آموزش نوشتن توضیحات صفحه محصول برای فروش {آموزش ساخت صفحه محصول}
در این مقاله با انواع صفحه های سایت و با “نحوه نوشتن توضیحات صفحه محصول” آشنا می شوید. یاد میگیرید چطور صفحه هایی برای سایت بسازید که مشتری را جذب و به خرید ترغیب کنید.
مهم ترین سوال این است که چگونه متن های تبلیغاتی بنویسید که بازدیدکنندگان سایت تان را به خریدار تبدیل می کند؟
به یاد داشته باشید که صفحات محصول وبسایت شما اساس بازاریابی دیجیتالی است.
تعریف ما در این مقاله از صفحه سایت، صفحه اینترنتی است که با هدف متقاعد کردن بازدید کننده به انجام دادن کاری ایجاد شده است.
سایت تان باید برای هر پیشنهادی که به مشتریان احتمالی و مشتریان می دهید، صفحه مخصوص ایجاد کند. این همان روشی است که بازاریابان دیجیتال تیزهوش به کمک آن از منابع داخلی و خارجی برای سایتشان ترافیک جذب میکند.
عملکرد صفحه سایتتان باعث موفقیت یا شکست در کمپین های دیجیتالی میشود. ممکن است در جذب ترافیک برای وبسایت مهارت زیادی داشته باشید اما اگر صفحه سایت عملکرد خوبی نداشته باشد کمپین ها هم شکست خواهد خورد.
بررسی انواع صفحات سایت
صفحات سایت را بر اساس کاری که سایت از بازدید کننده میخواهد دسته بندی کنید. برای مثال برخی از صفحه های سایت طراحی شده تا بازدیدکنندگان را به وارد کردن اطلاعات شخصی شان ترغیب کند یا از آنها بخواهد محصول یا خدماتی را بخرد.
کمپین هایی که اکثر بازاریابان دیجیتال اجرا می کنند به دو دسته تقسیم می شود:
صفحه جذب مخاطب: صفحه فشار هم نامیده میشود هدف این صفحه تقریب مشتری به وارد کردن اطلاعات شخصی است تا بتوان آنها را به مخاطب تبدیل کرد
صفحه فروش: این صفحه ایجاد می شود تا مخاطبان را به خرید کالای فیزیکی یا محصولات اطلاعاتی یا خدمات دعوت کند.
روش های متعددی برای طراحی و فرم دهی خوب صفحه سایت وجود دارد اما همه آنها در یک چیز مشترک اند تمرکز!
صفحه خوب هدفی مشخص دارد و تا حد امکان هیچ عامل حواس پرتی ندارد قصه صفحه باید به کاری اختصاص یافته باشد که میخواهید بازدیدکننده انجام دهد.
صفحه اصلی سایت: صفحه است که طوری طراحی شده باشند که به کاربر امکان انتخاب های زیادی بدهد کاربر میتواند با یک کلیک از صفحه اصلی وارد صفحه محصولات شود و توضیحاتی درباره شرکت بخواند یا وبلاگ آن را ببیند به همین دلیل معمولاً صفحه اصلی سایت ضعیف ترین صفحه در اکثر موارد است. صفحه اصلی گزینه های بسیار زیادی را پیش روی بازدیدکنندگان می گذارد. صفحه سایت باید به نحوی باشد که تا حد امکان لینک به هر پیشنهاد و توضیحات اضافه و هر چیزی که برای رسیدن به هدف آن صفحه ضروری نیست نداشته باشد. صفحه با لینک های کم حواس پرتی کاربر را کاهش و احتمال کلیک روی لینک های موجود در صفحه را افزایش میدهد. برخی از منابع ترافیک مثل تبلیغات فیسبوک و گوگل ادوردز از شما میخواهد لینک به بعضی صفحات خاص مثل شرایط استفاده و قوانین سایت را در صفحه قرار دهید. حتماً قبل از اجرای طرح ترافیک در صفحه سایت شرکت استفاده از هر بستر ترافیک را بررسی کنید.
آموزش نوشتن توضیحات محصول
کسب مهارت در تبلیغ نویسی کمی شبیه کسب مهارت در سفالگری و نقاشی با رنگ و روغن است چون هنر زیادی لازم دارد. نوشتن تبلیغ مشوق با درک مولفه های اساسی آگهی نامه فروش شروع می شود در حقیقت می توانید قواعدی را لحاظ کنید که شامل آگهی نامه های مشوق برای همه ابزارهای ارتباطی مثل ایمیل و پست های وبلاگ و ارائه ها و غیره می شود
افراد مبتدی هم میتوانند فرایندی را که توضیح دادیم انجام دهد اما وقتی مهارت پیدا کردید می توانید بسته به شرایط تان در آن تغییراتی ایجاد کنید. یک آگهی نامه فروش قبل از همه اینها باید صادقانه باشد. از این رو نباید برخی از عناصری را که مشخص کردیم داشته باشد چون این عناصر با پیشنهادتان همخوانی ندارد.
مراحل نوشتن توضیحات محصول عبارتند از:
- نوشتن عنوان اصلی
- نوشتن عنوان فرعی
- نوشتن مقدمه
- نشان دادن آسانی در استفاده
- پیش بینی آینده
- کسب اعتبار
- نوشتن متن بولت داری که به فروش می انجامد
- اثبات کردن
- ارائه پیشنهاد
- جذاب کردن معامله
- ایجاد فوریت
- ایجاد ریسک معکوس
- ایجاد درخواست عمل
در ادامه هر یک از مراحل را توضیح می دهیم
مرحله ۱ نوشتن عنوان اصلی
عنوان اصلی اولین چیزی است که افراد می کند و از این رو اهمیت شایانی در بین اجزای صفحه دارد. اگر در این کار بی تجربه اید از عناوین چگونه استفاده کنید. چون هم تاثیرگذار است و هم استفاده از آنها آسان است. این نوع عناوین برای ۹۹ درصد پیشنهاد ها قابل اجرا است. البته ممکن است پیشنهاد به نوع دیگری از عناوین نیاز داشته باشند که در این صورت باید در موتورهای جستجو مثل گوگل دنبال انواع عناوین تاثیر گذار باشید.
صدها پست وبلاگ با موضوع “روش نوشتن عنوان پست” میتوان یافت به عنوان های پیچیده سرو نکنید با عناوین واضح و آسان شروع کنید که بیانی ساده داشته باشد و فواید خواندن صفحه را به سادگی برای خواننده توضیح دهد. سادگی و بیان ساده معمولاً تأثیری بهتر از عناوین پیچیده و گیج کننده دارد. بعدها که در این کار ماهر شدید می توانید از عناوین پیچیده استفاده کنید.
مرحله ۲ نوشتن عنوان فرعی
عنوان فرعی الزامی نیست. اما میتوان از آن برای تکمیل عنوان استفاده کرد. در این مورد هم میتوانید به کمک موتور های جستجو فهرستی از فرمول های عنوان فرعی را پیدا کنید. در عنوانی که در مرحله اول ساختید ادعایی کردید یا وعدهای دادید. عنوان فرعی باید این وعده را پشتیبانی کند. نباید ادعای جدیدی بکنید یا وعده جدیدی بدهید و قطعاً نباید در تضاد با آنها باشد.
مرحله ۳ نوشتن مقدمه
بازدیدکنندگانی که مقدمه صفحه سایت را می خوانند عنوان اصلی و فرعی را خواندهاند و بعضی ها به پایین صفحه سرزده و قیمت و پیشنهاد را نگاه کردند به عبارت دیگر کسانی که مقدمه را خوانده اند جذب این صفحه شدند.
اگر بی تجربه ای از مقدمهای مشکل – راه حل استفاده کنید در ابتدا مشکلی را بیان کنید که خریدار ندارد.
برای بازدید کنندگان مهم است که واقعا مشکل آنها را درک کنید کار شما به عنوان بازاریاب ایجاد رابطه بین خودتان و بازدیدکنندگان است همدردی و همدلی تان را ابراز کنید و شرایط نامطلوب آنها را در نظر بگیرید.
میخواهید راه حلی برای مشکل بدهید که در حقیقت این راه حل کالا یا خدمات شما است. اما فعلا اندازه نیست وارد جزئیات کالا شوید این کار را بعدا انجام خواهید داد. مثلاً اگر خدمات مالیاتی ارائه می کنید می توانید آگهی نامه فروش را به این صورت آغاز کنید.
“بار دیگر به پانزدهم آوریل نزدیک می شویم حتماً در تقویم یک هفته را برای زیر و رو کردن فاکتور ها و اسناد مالیاتی مشخص کرده اید. بیایید با مشکل مواجه شویم آماده کردن مالیات کاری طاقتفرساست اگر شما هم میخواهید آخر هفته های بهاری را در کنار خانواده یا دوستان سپری کنید، رسیدگی به امور مالیاتی تان را به شرکت ما بسپارید.”
مرحله ۴ نشان دادن آسانی در استفاده
رمز موفقیت آگهی نامه فروش، بیان آسانی در استفاده یا تاثیرگذاری سریع کالا است در این برهه مشتری های احتمالی بیشتر از همیشه دنبال نتیجه آسان و سریع هستند. اگر میتوانید آسانی استفاده یا سرعت تاثیرگذاری محصول را با استفاده از متن یا عکس یا ویدئو نشان دهید.
مرحله ۵ بینی آینده
در این قسمت از صفحات آگهی نامه فروش تصویری ذهنی از افراد ایجاد کنید که با استفاده از کالای شما مشکلشان برطرف شده است.
میخواهید مشتریان بدانند و حس کنند که نداشتن این مشکل به چه صورت است.
آسان ترین روش برای شروع این قسمت پر کردن این جاهای خالی است: تصور کنید چگونه خواهد بود…
مثلاً شرکت فورد ممکن است برای فروش موستانگ جی تی از این جمله استفاده کند: “فشردن پدال گاز و لرزش موتور ۴۳۵ اسببخاری موستانگ را تصور کنید.”
خرید یک موستانگ چه دردی را دوا میکنید. نه مرضی را خوب میکنید و نه مشکل مالی را برطرف میکنید.
برای نسخه فروش باید ارزشی را که در حالت بعد به فرد می رسد مشخص کنید. در مورد موستانگ افراد را از خودروی کسل کننده و قدیمی و کند حالت قبل، به حالت بعد سوق می دهید که خودروی جدید و زیبا و هیجان انگیز است.
مرحله ۶ کسب اعتبار
در این مرحله از تهیه آگهی نامه فروش باید این سوال را در ذهن بازدیدکنندگان جا بیندازید، چرا شما؟
باید این را بگویید که چرا شما یا سازمانتان میتواند مشکل را حل کند؟
روشهای مختلفی برای کسب اعتبار وجود دارد مثل:
استفاده از نظرات خریداران، اگر نظرات خوب و مثبتی از مشتریان دارید که تایید تامین می کند می توانید اینجا استفاده کنید.
ارائه مدارک، اگر مدارکی دارید میتوانید آنها را نشان دهید تا مردم باورتان کنند. مدرک پزشکی یا مدیریت اجرایی خلبان نظامی یا هر مدرکی که به راهحل تان مربوط باشد.
قرض گرفتن اعتبارنامه، اگر چهره معروف را میشناسید که محصولاتتان را قبول دارد نامش را در اینجا ذکر کنید در صورت امکان تایید وی را هم در صفحه قرار دهید.
داستان تان را بگویید، آیا داستان یا توضیحی دارید که بگوید چرا شما می توانید این مشکل را حل کنید؟ مثلاً خودتان مجبور باشید با پیاده روی ۲۰ کیلو گرم وزن کم کنید.
از ارقام تاثیرگذار استفاده کنید. اگر آماری تاثیرگذاری و تجربیاتی ارزشمند یا تعدادی مشتری راضی دارید ذکر کنید فراموش نکنید که خوانندگان همگی مشکلی را که توصیف میکنید دارند در این مرحله از آگهی نامه فروش باید بگوید که چرا شما می توانید مشکل را حل کنید.
مرحله ۷ نوشتن متن بولت داری که به فروش می انجامد
شما امیدوارید خوانندگان همه متن را بخوانند اما در حقیقت اکثر آنها فقط نگاهی اجمالی به صفحه میاندازند.
نوشته های بلوتوث دار متن را میشکند و باعث میشود حتی افرادی که نمیخواهند متن را کامل بخواند کمی مکث کنند و بولت ها را بخواند باید در ۳ یا 5 بولت محاسن و فواید پیشنهادتان را ذکر کنید.
برای این مرحله وقت بگذارید اما غرق آن نشوید نوشتن اولین پیش نویس بیش از نیم ساعت طول بکشد بعد از نوشتن اولین پیش نویس میتوانید برگردید و بیشتر برای آن وقت بگذارید نباید در این گل تک کالا یا خدمت را معرفی کنید. فقط فوایدی را که با خرید آن آیه خریداران می شود بیان کنید.
یادتان باشد که افراد کالا یا خدمات را نمیخرد نتیجه آن را می خرد یعنی مثلاً آنها قرص نمیخرند خواب راحت می خرند.
آنها عضویت باشگاه نمی خرند تناسب اندام و بدن سالم می خرند.
آنها حشره کش نمی خرند خانه آرام و تمیز برای فرزندانشان می خرند.
مرحله ۸ اثبات کردن
در این مرحله مهمترین عنصر آگهی نامه را میسازید.
اثبات: اثبات به اعتبار شما یا سازمانتان که پیشتر گفتیم شبیه نیست اعتبار اعتماد می آورد اما در نسخه فروش به خوانندگان وعده ای داد ای داد حالا باید با اثبات وعده های تان به آنها اعتبار ببخشید.
اگر کالایی می فروشید با استفاده از تصویر و ویدئو کارکرد کالا و توضیحاتی که در متن بولتدار بیان کرده اید توضیح دهید.
تبلیغات تلویزیونی این کار را به بهترین شکل انجام می دهد. چاقو هایی را نشان میدهد که میخ را می برد و بعد به راحتی گوجه فرنگی را با آن برش می دهد. یا با پودر لباسشویی لباس های خیلی کثیف را تمیز می کند.
برخی از انواع اثبات عبارت هستند:
نمایش دادن: اگر میتوانید کارکرد کالا را نشان دهید.
اثبات اجتماعی: اگر نظرات مثبتی از خریداران دارید که از عمل به وعده تان راضی اند اینجا بیان کنید و بگویید که چند نفر دیگر از راه حل تا سود بردند
آمار یا تحقیقات: از آمار و تحقیقاتی که خودتان انجام دادهاید یا منابع معتبر انجام داده اند استفاده کنید
قرض کردن اعتبار: از اطلاعات منابع معتبری مثل نیویورکتایمز یا هاروارد بیزینس ریویو یا دیگر اتحادیه های صنفی استفاده کنید پیشنهادتان ریست های بیشتری داشته باشد به اثبات های بیشتری نیاز خواهید داشت اگر نمی توانید به وعده توان اعتبار ببخشید آن را حذف کنید ادعای بی اثبات بیشتر مضر است یا مفید.
مرحله 9 ارائه پیشنهاد
به مخاطبان پیشنهادی بدهید که انتظارش را دارند مهم ترین نکته این است که پیشنهاد ها واضح باشد و پیچیده نباشد اگر افراد درباره آنچه به دست می آورند حتی ذره ای تردید داشته باشند آن را نمیخرد اینها نمونه ای از انواع اطلاعاتی است که باید برای واضح سازی استفاده کنید آیا محصول را ارسال می کنید ارسال آن چقدر طول میکشد اندازه کالا چقدر است وزن آن چطور قیمت آن چقدر است چه روش هایی برای پرداخت وجود دارد به سوالات احتمالی خوانندگان فکر کنید و برای همه آنها پاسخی آماده کنید
مرحله ۱۰ جذاب کردن معامله
به نظرتان جایزه دادن به پیشنهاد نداشته باشد اما اگر میتوانید جوایزی را به پیشنهاد تان اضافه کنید با این کار بازخورد بهتر و بیشتری می گیرید باید بتوانید جایزه بدهید که هزینه ای نداشته باشند یا مثلاً فقط به ۱۰۰ نفر اولی که اقدام کنند جایزه بدهید یا به کسانی که قبل از تاریخ مشخصی خرید کنند تخفیف بدهید جایزه دادن در زمان محدود روشی عالی برای ایجاد فوریت در خرید است
مرحله ۱۱ ایجاد فوریت
اگر محصول یا خدمات شما امکان فوریت داشته باشد باعث میشود خوانندگان همین حالا دست به کار شوند یعنی دقیقا همان چیزی که میخواهید اگر بخواهند به آن فکر کنند یا بعد از اقدام کنند احتمالاً اصلاً برنمیگردند می توانید با ایجاد فوریت در پیشنهاد افراد را تعقیب کنید به دست به کار شوند اگر آنها فکر کنند چون که فرد آیا هفته دیگر یا حتی سال دیگر هم برگردند باز هم این پیشنهاد سر جایش هست دیگر واکنش فوری به آن نشان می دهند فوریت و ضرورت را بیان کنید تا دلیلی واقعی و منطقی برای آن بیاورید برای مثال همین حالا برای این برنامه ثبت نام کنید فقط ۳۲ جای خالی باقی مانده است همین حالا خرید کنید این پیشنهاد فقط تا نیمه شب بیست و ششم ماه ژانویه برقرار است که آمریکا فقط هزارتا از این سکه ها ضرب کرده است.
روشی دیگر برای ایجاد فوریت در آگهی نامه استفاده از این جمله است: “به این فکر کنید که به ازای هر یک روزی که برای این مشکل اقدام نمی کنید چقدر ضرر می کنید.”
مرحله ۱۲ ایجاد ریسک معکوس
در این مرحله از آگهی نامه فروش ریسک معکوس را اضافه می کنید که باعث میشود افراد از خرید مطمئن شوند. برای کاهش ریسک راه های بی شماری هست از جمله:
- ارائه گارانتی
- پیشنهاد دوره رایگان
- امکان مرجوع کردن
- استفاده از نمادهای معتبر
مرحله ۱۳ ایجاد
ایجاد درخواست عمل درخواست عمل به افراد می گوید که چه انتظاری از آنها دارید و چگونه درخواست عمل جملاتی امری و ساده است مثل
روی گزینه افزودن به سبد خرید کلیک کنید
عناصر صفحه جزئیات کالا
صفحه جزئیات کالا مهمترین بخش سایت فروشگاه های اینترنتی است. وقتی مشتریان احتمالی صفحه محصول را باز میکند عکس ها را می بینند توضیحات را مطالعه می کنند و نظرات مشتریان را می خوانند یعنی جذب شدهاند و به خرید آن محصول فکر میکند.
صفحه محصول نقطه ای حیاتی است که میزان موفقیت تجارت الکترونیک را مشخص میکند. این صفحه افراد را به مرحله بعد یعنی نتیجه دهی می رساند. پس به صفحات جزئیات محصول بسیار توجه کنید.
در ادامه با عناصر این صفحه آشنا می شوید.
تصویر محصول
خرید اینترنتی آسان است اما مشکلاتی هم دارد مثلاً مردم نمیتوانند کالا را در دست بگیرند و امتحانش کنند در حقیقت افراد کالا اینترنتی نمی خرند، عکس آن را می خرند. برای پر کردن این خلا تا جای ممکن تصاویر با کیفیت در صفحه بگذارید تا افراد کاملاً با ویژگیها و قابلیتهای کالا آشنا شوند.
مردم بر اساس آنچه می بینند تصمیم می گیرند بنابراین هرچه کالا پیچیده تر و گران تر باشد، باید تصاویر بیشتری استفاده کنید.
بزرگنمایی تصویر
امکان بزرگنمایی تصویر محصول را فراهم کنید تا افراد بتوانند نگاهی دقیقتر به جنس و ویژگی های کالا بیندازند همچنین این امکان باعث رفع تردید مشتریان بالقوه می شود چون می توانند کالا را به دقت بررسی کنند
توصیف محصول
مطمئن شوید که توضیحات خوبی برای کالانه بسته شده باشند و به محض ورود به صفحه در دید مشتری احتمالی قرار می گیرد در این صورت نیازی نیست مشتری در صفحه بگردد تا ویژگی های کالا را بخواند در نوشتن توضیحات کالا طفره نروید توضیحات بخش منحصر به فرد هر کالاست که نحوه حل مشکلات و تاثیر آن بر زندگی افراد را شرح می دهد.
سعی کنید توضیحاتی با حداقل ۲۵۰ کلمه یا بیشتر بنویسید و از کلید واژه های هدف توضیحات استفاده کنید این کلیدواژه ها (کلمه کلیدی) باعث بهتر دیده شدن در جستجو ها می شود. مثل تصویر محصول، هرچه کالا گران تر و پیچیده تر باشند به توضیحات بیشتری نیاز دارد.
برای خوانایی بهتر و آسانی بیشتر در توضیحات از عنوان و بولت و لیست استفاده کنید.
ویدئو فروش محصول
ویدیو روشی عالی و موثر برای نشان دادن کالا در حال استفاده است. ویدئو برای کالاهای گران قیمت و پیچیده بسیار کارآمد است. همچنین روشی عالی برای غلبه بر اهداف مشتریان بالقوه است. اگر در صفحه جزئیات کالا ویدئو می گذارید آن را در دسترس قرار دهید.
ویدیوی شخص ثالث
این نوع ویدئو در کنار ویدیوی اول قرار میگیرد و عملکرد صفحه را به طرز چشمگیری افزایش می دهد. این نوع ایده و افرادی خارج از انجمن شما را نشان می دهد که کالا و برندتان را توصیه میکند. این کار شبیه تایید افراد سرشناس است اما برای اثربخش بودن ویدئو به تایید این افراد نیاز ندارید. برای این ویدئو ها من بودن از قبل متنی نوشته میشود و سپس فیلمبرداری حرفه ای انجام میشود.
درخواست عمل
در صفحه جزئیات کالا درخواست عمل یعنی گزینه افزودن به سبد خرید.
این گزینه باید کاملاً در دید و در دسترس باشد این گزینه را باید هم در نسخه دسکتاپ و هم در نسخه موبایل به راحتی پیدا کرد بسته به طول صفحه چند گزینه افزودن به سبد قرار دهید تا افراد در هر جای صفحه به راحتی این کار را بکنند.
نظرات
در صفحه جزئیات محصول، از نظرات کاربران و سوال های رایج استفاده کنید.
نظرات کاربران شبیه پیشنهاد شخصی افراد است و مثل اثبات اجتماعی عمل میکند نظرات کاربران در متن خلاصه نمیشود بلکه ممکن است ویدئو باشد. ویدیوی نظرات مشتریان یکی از بهترین اثبات های ممکن برای این صفحه است چون این ویدیو به مشتریان بالقوه این امکان را میدهد که هنگام بررسی محصول شما با سایر خریداران ارتباط داشته باشند.
مردم برای ویدئویی نظرات وقت بیشتری می گذارند و آن را از نظر ساختگی بودن بررسی میکند بنابراین بسیار مهم است.
تفاوت اصلی ویدیوی نظرات و ویدیوی شخص ثالث این است: ویدیو شخص ثالث به صورت حرفه ای تولید شده اما ویدیوی نظرات را خود فرد و حتی با موبایل ضبط کرده است.
برای دریافت نظرات و ویدئو باید از طریق ایمیل با مشتریان قبلی در ارتباط باشید و از آنها بخواهید نظراتشان را صادقانه در اختیارتان بگذارند. می توانید مشتریان را با وعده کوپن و جایزه، به نظر دادن تشویق کنید.
خرید دنباله دار
سایت آمازون خرید دنباله دار را به خوبی ارائه میکند قسمتی دارد با نام خریداران این کالا محصولات زیر را هم خریدهاند همانطور که از نامش پیداست بر اساس کالایی که مشاهده می کنید کالاهای دیگری که ممکن است با سلیقه و نیازتان همخوانی داشته باشد پیشنهاد میدهد تا سبد خریدتان را سنگینتر کنید.
خرید دنباله دار راهی موثر برای پرتر کردن سبد خرید یا پیدا کردن جایگزین بهتر برای کالا و ایجاد اطمینان خاطر بیشتر مشتری بالقوه است.
درجه بندی صفحه سایت
پیش تر ردباره اصلی ترین صفحات سایت و اجزای آن ها صحبت کردیم حالا در این مبحث شاخصهایی را برای ارزیابی تاثیر گذاری صفحه معرفی میکنیم.
صفحات سایت انواع و اندازه های مختلفی دارد. از صفحات کوچک جذب مخاطب گرفته تا آگهی نامه های فروش طولانی. بنابراین بعضی از عناصری که در ادامه به آن می پردازیم ممکن است در سایت شما وجود نداشته باشند. مثلاً صفحات طولانی آگهی نامه فروش که خدماتی را میفروشد شامل عناصر کسب مخاطب نیست.
صفحه سایت تان را بر اساس شاخص هایی که مشخص میکنیم ارزیابی کنید. مهم ترین نکته این است که به یاد داشته باشید بهبود هر کدام از این مولفه ها در تاثیرگذاری صفحه چشمگیر خواهد بود.
موضوع
مدتی که طول میکشد بازدیدکنندگان جدید جذب صفحه شوند خیلی مهم است از عناوین اصلی و فرعی و تصاویر و هر چیزی که ممکن است به سرعت مورد توجه قرار گیرد برای پاسخ به این سوالات استفاده کنید.
این چیست
چه فایده ای برای من دارد.
انطباق
هیچ چیز بازدیدکنندگان را به اندازه مطالب منطبق با خواسته هایشان جذب نمیکند متن و پیشنهاد و تصویر صفحه سایت باید با مرد و تصویر موجود در آگهی یا هر منبع ترافیکی که دیده میشود مطابقت داشته باشد. مثلاً اگر روی تبلیغی با عنوان ۱۰ درصد تخفیف خرید پوشاک زمستانی کلیک کنید و صفحه تخفیفات تابستانی باز شود قطعا صفحه را ترک می کنید و ترافیک زیادی هدر می رود نما رنگ ها تصاویر فونت ها و غیره و پیشنهاد صفحه را با منبع ترافیک منطبق کنید تا ترافیکی به هدر نرود و ترافیک بیشتری داشته باشید
نما
معمولاً عکس یا تصویر پیشنهادی است که اثرگذاری آن را افزایش می دهد. از تصاویر دیگران و تصاویر رایگانی که پیشنهاد را کم ارزش نشان میدهد استفاده نکنید. در عوض در صورت امکان از عکس ها و تصاویر خودتان برای پیشنهاد استفاده کنید.
تعداد فیلد ها
تعداد فیلد های پر کردن این که برای پیشنهاد مناسب است. برای مثال پیشنهادی با تعهدات بیشتر فرم طولانیتری دارند و پیشنهادی با تعهدات کمتر فرم کوتاه تری دارد.
اطلاعاتی را که نیاز ندارید از افراد نخواهید اگر قرار است فقط با ایمیل با مشتری در ارتباط باشید فقط نام و ایمیل را بپرسید حتی اگر قرار نیست در ایمیل ها از اسم افراد استفاده شود آن را هم نپرسید در مجموع هرچه اطلاعات کمتری بخواهید درصد نتیجه دهی افزایش مییابد
درخواست عمل قانع کننده و قابل مشاهده
معمولاً مردم روی گزینه های رنگی کلیک می کنند اما نکته اول این است که رنگ گزینه باید با محیط اطرافش متفاوت باشد. مثلاً اگر رنگ پس زمینه آبی آسمانی است از این رنگ برای گزینه درخواست عمل استفاده نکنید
نکته دوم استفاده از جمله قانع کننده برای گزینه درخواست عمل است. ارسال کافی نیست از جملاتی استفاده کنید که دستوری باشند یا به نتیجه کار بپردازد. مثل “دسترسی رایگان را همین حالا دریافت کنید.”
طراحی حرفه ای
طراحی صفحه سایت باید حرفه ای انجام شود. اگر از نرم افزار طراحی سایت استفاده می کنید، قالب های پیش فرض قسمت زیادی از طراحی و چیدمان را آماده می کند. در طراحی این قالب ها زیاد دست نبرید مگر این که در آن تجربه و اطلاعات داشته باشید.
نماد های اعتبار بخش
استفاده از نمادهای معتبر مربوط به حوزه کاری شما مثل همانطور که در جای خالی دیدید، یا نظرات خریداران، این احساس را به بازدیدکنندگان می دهد که تصمیم هوشمندانه می گیرند که اطلاعات فردی شان را به شما می دهند یا از شما خرید می کند.
سیاستهای حفظ حریم شخصی
این سیاست ها و شرایط استفاده فقط برای تبلیغ در سایت های دیگر به کار نمی رود برای نتیجه دهی هم تاثیرگذار است.
نماد های بصری
صفحه سایت باید شامل پیکان و باکس و دیگر نماز های بصری باشد که چشم مراجعه را به گزینه درخواست عمل هدایت کند.
ساخت صفحه جذب مخاطب
صفحه جذب مخاطب یکی از مهمترین انواع صفحه سایت برای هر کسب و کاری است که باعث ایجاد مخاطب میشود صفحه جذب مخاطب صفحه است با حداکثر تمرکز روی این محتواها پیشنهاد خاصه ارزش محدوده که مشکل خواسته بازار خاصی را حل میکند و در ازای آن اطلاعات شخصی افراد را میخواهد
عنوان اصلی و فرعی
متنی که در بالای صفحه قرار دارد و کاربران را به خواندن متن های بولت دار و پذیرفتن پیشنهاد خاصه ترغیب می کند.
بولت ها
متن های مهمی که فواید و محاسن پیشنهاد خواسته را بیان می کند.
تصویر محصول
تصویر می توانید تصویری از پیشنهادتان نمایش دهید این کار را بکنید البته ممکن است این کار برای همه پیشنهادها ممکن نباشد.
اثبات
نمادهای اعتبار دهندهی مثل لوگوی شرکت یا برند های معروفی که با آنها همکاری میکنید یا نظرات مثبت خریداران را در صفحه بگذارید.
فرم مخاطب
فرمی است برای دریافت اطلاعات شخصی افراد از افراد فقط اطلاعاتی را بخواهید که نیاز دارید چون هرچه اطلاعات بیشتری بخواهید بازه درخواستتان کاهش می یابد.
بنابراین مثلا اگر در برنامهتان به شماره تلفنی از ندارید آن را از افراد نخواهیدو
ساخت صفحه فروش (صفحه محصول)
صفحه فروش برای ترغیب کاربران به انجام دادن کاری خاص طراحی شده است. مانند خرید کردن یک محصول.
صفحه فروش چند نوع است اما کمپین های بازاریابی دیجیتال فقط به یکی از این دو نیاز دارد:
آگهی نامه فروش
آگهی نامه های فروش میتوانید خدمات یا محصولات اطلاعاتی یا محصولات فیزیکی بفروشید. چندین دهه است که بازاریابان متن های بلند و ویدیو هایی برای ترغیب افراد به خرید تولید می کند.
آگهی نامه های فروش متن های طولانی است. فردی که این متن را می خواند در حال تصمیم گیری برای خرید است بنابراین باید تا حد امکان اطلاعات در اختیارش گذاشت. باید بگوید که خرید این کالا چه ارزشی ارائه میکند و در عین حال به رفع سگ و شبهه فرد در هنگام خرید کمک کنید. معمولاً رسیدن به این اهداف به چند آگهی نامه فروش نیاز دارد.
صفحه جزئیات کالا
صفحه فروش جدانشدنیِ بازاریابی دیجیتال در فروش کالای فیزیکی است و به ندرت برای محصولات و خدمات اطلاعاتی کاربرد دارد صفحه جزئیات کالای سایت باید همه عناصر لازم برای تصمیم خرید مراجعان را داشته باشد که اینها هستند
نام محصول
این نام اختصاصی است و درباره کالا توضیح می دهد
درخواست عمل (CTA)
دکمه افزودن به سبدخرید باید دم دست و در دید باشد قیمت محصول به راحتی دیده شود و در کنار قیمت پیشنهادی قرار گیرد
تصویر و ویدئو یک کالا
باید چند عکس با کیفیت از کالا بگذارید تا بازدید کننده همه چیز را درباره کالا بداند
توضیحات محصول
توضیحاتی از جمله بررسی اجمالی و جزئیات و اندازه یک کالا
تعداد
امکان انتخاب بیش از یک عدد از کالا
نظرات خریداران محصول
امکان خواندن نظرات افرادی که پیشتر این محصول را خریده اند
فهرست خواستنی ها
این امکان باید برای کاربر فراهم باشد تا کالاهایی را به فهرست خواستنی ها اضافه کند تا بعداً هر وقت خواست آنها را خریداری کند
گزینه رسانه اجتماعی
امکان اشتراک گذاری محصول در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و پینترست
اطلاعات ارسال
اطلاعات ارسال باید به سادگی در دید باشد و توضیحات سیاست فروش باید قابل درک باشد
ویدیو های محصول
ویدئویی که محصول را در عمل نشان دهد
پیشنهاد گرانتر و دنباله دار
هر مشتری احتمالی ممکن است کالای دیگری را هم دوست داشته باشند میتوان این قسمت را با عنوان بازدیدکنندگان این کالا کالاهای زیر را هم خریداری کردهاند نشان داد.
آیا باید از نرم افزار تولید صفحه سایت استفاده کنیم؟
ممکن است ساختن صفحه سایت در ابتدا ترسناک به نظر برسد. چطور می خواهید صفحه سایتی طراحی کنید که بتواند کاربران را به انجام دادن کاری ترغیب کند؟ چطور صفحه می سازید که روی کار خواسته شده از کاربر تمرکز داشته باشد و تا جای ممکن عامل حواس پرتی نداشته باشد؟
یکی از گزینه ها استخدام طراح و برنامه نویس صفحه سایت است. کسی که بداند چطور سایتی سفارشی ایجاد کند که کاربران را به مخاطب و مشتری تبدیل کند. در اکثر کسب و کارها تولید صفحات سایت سفارشی ضروری نیست. روشی کم هزینه تر برای ساخت صفحات سایت، استفاده از نرم افزارهای است که درستی قالبهای آنها ثابت شده، این برنامهها قالبهای ارائه میکند که در هر شرایطی برای جذب مخاطب یا فروش مناسب باشد. به دنبال نرمافزاری باشید که با بودجه تان متناسب باشد و قالبهایی ارائه کند که مناسب شرایط شما است. برای مثال اگر برای جذب مخاطب از وبینار استفاده می کنید قطعا به نرم افزاری نیاز دارید که دارای قالب های ثبت نام وبینار باشد و بتواند با نرم افزار وبیناری که استفاده میکنید همکاری کند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.