یوتیوب چیست؟ (YouTube) ▶️ 0 تا 100 یوتیوب + ویدیو
یوتیوب یک وبسایت است که برای اشتراکگذاری ویدیو طراحی شده است. میلیونها کاربر در سراسر جهان حسابهایی در این سایت ایجاد کردهاند که به آنها اجازه میدهد ویدیوهایی را آپلود کنند که همه میتوانند تماشا کنند. هر دقیقه از هر روز، بیش از 35 ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود میشود.
فایلهای ویدیویی میتوانند بسیار بزرگ باشند و اغلب برای ارسال به شخص دیگری از طریق ایمیل بسیار بزرگ هستند. با ارسال یک ویدیو در یوتیوب، میتوانید یک ویدیو را به سادگی با ارسال یک URL به شخص دیگر به اشتراک بگذارید – یعنی «آدرس» از صفحه اینترنتی مربوطه
زمانی که یوتیوب در سال 2005 ایجاد شد، برای مردم در نظر گرفته شده بود که محتوای ویدئویی اصلی را پست کنند و به اشتراک بگذارند. اما از آن زمان به بعد، هم به آرشیوی برای ذخیره کلیپها، آهنگها و جوکهای مورد علاقه و هم به یک سایت بازاریابی برای شرکتها تبدیل شد تا محصولات خود را تبلیغ کنند.
امروزه اصطلاح ‘ویروسی’ رایج است. این به کلیپ ویدیویی اشاره دارد که مردم آنقدر آن را دوست داشته اند که پیوند آن را از طریق ایمیل با میلیون ها نفر دیگر در سراسر جهان به اشتراک گذاشته اند – در واقع مانند یک ویروس پخش می شود. متوجه شدند که می توانند از این توانایی برای دستیابی به مشتریان بالقوه استفاده کنند و حساب های یوتیوب خود را برای ارسال تبلیغات و سایر ویدیوهای بازاریابی ایجاد کرده اند.
شرکتهای فیلم و تلویزیون کنترل شدیدی بر محتوای خود دارند و اشتراکگذاری غیرقانونی برنامههای خود را مسدود میکنند. با این حال، اکنون تعدادی از آنها از یوتیوب استفاده میکنند تا به طرفداران اجازه دیدن تریلرهای با کیفیت بالا یا تکرار برنامههای اخیراً پخش شده را بدهند.
مزایا و ویژگی های کلیدی یوتیوب
- یک حساب برای به اشتراک گذاشتن ویدیوهای حداکثر 15 دقیقه با خانواده و دوستان خود ایجاد کنید. اگر مراحل تأیید حساب خود را دنبال کنید، می توانید ویدیوهایی را که بیشتر از 15 دقیقه هستند آپلود کنید.
- راهنمای انجام این کار در صفحات راهنمای یوتیوب وجود دارد.
- از امکانات ویرایش یوتیوب برای ایجاد یک فیلم با موسیقی و سایر ویژگی ها استفاده کنید.
- با گزینه حریم خصوصی یوتیوب ، افرادی را که ویدیوهای شما را مشاهده می کنند محدود کنید.
- برای کلیپ های مورد علاقه خود در آرشیو جستجو کنید.
- از طریق «کانالهایی» مانند 4oD، کانال پخش کانال 4، برنامههایی را که از دست دادهاید دنبال کنید.
- درباره فیلمهایی که تماشا کردهاید نظر بدهید و امتیاز دهید.
- یک فیلم بلند بلند را در رایانه خود تماشا کنید.
- از امکانات زیرنویس و زیرنویس یوتیوب استفاده کنید و از قابلیت سه بعدی و وضوح بالا آن بهره ببرید.
یوتیوب چیست؟
یوتیوب یک پلتفرم ویدیویی است که توسط دو نوع کاربر هدایت می شود:
اول سازندگان ویدیو: افرادی که کانال دارند و ویدیوها را در آن کانال های خود آپلود و منتشر می کنند.
دوم بینندگان ویدیو: افرادی که ویدیوها را تماشا میکنند، با ویدیوها تعامل دارند و در کانالها مشترک (سابسکرایب) میشوند.
توجه: شما می توانید هم خالق و هم بیننده باشید. اگر کانال خود را دارید و ویدیوها را در آن آپلود می کنید، به احتمال زیاد از یوتیوب برای تماشای ویدیوهای دیگران نیز استفاده می کنید.
یوتیوب؟
یوتیوب یک وب سایت رایگان اشتراک گذاری ویدیو و دومین موتور جستجوی بزرگ پس از جستجوی گوگل است.
تنها چیزی که نیاز دارید یک حساب Google برای ایجاد یک حساب یوتیوب است تا بتوانید ویدیوها را تماشا کنید یا محتوای خود را ایجاد کنید.
تاریخچه یوتیوب
یوتیوب دومین شبکهاجتماعی محبوب دنیا بعد از فیسبوک است که در سال ۲۰۰۵ توسط سه همکار که در Paypal کار می کردند پایه گذاری شد. قبل از آن بنیان گذاران آن تجربه موفق Flicker را داشتند و یوتیوب با پلتفرم کامل تری پا به میدان گذاشت. بیشتر ویدیوهای بارگذاری شده در شبکه یوتیوب توسط افراد عادی است و رسانه هایی مانند CBS و BBC از پر طرفدارترین کانال های آن هستند. دسترسی به یوتیوب از سال ۲۰۰۵ به صورت دوره ای در ایران امکان پذیر نبود اما از سال ۲۰۰۹ یعنی ۴ سال پس از تاسیس یوتیوب به طور کامل دسترسی به آن غیر ممکن گردید.
چه کسی از یوتیوب استفاده می کند؟
هر کسی با دسترسی به رایانه یا دستگاه تلفن همراه و اتصال به اینترنت میتواند محتوای یوتیوب را تماشا کند و محتوای خود را به اشتراک بگذارد. یوتیوب برای همه است، خواه فردی باشید که به دنبال یک منبع خلاق هستید یا مدیر عامل سازمانی با بودجه زیادی برای کمپین تبلیغاتی ویدیویی.
اگرچه پایگاه کاربران آن از جوان تا پیر را شامل می شود، اما یوتیوب به ویژه در میان جوانانی که تنوع محتوا، اجزای تعاملی و لذت فوری محتوای ویدیویی یوتیوب را به تلویزیون سنتی ترجیح می دهند، محبوب است. بسیاری از آن برای مقاصد سرگرمی، برای یادگیری نحوه انجام کار استفاده می کنند. چیزی (آموزش)، برای همگام شدن با آخرین موزیک ویدیوهای هنرمندان مورد علاقه خود، و موارد دیگر.
یوتیوب تقریباً در همه کشورها و بیش از پنجاه زبان در دسترس است. از آنجایی که متعلق به Google است، تنها چیزی که برای ایجاد یک حساب یوتیوب و شروع استفاده از آن نیاز دارید یک حساب Google است.
چرا باید یک حساب یوتیوب ایجاد کنید؟
ایجاد و استفاده از یک حساب یوتیوب مزایای متعددی دارد، حتی اگر هرگز قصد ندارید از آن برای ایجاد کانال خود برای آپلود ویدیوها استفاده کنید. با یک حساب یوتیوب، می توانید:
- بر اساس سابقه مشاهده خود، توصیه های شخصی برای ویدیوها برای تماشا در صفحه اصلی دریافت کنید.
- در کانال های مورد علاقه خود مشترک شوید تا بتوانید جدیدترین ویدیوهای آنها را به راحتی پیدا کنید.
- هنگام آپلود ویدیوهای جدید از کانال ها اعلان دریافت کنید.
- با تعامل با ویدیوهایشان (لایک کردن آنها و گذاشتن نظر) از سازندگان مورد علاقه خود حمایت کنید.
- سابقه مشاهده ویدیوی خود را پیگیری کنید.
- ویدیوها را ذخیره کنید تا بعداً تماشا کنید.
- لیست های پخش ویدیوی عمومی یا خصوصی خود را ایجاد کنید.
- تنظیمات کاربر خود را برای اعلان ها، پخش، حریم خصوصی، برنامه های متصل و موارد دیگر سفارشی کنید.
آموزش کسب درآمد از یوتیوب
ویدیوهایی را برای تماشا در یوتیوب پیدا کنید
راه های مختلفی وجود دارد که می توانید آنچه را که می خواهید در یوتیوب تماشا کنید پیدا کنید. در پلتفرم یوتیوب، می توانید:
- با وارد کردن یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی در قسمت جستجو، ویدیوها را مرور کنید.
- ویدیوها را در موضوعات و دستهها پیدا کنید.
- نتایج را بر اساس تاریخ و محبوبیت فیلتر کنید.
- از برگه موضوعات پرطرفدار دیدن کنید.
- مشاهده رتبه بندی نمودارها برای نماهنگ ها.
- کانال محبوب در یوتیوب را مشاهده کنید یا در آن مشترک شوید.
- برای دیدن ویدیوهای مرتبط، ویدیوهای Up Next را در کنار (وب) یا پایین (برنامه) هر صفحه ویدیویی بررسی کنید.
تعامل با ویدیوهای یوتیوب
اگر ویدیویی را پیدا کنید که دوست دارید، چندین گزینه در زیر پخش کننده ویدیو مشاهده خواهید کرد. می توانید:
- بسته به این که ویدیو را دوست دارید یا نه، به آن پاسخ مثبت یا منفی بدهید.
- پیام بگذارید.
- به نظر کاربر دیگر پاسخ دهید.
- نظر یک کاربر دیگر را لایک کنید.
ویدیوهای یوتیوب را به اشتراک بگذارید
اگر ویدیویی را پیدا کردید که از آن لذت میبرید و میخواهید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید، چندین گزینه برای اشتراکگذاری آن دارید. اشتراکگذاری ایمیل همراه با گزینههای اشتراکگذاری برای خدمات اصلی شبکههای اجتماعی در دسترس است.
روی دکمه اشتراک گذاری برای یک ویدیو کلیک کنید و چندین گزینه برای اشتراک گذاری آن با دوستان و خانواده به شما ارائه می شود.
ویدیوهایی را که می خواهید بعدا تماشا کنید ذخیره کنید
از آنجایی که محتوای بسیار زیادی در یوتیوب وجود دارد، این پلتفرم ذخیره ویدیوهایی را که میخواهید زمانی دیگر تماشا کنید در فهرست تماشای بعدا یا فهرست پخشی که ایجاد کردهاید، آسان میکند.
برای افزودن یک ویدیو به فهرست تماشای بعداً، روی دکمه ذخیره کلیک کنید و سپس فهرستی را که میخواهید ویدیو را به آن اضافه کنید انتخاب کنید. همچنین میتوانید انتخاب کنید که یک لیست پخش جدید ایجاد کنید.
در کانال های یوتیوب مشترک شوید
راه دیگر برای همگام شدن با افرادی که از ویدیوهای آنها لذت می برید، مشترک شدن در حساب آن کاربر است. به این ترتیب، هر بار که آنها چیزی را آپلود می کنند، به شما اطلاع داده می شود. به سادگی روی دکمه اشتراک در صفحه اطلاعات ویدیو کلیک کنید.
ویدیوهای خود را در یوتیوب منتشر کنید!
دوست دارید ویدیوهای خانه خود را با جهان به اشتراک بگذارید؟
صدها هزار نفر در سراسر جهان وجود دارند که هر روز ویدیوها را در یوتیوب آپلود می کنند. یوتیوب تمام تلاش خود را کرده است تا مطمئن شود که فرآیند آپلود تا حد امکان بصری است.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که Create را انتخاب کنید، ویدیو را در رایانه خود پیدا کنید، فیلدهای لازم (موضوع، کلمات کلیدی، توضیحات) را پر کنید و ویدیو را آپلود کنید.
آپلود ویدیو بسته به اندازه ویدیو و سرعت اتصال اینترنت شما، ممکن است از چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد.
ترتیبی که زومکد برای خواندن مطالب سری یادگیری یوتیوب به شما پیشنهاد میکند:
- آموزش یوتیوب
- تامنیل یوتیوب
- یوتیوبر های ایرانی
- لوح یوتیوب
- درآمد از یوتیوب
- افزایش بازدید یوتیوب
- راز ثروتمند شدن یوتیوبرهای دنیا
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
سلام چطور کمتر از یکماه در یوتیوب به درآمد برسم؟ آیا واقعا میشه در ایران از یوتیوب به در
آمد رسید.
رسیدن به درآمد در یوتوب (YouTube) کمتر از یک ماه کار سادهای نیست و معمولاً نیازمند تلاش زیاد و برنامهریزی دقیق است. با این حال، مراحل زیر میتوانند به شما کمک کنند تا شانس خود را برای رسیدن به این هدف افزایش دهید:
1. بررسی شرایط و ضوابط: اطمینان حاصل کنید که شما شرایط و ضوابط پلتفرم یوتیوب و برنامه شرکت در درآمد (YouTube Partner Program) را میدانید.
2. ایجاد محتوای جذاب و منحصر به فرد: تمرکز کنید بر تولید ویدئوهایی که توجه مخاطبان را جلب کند و باعث شود آنها مایل باشند ویدئوهای شما را به اشتراک بگذارند.
3. تحقیق کلیدواژهها: استفاده از کلیدواژههای مرتبط در عناوین، توضیحات و برچسبهای ویدئو میتواند کمک کند که رتبه شما در جستجوها و پیشنهادات یوتیوب بهبود یابد.
4. استفاده از سئو (SEO): بهینهسازی ویدئوهای خود برای موتورهای جستجو میتواند به افزایش دیده شدن شما کمک کند. این شامل استفاده درست از توضیحات، برچسبها و انتخاب عناوین جذاب است.
5. تبلیغات: استفاده از شبکههای اجتماعی یا پلتفرمهای تبلیغاتی برای ارتقاء کانال و به دست آوردن مشاهده سریعتر.
6. فراهم کردن ارزش: به فکر ارائه ارزش به مخاطب خود باشید، این میتواند از طریق اطلاعاتی که به اشتراک میگذارید، سرگرمی یا حتی الهام باشد.
7. همکاری با دیگران: همکاری با سازندگان محتوای دیگر میتواند به شما کمک کند تا مخاطبان جدیدی را جلب نمایید.
8. استفاده از سایر روشهای درآمدزایی: برای مثال، استفاده از افیلیت مارکتینگ، حامیان مالی، فروش کالاهای تبلیغاتی و دیگر راههایی که وابسته به سیستم تبلیغات یوتیوب نیستند.
9. تعامل با مخاطبان: پاسخ دادن به نظرات، ایجاد انجمن و درک بازخوردهای مخاطب میتواند به ایجاد یک جامعه وفادار کمک کند.
10. انجام فعالیتهایی برای نگه داشتن مخاطب: مانند برگزاری مسابقات، قرار دادن پیشنهادهای ویژه برای مشترکین و غیره.
به یاد داشته باشید، رسیدن به درآمد در یوتیوب کمتر از یک ماه میتواند خیلی دشوار باشد و نیاز به ترکیبی از محتوای عالی، استراتژی بازاریابی قوی و کمی شانس دارد. همچنین، یوتیوب نیازمند داشتن حداقل ۱۰۰۰ مشترک و ۴۰۰۰ ساعت بازدید طی ۱۲ ماه گذشته برای پذیرش در برنامه شرکت در درآمد است، پس بدست آوردن درآمد تنها با ویدئوها ممکن است کمی زمان ببرد.