آموزش سئو یوتیوب: چطور رتبه یک یوتیوب را به دست بیاوریم؟
سئو یوتیوب چیست و چطور ویدیوها در یوتیوب بازدید بیشتری بگیرند؟
سئو یوتیوب یک استراتژی برای بهینه سازی کانال و ویدیوها به منظور بهبود قرارگیری در نتایج جستجو است.
یوتیوب بزرگترین پلتفرم ویدئویی در اینترنت است و همچنین یکی از بزرگترین موتورهای جستجو محسوب می شود. بنابراین مهم است که بدانید چگونه محتوای خود را برای این پلتفرم بهینه کنید.
استراتژیهای سئو برای یوتیوب به طور فزاینده ای توسط یوتیوبرها استفاده میشود. علاوهبراین، آیا میخواهید ویدیوهای شما در بالای نتایج جستجو در وب باشد؟
برای داشتن یک تجربه خوب در یوتیوب، کاربران باید بتوانند به راحتی ویدیوهای مورد علاقه خود را پیدا کنند. بنابراین، یوتیوب الگوریتمی ایجاد کرد که قادر به رتبه بندی بهترین محتوا برای هر جستجو است.
به همین دلیل، امروزه کانالها با یک چالش روبرو هستند: هر کسی که میخواهد بیشتر دیده شود، باید استراتژیهایی را برای بهینهسازی ویدیوها اتخاذ کند تا در رتبه بهتری ظاهر شوند.
ما به این استراتژی های یوتیوب، سئو می گوییم. و این چیزی است که ما در این مقاله در مورد آن صحبت خواهیم کرد.
در این مقاله موارد زیر را به طور کامل توضیح داده ایم:
- سئو یوتیوب چیست؟
- سئو یوتیوب چگونه کار می کند؟
- 16 نکته برای سئو یوتیوب
- جمع بندی
سئو یوتیوب چیست؟
قبل از اینکه یاد بگیرید سئو یوتیوب چیست، مهم است که چند قدم به عقب برگردید و بفهمید سئو چیست؟
سئو چیست؟
سئو مخفف عبارت انگلیسی «بهینه سازی موتور جستجو» است. رعایت اصول سئو به وب سایتها کمک میکند تا میزان بازدید سایت خود را افزایش دهند.
البته، وقتی صحبت از سئو به میان میآید، چیزی که میخواهید این است که به جایگاههای برتر جستجوی گوگل برسید. به هر حال، این غول اینترنتی بیش از 90 درصد از جستجوها در سراسر جهان را تحت سلطه خود دارد.
بینگ، یاهو! و بایدو (بایدو: برای کشور چین است) موتورهای جستجوی دیگری هستند که بقیه آن سهم را حفظ می کنند.
گوگل ماموریت دارد: «اطلاعات جهان را به گونهای سازماندهی کند که برای همه قابل دسترس و مفید باشد».
برای این منظور، گوگل الگوریتم هوشمندی را توسعه داده است که قادر به شناسایی صفحاتی است که محتوای خوبی را ارائه می دهند. همچنین مواردی را که از هرزنامه، سرقت ادبی یا سایر اقدامات مخرب استفاده می کنند را از نتایج حذف می کند.
با این اوصاف، بیایید اکنون بفهمیم سئو یوتیوب چیست؟
سئو یوتیوب دقیقا چیست؟
سئو یوتیوب عبارتست از مجموعه اقدامات و فرایندهایی که در آن جایگاه کل کانال یا یک ویدیو برای یک یا چند کلیدواژه بهبود پیدا میکند و این افزایش رتبه منجر به افزایش بازدید ورودی از موتورهای جستجوی میشود.
موتورهای جستجو در بسیاری از مکان های دیگر در اینترنت وجود دارند. به عنوان مثال، وقتی به یک وب سایت دسترسی پیدا می کنید، معمولاً یک امکان جستجو در آنجا وجود دارد که محتوای داخلی را پیدا می کند. در رسانه های اجتماعی، یک موتور جستجوی داخلی نیز وجود دارد.
این اتفاق در یوتیوب نیز رخ می دهد که سیستم جستجوی خود را ارائه می دهد تا کاربران بتوانند به راحتی کانال ها و ویدیوهای مورد نظر خود را پیدا کنند.
و این پلتفرم وزن زیادی در بین جستجوگران اینترنتی دارد.
سئو یوتیوب چگونه کار می کند؟
یوتیوب توسط گوگل خریداری شد. بنابراین، هوش جستجوی مشابه موتور جستجو را به کار می گیرد و هدفی مشابه دارد: ارائه بهترین تجربه جستجو به کاربر.
هنگامی که کاربر یک عبارت جستجو را در یوتیوب تایپ می کند، ربات های پلتفرم تمام کانال ها و ویدیوها را جستجو می کنند تا بهترین نتایج را به ترتیب مرتبط به کاربر ارائه دهند.
و برای تعیین بهترین نتایج برای هر فرد، الگوریتم، چندین عامل را در نظر می گیرد.
تاریخچه جستجو و مرور کاربر – درست مانند گوگل – نکات مهمی برای سفارشی کردن صفحه نتایج هستند. اما، برای کسانی که محتوا را در یوتیوب منتشر می کنند، مهم است که بدانند این الگوریتم همچنین دارای معیارهای تعامل کانال و بهینه سازی برای رتبه بندی نتایج است.
به عنوان مثال: ویدیویی که به درستی قسمتهای عنوان، تگها و توضیحات را پر میکند، نسبت به ویدیویی که این کار را نمیکند، جایگاه بهتری دارد.
یک کانال یوتیوب که تمایل به دریافت نظرات و لایکهای زیادی دارد، جایگاه بهتری نسبت به کانالی دارد که تعامل خوبی ندارد.
چرا این اتفاق می افتد؟ زیرا یوتیوب میداند که این ویدیوها محتوا ارزشمندتری را به کاربر ارائه میدهند.
و این همان چیزی است که الگوریتم خود گوگل می فهمد. از آنجایی که موتور جستجو و یوتیوب متعلق به یک شرکت هستند، یکپارچگی بین پلتفرم ها وجود دارد.
بنابراین، هنگامی که شخصی در Google جستجو میکند، موتور جستجو نیز چرخ فلکی از محتوای ویدیویی، هم از یوتیوب و هم از پلتفرمهای دیگر را ارائه میدهد که مرتبطتر با آن جستجو هستند.
مثال زیر را ببینید:
بنابراین، بهینهسازیهای سئوی که برای یوتیوب انجام میدهید نه تنها برای جستجوی درون پلتفرم اعمال میشود، بلکه برای رقابت برای آن فضا در جستجوی Google نیز به کار میرود.
آموزش سئو یوتیوب: 16 نکته برای سئو یوتیوب
سئو یوتیوب یک دستور پخت کیک نیست. حتی اگر تمام دستورالعمل ها را دنبال کنید، تصمیم گیری در مورد اینکه چه نتایجی برای کاربر ظاهر می شود به الگوریتم پلت فرم بستگی دارد که بسیار پیچیده است.
معیارها، قوانین و محاسبات متعددی را برای تعیین رتبه بندی در نظر می گیرد، از جمله عواملی که مستقل از اقدامات شما هستند – مانند ناوبری کاربر.
با این حال، هرچه امتیاز بیشتری با الگوریتم جستجوی یوتیوب کسب کنید، شانس بیشتری برای رسیدن به موقعیت های برتر خواهید داشت.
بنابراین، بیایید نکاتی را برای یوتیوب ببینیم که کانال و ویدیوهای شما را در نتایج جستجوی کاربران ترجیح دهد.
1. ابتدا تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید.
کلمات کلیدی در سئو یوتیوب و همچنین برای گوگل ضروری هستند. از طریق آنها، یوتیوب موضوع ویدیو را شناسایی می کند، و آن را با جستجوهای کاربران مرتبط میکند.
برای این کار، هنگام آپلود فایل ویدیویی، باید به فیلدهای خاصی مانند عنوان، تگ و توضیحات، را کامل پر کنید. تا یوتیوب بتواند این اطلاعات را جمع آوری کرده و در رتبه بندی استفاده کند.
بنابراین، باید بدانید کدام کلمات کلیدی ویدیوهای شما را به بهترین شکل شناسایی می کنند و در عین حال، پتانسیل جذب بینندگان بیشتری را به کانال شما دارند.
اکنون بیایید به نکاتی برای انجام یک تحقیق با کیفیت کلمات کلیدی با تمرکز بر SEO YouTube نگاهی بیندازیم. از این موارد می توان برای پر کردن فیلدها پس از ضبط ویدیوها و همچنین برای ارائه ایده هایی برای محتوای بالقوه کانال خود استفاده کرد.
ابتدا میتوانید از یک ابزار اصلی یوتیوب استفاده کنید:
سرچ یوتیوب
اگر دقت کرده باشید وقتی یک کلمه کلیدی را در یوتیوب جستجو میکنید، در نتایج جستجو یک سری کلمه مرتبط هم به شما نمایش داده میشود. مثل تصویر پایین:
در واقع اینها کلمات مرتبطی است که کاربران در مورد کلمه شما در یوتیوب جستجو کرده اند. جالب است بدانید خود ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی هم از همین کلمات مرتبط، نتایج را به شما نمایش میدهند.
این برای تسهیل جستجوی کاربر بر اساس عباراتی است که معمولاً بیشتر در شبکه جستجو می شود.
همچنین میتواند به سازندگان کمک کند: میتوانید ایدههای کلیدواژه جدیدی را که در پلتفرم مورد تقاضا هستند، ارائه دهید و در نتیجه پتانسیل تماشای ویدیوهای خود را افزایش دهید.
بررسی ویدیوهای رقبا
گام دیگر در تحقیق کلمات کلیدی، بررسی و تجزیه و تحلیل رقبا است. بله، رقبای شما نیز می توانند به شما کمک کنند!
برای انجام این کار، از کانال هایی که در جایگاه شما هستند، بازدید کنید. اگر مخاطبان خوبی داشته باشند و بازدیدهای زیادی داشته باشند، احتمالاً از شیوه های سئو خوبی برای یوتیوب استفاده می کنند و می دانند چگونه از کلمات کلیدی استفاده کنند.
سپس، بررسی کنید که از چه عباراتی در محبوبترین ویدیوهای خود استفاده میکنند؟
برای انجام این کار، زمانی که در کانال های آنها هستید، به تب فیلم ها بروید و گزینه مرتب سازی بر اساس محبوب ترین ویدیوها را انتخاب کنید.
سپس ویدیوهایی که بازدید زیادی گرفته اند را بررسی کنید. چطور؟ ببینید در عنوان ویدو از چه کلماتی استفاده کرده اند؟ موضوع آن ویدیو چیست؟ حتی بر روی تامبنیل آن چه کلمات و تصاویری وجود دارد؟
اگر میخواهید نگاه دقیقتری بیندازید، میتوانید تگ هایی را که در این ویدیو استفاده شده است نیز کشف کنید.
با این حال، آنها برای کاربران قابل مشاهده نیستند. برای انجام این کار، باید کد منبع صفحه ویدیو را باز کنید (با کلیک راست روی آن) و به دنبال «کلمات کلیدی» درون آن بگردید.
علاوه بر این، می توانید آمار کانال خود را نیز تجزیه و تحلیل کنید. در تجزیه و تحلیل منبع ترافیک، بیشترین استفاده از عبارات برای دسترسی به ویدیوهای شما وجود دارد. در آنجا می توانید الهاماتی برای ضبط محتوای جدید پیدا کنید یا کلمات کلیدی را در آپلودهای خود بگنجانید.
بهترین ابزار برای انتخاب کلمه کلیدی
میتوانید لیست ابزارهایی برای جستجوی کلمات کلیدی مشاهده کنید:
- کلمات کلیدی همه جا: برنامه افزودنی رایگان Google Chrome برای SEO که تخمینی از حجم جستجوهای ماهانه را در جعبه های جستجوی Google و YouTube نشان می دهد.
- Google Trends: ابزار رایگان گوگل که روندهای جستجو را نشان می دهد (این امکان وجود دارد که فقط جستجوها را در YouTube نشان دهید) و برای شناسایی موضوعات داغ کار می کند.
- VidIQ: افزونه رایگان Google Chrome که نوار اطلاعاتی را به ویدیوهای YouTube اضافه می کند.
2. کلمات کلیدی با پتانسیل دسترسی خوب را انتخاب کنید.
با نکات بالا، شما در حال حاضر لیست خوبی از کلمات کلیدی دارید. بنابراین، چگونه بهترین ها را برای ویدیوهای خود انتخاب می کنید؟
البته، شما باید فکر کنید: “من کلماتی را انتخاب می کنم که در جستجوها بیشترین استفاده را دارند!”. بله: محبوب ترین اصطلاحات تمایل به جذب افراد بیشتری دارند. با این حال، آنها رقابت بیشتری دارند – و چنین رقبای می توانند مارک های بزرگ و تأثیرگذار باشند که رقابت با آنها دشوار است.
بنابراین بهترین انتخاب – به خصوص اگر یک تجارت کوچک دارید – احتمالاً کلمات کلیدی است که ما آنها را “دم بلند” می نامیم.
آنها چنین ترافیک شگفت انگیزی ندارند، اما رقابت آنچنانی هم ندارند. بنابراین، کسب یک موقعیت خوب آسان تر است. علاوه بر این، آنها اغلب جستجوهای قیف پایین را نشان می دهند – یعنی نزدیک به تبدیل.
اما چگونه می دانید کلمات کلیدی دم بلند چیست؟ آنها معمولا طولانی تر هستند – سه کلمه یا بیشتر – و جستجوی خاص تری را نشان می دهند.
به عنوان مثال، “بازاریابی محتوا”، یک کلمه برتر است. بازدیدهای زیادی ایجاد می کند، اما رتبه بندی برای آن بسیار رقابتی تر است.
اما میتوانید این جستجو را با استفاده از عبارت «بازاریابی محتوای اینستاگرام» که قبلاً رقبا را فیلتر میکند، محدود کنید. اگر عبارت «استوری های اینستاگرام بازاریابی محتوا» را انتخاب کنید، جستجو حتی دقیق تر می شود و شانس موقعیت یابی ویدیوی خود را به خوبی افزایش می دهید.
در هر صورت، انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با محتوای ویدیویی همیشه مهم است. تصور کنید کاربرانی را که «استوریهای بازاریابی محتوا در اینستاگرام» را جستجو میکنند به ویدیویی ببرید که در مورد نکات دکوراسیون صحبت میکند.
این کار نمی کند. میدونی چرا؟
زیرا کاربر تنها با چند ثانیه مشاهده ویدیوی شما را رها می کند. این به عنوان امتیاز منفی در ارزیابی یوتیوب از تعامل ویدیو و در نتیجه رتبه شما به حساب می آید. مثل این است که به پای خودت شلیک کنی.
3. از عنوان ویدیویی خوب استفاده کنید.
پس از انجام یک تحقیق خوب برای کلمات کلیدی، در حال حاضر مجموعه خوبی از اصطلاحات را در دست دارید. خوب، با آنها چه کار می کنید؟
یکی از قسمت هایی که کلمه کلیدی باید در آن ظاهر شود، عنوان است. این یکی از مهمترین فاکتورهای یوتیوب برای ایندکس و رتبه بندی ویدیوها است.
و برای اینکه ویدیو در موقعیت خوبی ظاهر شود، عنوان باید تا حد امکان به عبارات جستجوی کاربر نزدیک باشد.
به عنوان مثال، اگر ویدیو درباره برندسازی است، محتوا اساساً در مورد ساخت برند بحث می کند. بنابراین کلیدواژه اصلی این ویدیو “برند سازی” است و باید در ابتدای عنوان نوشته بشه.
نکته بعدی که باید به خاطر بسپارید، عناوین طولانی تر عملکرد بدتری دارند، زیرا موقعیت های برتر عینی تر هستند: 20 محتوا برتر به طور متوسط 47-48 کاراکتر در عنوان دارند – حداکثر 100 کاراکتر.
بررسیها نشان میدهد ویدیوهای دارای رتبه برتر، عناوین کوتاهتری دارند.
بنابراین سعی کنید عناوین خود را مختصرتر و با کلمه کلیدی دقیق نگه دارید. این یافته ها قوانین نیستند، اما ارزش بررسی دارند.
همچنین به یاد داشته باشید که ممکن است اولین نگاه کاربر به محتوای شما، خواندن عنوان ویدیو باشد.
بنابراین باید توصیف کند که بینندگان قرار است چه چیزی را تماشا کنند، بلکه آنها را تشویق کند تا روی ویدیوی شما کلیک کنند. بنابراین، ارزش کمی خلاقیت را دارد که حس کنجکاوی را تشدید کند.
4. تگها را به ویدیو اضافه کنید.
در یوتیوب، تگ ها برای رتبه بندی یک ویدیو ضروری هستند. آنها از جمله عواملی هستند که یوتیوب برای شناسایی موضوعات یک ویدیو و فهرست بندی صحیح آن و همچنین توصیه ویدیوهای مرتبط در نظر می گیرد.
و این پیشنهادات همچنین منبع مهمی از ترافیک برای ویدیوهای شما هستند.
یوتیوب در این زمینه به شما امکان استفاده از 120 کاراکتر را می دهد. ما به شما توصیه می کنیم از 6 تا 8 کلمه استفاده کنید.
5. توضیحات هوشمندانه بنویسید.
توضیحات یکی دیگر از قسمت های مهمی است که هنگام آپلود ویدیو باید پر شود. این متن باید به تشریح ترین شکل ممکن اطلاعاتی در مورد موضوع ویدیو ارائه دهد.
اگر عنوان باید مختصر باشد، توضیحات می تواند طولانی تر و دقیق تر باشد. شما حداکثر 5000 کاراکتر برای این کار دارید.
دیسکریپشن به دو دلیل برای رتبه بندی ضروری است. این می تواند ابزاری برای ترغیب کاربر برای دسترسی به ویدیو باشد، زیرا قسمت اولیه آن در نتایج جستجو ظاهر می شود – بنابراین سعی کنید اطلاعات اصلی را در ابتدای متن نگه دارید.
با توضیحاتی جذاب، میتوانید تعامل ویدیویی خود را افزایش دهید و با یوتیوب امتیاز کسب کنید.
توضیحات همچنین در خدمت الگوریتم پلتفرم برای شناسایی محتوای ویدیویی است. بنابراین، در اینجا باید کلمات کلیدی را وارد کنید که نشان دهنده موضوعات پوشش داده شده در ویدیو هستند. بنابراین، شانس رتبه بندی برای این شرایط را افزایش می دهید.
از توضیحات برای افزودن اطلاعات بیشتر و جذب کاربران به روش های دیگر استفاده کنید.
در متن، میتوانید فراخوانهایی برای اقدام (CTA) مانند دعوتنامه برای عضویت در کانال یا دانلود برخی از مطالب در وبسایت خود، ترجیحاً با لینکهای کوتاهشده، قرار دهید.
ایده دیگر استفاده از مهرهای زمانی برای هدایت بیننده به قسمت های مشخصی از ویدیو، به خصوص در محتوای طولانی تر است.
همچنین میتوان هشتگهایی را در متن اضافه کرد که برای کاربران پیوندهایی ایجاد میکند تا ویدیوهای جدیدی در مورد آن واژه پیدا کنند. اما زیاده روی نکنید: اگر بیش از 15 هشتگ در توضیحات ویدیو دارید، یوتیوب همه آنها را نادیده می گیرد.
6. نام فایل را ویرایش کنید.
آیا می دانستید که تکنیک های سئو یوتیوب حتی قبل از آپلود ویدیوتان شروع می شود؟ این به این دلیل است که شما از قبل باید کلمه کلیدی اصلی محتوا را در نام فایل قرار دهید.
به جای آپلود ویدیو با نامی پر از کد و اعداد (به عنوان مثال VID_94800805.mp4)، که برای یوتیوب نامفهوم است، از یک نام توصیفی با کلمه کلیدی (به عنوان مثال، نحوه انجام-youtube-seo.mp4) استفاده کنید.
بنابراین، یوتیوب میتواند دقیقاً با نام فایل متوجه بشه که ویدیو در مورد چیست.
7. رونویسی و زیرنویس برای ویدیوها ایجاد کنید.
الگوریتم یوتیوب قادر به خواندن تصاویر و ویدیوها نیست – فقط متن و کد.
بنابراین، یکی از استراتژی هایی که می توانید اتخاذ کنید تا بفهمد محتوای شما در مورد چیست، ایجاد رونویسی و زیرنویس است.
رونویسی تبدیل به متن چیزی است که ویدیو در مورد آن صحبت می کند. می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید یا از ابزار یوتیوب استفاده کنید که این کار را تسهیل می کند.
با افزودن مُهر زمانی به رونوشت، میتوانید آن را به زیرنویس نیز تبدیل کنید.
آنها به گونه ای به کار گرفته شده اند که کاربران می توانند ویدیو را دنبال کنند، حتی اگر نتوانند صدا را فعال کنند و به عنوان یک ابزار دسترسی برای افراد دارای آسیب شنوایی کار کنند.
علاوه بر شرح، میتوانید متن رونوشت را نیز در توضیحات ویدیو قرار دهید تا اطلاعات بیشتری درباره ویدیو به بینندگان ارائه دهید.
8. فیلم های طولانی تر بسازید.
ما با بررسیهایی که انجام دادهایم به دو یافته در مورد رابطه بین رتبه بندی و طول ویدیوها رسید:
- ویدیوهای کمتر از 2 دقیقه معمولاً در موقعیت ضعیفی قرار می گیرند.
- میانگین مدت 5 موقعیت اول 11 دقیقه و 44 ثانیه است.
بنابراین ارزش آن را دارد که روی ویدیوهای طولانی تر که حدود 10 دقیقه هستند سرمایه گذاری کنید.
آنها احتمالاً انتظارات کسانی را برآورده می کنند که به دنبال کامل تر و دقیق تر هستند.
ویدیوهای کمتر از 2 دقیقه بیشتر سطحی هستند.
ما نمی گوییم که باید به آن اعداد پایبند باشید، خوب؟ این یافتهها تنها به ارائه راهنمایی کمک میکنند.
با این حال، قابل ذکر است: کیفیت ویدیو بهتر از طول ویدیو است. بنابراین، اگر روی محتوای باکیفیت سرمایهگذاری میکنید، زیاد نگران طول ویدیو نباشید.
9. CTR را در نتایج جستجو افزایش دهید.
CTR (نرخ کلیک) نشان دهنده نرخ کلیک کاربران بر روی ویدیوی شما در بین نتایج جستجوی موجود است.
در یوتیوب، داشتن نرخ کلیک بالا به این معنی است که ویدیوی شما با کلمه کلیدی مورد جستجوی کاربر مرتبط بوده است. به همین دلیل، CTR نیز یک عامل مهم رتبه بندی است.
اما البته، شما نمی توانید مستقیماً بر این نرخ تأثیر بگذارید. کاری که می توانید انجام دهید این است که شانس کلیک کاربران روی ویدیوی شما را افزایش دهید.
برای این، گزیده ای که در نتایج جستجو ظاهر می شود باید جذاب و مرتبط با جستجو باشد.
بنابراین بیایید همه چیزهایی را که می توانید در این خلاصه ویرایش کنید مرور کنیم:
- عنوان، که باید شامل کلمه کلیدی اصلی باشد.
- ابتدای توصیف که باید در اولین کلمات قانع کننده باشد.
- تامنیل ویدیو، که باید جذاب باشد و اطلاعات اضافی را به سایر عناصر بیاورد.
بنابراین، شانس کلیک کاربر روی ویدیوی شما افزایش می یابد.
10. تعامل مخاطبان را افزایش دهید.
دریافت نظرات و لایک ها یا افزایش زمان تماشای ویدیو تحت کنترل کانال نیست، که فقط می تواند کاربران را به تعامل بیشتر تشویق کند. و این وزن زیادی برای الگوریتم دارد!
بنابراین همیشه بینندگان خود را تشویق کنید تا به نوعی با ویدیوی شما تعامل داشته باشند:
مانند (خط معروف “به ما یک شست بالا بده!”);
اظهار نظر؛
عضویت در کانال؛
ویدیو را به اشتراک بگذارید
همه این عوامل بر رتبهبندی یوتیوب تأثیر زیادی دارند، زیرا نشان میدهند که آیا ویدیوی شما انتظارات کاربران را برآورده کرده است (یا فراتر از آنها).
در مورد کامنت ها قابل ذکر است: یکی از بهترین راه های تشویق نظرات، پاسخگویی به آنهاست! بنابراین، کاربران احساس ارزشمندی میکنند و اغلب برای اظهار نظر برمیگردند.
علاوه بر این، اتخاذ استراتژی هایی برای درگیر نگه داشتن کاربر با ویدیو تا انتها نیز مهم است. این یک عامل مهم برای Google است تا ارزیابی کند که آیا چیزی را ارائه میدهید که واقعاً به مخاطب علاقه دارد یا خیر.
در غیر این صورت، مخاطب به سرعت ویدیو را رها می کند که تأثیر منفی بر رتبه دارد. به عنوان مثال می توانید به هرکسی که ویدیو را تا آخر تماشا می کند قول جایزه بدهید.
11. کانال و ویدیوها را تبلیغ کنید.
ما قبلاً نکاتی را در مورد چگونگی افزایش تعامل مخاطب با ویدیوهای خود به شما ارائه کرده ایم. برای رسیدن به آن نقطه، ابتدا باید این مخاطبان را به کانال خود بیاورید!
با بهینه سازی عنوان، توضیحات و تگ های ویدیوهای خود، اوضاع خود را در یوتیوب افزایش خواهید داد.
با این وجود، شما باید چندین کانال بازاریابی دیگر داشته باشید که بتوان از آنها برای تبلیغ ویدیوها و افزایش بازدید استفاده کرد.
بیایید نکاتی را برای انجام این کار فهرست کنیم:
- ویدئوهایی را که دارای موضوعات مرتبط هستند در پست های وبلاگ خود قرار دهید.
- ویدیوهای شرکتی و نمایش محصولات را برای ارسال در وب سایت خود ایجاد کنید.
- ویدیوهای خود را با استفاده از بازاریابی ایمیلی و امضا تبلیغ کنید.
- پخش ویدئوها در شبکه های اجتماعی؛
- پاسخ به پیام ها و نظرات کاربران با ویدئو؛
- در گروه ها، انجمن ها و سایت های پرسش و پاسخ (مانند Quora) شرکت کنید و با ویدیوهای کانال خود به کاربران پاسخ دهید.
هنگام انجام هر یک از این اقدامات، یک کلمه ضروری را به خاطر بسپارید: ارتباط. ویدیوهای توصیه شده فقط در زمینه هایی که مرتبط هستند، که به کاربر ارزش می بخشد.
12. تامنیل های بسیار جذاب برای ویدیوهای خود طراحی کنید.
آیا تا به حال چیزی را برای تماشا در یوتیوب (یا شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام) تنها بر اساس جذابیت تصویر پیش نمایش انتخاب کرده اید؟
اگر چنین است، پس از قبل میدانید که تامنیل جذاب چقدر می تواند مهم باشد!
تامنیل شما به معنای واقعی کلمه اولین چیزی است که کاربر هنگام برخورد با لیست ویدیوی شما میبیند و می تواند تصمیم فرد را برای کلیک کردن یا عدم کلیک بر روی آن بگیرد.
تامنیل عالی می توانند ترافیک و زمان تماشای شما را به شدت افزایش دهند و منجر به رتبه بندی جستجوی بالاتر نه تنها در یوتیوب، بلکه در موتورهای جستجو نیز شوند.
بنابراین تامنیل خود را با دقت و وسواس زیاد انتخاب کنید.
طبیعتاً، پس از اتمام آپلود ویدیو، میتوانید با یکی از گزینههای خودکاری که یوتیوب برای شما انتخاب میکند، بروید. با این حال، این عکسها هنوز هم عکسهای خارج از زمینه خود ویدیو خواهند بود و احتمالاً در جلب توجه کاربران پرمشغله چندان مؤثر نیستند.
بعلاوه، همه این کار را انجام می دهند، بنابراین خطر گم شدن ویدیوی خود را در این میان می بینید.
خیلی بهتر است تامنیل سفارشی خود را طراحی و آپلود کنید.
چیزی را انتخاب کنید که موضوع ویدیوی شما را دقیقاً نشان دهد و به آن کمک کند تا از هر چیز دیگری متمایز شود.
13. از صفحات پایانی و کارت های یوتیوب استفاده کنید.
اگر میخواهید مخاطبان شما در نتیجه تماشای ویدیوی شما کار خاصی انجام دهند، مهم است که هیچ چیز را به شانس واگذار نکنید.
مستقیماً از طریق یک فراخوان برای اقدام (CTA) به آنها بگویید. این نه تنها تضمین می کند که بینندگان شما به جای از دست دادن عکس، اقدام صحیح را انجام می دهند، بلکه به کاهش خستگی تصمیم گیری نیز کمک می کند.
البته، میتوانید (و باید) CTAهای شفاهی را در محتوای خود ادغام کنید، اما باید از ویژگیهای داخلی شامل یوتیوب مانند کارتهای یوتیوب و صفحههای پایانی نیز استفاده کنید.
کارتهای یوتیوب اعلانهای بصری از پیش فرمتشدهای هستند که برای نمایش در گوشه سمت راست بالای ویدیو تنظیم شدهاند.
این کارتها تعاملی هستند و کاربران را تشویق میکنند تا ویدیوها، پیوندها، لیستهای پخش و موارد دیگر را کاوش کنند.
شما می توانید تا پنج مورد از آنها را در هر ویدیو اضافه کنید، بنابراین از این مزیت برای ترغیب بینندگان برای تکمیل CTA های مورد نظر استفاده کنید.
در نهایت، هنگامی که بیننده ویدیو را کامل کرد، صفحههای پایانی ظاهر میشوند و بهترین استفاده از آنها برای اطلاع دادن به مردم است که میخواهید بعداً چه کاری انجام دهند.
برای اینکه از کاربران بخواهید در کانال شما مشترک شوند، ویدیوهای دیگر خود را بررسی کنند، از وب سایت شما بازدید کنند و غیره از صفحات پایانی استفاده کنید.
استفاده از ویژگیهای تعاملی مانند این به افزایش زمان مشاهده، بهبود تعامل، رشد فهرست مشترکین و بالا بردن رتبه جستجوی ویدیوهایتان کمک میکند، بنابراین از آنها عاقلانه استفاده کنید.
14. هدف خود را برای ایجاد ویدیوهای با ماندگاری بالا داشته باشید.
همانطور که هر بازاریاب با تجربه به شما خواهد گفت، زمان ماندن برای سئو بسیار مهم است.
هر چه شخص مدت زمان بیشتری را در یک صفحه یا وب سایت خاص صرف کند، ارزش آن برای الگوریتم ها بیشتر می شود و در نهایت رتبه بالاتری خواهد داشت.
نسخه ای از این قانون در یوتیوب نیز اعمال می شود.
حفظ مخاطب معیاری است که نشان میدهد بیننده چه مقدار از ویدیوی شما را قبل از رفتن به چیز دیگری تماشا میکند، و وقتی صحبت از سئو یوتیوب به میان میآید، بسیار مهم است.
این فقط یک نظریه نیست. یوتیوب به صراحت گفته است که این یک عامل رتبهبندی قابل توجه است، بنابراین شما طبیعتاً میخواهید نرخ حفظ خود را تا جایی که میتوانید نزدیک به 100 درصد نگه دارید.
خوشبختانه، برای ایجاد ویدیوهای با ماندگاری بالا به دوربین گران قیمت یا مهارت های تولید بی عیب و نقص نیاز ندارید.
در عوض، فقط روی ساختن ویدیوهای عالی که مختصر، جذاب و با ارزش هستند تمرکز کنید.
ویدیوهای خود را به بخشهایی با اندازه کوچک تقسیم کنید تا هضم محتوای شما را برای بینندگان آسانتر کند.
مقدمه را مختصر نگه دارید و مستقیماً در اصل موضوع خود غوطه ور شوید تا فوراً توجه بیننده را جلب کنید.
15. ارزش تولید خود را تا حد امکان بالا ببرید.
چه در مورد سئو یوتیوب صحبت کنید یا نه، بهینه سازی خوب تا حد زیادی به کیفیت مربوط می شود، بنابراین هر کاری که بتوانید برای بالا بردن ارزش تولید محتوای خود انجام دهید، به شما افزایش قابل توجهی می دهد.
طبیعتاً، ارزش تولید فوقالعاده هرگز بر محتوای خوب برتری نمییابد، اما همچنان شایان ذکر است که کاربران یوتیوب به ویدیوهای شیک و خوش ساخت پاسخ میدهند.
و نه، برای موفقیت در اینجا نیازی به تنظیم ویدیوی گران قیمت ندارید – فقط یک گوشی هوشمند یا دستگاه دیگری که قادر به ضبط ویدیو است، که احتمالاً قبلاً دارید.
سپس چند ارتقاء ارزان قیمت مانند سه پایه و یک میکروفون مستقل مقرون به صرفه اضافه کنید. این دو چیز به تنهایی به ویدیوهای شما کمک می کنند تا حرفه ای به نظر برسند.
همچنین باید به پیشینه خود توجه زیادی داشته باشید. یکی را انتخاب کنید یا ایجاد کنید که حواس کاربر را از خود ویدیو منحرف نکند.
به نورپردازی نیز توجه زیادی داشته باشید. باز هم، نیازی نیست که بتوانید نورپردازی استودیویی فانتزی و پیشرفته را بپردازید. چند نور خوب و روشن که می توانید در مورد موضوع ویدیو آموزش دهید کافی است.
با چند گزینه مختلف تولید آزمایش کنید تا زمانی که روشی را که برای شما خوب کار می کند راضی شوید. به هر بازخوردی که در مورد ویدیوهای خود دریافت می کنید توجه کنید و از آن به عنوان راهنمایی برای بهبودهای آینده استفاده کنید.
16. مراقب تجزیه و تحلیل خود باشید.
تنها راه واقعی برای سنجش موفقیت استراتژی سئو یوتیوب، نظارت دقیق بر تجزیه و تحلیل های خود است.
این بهترین راه برای فهمیدن اینکه چه چیزی در مورد ویدیوهای شما کار می کند و کجا می توانید پیشرفت کنید است.
خوشبختانه، یوتیوب با عملکرد عالی تجزیه و تحلیل داخلی همراه است. در اینجا چند معیار ضروری برای دانستن آورده شده است.
زمان تماشا
مجموع دقایقی که کاربران با محتوای شما صرف می کنند.
CTR برداشت
میزانی که افراد تصمیم میگیرند ویدیوی شما را پس از اولین بار دیدن در صفحه اصلی خود بررسی کنند.
CTR کارت
مشابه موارد بالا، اما برای کارتهای یوتیوب موجود در محتوای شما.
منابع ترافیک
کاربران چگونه و از کجا به محتوای شما راه پیدا کردند.
بینندگان منحصر به فرد
تعداد تخمینی کاربرانی که محتوای شما را در یک دوره مشخص مشاهده می کنند.
رشد مشترکین
نحوه تغییر تعداد مشترکین شما در ارتباط با مکان، ویدیوهای فردی، دوره های زمانی و غیره.
در مجموع، نظارت دقیق بر معیارهایی مانند این به شما ایده بسیار خوبی از آنچه در بین مخاطبان شما طنین انداز است، می دهد.
اگر یک ویدیوی خاص به طور قابل توجهی بهتر یا بدتر از حد متوسط است، تفاوت آن را در نظر بگیرید و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.
جمع بندی
اکنون که کل مقاله را خواندید، بیایید چیزی را که در ابتدا در مورد آن صحبت کردیم به خاطر بیاوریم: تجربه کاربری.
به یاد داشته باشید که این تمرکز یوتیوب و گوگل است و باید مال شما نیز باشد.
بنابراین، تمام نکاتی که در این مقاله ارائه کردیم، هدف بیشتری دارند: بهبود تجربه کاربران اینترنت. به عنوان مثال، فکر کردن به عناوین خلاقانه و استفاده از زیرنویس ها با هدف آسان تر کردن زندگی مردم و افزودن ارزش به عمل تماشای یک ویدیو در وب است.
مطمئن شوید که وقتی هدف شما تجربه کاربری است، الگوریتم می داند که چگونه تلاش های بهینه سازی شما را تشخیص دهد.
اکنون، برای استفاده بهتر از نکاتی که در این مقاله آوردهایم، مهم است که بدانید چگونه از سئو در هر موتور جستجوی بیرونی استفاده کنید.
بنابراین هم اکنون راهنمای کامل ما در مورد سئو را دانلود کنید و در بهینه سازی موتورهای جستجو استاد شوید!
ترتیبی که زومکد برای خواندن مطالب سری یادگیری یوتیوب به شما پیشنهاد میکند:
- یوتیوب چیست؟
- کسب درآمد از یوتیوب
- راههای افزایش بازدید یوتیوب
- سایز ویدیو کوتاه یوتیوب
- ایده برای کانال یوتیوب
- آموزش یوتیوبر شدن
- مانیتایز چیست
- راز ثروتمند شدن یوتیوبرهای دنیا
- سئو یوتیوب
- هشتگ یوتیوب
- تگ یوتیوب
rockcontent.com/blog/youtube-seo
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
مهم ترین فاکتورهای سئو ویدیو یوتیوب چه چیزهایی هستند؟