11 نکته برای افزایش فروش در سایت فروشگاهی
افزایش فروش در سایت فروشگاهی (راهکارهای عملی افزایش فروش)
1- پیگیری خریدهای نیمه کاره
خرید های نیمه کاره را به هیچ وجه از دست ندهید.
همه خریدهای نیمه کاره رو پیگیری کنید. اگر کاربران سایت یک خریدی را بصورت نیمه کاره رها کرده اند باید برسی شود، با آن تماس بگیرید و بدون آنکه اسرار به خرید داشته باشید از آن بخواهید که مشکل نخریدن آن چه بوده است؟ آیا درگاه پرداخت مشکل داشته است و نتوانسته است خرید کند؟ اگر مشکل درگاه پرداخت بوده میتوانید به آن شماره کارت بدهید و فرایند خرید را کامل کند.
حتی در این مواقع میتوانید یک کوپن تخفیف ده درصدی به کاربرتان بدهید.
2- پیشنهادهای بیش فروشی
بیش فروشی upselling چیه ؟ وقتی کاربر یک محصولی رو به سبد خریدش اضافه میکنه،
هنگام تسویه حساب میتونیم به اون یک محصول مرتبط را پینشهاد بدیم. برای مثال اگه کاربر یک عدد گوشی موبایل رو به سبد خریدش اضافه کرده میتونیم یک کاور مخصوص به آن پیشنهاد کنیم.
یا اگه کتاب میفروشید میتونید کتاب صوتی رو به عنوان یک پیشنهاد ارایه بدید.
معروفترین پلاگین وردپرس برای این کار، افزونه اسمارت آفر smart offers هستش.
بیش فروشی میتواند درآمد زیادی را برایتون ایجاد کنه. پس حتما اون رو تست کنید.
اگه همایشی را میخواهید بفروشید ببینید آیا کتابی در آن حوزه دارید که به کاربرانتون پیشنهاد بدید.
تمرین: یک لیستی از محصولات مرتبط را تهییه کنید و آن را در وبسایتتان پیاده سازی کنید. و از نتیجه آن شگفت زده خواهید شد.
3- پیشنهاد ویژه
تا میتونید پیشنهاد ویژه داشته باشید. نگران نباشید.هفته ای یکبار چند محصولتان را در فروش ویژه قرار دهید.
میتوانید بصورت دوره ای این محصولات را فروش ویژه داشته باشند. میتوانید در یکسال چندین بار یک محصول را فروش ویژه اعلام کنید. نگران نباشید شجاع باشید و این کار را دائما انجام دهید.
4- قانع سازی بیشتر اعضا
افرادی هستند که شما را از طریق مختلفی میشناسن. مثلا کاربران اینستاگرام هستند و شما را دنبال میکنند. اما هنوز قانع نشدند که محصول شما بدرد آنها میخوره. بهتر است یک وبینار بگذارید و موانع ذهنی آنها رو برطرف کنید.
برای مثال اگه میخواهید کتابی رو بفروشید میتوانید از ان کتاب نکاتی رو توضیح بدید و اشاره کنید که این مطالب کامل در کتاب وجود دارد.
اگر وبسایتی دارید و میخواهید میزان فروش آن را بیشتر کنید بر روی دو موضوع کار کنید:
1- افزایش میزان هر خرید.
بر روی افزایش میزان هر خرید کار کنید. سعی کنید میانگین هر سفارش (AOV) را افزایش دهید. در سایت وردپرسی در افزونه ووکامرس میانگین هر سفارش نمایش داده میشود.
2- افزایش تعداد خرید.
تعداد خرید ها را افزایش دهید. تا اوضاع فروش سایتتان بهتر شود.
5-مجموع محصولات بسازید.
اغلب خریداران دنبال مجموعه های کامل هستند.
با تامین مجموعه کامل از محصولات هم نیاز مشتریان رو برطرف میکنید و هم سود خودتون رو افزایش میدید. به نیازهای مشتریانتون توجه کنید. شاید بتونید محصولاتی را به فروشگاهتان اضافه کنید که نیاز مشتریانتون باشه.
برای مثال فرض کنید لب تاپ میفروشید، خریدار به کیف نیاز داره. پس اگه شم فقط لب تاب بفروشید و لوازم جانبی آن رو نمیفروشید، سود زیادی رو از دست میدید.
یک سوال مهم را از خودتون بپرسید که: خریدار قبل،هنگام و بعد از استفاده از محصولات شما به چه محصولات و یا خدمات دیگری نیاز داره؟ کدوم موارد میتونه توسط کسب و کار شما تامین بشه؟ فکر کنید و اون ها رو یاداشت کنید. به فکر تکمیل مجموعه محصولات باشید.
همچنین بر محصولات کلیدی و سودآورتون تمرکز کنید.
خودتان را به محصولات کنونی محدود نکنید. بسیاری از سایت ها و کسب و کارها اصلا براشون مهم نیست که خریدار قبل،هنگام و بعد از استفاده از محصول به چه موارد دیگه ای نیاز دارند.
فرض کنید دوربین عکاسی میفروشید، خریدار قبل از خرید دوربین احتمالا به یک اموزش مختصر نیاز داره، هنگام استفاده از دوربین نیاز به منبع نور و سه پایه باشه، و بعد از استفاده شاید به یک پرینتر نیاز داشته باشه که بتونه عکساشو چاپ کنه.
پس مجموعه محصولات خودتان را تکمیل کنید و از تمام ظرفیت ها استفاده کنید. و خودتان را به محصولات کنونی محدود نکنید.
6-از پاپ اپ استفاده کنید.
7- استفاده از بنر
8- در صفحات محصول از چند دکمه خرید استفاده کنید.
9- در صفحات محصول از ویدیو استفاده کنید.
10- نمایش محصولات پرفروش به مشتریان
11-سئو سایت فروشگاه اینترنتی
12-دیزاین سایت
13-.اعتماد کاربرانتان را جلب کنید
رضایت کاربران و اعتماد مشتریان خود را به معرض نمایش قرار دهید
14-فرایند خرید را برای کاربران سایت ساده کنید
15- تضمین بازگشت وجه بیقید و شرط را در فروش خود بگنجانید
16-پس از فروش تماس بگیرید (کتاب کسب وکار همین است ژان بقوسیان)
پس از فروش تماس بگیرید. تماس پس از فروش کار سادهای است که تعهد ما را نشان میدهد.
مدتی پس از فروش با خریدار تماس بگیرید و نظرش را درباره محصول جویا شوید.
اگر سوالی دارد سعی کنید پاسخ بدهید. پاسخگویی همیشه لازم نیست تلفنی باشد می توانید ویدیو ها و محتواهای براش بفرستید.
تماس پس از فروش، فرصتی عالی فراهم میکند تا از کارتان بازخورد بگیرید.
همچنین شاید خریدار به محصولات یا خدمات جانبی دیگری نیاز داشته باشد که با تامین آن، هم رضایت خریدار را بیشتر می کنید و هم سود خودتان را.
اگر خریدار اعتراضی دارد سعی کنید مشکل را رفع کنید. اگر مشکل قابل حل نیست، حداقل تلاش کنید توضیحات قانع کننده بدهید.
17- خدمات پس از فروش واقعی ارائه دهید. (کتاب کسب وکار همین است ژان بقوسیان)
فعال بودن در شبکه های اجتماعی
چطور صفحه محصول سابت را بنویسیم که فروش خیلی بیشتر بشه؟ (پرفروش کردن محصولات سایت)
ژان در جلسه 11 . راه اندازی کسب و کار آنلاین پاسخ داده
یک صفحه محصول خوب و استاندارد شامل چه بخش هایی است؟
در توضیحات کوتاه صفحه محصول، دقیقا چی بنویسیم؟
طول محتوای صفحه محصول چقدر باشد؟
آیا نیاز است تمام نکات گفته در این مقاله را برای تمامی محصولات سایت اعمال کرد؟
آیا تکرار نکات مهم و کلیدی در صفحه محصول، خوب است؟
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.