افزایش فروش در اینستاگرام
فروش محصولات در اینستاگرام
فروش در اینستاگرام بسیار آسان است. همه کاری که باید انجام دهید این است که به مردم محصولی بفروشید که باعث خوشحالی آنها شود… و سپس محصولاتی بفروشید که آنها را خوشحال تر کند.
اینستاگرام مكان عالی برای فروش محصول است. با توجه به قابلیت های موجود در اینستاگرام، اینستاگرام یک ابزار قدرتمند فروش است که هر بازاریابی باید از آن استفاده کند، صرف نظر از اینکه فروشنده محصولات فیزیکی، ارائه دهنده خدمات ، یک برند بزرگ یا کوچک هستید.
اینستاگرام در سال های اخیر آپدیت های پی درپی جهت اجرا و ارائه بهتر داشته و برای ما بازاریابان ابزارهای لازم جهت فروش محصولات را فراهم کرده است.
فروش محصول در اینستاگرام
چطور فالوور ها رو به سایتتمون بفرسیم؟
اگه تعداد فالوراتون کمتر از 10 هزار نفر باشه از لینک در بایو به عنوان ابزار استفاده کنید. و برای بازدیدکنندگان امکان خرید محصول از وب سایت را می دهد.
یکی از بزرگترین چالش های موجود در اینستاگرام محدود بودن تعداد لینک در بایو است. بسیاری از بازاریابان از این لینک برای کمپین های در حال اجرای خود استفاده می کنند و با هر پست و یا کمپین جدید مجبور به تغییر آن لینک هستند. سپس در کپشن پست یا ویدیو ذکر می کنند لینک در بیو قرار دارد. اما این روش بسیار محدود است و در واقع با هر بار تغییر لینک پست قبلی غیرقابل استفاده خواهد شد. اگر چه این روش یک راه حل جامع نیست اما می توانید با استفاده از سایت زیر که افزایش دهنده تعداد لینک هستند تعداد لینک های در بیو را افزایش دهید:
زیلینک : https://zil.ink/
آگهی های تبلیغاتی در اینستاگرام
وقتی که تصاویر محصولات تان با متن هوشمندانه ترکیب می شوند در واقع شما از روش تبلیغات نمایشی استفاده می کنید این روش بازاریابی در اینستاگرام به خوبی عمل می کند و رایگان هم است.
بنابر این هنگامی که رییس شما پرسید که آیا کمپین بازاریابی کامل است شما باید بگویید بله ما می توانیم بهترین تبلیغات نمایشی را با فرمت های مختلف و تست بازخورد انجام دهیم.
چطور بهترین آگهی های تبلیغات را در اینستاگرام داشته باشیم؟ یا بهتر است این طور بگوییم که برای آنهایی که با پروسه آن آشنایی ندارند چطور این نوع تبلیغات را به صورت موثر بسازیم؟
قبيله شما از نظر محتوای بصری چگونه فکر می کند؟
قانون ناگفته ای در تبلیغات بازاریابی آگهی های نمایش وجود دارد که می خواهیم با شما به اشتراک بگذاریم: شما می توانید به صورت کاملا مستقیم پیغام خود را در محتوایی که منتشر می کنید نشان ندهید زمانی که کاربران هدف فکر می کنند عکس و متن در حال رشد هستند. بازاریابان به این حالت در روند بودن می گویند. اما اگر کاربر هدف شما در ذهن خود احساس کند که به آنها از روش ناخوشایندی چیزی فروخته می شود، منتظر این باشید که از طرف آنها رد شوید و نادیده گرفته شوید و یا رفتار غیردوستانه ببینید.
برای بازار هدف شما چه چیزی جالب و یا به اصطلاح در حال توجه است؟ آیا موضوع در روند از یک صنعت تا صنعت دیگر متفاوت است؟ آیا از نظر موضوعی برای خانم ها و یا آقایان تفاوت دارد؟ موضوع در روند طول زمان تغییر خواهد کرد و بزرگترین تفاوت در سبک مربوط به سن کاربران هدف است.
8 ایده برای افزایش فروش در اینستاگرام
ایده اول: مردم چیزی که به آنها شباهت داشته باشد را دوست دارند
یکی از موارد معمول که اغلب بازاریابان می دانند این است که مردم دوست دارند تصاویر از مردم در منطقه جغرافیایی و کشوری خود ببینید. آنها شباهت ها را دوست دارند و دیدن آگهی هایی مرتبط کمک می کند تا پیغام شما را به راحتی دریافت کنند. آگهی هایی که برای سنین ۱۸ تا ۲۴ سال منتشر می شود باید دارای عکس محصولاتی باشد که در آن افرادی با سن ۱۸ تا ۲۴ سال حضور دارند.
سوال مهم این است: آیا می توانید از شباهت های سنی که در بالا اشاره شد به درستی در اینستاگرام استفاده کنید؟
ایده دوم: طنز و شوخی بهتر از واقعیت در اینستاگرام عمل می کند
اگر شما این فرصت را دارید که در آگهی های خود از طنز استفاده کنید لطف بزرگی در حق خود انجام می دهید. طنز و شوخی باعث شادی روحیه می شود و مخالفان را خلع سلاح می کند. همچنین زمینه تعامل مثبت از طرف کاربران را افزایش می دهد.
ایده سوم: کنجکاوی را تحریک کنید
بهترین آگهی تبلیغاتی سبب تحریک علاقه مردم و باعث می شود آنها با دیدن متن اولیه به دنبال اطلاعات بیشتر آن باشند. علاقه مندان به آگهی باید برای کسب اطلاعات بیشتر شماره تماس پیدا کنند و تماس بگیرند و یا می توانند از وب سایت دیدن کنند . بازاریابان بر این عقیده هستند که ایجاد حس کنجکاوی در افراد بسیار مهم است. همچنین ایجاد امکان اقدام به عمل (call to action) همراه با حس اضطرار در انجام آن روش بسیار تأثیرگذار است.
خیلی از تبلیغ کنندگان در اینستاگرام می دانند که تحریک حس کنجکاوی هنوز به خوبی کار می کند. ایجاد حس کنجکاوی در کاربران باید افزایش یابد و call to action (اقدام به عمل) واضح، همراه با حس ضرورت و مدت زمان مشخص باید وجود داشته باشد.
ایده چهارم: نشان دادن بهتر از گفتن است
آیا می توانید از عکس در آگهی خود برای بیان موضوع و نقطه نظر بیشتر از متن استفاده کنید؟ نشان دادن بهتر از گفتن است و اگر بتوانید از عکاسی به صورت هوشمندانه ای بهره ببرید. آگهی شما بازخورد عالی خواهد داشت.
در عین حال عکس مورد نظر باید مکمل پیغام و متن باشد نه صرفا تکرار همان. دو روش برای اعمال در آگهی های تبلیغاتی وجود دارد و باید سعی کنید هر دو مورد را بهینه کنید. اول، طرح بصری و دیداری که شامل عکس و متن روی عکس می باشد و دوم متنی که در عکس و کپشن آن درج می شود. باید مطمئن شوید که از هر دو مورد به صورت خلاقانه استفاده می کنید.
ایده پنجم: هرگز خسته کننده و کسل کننده نباشید
هزاران راه وجود دارد و یکی از آنها خسته کننده است. غلبه بر این مانع کار سختی است. اما چطور بر این مشکل غلبه کنیم؟ اول از همه باید سعی کنید در استفاده از تصاویر فراتر از متوسط باشید. دوم اینکه باید از لحن خشک و رسمی در نوشتن خودداری کنید. در نهایت باید دائما در جریان اخبار داغ و غیر منتظره در اینستاگرام باشید.
ایده ششم: تصاویر محصولات را به صورت جالب و جذاب تهیه کنید
تصاویر محصولات باید به صورتی عکاسی شوند که مشتری و کاربران علاقه مند به دیدن آنها باشند. روش های حرفه ای برای این کار وجود دارد سعی کنید آنها را یاد بگیرید. عکس جذاب توجه مخاطب را جلب می کند. تصویر را با لایه ای از متن پوشش دهید و این کار روشی قدرتمند برای درگیر کردن و تعامل کاربران است.
ایده هفتم: از کارهای تکراری خودداری کنید
در هر بازار و یا صنعتی یکسری تصاویر، گرافیک و طرح هایی عادی وجود دارد که بیش از حد استفاده می شوند. بدتر از آن کلمات و عبارات خسته کننده ای که تأثیر خود را از دست داده اند. هنگامی که شما از ترکیب تصاویری زیاد دیده شده و قابل حدس همراه با عبارات کلیشه ای استفاده می کنید، شما از چشم مخاطبین به شدت خسته کننده محسوب می شوید و نه تنها توجه هیچ کسی را جلب نمی کنید بلکه آنها شما را نامربوط، تکراری و غیرخلاق تلقی می کنند. مسلما شما نمی خواهید چنین بازاریاب و یا شرکتی باشید.
ایده هشتم: ساده سازی و مختصر کردن
قدرتمندترین آگهی ها روی هدف خود تمرکز می کنند و به آن می رسند. اهرم قدرت آنها در سادگی آنها است. در آگهی علاوه بر اینکه باید اهداف انگشت شماری را داشته باشید نیاز هست تا مختصر، مفید و کوتاه باشید. باید آن قدر تصویر و متن آن ساده باشد که کاربر در نگاه اول به طور کامل ارتباط برقرار کند.
به یاد داشته باشید اول تصویر سپس کلمات
عکس عالی پیدا کنید و برای آن داستانی بسازید. گاهی اوقات از یک تصویر برداشت معینی وجود دارد. بهترین روش ساخت آگهی تبلیغاتی این است که عکس حرفه ای از محصول، شرکت و طرح مورد نظر تهیه کنیم و سپس در آن ایده ای که در تصویر به صورت طبیعی دیده می شود را توضیح دهیم.
بهترین محصولات برای فروش در اینستاگرام
چه چیزی در اینستاگرام بفروشیم؟ بهترین محصولات برای فروش در اینستاگرام کدامند؟
ترتیبی که زومکد برای خواندن مطالب سری یادگیری اینستاگرام به شما پیشنهاد میکند:
- آموزش اینستاگرام
- راهنمای تولید محتوا در اینستاگرام
- چطور ایده پست پیدا کنم؟
- تجهیزات لازم برای تولید ویدیو باکیفیت
- آموزش کامل لایو اینستاگرام
- آموزش افزایش فالوور در اینستاگرام
- آموزش فروش در اینستاگرام
- برندسازی در اینستاگرام
- تولید محتوای آرایشی و آرایشگری
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.