راهنمای تولید محتوا در اینستاگرام – چه محتوایی تولید کنیم؟
در این مقاله به سوالات بسیار مهمی درباره تولید محتوا در اینستاگرام پاسخ داده ام.
چرا تولید محتوا در اینستاگرام خیلی مهم است؟
انواع محتوا در اینستاگرام
استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام
ابزارهای کمک به تولید محتوا
اندازه تصاویر در اینستاگرام
بزرگترین ترس های تولید محتوا
نبایدهای تولید محتوا
۲۳ ایده مناسب برای تولید محتوا در اینستاگرام
سوالات متداول درباره تولید محتوا در اینستاگرام
https://www.youtube.com/watch?v=_V4V-CxoSiA&t=903s
چرا تولید محتوا در اینستاگرام خیلی مهم است؟
تولید محتوا اصل ماجراست. بقول بنیان گذار شرکت اپل آقای استیو جابز محتوا پادشاه است. چون مخاطب با محتوای شما ارتباط برقرار میکنند و اگر محتوای خوبی باشه بهتون اعتماد میکنه. مردم با دیدن محتواها، شما رو قضاوت میکنند و متوجه میشن که شما آدم حرفه ای هستید یا آماتور.
در تولید محتوا موفق میشید بشرطی که: شروع خودتو با الان یک نفر دیگه مقایسه نکنی. نیازی نیست که در مراحل اولیه دوربین فیلم برداری حرفه ای داشته باشید. میتوانید با گوشی موبایلتان شروع کنید. در ادامه با پولی که در این راه به دست آوردید بهترین تجهیزات تولید محتوا رو خریداری کنید.
قدرت تولید محتوا در اینستاگرام : اگه محتوای بسیار خوبی داشته باشی میتونه باعث بشه که هزاران فالوور رایگان پیج شما رو فالو کنند. فرض کنید بخواهید دو هزار فالوور از طریق تبلیغات جذب کنید. چقدر باید پول بابت هزینه تبلیغات پرداخت کنید؟ حدود دو تا ده میلیون برای تبلیغات و جذب این تعداد مخاطب باید هزینه کنید و حتی ممکن است تبلیغات شما هم نتیجه مطلوب را ندهد. اما اگه پست های خوبی رو تولید کنید میتونه هم تعداد فالوور رو جذب کنید.
خب بیایید با انواع محتوا در اینستاگرام آشنا بشیم:
انواع محتوا در اینستاگرام
- عکس
- ویدیو
- IGTV
- پست ورقهای
- لایو و استوری
قبل از اینکه تولید محتوا را شروع کنید، حتما باید جدول زیر رو پر کنید. یک کاغذ و قلم بردارید و جدول زیر رو تکمیل کنید.
مخاطب هدف: شما برای چه کسانی قراره تولید محتوا کنید؟ آیا کاربران شما خانم های خانه دار هستن؟ آیا مخاطبین شما مدیران کسب و کار هستن؟
در واقع باید به این سوال پاسخ بدهید که چه قشر از آدمها حاضرن بابت محصول و خدمات شما پول پرداخت کنند؟ اگه اشنباه مشتری رو انتخاب کنی اون مشتری جذب نمیشه و ازت خرید نمیکنه! چون تلاش میکنی بهش بفروشی اما اون حاضر نیست که از محصول و خدماتت استفاده کنه!
مخاطب هدف موضوع خیلی مهمیه. چند سال پیش که من خودم طراحی سایت و خدمات سئو رو آغاز کرده بودم به اشتباه تلاش میکردم،برای کسانی که سایت ندارن و یا تازه شرکتشون رو راه اندازی کردن، سایت طراحی کنم. اما من مخاطبانم رو اشتباه انتخاب کرده بودم. بعدها متوجه شدم کسایی که قبلا از شرکتهای دیگه سایت خریدن و الان سایتشون مشکل فروش داره و یا میخوان سرعت سایتشون افزایش پیدا کنه، من میتونم خیلی راحتر نظرشون رو جلب کنم و وقتی مشکلات سایتشون رو به همراه راه حل بطور صادقانه توضیح میدادم، خیلی راحت به مشتری تبدیل میشدن. پس شاید لازم باشه ساعت ها فکر کنید و ببیند باید به چه کسانی محصول و خدماتتان را بفروشید و به چه کسانی اصلا نباید بفروشید.
رقبا و یا الگوهای شما چه کسی هستند؟ تعدادی از رقبا و الگوهایی که در بیزینس و کار شما خیلی خوب هست رو بنویس و در نهایت ازبین اونا فقط 3 الی 5 تا از اونا رو داخل جدول بنویس.
هشتگ: چه هشتگ هایی برای کارت مناسبه؟ 10 ازون مهم ها رو بنویس و از بین اون 10 تا، پنج تاشو تو ذهنت داشته باش و داخل جدول یاداشت کن.
سبک پست:
تعداد پست هفتگی: در هفته چندتا میخوای پست منتشر کنی؟
استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام
مخاطب هدف: صاحبان سایت ها ، صاحبان کسب و کارهای سنتی
رقبا: احمد کلاته ، خودساخته
هشتگ ها: #کسب_کار #آموزش_رایگان #آموزش_اینستاگرام #افزایش_درآمد #فروشگاه_اینترنتی
سبک پست: مطالب آموزشی، جملات انگیزشی برای یادگیری و پیشرفت، تعامل با کاربران
تعداد پست هفتگی: 3 پست
تمرین: همین الان جدول استراتژی خود را روی کاغذ تکمیل کنید.
آیا انتشار تعداد زیاد پست در هفته خوبه؟
من قبلا روزی یک پست منتشر میکردم. اما الان هفته ای سه تا چهارتا پست منتشر میکنم. علت اینکار اینه که وقتی هر روز پست میزاری امار لایک و ویو کاهش پیدا میکنه. اما میتونید هر روز میتونید به تعداد لازم و دلخواه استوری بذارید.
ابزارهای کمک به تولید محتوا
1- برنامه اینشات inshot
اولین نرم افزار موبایل، که بسیار عالی و قرتمند هستش برنامه Inshot هستش.
کار با این نرم افزار خیلی ساده هستش. پیشنهاد میکنم گه همین الان برنامه inshot رو روی گوشیت نصب کنی.
نرم افزار اینشات را روی گوشی نصب کنید و تست کنید.
2- برنامه فتوشاپ
اگر کامپیوتر دارید فتوشاپ را روی سیستم خود نصب کنید.
فیلم برداری از صفحه موبایل؟
اندازه تصاویر در اینستاگرام:
بزرگترین ترس های تولید محتوا:
- ترس از قضاوت
- ترس از دوربین
- اعتماد به نفس
- ضعف فن بیان
- ضعف زبان بدن
نبایدهای تولید محتوا
- محتوا رو کپی نکنید مگر اینکه نکاتی به آن اضافه کنید
- خودتو در گیر تجهیزات نکن
- بدون فکر تولید محتوا نکن. از قبل برنامه ریزی کن.
- مخاطب رو فراموش نکن.
- اصل تنوع رو فراموش نکن.
۲۳ ایده مناسب برای تولید محتوا در اینستاگرام
- کد تخفیف / پیشنهاد شگفتانگیز
- نقل قول
- محتوای آموزشی / چرا چگونه
- پشت صحنه
- مصاحبه
- ترندها
- پیشنهاد فیلم وکتاب
- نیم نگاهی به محصولات جدید
- روش تولید محصولات
- سوالها
- محتوای وبسایت
- تستیمونیال / تجربه مشتری
- مسابقه
- ساخت یک هشتگ اختصاصی
- اشتباهات خود را به اشتراک بگذارید!
- تصاویر قبل و بعد
- استفاده از محتوای دیگر شبکههای اجتماعی
- بازنشر محتوای مخاطبان صفحه
- استفاده از نوستالوژی
- استفاده از جادوی شوخطبعی
- مسئولیت اجتماعی
- استفاده از مناسبتهای مختلف
- نگاه به آمار و ارقام
سخن پایانی:
تولید محتوا مثل یک داروی تلخ است. خوردن آن سخت، اما باعث تحول میشود. هر روز این دارو رو میل کنید.
تمرین:
جدول استراتژی خود را روی کاغذ تکمیل کنید
نرم افزار اینشات را روی گوشی نصب کنید و تست کنید.
اگر کامپیوتر دارید فتوشاپ را روی سیستم خود نصب کنید.
ترتیبی که زومکد برای خواندن مطالب سری یادگیری اینستاگرام به شما پیشنهاد میکند:
- آموزش اینستاگرام
- راهنمای تولید محتوا در اینستاگرام
- چطور ایده پست پیدا کنم؟
- تجهیزات لازم برای تولید ویدیو باکیفیت
- آموزش کامل لایو اینستاگرام
- 20 روش برای افزایش دنبال کنندگان در اینستاگرام
- آموزش فروش در اینستاگرام
- برندسازی در اینستاگرام
- تولید محتوای آرایشی و آرایشگری
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.