تگ های یوتیوب: آموزش تگ گذاری در یوتیوب
تگ های یوتیوب بخش مهمی از سئوی یوتیوب هستند. آنها به یوتیوب کمک می کنند تا محتوای ویدیوی شما را بفهمد و به نمایش ویدیوی شما در نتایج جستجو کمک می کند.
اگر به دنبال تبلیغ محتوای خود برای مخاطبان جدید هستید یا در نتایج جستجوی مرتبطتر نشان داده میشوید، باید از تگهای یوتیوب استفاده کنید. در این راهنمای جامع، همه چیزهایی را که باید در مورد برچسبهای یوتیوب بدانید، به شما نشان خواهیم داد، از جمله اینکه برچسبهای یوتیوب چیست و چگونه آنها را به ویدیوهای خود اضافه کنید.
- تگ های یوتیوب چیست؟
- چگونه به ویدیوهای یوتیوب تگ اضافه کنیم
- چگونه تگ های محبوب یوتیوب را پیدا کنیم
- نحوه ردیابی عملکرد تگ های یوتیوب
- نکاتی برای استفاده از تگ های یوتیوب
- تگ های یوتیوب چیست؟
تگ های یوتیوب کلمات کلیدی هستند که شما به ویدیوهای یوتیوب خود اضافه می کنید. آنها به یوتیوب کمک می کنند محتوا و زمینه ویدیوی شما را درک کند، که به یوتیوب اجازه می دهد ویدیوی شما را در نتایج جستجوی مرتبط نشان دهد.
برای مثال، اگر ویدیویی در مورد طرز تهیه کیک دارید، میخواهید از تگهای یوتیوب مانند «پخت کردن»، «دستور پخت کیک» و «نحوه درست کردن کیک» استفاده کنید. این به یوتیوب کمک می کند ویدیوی شما را به افرادی که در جستجوی آن عبارات هستند نشان دهد.
چرا تگ های یوتیوب مهم هستند؟
یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ جهان است و 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه آن از آن برای یافتن ویدیوهای مربوط به انواع موضوعات استفاده می کنند. تگهای یوتیوب به افراد کمک میکنند ویدیوهای شما را در نتایج جستجوی یوتیوب پیدا کنند.
یوتیوب می گوید که مهمترین فاکتورهای سئو در این پلتفرم عبارتند از عنوان ویدیو، توضیحات و تصویر کوچک. با این حال، تگهای یوتیوب میتوانند یک روش ثانویه عالی برای افزایش قابلیت شناسایی در یوتیوب باشند.
تگ های یوتیوب در مقابل هشتگ های یوتیوب
تفاوت اصلی بین تگ های یوتیوب و هشتگ های یوتیوب این است که از تگ ها برای ارتباط در جستجوی یوتیوب استفاده می شود، در حالی که از هشتگ ها برای جستجوی اختصاصی هشتگ استفاده می شود.
به عنوان مثال، به هشتگ در توییتر فکر کنید. هنگامی که یک هشتگ خاص را جستجو میکنید، میتوانید تمام توییتهایی را که شامل همان هشتگ هستند، ببینید. هشتگ های یوتیوب به طور مشابه کار می کنند و به کاربران این امکان را می دهند که تمام ویدیوهای یوتیوب را که شامل یک هشتگ خاص در عنوان یا توضیحات هستند، ببینند.
از سوی دیگر، تگهای یوتیوب، محتوای ویدیوی شما را توصیف میکنند و به یوتیوب (و بینندگان بالقوه) کمک میکنند تا بفهمند ویدیوی شما چیست.
تگها به الگوریتم موتور جستجوی یوتیوب کمک میکنند تا تعیین کند ویدیوی شما را در چه مکانهایی در نتایج جستجوی یوتیوب رتبهبندی کند. هشتگ ها به سادگی محتوای شما را به محتوای دیگری متصل می کنند که از هشتگ یکسان استفاده می کند.
چگونه به ویدیوهای یوتیوب تگ اضافه کنیم
مرحله 1. به یوتیوب بروید و روی عکس نمایه خود نگه دارید. YouTube Studio را از منوی کشویی انتخاب کنید.
مرحله 2. Content را از منوی سمت چپ انتخاب کنید.
مرحله 3. برای ویرایش یک ویدیو، به سادگی روی آن نگه دارید و روی جزئیات کلیک کنید.
مرحله 4. صفحه جزئیات ویدیو را به پایین اسکرول کنید و روی Show More کلیک کنید.
مرحله 5. تگ های مربوطه را تا حداکثر 500 کاراکتر در بخش Tags اضافه کنید.
مرحله 6. وقتی کارتان تمام شد، روی ذخیره در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
چگونه تگ های محبوب یوتیوب را پیدا کنیم
قبل از شروع تگ گذاری ویدیوهای یوتیوب خود، باید مدتی را صرف تحقیق در مورد برچسب های محبوب یوتیوب کنید.
جای تعجب نیست که بهترین راه برای یافتن تگ های محبوب یوتیوب در یوتیوب است. برای یافتن تگ های محبوب، کافی است به یوتیوب بروید و موضوع مرتبط با محتوای خود را جستجو کنید. به عنوان مثال، اگر در حال ساختن ویدئویی در مورد نحوه مراقبت از گیاهان آپارتمانی هستید، می توانید عبارت “چگونه از گیاهان آپارتمانی مراقبت کنیم” را جستجو کنید.
ویدیویی را انتخاب کنید که متناسب با درخواست جستجوی شما باشد و به پیشنهادات تگ یوتیوب در سمت راست صفحه نگاه کنید. این تگ ها بر اساس جستجوهای مرتبط هستند و می توانند به شما نشان دهند افرادی که این محتوا را تماشا کرده اند نیز به چه چیزهایی علاقه مند بوده اند.
همچنین میتوانید از استخراجکننده تگهای یوتیوب یا تولیدکننده تگها برای یافتن تگهای محبوبتر برای یوتیوب استفاده کنید.
استخراج کننده تگ های یوتیوب
استخراج کنندگان تگ یوتیوب ابزارهای آنلاینی هستند که به شما کمک می کنند محبوب ترین برچسب های یوتیوب را برای محتوای خود پیدا کنید.
هنگامی که URL یک ویدیوی یوتیوب را در استخراج کننده تگ یوتیوب وارد می کنید، لیستی از تگ هایی را که کاربران برای آن ویدیو اضافه کرده اند به شما نشان می دهد. سپس می توانید از این برچسب ها در ویدیوهای خود استفاده کنید تا آنها را بیشتر قابل شناسایی کنید.
در اینجا چند استخراج کننده تگ یوتیوب وجود دارد که باید امتحان کنید:
ابزارهای آنلاین رایگان استخراج کننده تگ یوتیوب
TubeRanker
ابزار YouTube
Yttags
تولید کننده تگ های یوتیوب
اگر به دنبال تولید تگهای یوتیوب برای ویدیوهای خود هستید، میتوانید از یک تولیدکننده تگ یوتیوب استفاده کنید. تولید کننده تگ های یوتیوب ابزارهای آنلاینی هستند که به شما کمک می کنند محبوب ترین تگ ها را در یوتیوب پیدا کنید. عنوان ویدیوی بعدی یوتیوب خود را وارد کنید، و تولید کننده تگ های یوتیوب لیستی از برچسب ها را به شما می دهد تا از آنها استفاده کنید.
در اینجا چند تولید کننده تگ یوتیوب وجود دارد که باید امتحان کنید:
Rapidtags
TunePocket
TubeRanker
TuBeast
می خواهید حتی عمیق تر بروید؟ ویژگیهای Social Listening Sprout را امتحان کنید تا بتوانید روند رسانههای اجتماعی را ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید. میتوانید از این دادهها برای اطلاعرسانی استراتژی تگ یوتیوب خود استفاده کنید.
ردیابی عملکرد تگ های یوتیوب
هنگامی که کار سنگین تگ گذاری ویدیوهای یوتیوب خود را انجام دادید، زمان آن رسیده است که عملکرد تگ های یوتیوب خود را پیگیری کنید. این چند معیار است که می توانید برای ردیابی موفقیت تگ های یوتیوب خود از آنها استفاده کنید:
بازدیدها: چند نفر ویدیوی شما را تماشا کرده اند؟
زمان تماشا: افراد چه مدت ویدیوی شما را تماشا میکنند؟
تعامل: چند درصد از بینندگان با ویدیوی شما (لایک کردن، اشتراک گذاری، نظر دادن) درگیر هستند؟
منابع ترافیک: بینندگان شما از کجا می آیند؟ جستجوی یوتیوب، ویدیوهای پیشنهادی یوتیوب، سایر کانال های رسانه اجتماعی؟
برای ردیابی این معیارها، می توانید از تجزیه و تحلیل یوتیوب استفاده کنید. برای دسترسی به تجزیه و تحلیل یوتیوب، روی عکس نمایه خود در صفحه اصلی یوتیوب کلیک کنید. YouTube Studio را انتخاب کنید، سپس روی Analytics در منوی سمت چپ کلیک کنید.
فراموش نکنید که از منابع ترافیک جستجوی یوتیوب استفاده کنید، که به شما امکان می دهد ببینید کدام عبارات جستجو افراد را به ویدیوهای شما می آورد. با تجزیه و تحلیل تجزیه و تحلیل های یوتیوب و انجام تنظیمات برای بهبود ترافیک، به بهینه سازی تگ های یوتیوب خود ادامه دهید.
نکاتی برای استفاده از تگ های یوتیوب
با پیروی از این بهترین روشها، بیشترین بهره را از تگهای یوتیوب خود ببرید.
1. از تگ های زیاد استفاده نکنید
هنگام اضافه کردن تگ به ویدیوهای یوتیوب خود زیاده روی نکنید. الگوریتم یوتیوب برای ارائه مرتبطترین محتوا برای هر کاربر طراحی شده است، بنابراین اگر از تگهای زیادی استفاده میکنید، یا اگر برچسبهای شما نامربوط هستند، ممکن است یوتیوب ویدیوهای شما را به انتهای نتایج جستجو واگذار کند.
به گفته بریگزبی، 31 تا 40 تگ (هر کدام از دو تا سه کلمه) ایده آل است.
2. از تگ هایی استفاده کنید که ترند هستند
یوتیوب دارای یک ویژگی پیشنهاد خودکار است که می تواند به شما کمک کند تشخیص دهید کدام تگ ها پرطرفدار هستند. به سادگی شروع به تایپ تگ خود در نوار جستجوی یوتیوب کنید و برخی از برچسب های توصیه شده را که ظاهر می شوند بررسی کنید.
3. از هر دو تگ خاص و گسترده استفاده کنید
برای کمک به کاربران در یافتن ویدیوهای خود، از تگهای خاص و گسترده استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک مشاور املاک در لس آنجلس هستید، برخی از تگهای خاص شما میتواند «املاک لس آنجلس» یا «خانههای لس آنجلس برای فروش» باشد. برخی از برچسبهای گستردهتر شما میتواند «املاک و مستغلات» یا «آپارتمان برای فروش» باشد.
به یاد داشته باشید، یوتیوب یک موتور جستجو است، بنابراین با تگ های خود مانند کلمات کلیدی گوگل رفتار کنید. هرچه تگهای شما مرتبطتر و خاصتر باشند، یوتیوب راحتتر میتواند ویدیوی شما را با جستجوهای کاربر مطابقت دهد.
4. مترادف ها را فراموش نکنید
استفاده از مترادف ها یک راه عالی برای گسترش دامنه تگ های یوتیوب شما است. به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ نویس مسافرتی هستید، برخی از تگ های شما می تواند «سفر»، «تعطیلات» یا «سفر» باشد. در نظر گرفتن اینکه چگونه افراد (نه فقط الگوریتم ها) ممکن است محتوای شما را جستجو کنند، همیشه هوشمندانه است.
5. از ویدیوهای رقبا به عنوان الهام استفاده کنید
بررسی اینکه رقبای شما چگونه ویدیوهای یوتیوب خود را تگ گذاری می کنند می تواند ایده های خوبی به شما بدهد. به هر حال، اگر آنها برای کلمات کلیدی خاصی رتبه بالایی دارند، احتمالاً به این دلیل است که آن کلمات کلیدی به خوبی کار می کنند.
برای اینکه ببینید یک ویدیوی یوتیوب دارای چه تگ هایی است، صفحه ویدیو را در Google Chrome یا Firefox باز کنید. سپس روی صفحه کلیک راست کرده و View Source را بزنید. Control + F را بزنید، سپس کلمه “keywords” را در کد منبع جستجو کنید تا تگ ها را ببینید.
تگ های یوتیوب – مشاهده منبع
همانطور که به ویدیوهای رقبا نگاه می کنید، به عناوین و توضیحات آنها نیز توجه داشته باشید. اینها می توانند ایده های خوبی برای نحوه عنوان و توصیف ویدیوهای خود به شما ارائه دهند تا به رتبه بندی آنها کمک کنند.
شروع کار با تگ های یوتیوب
تگ های یوتیوب تنها یکی از اجزای یک استراتژی بازاریابی موفق یوتیوب هستند. یوتیوب دائما در حال تحول است، به این معنی که همیشه فرصت های جدیدی برای بازاریابان وجود دارد. اکنون که همه چیز را در مورد تگهای یوتیوب میدانید، راهنمای کامل ما در مورد بازاریابی یوتیوب را بررسی کنید تا استراتژیهای دیگری را بیاموزید که حضور برند شما در یوتیوب را تقویت میکند.
آیا تگ در یوتیوب باعث افزایش بازدید میشود؟ بله
- بهترین تگ های یوتیوب
- تگ گذاری در یوتیوب
- اموزش تگ گذاری در یوتیوب
- نحوه نوشتن تگ در یوتیوب
- چگونه در یوتیوب تگ بگذاریم
- بهترین تگ ها برای یوتیوب
- گذاشتن تگ در یوتیوب
- تگ اماده یوتیوب
- تگ های پر بازدید یوتیوب
- تگ یوتیوب ترند
- آموزش تگ در یوتیوب
- نحوه تگ در یوتیوب
ترتیبی که زومکد برای خواندن مطالب سری یادگیری یوتیوب به شما پیشنهاد میکند:
- یوتیوب چیست؟
- کسب درآمد از یوتیوب
- راههای افزایش بازدید یوتیوب
- سئو یوتیوب
- سایز ویدیو کوتاه یوتیوب
- ایده برای کانال یوتیوب
- آموزش یوتیوبر شدن
- مانیتایز چیست
- راز ثروتمند شدن یوتیوبرهای دنیا
https://sproutsocial.com/insights/youtube-tags/
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
ممنون از این مطلب کاربردی.