بازاریابی پیامکی چیست؟ (مزایای بازاریابی پیامکی) +15 نمونه پیام
بازاریابی پیامکی: یکی از ابزارهای بسیار مهم در بازاریابی و تبلیغات استفاده از پیامک است.
بازاریابی پیامکی روشی ساده برای دستیابی به مشتریان و دریافت بازده بسیار بالاتری است. مشتریان نیز از آن استقبال میکنند – با ۷۰٪ موافقند که این روشی عالی برای جلب توجه کسبوکارها است.
در این مقاله به این موارد خواهیم پرداخت:
- بازاریابی پیامکی چیست؟
- مزایای بازاریابی پیامکی
- نحوه استفاده از بازاریابی پیامکی
- 15 نمونه پیامک تبلیغاتی برای جذب مشتریان بیشتر
بازاریابی پیامکی چیست؟
بازاریابی از طریق سرویس پیام کوتاه (SMS) نوعی بازاریابی است که کسب و کارها از آن برای ارسال تبلیغات به مشتریان از طریق پیام های متنی استفاده می کنند. به عبارت دیگر بازاریابی پیامکی همان بازاریابی پیامکی است.
مزایای بازاریابی پیامکی
بازاریابی پیامکی مزایای متعددی نسبت به سایر اشکال بازاریابی دیجیتال دارد.
سریع است
بازاریابی پیامکی از چند جهت سریع است. برخلاف رسانه های اجتماعی یا بازاریابی ایمیلی، نیازی به طراحی هیچ تصویری برای مطابقت با محتوای خود ندارید. پیامهای متنی نیز دارای محدودیت کاراکتر پایینی هستند، بنابراین نیازی به نوشتن هم ندارید. تولید و ارسال آنها سریع و آسان است.
ثانیاً، پیامها سریعتر از پست یا ایمیل اینستاگرام به دست گیرندگان شما میرسند. مشتریان شما هنگام دریافت پیامک، اعلانهای فوری در تلفن خود دریافت میکنند. نسبتاً، آنها باید مرحله اضافی باز کردن یک برنامه رسانه اجتماعی یا مشتری ایمیل را برای مشاهده سایر اشکال بازاریابی شما انجام دهند.
نرخ باز تقریباً عالی دارد
اگر میخواهید مردم پیامهای شما را باز کنند، ارسال پیامهای متنی مؤثرترین راه برای وادار کردن آنها به انجام این کار است. متون بازاریابی در 98٪ مواقع باز می شوند، که تقریباً به 100٪ کامل نزدیک می شود. در مقایسه، مطالعه ای توسط Mailchimp نشان داد که میانگین نرخ باز شدن ایمیل های بازاریابی 21.3٪ است.
نرخ پاسخگویی بالایی دارد
از آنجایی که نرخ باز شدن پیامک بالاست، نرخ پاسخگویی آن نیز بالاست. میانگین نرخ پاسخ برای یک پیام بازاریابی پیامکی 45٪ است، در حالی که نرخ کلیک ایمیل معمولاً بالاتر از 7٪ نمی باشد. مشتریان به طور قابل توجهی بیشتر بر روی پیوندی که شما از طریق متن ارسال می کنید در مقابل ایمیل کلیک می کنند.
نحوه استفاده از بازاریابی پیامکی
بازاریابی پیامکی نباید پیچیده باشد. در واقع، این حتی از بازاریابی ایمیلی یا رسانه های اجتماعی آسان تر است، زیرا هیچ جزء طراحی مورد نیاز نیست. برای شروع بازاریابی پیامکی باید چه کاری انجام دهید:
فهرستی از مشتریانی که اجازه پیام دادن به آنها را دارید دریافت کنید
در ایالات متحده و کانادا، ارسال پیامک به افرادی که صریحاً به شما اجازه این کار را نداده اند، خلاف قانون است. قبل از ارسال یک کمپین بازاریابی پیامکی، مطمئن شوید که لیست گیرندگان شما اجازه ارسال پیام را به شما داده است. افرادی را که نمی توانید وضعیت مجوز آنها را تأیید کنید، حذف کنید. نرمافزار وفاداری میتواند به شما در جمعآوری اطلاعات مشتری کمک کند و اطمینان حاصل کند که مطابقت خود را حفظ میکنید.
از ابزاری برای ارسال پیام های خود استفاده کنید
به نرم افزاری نیاز دارید که به شما کمک کند ارسال پیام خود را خودکار کنید. برخی از خدمات هستند که صرفاً بازاریابی پیام متنی را ارائه می دهند، اما می توانید از یک سیستم یکپارچه مانند Lightspeed Loyalty نیز استفاده کنید.
یک سیستم بازاریابی پیامکی جداگانه از شما میخواهد فهرستی از اطلاعات تماس مشتری را آپلود کنید و دادههای کمپین شما را جدا از سایر ابتکارات بازاریابی شما ردیابی کند. مزیت انتخاب یک برنامه وفاداری که با سیستم POS یا تجارت شما ادغام می شود این است که می توانید اطلاعات جمع آوری کنید، داده ها را مدیریت کنید و کمپین های خود را از همان جایی که فروش دارید ارسال کنید.
پیام خود را بسازید
لازم نیست متون شما به اندازه یک خبرنامه ایمیل طولانی باشد. در واقع هر چه کوتاهتر باشد بهتر است. Lightspeed Loyalty به شما امکان می دهد پیام هایی با حداکثر 300 کاراکتر ارسال کنید که حدود 2 تا 5 جمله است. به یاد داشته باشید که یک فراخوان برای اقدام واضح داشته باشید و روشی را برای مشتریان خود در نظر بگیرید که اگر دیگر علاقه ای به دریافت پیام از شما ندارند (انصراف از طریق قانون الزامی است).
نتایج را پیگیری کنید
پس از ارسال پیام، عملکرد آن را پیگیری کنید. اگر پیوندی را در پیام خود وارد کرده اید، ببینید چند نفر روی آن کلیک کرده اند. اگر کد تخفیف ویژهای تهیه کردهاید که مختص کمپین پیامکی شماست، ببینید چه تعداد از مردم هنگام خرید از آن استفاده کردهاند و چه تعداد فروش ایجاد کردهاید. این ارقام را با تعداد پیام هایی که ارسال کرده اید مقایسه کنید.
15 نمونه پیامک تبلیغاتی برای جذب مشتریان بیشتر
1. متن های خوش آمد گویی
مانند ایمیل خوش آمدگویی، پس از ثبت نام مشتری برای برنامه وفاداری شما، پیام خوشامدگویی را ارسال کنید. حتی می توانید برای ثبت نام های جدید تخفیف ویژه ای ارائه دهید تا آنها را تشویق کنید دوباره با شما خرید کنند.
2. ورود محصولات جدید
به محض اینکه افراد جدیدی را به ویترین فروشگاه یا وب سایت خود اضافه می کنید، از یک کمپین پیامکی استفاده کنید تا به مردم اطلاع دهید که می توانند شروع به خرید کنند. این یک راه عالی برای هدایت ترافیک و هجوم برای موارد جدید است. پیشنهاد می کنیم این کار را یک بار در فصل انجام دهید – در غیر این صورت ممکن است در معرض خطر ارسال هرزنامه به مشتریان خود باشید.
3. فروش فوری
فروش فوری یک راه عالی برای پاداش دادن به مشتریانی است که در برنامه وفاداری شما ثبت نام کرده اند. به مشتریان خود اطلاع دهید که فروش محدودی وجود دارد که فقط آنها می توانند از طریق پیامک به آن دسترسی داشته باشند. نگاه اول به آنها یا ایجاد یک فروش انحصاری برای آنها راهی فوق العاده برای نشان دادن اینکه برای تجارت آنها ارزش قائل هستید است.
فروش فوری مشابه انواع دیگر تبلیغات فروش آنلاین است، اما سه تفاوت عمده با آنها دارد:
1. تخفیف یا تبلیغ آن معمولا بسیار بهتر از چیزی است که آن کسبوکار ارائه میدهد.
2. بازه زمانی فروش بسیار کوتاهتر از حد معمول است.
3. معمولا گزینههای محدودی از موارد تبلیغشده برای فروش وجود دارد.
مثال: «فقط 3 ساعت وقت دارید! موارد محدود باقیمانده از کلکسیون فصل گذشته را خریداری کنید: [ لینک ].»
4. فروش فصلی
تبلیغات فصلی فرصتی عالی برای چسباندن نان به تنور داغ است. در زمانهای معینی از سال، مردم نیازهای خاصتر و فوریتری دارند که باید آنها را برطرف کنند. شاید در حال خرید لحظه آخری، برای تعطیلات هستند یا میخواهند قبل از نوروز هدیه ویژهای برای مادرشان بخرند. تبلیغات فصلی، فرصت بزرگی برای کسبوکار شما است تا پیامک تبلیغاتی ارسال کنید و فروشتان را افزایش دهید.
مثال: «آنجا هوا خیلی گرم است! با خرید مجموعه داغ تابستانی ما برای تعطیلات ساحلی پیش رو آماده شوید! [ لینک ].»
5. از مشتریان بخواهید نظرسنجی ها را پر کنند
نظرسنجی ها راهی عالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتظارات مشتریان از شما هستند. برای افزایش شانس خود برای دریافت نرخ پاسخ بالا، سعی کنید به جای سایر کانال های بازاریابی، پیوند نظرسنجی را از طریق پیامک ارسال کنید. می توانید به راحتی با ابزارهایی مانند Google Forms یا SurveyMonkey یک نظرسنجی کوتاه ایجاد کنید.
6. اکانت های رسانه های اجتماعی خود را به صورت متقابل تبلیغ کنید
رشد حساب های رسانه های اجتماعی کسب و کار شما می تواند به خودی خود یک شغل تمام وقت باشد. مخاطبان بازاریابی پیامکی خود را با ارسال یک پیام متنی تشویق کنید تا شما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنند. ترکیب این مورد با یک هدیه مبتنی بر رسانه های اجتماعی ممکن است به شیرین کردن معامله کمک کند.
7. پیشنهاد ویژه برای روز تولد
چه راهی بهتر از بزرگداشت تولد افراد برای ایجاد احساس خاص بودن در آنها و افزایش علاقهشان به کسبوکارتان وجود دارد؟ با ابزارهای مناسب میتوانید این فرایند را خودکار انجام دهید که هیچ نیازی به تلاش اضافه نداشته باشد. بااینحال، راههای مختلفی برای استفاده از تبلیغات روز تولد وجود دارد، پس خلاق باشید و روشهای ویژه و منحصربهفرد برای کسبوکار خودتان طراحی کنید.
مثال: «تولدتان مبارک! برای جشن شما یک کد تخفیف 40 درصدی روی همه خریدها تقدیمتان میکنیم [کد]. ازآنجاکه هیچکس دوست ندارد در روز تولدش تنها باشد، یک کد تخفیف هم برای دوست صمیمیتان تقدیم میکنیم [ کد ].»
8. دسترسی فوری
همه میخواهند احساس کنند یک شخصیت مهم و ویژه هستند و جزء اولین افرادی هستند که محصول یا خدمت جدیدی را دریافت میکنند. به همین دلیل است که مشتریان از فرصت دریافت پیشنهادهای انحصاری و اولیه که در پیامک ارسال کردهاید باکمالمیل استفاده میکنند.
مثال: «میخواهید همیشه نفر اول باشید؟ به باشگاه ویآیپی شرکت ما بپیوندید! ثبتنام کاملا رایگان است. فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید: [ لینک ].»
9. معرفی محصولات جدید
تبلیغ محصولات جدید ترکیبی از تبلیغ درباره امکان دسترسی زودهنگام و تبلیغ درباره خط جدید تولید است. برای فروش قوی محصول جدید هیچ راهی بهتر از این نیست که ورود آن به بازار را با پیامک به مشتریان اطلاع دهید، زیرا نرخ موفقیت 98 درصدی دارد.
مثال: «خورشید طلوع کرده است! و مجموعه تابستانی ما هم با آن سر بر آورده است! همین حالا مجموعه جدید را بخرید و 10 درصد تخفیف بگیرید: [ لینک ].»
10. تبلیغ موجود شدن دوباره کالا
هیچچیز بدتر از زمانی نیست که کالایی که دنبال آن هستید تمام شده باشد و هیچچیز بهتر از زمانی نیست که دوباره موجود شود. همه ما با اختلالات و کمبودهای زنجیره تامین ناشی از کووید آشنا هستیم. پس اکنون زمان مناسبی است که کسبوکارتان از مزایای تبلیغات فروش استفاده کند. به مشتریان اطلاع دهید کدام یک از کالاهای مهم دوباره موجود شده است و برای خرید در دسترسشان قرار دارد.
مثال: «پرفروشترین [محصول] ما ماهها در بازار نبود، اما حالا به بازار و پیشخوان فروشگاهها بازگشته است! قبل از تمام شدن دوباره خریدتان را انجام دهید!»
11. مشتریان خود را در هر کجا که هستند به دست آورید
مشتریان شما زمان زیادی را به صورت آنلاین و در دستگاه های تلفن همراه خود می گذرانند. با بازاریابی پیامکی می توانید به راحتی با پیشنهادات کوتاه و شیرین به صورت انبوه به آنها دسترسی پیدا کنید.
به دنبال شروع ارسال کمپین های بازاریابی پیامکی هستید؟ شرکت زوم کد به شما مشاوره رایگان میدهد تا ایمیلها و متنهای شخصیسازی شده را برای مشتریان اختصاصی خود ارسال کنید. با کارشناس زوم کد صحبت کنید تا درباره نحوه تبلیغات و استفاده از بازاریابی پیامکی بیشتر بدانید.
آیا بازاریابی پیامکی می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد؟
فقط یک مورد برای پیدا کردن – آن را روی مخاطبان خود آزمایش کنید! اگر در حال حاضر از ایمیل استفاده می کنید، سعی کنید بازاریابی پیامکی را نیز در ترکیب خود قرار دهید.
اکنون باید درک بهتری از بازاریابی پیامکی داشته باشید و چرا این بازاریابی عالی است. در اینجا خلاصه ای سریع از برخی از جوانب مثبت آورده شده است:
- به موقع
- تحویل قابل اعتماد
- ارتباط مستقیم با مشتری
- مشارکت بالا
- استراتژی بازاریابی ایمیلی شما را تحسین می کند
خب الان دیگه وقته عمل است! دست بکار بشید. همین امروز در یک پلتفرم بازاریابی پیامکی ثبت نام کنید، شماره تلفن ها را جمع آوری کنید و شروع به تعامل کنید!
همین حالا اولین پیامک خود را ارسال کنید
ما فقط چند مثال برای ارسال پیامهای تبلیغاتی به مشتریان فعلی و احتمالی به شما ارائه کردیم. حقیقت این است که تعداد راههای جذب مشتریان و تبلیغ کسبوکار بینهایت است و باید بهترین روش برای خودتان را پیدا کنید. پس همین حالا شروع کنید!
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.