- لینکهای بد (مخرب) را تعریف کنید؟
بدلینک ها دو دسته اند:
1. دارای لینک (پیوند) رتبه صفحه پایین و لینکهای کم ترافیک هستند.
2. دارای پیوند به وبسایت هایی هستند که به سایت شما نامربوط اند.
۲۱- کاربرد برچسب لنگر در سئو چیست؟
متن لنگر قابل مشاهده است و میتوانید روی هایپرلینکها کلیک کنید. کلمات موجود در متن لنگر میتوانند رتبه صفحه را در موتور جستجو تعیین کنند
۲۲- چگونه میتوانید از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی استفاده کنید؟
بازاریابی رسانه های اجتماعی برای دستیابی به اهداف بازاریابی و برندسازی شما، شامل ایجاد و به اشتراک گذاری مطالب در کانال های شبکه های اجتماعی است. این فعالیت ها شامل: ارسال تصاویر، فیلمها و مطالب دیگر است که باعث جذب مخاطب می شوند.
۲۴- برخی شاخص های کلیدی عملکرد که در گزارش شبکه های اجتماعی استفاده می کنیم را نام ببرید.
متداول ترین شاخص های کلیدی عملکرد که در گزارشات رسانه های اجتماعی از آنها استفاده می کنیم، عبارت اند از:
- میزان در دسترس بودن
- میزان مشارکت
- میزان مشتری بالقوه
- نرخ تبدیل
- میزان پسندیده شدن
- به اشتراک گذاشته شده ها
- میزان داده رد و بدل شده
- دنبال کنندگان واقعی
۲۵- معمولا از کدام بستر رسانه اجتماعی استفاده کنید؟
- اینستاگرام
- آپارات – تماشا – نماشا
- یوتیوب
- تلگرام
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.