ساخت کانال یوتیوب در 5 مرحله با کامپیوتر
یوتیوب یکی از قدرتمندترین رسانههای اجتماعی است. با توجه به اینکه اهمیت و محبوبیت ویدیو در رسانه های اجتماعی در حال افزایش است، راه اندازی کانال یوتیوب، تولید محتوا و فعالیت در یوتیوب کاری ارزشمند است و به کسب و کار شما کمک زیادی میکند.
یوتیوب بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. و به عنوان دومین موتور جستجوی بزرگ جهان، یک پلتفرم کلیدی برای ارتباط با مخاطبان جدید، افزایش آگاهی از برند و موارد دیگر است.
اگر فکر کرده اید که چگونه یک کانال یوتیوب را راه اندازی کنید اما هنوز اقدامی نکردهاید، این مقاله برای شروع است. از این راهنمای گام به گام استفاده کنید تا بتوانید در چند دقیقه شروع کنید.
آموزش ساخت کانال یوتیوب در 5 مرحله
ساخت کانال یوتیوب کار دشواری نیست. فقط کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.
با این کار، در اینجا تمام چیزی است که برای یادگیری نحوه ایجاد یک کانال YouTube نیاز دارید:
- وارد گوگل شوید
- یک کانال یوتیوب جدید بسازید.
- طرح بندی کانال خود را سفارشی کنید
- نام تجاری کانال خود را سفارشی کنید
- اطلاعات اولیه کانال خود را سفارشی کنید
1. وارد حساب Google شوید
اولین نکته قبل از ساخت کانال یوتیوب این است که، باید وارد اکانت گوگل شوید.
اگر جیمل (اکانت گوگل Google account) دارید که میخواهید از آن برای کانال خود استفاده کنید، از شما خواسته میشود که وارد شوید.
من توصیه می کنم یک حساب جدید و اختصاصی به طور خاص برای کانال یوتیوب خود ایجاد کنید. به این ترتیب، می توانید آن را با چندین نفر به اشتراک بگذارید. این همچنین هرگونه مشکل امنیتی مرتبط با حساب شخصی شما را محدود می کند.
پس از ایجاد حساب Google، وارد وب سایت Youtube.com شوید و روی Sign in کلیک کنید.
2. یک کانال YouTube جدید ایجاد کنید
به صفحه اصلی Youtube.com بروید. روی نماد آواتار در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. سپس از منوی کشویی گزینه Create a channel را انتخاب کنید.
سپس در صفحه زیر از شم می خواهد یک نام کانال ایجاد کنید.
اکنون، می توانید اینجا توقف کنید. یا میتوانید دو کانال ایجاد کنید: یکی برای حساب Google خود و دیگری برای نام تجاری خود. برای انجام این کار، به تنظیمات > ایجاد کانال جدید بروید > در این پنجره از شما خواسته می شود.
تا زمانی که خالق نباشید، اختصاص کانال YouTube خود به یک حساب تجاری بسیار منطقی است و به شما امکان می دهد چندین مدیر اضافه کنید.
نکته حرفه ای: با تنظیم تأیید دو مرحله ای، حساب خود را ایمن کنید. به حساب Google خود بروید > روی امنیت در پانل پیمایش کلیک کنید > تأیید صحت 2 مرحلهای را کلیک کنید > در بخش «ورود به Google» روی شروع به کار کلیک کنید و مراحل را دنبال کنید.
Voila – حساب شما ایجاد شده و ایمن است! اکنون، شما برای بخش سرگرم کننده آماده هستید.
3. طرح بندی کانال خود را سفارشی کنید
برای شروع، روی دکمه «سفارشی کردن کانال من» در بالای صفحه کلیک کنید.
از اینجا به استودیوی YouTube هدایت میشوید، جایی که گزینههایی برای سفارشیسازی کانال خود، از جمله طرحبندی، نام تجاری و اطلاعات پایه را میبینید.
بیایید ساده با Layout خود شروع کنیم. این به شما امکان می دهد محتوایی را که مردم ابتدا می بینند سازماندهی کنید. بیایید هر یک از این عناصر را مرور کنیم:
نورافکن های ویدئویی
این اولین محتوایی است که در کانال شما ظاهر می شود. دو نوع وجود دارد که می توانید اضافه کنید. پیشپرده کانال برای افرادی پخش میشود که مشترک کانال شما نشدهاند.
یک ویدیوی ویژه برای مشترکین شما پخش میشود، اما فقط برای کسانی که هنوز آن را ندیدهاند.
بخش های ویژه
حداکثر 12 بخش ویژه را انتخاب کنید که در کانال شما ظاهر می شود. اینها محتوایی را که بازدیدکنندگان شما ابتدا می بینند سازماندهی می کنند.
این به طور پیشفرض به یک بخش فیلمهای کوتاه و یک بخش ویدیوها است. اما روی دکمه + ADD SECTION کلیک کنید تا از بین موارد بیشتر انتخاب کنید.
لیستهای پخش و بخشهایی که انتخاب میکنید به نحوه استفاده شما از کانالتان بستگی دارد. اگر اغلب به پخش زنده میروید، بخشهای «اکنون زنده»، «جریانهای زنده گذشته» و «جریانهای زنده آینده» برنده خواهند بود.
به عنوان مثال، آکواریوم Monterey Bay دارای یک لیست پخش پر از پخش زنده آرامش بخش است که کانال آنها به آن معروف است.
هنگامی که چیدمان خود را سفارشی کردید، دکمه Publish را در بالا سمت راست فشار دهید. یا، به مرحله بعدی ادامه دهید: برندسازی.
نکته حرفه ای: اگر قصد ندارید مرتب بارگذاری کنید، انتخاب بخش کانال های ویژه می تواند کانال شما را فعال تر نشان دهد. این همچنین شما را به عنوان یک رهبر صنعت قرار می دهد و به سازندگان YouTube کمی عشق نشان می دهد.
4. برندسازی کانال خود را سفارشی کنید
سه حوزه وجود دارد که می توانید برندسازی کانال خود را تنظیم کنید:
- تصویر (معروف به عکس پروفایل) در کانال شما، در کنار ویدیوهای شما و در نظراتی که می نویسید ظاهر می شود.
- تصویر بنر گرافیک بزرگ بالای کانال YouTube شما است.
- واترمارک ویدیو در گوشه سمت راست پایین ویدیوهای شما ظاهر می شود. شما می توانید انتخاب کنید که چه زمانی و برای چه مدت ظاهر شود.
این عناصر بصری باید با برند شما مطابقت داشته باشند. برای مثال، توجه کنید که چگونه عناصر بصری Headspace همگی طرحها، رنگها و اشکال منسجمی را به اشتراک میگذارند.
منابعی مانند Canva به شما کمک میکند تا در عرض چند دقیقه تصاویری با اندازههای صحیح و با الگوهای سفارشی برای YouTube ایجاد کنید. قبل از ایجاد تصاویر، ابعاد تصاویر YouTube را تأیید کنید:
- عکس پروفایل: 800 x 800 پیکسل
- بنر کانال: حداقل 2048 x 1152 پیکسل، اما منطقه امن برای موبایل و وب بدون برش 1546 x 423 پیکسل است.
یوتیوب یک پیشنمایش را به شما نشان میدهد تا بتوانید ببینید آیا چیزی در نماهای مختلف بریده میشود یا خیر.
هیچ راه درستی برای نزدیک شدن به تصاویر YouTube وجود ندارد – فقط تصاویری را انتخاب کنید که نشان دهنده برند شما باشد.
5. اطلاعات اولیه کانال خود را سفارشی کنید
سفارشی کردن این اطلاعات به شما کمک میکند تاثیر قویتری در کانال خود داشته باشید. همچنین بلیط شما برای انتقال بازدیدکنندگان کانال به وب سایت، سایر پروفایل های اجتماعی و موارد دیگر است.
بیایید هر قسمت از اطلاعات اصلی کانال را که میتوانید تنظیم کنید مرور کنیم:
- نام: این باید نشان دهنده کانال، برند یا شما باشد.
- Handle: یک نسخه کوتاه و ساده و در عین حال به یاد ماندنی و قابل جستجو از نام شما. این در URL عمومی شما نیز ظاهر می شود.
- توضیحات: با حداکثر 1000 کاراکتر، کمی شخصیت به توضیحات کانال خود اضافه کنید. همچنین می توانید نسخه هایی از توضیحات خود را به چندین زبان اضافه کنید. کلمات کلیدی جستجوی محبوب مرتبط با کانال و محتوای خود را وارد کنید.
- URL کانال: آدرس وب کانال شما همانطور که با شناسه کاربری شما نشان داده می شود.
- پیوندها: شامل پیوندهایی برای هدایت بازدیدکنندگان به وب سایت و کانال های اجتماعی شما.
- پیوندهای روی بنر: حداکثر پنج پیوند را انتخاب کنید تا در گوشه سمت راست پایین بنر شما ظاهر شود. فقط مراقب باشید که این پیوندها اطلاعات مهم یا متن در تصویر تصویر جلد شما را پوشش ندهند.
- اطلاعات تماس: یک ایمیل عمومی اضافه کنید که در آن افراد می توانند برای کسب و کار یا سوالات مطبوعاتی با شما تماس بگیرند.
وقتی انتشار را فشار دادید، تبریک میگوییم—کانال شما رسماً راهاندازی شد و آماده اضافه کردن ویدیو هستید.
چگونه کانال یوتیوب خود را بهینه سازی کنیم؟
اکنون که می دانید چگونه یک کانال YouTube ایجاد کنید، زمان آن رسیده است که کانال را بهینه سازی کنید. این یک روند مداوم برای بهینه سازی کانال و محتوای شما است.
بیایید به چند نکته برای افزایش سابسکرایب و ترافیک جدید به کانال خود بپردازیم. و اگر میخواهید عمیقتر یاد بگیرید، پس از اتمام این مقاله، این منابع را بررسی کنید:
- سئو یوتیوب
- هشتگ های یوتیوب
- 16 روش برای تبلیغ کانال YouTube خود برای بازدید بیشتر
- تجزیه و تحلیل یوتیوب
- توضیحات یوتیوب
به طور منظم ویدیوها را پست کنید
یک کانال فعال به معنای شانس بیشتری برای درگیر نگه داشتن و رشد مخاطبان شماست.
اگر برای ایجاد ویدیوهای جدید برای YouTube آماده نیستید، با آنچه دارید شروع کنید. به عنوان مثال، زمانی که من شبکه اجتماعی را برای Shedd Aquarium مدیریت کردم، یک ویدیو از یک توییت ویروسی در یوتیوب را تغییر دادیم، که در آن بازدیدهای چشمگیری نیز داشت.
سپس، یک لیست پخش کامل بر اساس ویدیوهای موفق و ویروسی ساختیم.
شروع به ساخت کتابخانه خود با ویدیوهایی کنید که در کانال های دیگر عملکرد خوبی داشته اند. برای مثال، فیلمهای Reels و TikTok موفق را میتوان بهعنوان شورتهای YouTube آپلود کرد.
ویدیوهای خود را بهینه کنید
به یاد داشته باشید: یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ جهان است.
وقتی صحبت از قابلیت کشف یوتیوب می شود، کلمات کلیدی واقعاً کلیدی هستند. از آنها در عناوین ویدیو، توضیحات و عنوان فصل استفاده کنید. عبارات جستجوی رایج را با کلیدواژه و ابزار جستجوی داخلی YouTube کاوش کنید. آن را در YouTube Studio > Analytics > Research برای کاوش پیدا کنید.
همچنین از تگ های مناسب استفاده کنید. تگهای یوتیوب – که نباید با هشتگهای یوتیوب اشتباه گرفته شوند – به الگوریتم یوتیوب کمک میکنند تا مشخص کند ویدیوی شما در مورد چیست و بنابراین چگونه آن را در جستجو رتبهبندی کند و به چه کسی نشان دهد.
تصاویر کوچک چشم نواز ایجاد کنید
ریز عکسهای ویدیویی باعث ایجاد علاقه میشوند و به شما کمک میکنند در نتایج جستجو متمایز شوید—۹۰٪ از ویدیوهای با بهترین عملکرد دارای تصاویر کوچک سفارشی هستند.
استفاده از ریز عکسهای پررنگ که شامل متن میشود (به عناوین یا مضامین ویدیوهایتان فکر کنید) و یک شخص را نشان میدهد، همگی به جلب توجه کمک میکنند. Unbounce از همه این ترفندها استفاده می کند، به علاوه نشان می دهد که کدام ویدیوها به زبان دیگری هستند.
از لیست های پخش برای دسته بندی ویدیوهای خود استفاده کنید
فهرستهای پخش محتوای شما را سازماندهی میکنند و بازدیدکنندگان را آسانتر میکنند تا محتوای مورد علاقهشان را بیابند و آنها را بیمصرف کنند—فقط به یاد داشته باشید که آنها را بهروزرسانی کنید.
این همچنین به شما کمک می کند تا با جفت کردن آنها با محتوای به روزتر، عمر ویدیوهای قدیمی را افزایش دهید.
اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، مقاله ما را در مورد نحوه ایجاد یک لیست پخش YouTube بررسی کنید.
محتوای YouTube خود را در کانال های دیگر تبلیغ کنید
شما مخاطبان موجود در کانال های دیگر خود دارید. محتوای YouTube خود را در کانال های اجتماعی خود و در کانال های خارج از شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید – مانند وب سایت، وبلاگ و خبرنامه های ایمیل.
انجام این کار به جذب مخاطبان فعلی شما به کانال جوان YouTube شما کمک می کند.
مراقب تجزیه و تحلیل خود باشید
از میانگین مدت زمان بازدید گرفته تا فالوورهای بهدستآمده، تجزیه و تحلیلهای YouTube به شما درک عمیقتری از این که چه ویدیوهایی کار میکنند و چه ویدیوهایی ثابت هستند، میدهد.
برگه تجزیه و تحلیل در YouTube Studio معدن طلای تجزیه و تحلیل است. اما ابزاری مانند گزارش YouTube Sprout Social، نگاه سفارشیتری به نحوه عملکرد محتوای شما ارائه میکند.
دانش خود را در مورد نحوه ایجاد یک کانال یوتیوب آزمایش کنید
آموزش ساخت کانال یوتیوب تنها مرحله اول است. تسلط بر یوتیوب زمان می برد.
با رعایت نکات ذکر شده در این راهنما، کانال شما در کمترین زمان راه اندازی می شود.
هنگامی که یک کانال YouTube ایجاد کردید و ویدیوهای خود را راه اندازی کردید، گام بعدی شما این است که کلمه را به گوش دیگران برسانید. بعد از اینکه کانال خود را ساختید، مقاله ما را در مورد نحوه تبلیغ کانال یوتیوب خود برای اطلاع رسانی و افزایش بازدید بخوانید.
سوالات متداول کانال یوتیوب
آیا ایجاد کانال یوتیوب رایگان است؟
بله، ایجاد کانال یوتیوب رایگان است. تنها چیزی که نیاز دارید یک حساب Google است.
چگونه می توانم یک کانال YouTube ایجاد کنم و درآمد کسب کنم؟
برای کسب درآمد از حساب YouTube خود، باید بخشی از YouTube Partner Program باشید. در اینجا درباره نحوه کسب درآمد از حساب YouTube خود بیشتر بیاموزید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.