11 نکته برای بهتر نوشتن توضیحات ویدیو (دیسکریپشن) در یوتیوب
تصاویر تامنیل و عناوین ویدیوهای یوتیوب ممکن است توجه شما را به خود جلب کند، اما توضیحات ویدیو یوتیوب جایی است که برای موتور جستجو بسیار مهم است. برای بهبود “سئو یوتیوب” و “افزایش بازید” باید برای نوشتن توضیحات ویدیو (دیسکریپشن) وقت بگذارید.
هرچه سئو ویدیو را بیشتر درک کنید، احتمال اینکه ویدیوی شما در نتایج جستجو نمایش داده شود بیشتر می شود.
همانطور که گفته شد، نوشتن توضیحات عالی یوتیوب محتوای ویدیویی ضعیف را نفی نمی کند. توضیحات بیننده شما را به ویدیوی شما سوق میدهد، اما ویدیوی شما هنوز هم باید قیمت خود را از نظر کیفیت حفظ کند.
دو توصیف مختلف یوتیوب
دو نوع توضیح یوتیوب وجود دارد: یکی برای کانال و دیگری برای خود ویدیو. بسیاری از نکات ذکر شده در اینجا در مورد توضیحات ویدیو اعمال می شود، اما برخی مانند استفاده از کلمات کلیدی مناسب، برای توضیحات کانال نیز قابل اجرا هستند.
توضیحات کانال خلاصه ای از انتظارات شما از کانال است. دقیقاً مانند نحوه نوشتن یک صفحه بخاری شرکتی، نام کانال چند بار به همراه چند کلمه کلیدی که باید با کانال مرتبط باشد تکرار می شود.
توضیحات ویدیو جزئیات بسیار بیشتری را در مورد انتظارات از ویدیو به شما می گوید، می تواند شامل پیوندهای مرتبط باشد و همچنین از کلمات کلیدی تکراری استفاده می کند. شما فضای بسیار بیشتری برای توصیف ویدیوها دارید و آن چند خط اول برای بینندگان مهم است.
چرا توضیحات ویدیو یوتیوب مهم هستند؟
وقتی از موتور جستجو یا جستجوی بومی یوتیوب استفاده میکنید، عوامل زیادی در نحوه نمایش ویدیوی شما در نتایج نقش دارند.
توضیحات ویدیو یوتیوب (دیسکریپشن) یکی از این عوامل است. اگر توضیحات ویدیوی شما حاوی کلمات کلیدی مرتبط با آنها باشد، به احتمال زیاد در نتایج و در نوار کناری ویدیوهای مرتبط نشان داده میشود.
با این حال، به این معنی نیست که باید با کلمات کلیدی توضیحات خود را پر کنید. مردم هنوز توضیحات یوتیوب را می خوانند و روی لینکهای مهم کلیک میکنند. در این مقاله چند نکته در مورد نحوه نوشتن توضیحات عالی در یوتیوب وجود دارد.
کاری کنید که “توضیحات ویدیو” شما با “عنوان ویدیو” شما مطابقت داشته باشد.
عنوان ویدیو حدود 75 کاراکتر دارد که میتواند فوراً توجه بیننده را به خود جلب کند. کلمات کلیدی باید در عنوان ویدیو وجود داشته باشد و چند بار دیگر در طول توضیحات استفاده شود.
برای مثال، کلمات کلیدی “آموزش تگ گذاری ویدیو” و “تگ یوتیوب” را هم در عنوان و هم در توضیحات قرار میدهیم. می توانیم فقط در چند پاراگراف اول بگوییم که چرا استفاده از تگ مهم است؟
1. روی 200 کاراکتر اول تمرکز کنید.
بله، توضیحات کامل مهم است، اما چیزی که مهمتر است، 200 کاراکتر اول است. شما 5000 کاراکتر را دریافت می کنید تا پرحرف باشید، اما آن 200 کاراکتر اول آنهایی هستند که در نتایج جستجو و “بالاتر” نشان داده می شوند. در مورد یوتیوب، این تقریباً اولین خط یا چیزی است که در بالای بسط «show more» نمایش داده میشود.
خط اول باید شامل مهمترین کلمات کلیدی باشد که می خواهید با ویدیو مرتبط شوند و به گونه ای نوشته شوند که توجه بیننده را جلب کند. مانند نحوه نوشتن توییت، تیترها و نکات نوشتن کپی رایت در اینجا نیز کاربرد دارند.
2. کلمات کلیدی را در متن استفاده کنید.
همانطور که قبلا اشاره شد، استفاده از کلمات کلیدی هم در عنوان ویدیو و هم در توضیحات ویدیو مهم هستند.
بهتر است قبل از انتشار ویدیو، لیستی از کلمات کلیدی را استخراج کنید. آیا شما نحوه تحقیق کلمات کلیدی را میدانید. تحقیق کلمه کلیدی خیلی خیلی مهم است. پس بهتر است برای آن وقت کافی را اختصاص دهید. و هر چند وقت یکبار فرایند تحقیق کلمه کلیدی را انجام دهید.
توجه: فقط در پاراگراف اول از کلمه کلیدی استفاده نکنید. در سراسر متن توضیحات از آنها استفاده کنید. یادتان باشد، بیش از حد هم تکرار نکنید.
3. کلمات کلیدی مکمل را اضافه کنید
به غیر از کلمات کلیدی اصلی، از مترادف آن هم استفاده کنید.
فکر می کنید کار با کلمات کلیدی تمام شده است؟ دوباره فکر کن شما هنوز باید موارد مکمل را در نظر بگیرید، که کلمات کلیدی اضافی مشابه اولین مجموعه هدفمند هستند. برای مثال، ممکن است «آموزش یوتیوب» را جستجو کنید، اما کلمات کلیدی اضافی میتوانند شامل «کسب درآمد از یوتیوب»، «درآمد دلاری» و «درآمد با تولید محتوا» باشند.
اینها مترادف هستند و افزودن آنها به یوتیوب کمک می کند تا بفهمد که چگونه ویدیوی شما می تواند با “محصولات سبز” مرتبط شود.
4. کلمات و لینکهای دعوت به اقدام را اضافه کنید
عاقلانه – و بهترین تمرین – لینک دادن دسته های رسانه های اجتماعی خود در توضیحات یوتیوب است. و جدا از اشتراکگذاری آن لینک ها، لینک هایی هستند که با ویدیو مرتبط هستند. این لینک ها می توانند فراخوانی برای اقدام برای خواندن یک پست وبلاگ، خرید یک محصول یا اطلاعات کلی اضافی باشند. اگر چندین محصول را در ویدیوی خود ذکر می کنید و بینندگان شما اغلب در مورد آنها می پرسند، ایده خوبی است که این لینک ها را در توضیحات قرار دهید.
در مثال بالا، Red Bull نه تنها برنامههای On Demand خود را، بلکه به دو نفری که در خود ویدیو نقش دارند، پیوند میدهد. برای رفتن بیشتر، پیوندهای خود و سایر رسانههای اجتماعی پایینتر، کوتاه شده و برای ردیابی تحلیلی آسان مارکگذاری شدهاند.
5. تنظیمات پیش فرض آپلود ویدیو را اضافه کنید
آیا از کپی و چسباندن همان 10 خطی که با هر ویدیو اضافه می کنید خسته شده اید؟ یک تنظیم پیشفرض به توضیحات خود اضافه کنید که میتواند بدون افزودن دستی شما نمایش داده شود. اغلب، این موارد شامل توضیحات شرکت شما، تماسها برای عضویت و پیوندهای دنبال کردن رسانههای اجتماعی است.
6. فقط برای الگوریتم ننویسید, برای مخاطبانتان دیسکریپشن بنویسید.
چه کسی می خواهد توضیحاتی را بخواند که تا لبه پر از کلمات کلیدی تکرار شونده است؟ این هم برای خواندن و هم نوشتن خسته کننده است. از 200 کاراکتر اول برای جذب بیننده و بقیه فضا برای آگاهی بیشتر استفاده کنید. نکات کپینویسی وب مانند کوتاه نگه داشتن جملات، شیرین و قابل فهم در اینجا مفید است.
در توضیحات بالا، Living Big In A Tiny پاراگراف های اصلی را به عنوان روایتی از زندگی کوچک می نویسد و جزئیات اساسی در مورد خانه کوچک نشان داده شده در ویدیو ارائه می دهد. آنها به راحتی می توانستند این کلمات را درج نکنند، اما داشتن آنها به جذابیت ویدیو می افزاید.
7. چند هشتگ اضافه کنید.
مانند کلمات کلیدی، هشتگ ها برای کمک به سایر بینندگان برای یافتن ویدیوی شما وجود دارند. این هشتگ ها در بالای عنوان ویدیو ظاهر می شوند و می توانند در هر جایی از توضیحات ویدیو اضافه شوند. توصیه میشود هشتگها را فقط روی چند مورد مهم نگه دارید تا کسی که توضیحات را میخواند با تعداد زیادی از آنها خاموش نشود.
در مثال بالا، Sephora سه هشتگ اصلی را نوشت تا شامل نام برند، نام تجاری محصول و دسته بندی محصول باشد. هشتگ های اضافی نیز عبارت های قابل جستجو مرتبط با هشتگ هستند. توجه داشته باشید که کلمات استفاده شده در هشتگ ها در عنوان ویدیو و سایر قسمت های توضیحات نیز نشان داده می شود. هنگام استفاده از هشتگ ها با کلمات یا عبارات متعدد برای نوشتن آنها در حروف عنوان به خاطر داشته باشید تا صفحه خوان ها بتوانند هر کلمه را تشخیص دهند.
8. صدای اجتماعی خود را مطابقت دهید
یادتان هست وقتی در مورد نوشتن مثل یک انسان صحبت می کردیم؟ صدای رسانه اجتماعی برند شما نیز باید در نظر گرفته شود. توصیفهای بیمزه کاری برای برند شما انجام نمیدهند. شما می خواهید شخصیت، واژگان و سبک نوشتاری برند خود را به توضیحات اضافه کنید.
برای انواع ویدیوهای مشابه، ممکن است نوشتن برخی از الگوهای توضیحات یوتیوب برای شما منطقی تر باشد. به عنوان مثال، توضیحات ویدیویی چگونه به روشی مشابه نوشته میشود: دو جمله برای خلاصه، چند پیوند دعوت به اقدام، پیوند به محصولات و سپس پیوندهای رسانههای اجتماعی شما. ایجاد الگوهای توضیحات کار را برای شما آسان تر می کند و شما را در برند نگه می دارد.
9. خوانایی توضیحات ویدیو یوتیوب را بالا ببرید.
این خیلی مربوط به محتوای نوشتاری واقعی نیست، بلکه به نحوه قالب بندی آن مربوط می شود. هیچ کس خواندن بلوک های غول پیکر متن را دوست ندارد، اما مردم نیز از خواندن 10 خط یک خطی پشت سر هم لذت نمی برند. شرح خود را به بخش هایی با عناوین هدر که برجسته هستند، با شکلک ها، نمادها، حروف بزرگ یا شکستن خط تقسیم کنید. هنگام بررسی فرمت، توضیحات خود را بطور کامل بخوانید و ببینید چه چیزی توجه شما را جلب می کند و چه چیزی را کاملاً نادیده می گیرید.
10. پیش نمایش توضیحات ویدیوی خود را مشاهده کنید
آمار فعلی یوتیوب می گوید که 70٪ از کل زمان تماشای بینندگان از طریق تلفن همراه است. شما ممکن است توضیحات خود را روی دسکتاپ بنویسید، اما مطمئن شوید که در تلفن و تبلت نیز منطقی هستند. علاوه بر پیشنمایش تلفن همراه، نحوه نمایش توضیحات در نتایج جستجو و صفحات تماشا را بررسی کنید.
11. تجزیه و تحلیل خود را بررسی کنید
مانند هر شبکه رسانه اجتماعی، تجزیه و تحلیل یوتیوب برای دیدن اینکه کدام ویدیوها عملکرد خوبی دارند مفید است.
با تجزیه و تحلیل، میتوانید ببینید که آیا کلمات کلیدی خاصی نسبت به دیگران کار میکنند یا خیر، که ممکن است با تغییر کلمه کلیدی و نوع کلی ویدیویی که با بینندگان شما طنینانداز میشود، محبوبیت آنها افزایش یابد.
نتیجه
توضیحات ویدیو یوتیوب (دیسکریپشن) نباید در پشتوانه استراتژی بازاریابی یوتیوب شما قرار گیرد. توضیحات ویدیو یوتیوب نه تنها در رتبه بندی معمول در نتایج جستجوی کلمات کلیدی سئو مهم هستند، بلکه به عنوان مکانی که می توانید بیننده خود را مجبور کنید برای مدت طولانی تری در ویدیو بماند نیز مهم است.
با کپی اولیه مناسب که بیننده را به خواندن بیشتر سوق می دهد، از محدودیت 5000 کاراکتری برای ترکیب صدای برند خود و پیوندهای مهم استفاده کنید. و اکنون که توضیحات کامل را دارید، وقت آن است که به نحوه تبلیغ کانال یوتیوب خود فکر کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.