19 روش عالی برای افزایش نرخ تبدیل فروشگاه اینترنتی
افزایش نرخ تبدیل فروشگاه اینترنتی: هر بازدید کننده از سایت شما یک مشتری بالقوه است. هر تعامل آنها از صفحه اصلی تا تسویه حساب تعیین می کند که آیا فروش دارید یا خیر.
بیایید تجربه آنها را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم!
در این مقاله، تبدیلهای فروشگاه آنلاین را توضیح میدهیم و مستقیماً به 19 استراتژی میپردازیم که میتوانید امروز برای افزایش نرخ تبدیل خود پیادهسازی کنید.
نرخ تبدیل در فروشگاه اینترنتی چیست؟
نرخ تبدیل در فروشگاه اینترنتی می تواند طیف وسیعی از موارد باشد، همه اینها به هدف کسب و کار بستگی دارد. برخی از نمونه های رایج زمانی هستند که بازدیدکنندگان سایت:
- روی یک لینک در صفحه کلیک کنید
- یک محصول را به سبد خرید اضافه کنید
- برای خبرنامه ثبت نام کنید
- یک محصول یا خدمات را خریداری کنید
- RSVP به یک رویداد
نرخ تبدیل فروشگاه اینترنتی درصدی از بازدیدکنندگان در سایت یا صفحه فروشگاه اینترنتی شما است که اقدام مورد نظر را تبدیل یا تکمیل می کنند. این یک معیار کلیدی برای تجزیه و تحلیل است، زیرا نشان می دهد که استراتژی های بازاریابی شما چقدر موفق هستند و چه چیزی را می توان بهبود بخشید.
نرخ تبدیل = تعداد تبدیل / تعداد کل بازدیدکنندگان یا تعاملات
کنجکاو هستید که آیا نرخ تبدیل سایت شما خوب است یا خیر؟ در اینجا دو منبع برای مقایسه اعداد خود با سایر فروشگاه های آنلاین در همان صنعت وجود دارد.
بهینه سازی نرخ تبدیل فروشگاه اینترنتی (CRO)
عمل بهبود معیارهای فروشگاه اینترنتی شما بهینه سازی نرخ تبدیل یا به طور خلاصه CRO نامیده می شود.
در طول این فرآیند، نحوه مقایسه نتایج فعلی با اهداف تعیین شده را تجزیه و تحلیل میکنید و سپس استراتژیهایی را اجرا میکنید که نرخ تبدیل را بهبود میبخشد. هنگامی که فرضیه ای در مورد اینکه چرا بازدیدکنندگان فروشگاه اینترنتی تبدیل نمی شوند را فرموله می کنید، ایده هایی ایجاد می کنید که می تواند تبدیل و آزمایش را بهبود بخشد. ما 19 ایده در زیر داریم تا به شما کمک کنیم همین الان شروع کنید!
دلایل اصلی مردم برای خرید نکردن
- زمان بارگیری فروشگاه آنلاین بسیار کند است.
- تجربه کاربری روان و لذت بخش نیست
- محصولات به اندازه کافی جزئیات یا درک آن سخت نیست.
- فراخوان برای اقدام نامشخص است
- وب سایت در دستگاه های تلفن همراه واکنش گرا نیست
- کپی قانع کننده نیست
- برند قابل اعتماد نیست.
- به طور کلی سایت اولین برداشت بدی را به جا می گذارد.
- حمل و نقل بسیار پرهزینه است.
19 روش برای افزایش نرخ تبدیل فروشگاه اینترنتی
همه ما مشغول هستیم، بنابراین هر ایده را بر اساس زمان لازم برای تکمیل دسته بندی کرده ایم. برخی از اقدامات را می توان در عرض چند ساعت انجام داد، در حالی که برخی دیگر نیاز به برنامه ریزی و تمرکز دارند. بیایید با مراحل عمل آسان شروع کنیم.
ایده های سریع که یک روز (یا کمتر) طول می کشد
یک یا دو ساعت وقت دارید؟ عالی است، زیرا اجرای این هفت استراتژی آسان است!
1. اثبات اجتماعی را اضافه کنید
همه ما به آنچه که دوستان (اینترنتی)مان در مورد یک محصول یا خدمات به ما می گویند بسیار بیشتر از آنچه خود شرکت می گوید اعتماد داریم. می دانید، آنها ممکن است کمی مغرضانه باشند.
برای ایجاد اعتماد، اعتبار و ایجاد انگیزه در افراد برای تبدیل، شرکت ها اغلب اثبات اجتماعی را اجرا می کنند. مشتریان اغلب نتیجه می گیرند: «اگر بقیه محصول را دوست داشته باشند، احتمالاً من هم دوست خواهم داشت!».
سوال این است که آیا مدرک اجتماعی کافی در نمایش دارید؟
اثبات اجتماعی به اشکال مختلف ارائه میشود – از بررسیهای مثبت گرفته تا تأییدیههای (نفوذگذار)، مطالعات موردی و دادههای سخت (مثلاً نشان دادن تعداد مشترکین لیست ایمیل یا دنبال کنندگان شما).
با فرض اینکه در طول زمان بازخورد جمع آوری کرده اید، می توانید امروز با اجرای یک عنصر اثبات اجتماعی شروع کنید. به عنوان مثال، یک نوار لغزنده با نظرات محصول اضافه کنید یا تصاویری با نقل قول های مشتری ایجاد کنید تا در رسانه های اجتماعی پست کنید.
یا مانند هری از نمونههای بازاریابی، نشان دهید که چند نفر دیگر قبلاً از خبرنامه لذت میبرند (+85k 🤩) و نقل قولهای تند از افراد واقعی را اضافه کنید.
2. یک صفحه پاپ آپ وارد کنید
همه ما این کار را انجام میدهیم: به جای مطالعه دقیق همه چیزهایی که نوشته شده است، صفحات وب را مرور کنید (اگر در حال خواندن این مطلب هستید، از شما متشکرم!).
با توجه کوتاه و دنیای سریع ما، اطلاعات را می توان به راحتی نادیده گرفت.
یک راه خوب برای جلب توجه اطلاعات از طریق پاپ آپ ها است. اگر مشتری MailerLite هستید، خوش شانس هستید، زیرا ایجاد و فعال کردن یک پاپ آپ در کمتر از پنج دقیقه انجام می شود.
اما البته، همه پاپآپها نرخ موفقیت تبدیل یکسانی ندارند (در واقع، میتوانند کاملا آزاردهنده باشند). باید درست انجامش بدی ما چگونه در پست وبلاگ زیر به شما نشان خواهیم داد.
3. تست A/B را تنظیم کنید
به جای حدس زدن، فرضیه خود را با آزمون A/B تایید کنید. اکثر ارائه دهندگان نرم افزار ایمیل و سازندگان وب سایت این را به عنوان یک ویژگی ارائه می دهند. برای MailerLiters، ما تست A/B را برای صفحات فرود و ایمیل ها ارائه می دهیم.
برای اینکه به شما ایده بدهیم چه چیزی را باید آزمایش کنید، از یک مثال شخصی استفاده می کنیم: هنگام تجزیه و تحلیل نرخ کلیک خبرنامه، کنجکاو شدیم که آیا کنار گذاشتن تصویر هدر می تواند کلیک ها را بهبود بخشد یا خیر. به طور معمول، هر خبرنامه با یک سربرگ، تصویر بزرگ، متن و CTA (تحرک برای اقدام) باز می شود. به دلیل بزرگ بودن تصویر، دکمه CTA ابتدا پس از اسکرول قابل مشاهده است – حتی روی دسکتاپ.
با آزمایش A/B یک نسخه ایمیل با و بدون تصویر در ابتدا، متوجه شدیم که نداشتن تصویر منجر به نرخ کلیک بسیار بالاتری میشود.
4. آن را فوری کنید
این یک ترفند قدیمی است، اما هنوز هم در عصر حاضر کار می کند. اگر پیشنهاد محدود باشد، افراد مستعد تصمیم گیری در محل هستند. بله، FOMO واقعی است!
یک راه خوب برای فوری کردن آن، ذکر چارچوب زمانی در کپی، و اجرای یک تایمر شمارش معکوس برای نشان دادن بصری زمان باقی مانده است.
نکته: به دنبال راهی آسان برای نصب یک تایمر شمارش معکوس در صفحه فرود یا ایمیل خود هستید (این یک کد HTML یا افزونه نیست)؟ MailerLite شما را گرفته است! بلوکهای تایمر شمارش معکوس هم در ایمیل و هم در سازنده صفحه فرود/وبسایت موجود هستند.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آموزش بازاریابی دیجیتال
5. شامل فیلم ها
طبق آمار بازاریابی ویدئویی Wyzowl در سال 2022، ویدیو به 87 درصد از بازاریابان کمک کرده است تا ترافیک را افزایش دهند.
اگر ویدیویی دارید که میتواند تبدیلها را افزایش دهد، حتماً آنها را اجرا کنید. این برای ویژگیهای محصول، آموزشها، جعبهگشایی، مصاحبهها، بررسیهای (مشتری) صدق میکند – هر چیزی که میتواند باعث شود کسی بیشتر احساس تمایل به تبدیل کند.
6. قطعات محصول را اضافه کنید
این استراتژی کمی فنی تر است. به طور خلاصه: افزودن کدهای غنی می تواند به نمایش محصولات شما در بخش خرید گوگل کمک کند. وقتی محصول شما بهعنوان قطعه برجسته نشان داده میشود، ترافیک ممکن است 20 تا 30 درصد افزایش یابد.
برای آشنایی با انواع مختلف قطعه های برجسته و نحوه پیاده سازی آنها، به این راهنمای Ahrefs بروید.
ویدیو مارکتینگ چیست؟ چرا کسبکارها به بازاریابی ویدیویی نیاز دارند؟
7. یک پرسش متداول ایجاد کنید
طبیعی است که افراد قبل از اینکه به چیزی متعهد شوند، سؤالاتی داشته باشند، و ساده ترین راه برای حل شک کسی این است که به طور جدی به آن رسیدگی کنید. از این رو، سوالات متداول.
بسیاری از وب سایت ها دارای بخشی هستند که در آن به سوالات متداول پاسخ داده می شود. برای ایجاد پرسشهای متداول، ابتدا سؤالاتی را که افراد دارند با مشاهده بلیطهای پشتیبانی، پاسخهای نظرسنجی، گزارشهای کلیدواژه یا هر گزارش دیگری که بینش مشتری را ارائه میدهد، شناسایی کنید.
اکثر صفحات پرسشهای متداول از یک عنصر محتوا استفاده میکنند که در آن افراد میتوانند روی یک سؤال کلیک کنند تا پاسخ را نشان دهند و همه چیز را تمیز و مرتب نگه دارند. در صورتی که به سوال کسی پاسخ داده نشد، افزودن پیوندهای پشتیبانی یا اطلاعات تماس نیز تمرین خوبی است.
8. صفحات فرود خاص بسازید
اگر تبلیغات پولی اجرا می کنید، یک راه عالی برای افزایش تبدیل، بررسی صفحه فرود است که به هر تبلیغ متصل است. نرخ تبدیل پایین (اما نرخ کلیک خوب) می تواند نشان دهنده این باشد که افراد با کلیک بر روی تبلیغ انتظار چیز دیگری را داشتند.
به عنوان مثال، فرض کنید برای کفش های پیاده روی تبلیغ می کنید و این تبلیغ افراد را به صفحه محصول هدایت می کند. فقط نشان دادن مجموعه بدون زمینه اضافی ممکن است بازدیدکنندگان را جذب نکند.
در عوض، میتوانید یک صفحه فرود اختصاصی بسازید که کفشهای پیادهروی را از کاتالوگ شما نشان میدهد، اما همچنین حاوی نسخههای متقاعدکننده، توصیفات و هر چیز دیگری است که میتواند علاقه مردم را برانگیزد.
9 شاخص کلیدی عملکرد برای ارزیابی وبسایت
9. به مردم نشان دهید که قابل اعتماد هستید
با ابزارهای بدون کد که به طور گسترده در دسترس هستند، ساخت یک وب سایت برای هر کسی آسان است. اگرچه این عالی است، اما فیلتر کردن خرده فروشان آنلاین قانونی را برای مشتریان دشوارتر می کند. برای اینکه به مردم نشان دهید که شرکت شما معتبر و قابل اعتماد است، توصیه می شود:
- گارانتی محصول
- به نشان ها و مهرها اعتماد کنید
- اطلاعات دقیق محصول، حمل و نقل و سیاست بازگشت
- نشان های اعتماد بانکی یا پرداخت
- پشتیبانی از طریق ایمیل، تلفن، رسانه های اجتماعی یا چت زنده (یا همه!)
- اطلاعات تماس
- صفحه درباره ما
- نظرات و نظرات مشتریان (پاداش: از وب سایت های قابل اعتماد)
- گواهی SSL برای صفحات پرداخت
- نشان های سیستم امنیتی
در حالی که لازم نیست همه موارد بالا را به یکباره اجرا کنید، همین امروز با یکی شروع کنید!
به عنوان مثال، اگر شما یک فرآیند پرداخت امن و SSL را ارائه میدهید، میتوانید مانند Ulta، نام دکمه CTA را به «تجهیز امن» تغییر دهید.
10. ناوبری اصلی را ساده کنید
نوار ناوبری به خودی خود یک اثر هنری است. همراه با پاورقی، این عنصر وب سایت در هر صفحه برمی گردد و برای بازدیدکنندگان برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند ضروری است.
مطمئن شوید که منوی پیمایش شما واضح و سرراست است. این برای زیبایی شناسی (اندازه فونت، طراحی و غیره) و همچنین نحوه ساختار بندی آیتم های منو صدق می کند. موارد زیادی را در پیمایش قرار ندهید (حداکثر به پنج یا شش مورد بچسبید) و با زیرمجموعه هایی کار کنید که با کلیک کردن باز می شوند.
هر چه ساده تر باشد، بهتر است.
ایده هایی که می توان در چند روز انجام داد
استراتژی های بعدی ممکن است به زمان بیشتری برای اجرا نیاز داشته باشد. ممکن است لازم باشد گزارش ها را تجزیه و تحلیل کنید، از مدیریت تأییدیه بگیرید یا از همکاران بخواهید که در اجرای تغییرات کمک کنند. بیایید نگاهی بیندازیم!
11. ارائه کوپن یا تخفیف
هیچ چیز مانند تخفیف برای متقاعد کردن مردم برای تغییر مذهب وجود ندارد. خواه تخفیف زودهنگام باشد یا فروش فوری، مشوق ها می توانند بر تصمیمات خرید مردم تأثیر مثبت بگذارند.
سعی کنید کد تخفیف یا کوپن خود را با یک بازه زمانی مرتبط کنید تا احساس فوریت ایجاد کنید. و آزمایش کنید که چه نوع تخفیفی برای مخاطبان شما بهتر است. از دیدگاه روانشناختی، وقتی پیشنهادی بهعنوان «2 بخر 3 بگیر» در مقابل «15 درصد تخفیف برای محصول سوم» تبلیغ میشود، ممکن است افراد بیشتر اغوا شوند.
12. ارسال رایگان به مردم بدهید
اگر در حال حاضر هزینه ارسال سفارشات را دریافت می کنید، ارزش آن را دارد که این خدمات را بدون هیچ هزینه ای ارائه دهید.
بر اساس این مطالعه، 94٪ می گویند حمل و نقل رایگان یک فاکتور مهم در هنگام خرید آنلاین است. در واقع، در بالاترین حد خود قرار دارد! NRF همچنین گزارش می دهد که 60٪ انتظار دارند هزینه های حمل و نقل را پرداخت نکنند (با تشکر، آمازون). همانطور که می بینید، این اعداد همگی به نفع عملی شدن این استراتژی هستند!
13. روش های پرداخت را گسترش دهید
آیا سایت شما اولویت های پرداخت همه را برآورده می کند؟ ممکن است متوجه شوید که برخی از گزینه ها گم شده اند و باعث می شود مردم از خرید از شما خودداری کنند.
اکثر فروشگاهها شامل محبوبترین گزینههای پرداخت هستند، از جمله کارت اعتباری، Apple Pay و PayPal، اما ممکن است یک روش خاص کشور وجود داشته باشد که شما نادیده گرفته باشید. به عنوان مثال، در هلند، اکثر مردم از سیستم پرداخت تجارت الکترونیکی iDEAL برای معاملات خرید آنلاین استفاده می کنند و ارائه این گزینه ضروری است.
از تشریفات مثال بزنید. برای مشتریان هلندی خود، آنها طیف گسترده ای از گزینه های پرداخت را ارائه می دهند.
14. ارائه چت زنده
چت زنده آینده است. ممکن است نیاز به استخدام افراد اضافی یا اعضای پشتیبانی موجود داشته باشید، اما ما قول می دهیم که ارزشش را دارد! در واقع، اجازه دهید آن را نه با یک، بلکه با چند آمار پشتیبان گیری کنیم:
- چت زنده منجر به 48 درصد افزایش درآمد در هر ساعت چت و 40 درصد افزایش در نرخ تبدیل (Forrester) می شود.
- 79٪ از مشاغل گفتند که اجرای چت زنده منجر به افزایش وفاداری مشتری، فروش و درآمد می شود (کایاکو)
- اگر شرکتی پشتیبانی چت زنده (Crazy Egg) را ارائه دهد، 38 درصد از مصرف کنندگان احتمال خرید بیشتری دارند.
- بازدیدکنندگان وب سایتی که از طریق چت زنده درگیر می شوند، 4.5 برابر بیشتر از بازدیدکنندگانی که این کار را انجام نمی دهند (ICMI) ارزش دارند.
هنوز متقاعد شده اید؟ برای پیاده سازی ویژگی چت زنده، مسیرهای مختلفی وجود دارد که باید طی کرد. نمونه هایی از نرم افزارهای چت زنده Help Scout، LiveChat، Podium، Intercom، Olark، Zendesk و Acquire هستند.
15. گاری های رها شده را بازیابی کنید
واقعیت این است که هرکسی که به سبد خود اجناس اضافه می کند، در نهایت از شما خرید نمی کند. بسیاری از مردم سبد خرید خود را در میانه راه رها می کنند و از وب سایت فروشگاهی خارج می شوند – و این کاملاً طبیعی است!
چیزی که می تواند کمک کند ارسال ایمیلی است که می گوید “هی، چیزهایی را در سبد خود جا گذاشتی”. مانند کاری که THE NEW SAVANT پس از مرور مجموعه شمع های خود و افزودن یکی به سبد شما انجام می دهد.
ثابت شده است که این ایمیلهای به اصطلاح اتوماسیون سبد خرید، تبدیلهای فروشگاه اینترنتی را افزایش میدهند.
Salesforce دریافت که 17.6٪ از خریدارانی که سبد خرید خود را ترک میکنند پس از دریافت ایمیل هدفگیری مجدد شخصی، برای تکمیل سفارش خود بازمیگردند. و Barilliance گزارش می دهد که این ایمیل های رها کردن سبد دارای امتیاز موفقیت بالایی هستند. آنها دارای میانگین نرخ باز 43 درصد و نرخ تبدیل متوسط 10.7 درصد هستند. چشمگیر!
16. تصاویر و توضیحات محصول را بهینه کنید
آیا صفحات محصول شما نشان می دهد که محصولات شما واقعاً چقدر عالی هستند؟
خریداران آنلاین میخواهند قبل از تکمیل سفارش خود بدانند دقیقاً چه چیزی به درب منزل تحویل داده میشود. برای این استراتژی بهینه سازی، ما مطمئن خواهیم شد که انتظارات مردم برآورده می شود. یک صفحه محصول را به عنوان نمونه باز کنید و این سوالات را از خود بپرسید:
- آیا تصاویر با کیفیت بالا دارید؟
- آیا زوایای مختلف محصول را نشان می دهم؟
- آیا یک GIF یا ویدیو به نمایش محصول در عمل کمک می کند؟
- آیا می توانم مدل های متنوع تری (برای لباس) اضافه کنم؟
- آیا می توانم جزئیات بیشتری را در توضیحات محصول درج کنم؟
- آیا من تصاویر مشتری دارم که محصول را در زندگی واقعی نشان می دهد؟ (به عنوان مثال فید تگ اینستاگرام)
- آیا توصیفات یا نظرات مشتریان وجود دارد که بتوانم آنها را اجرا کنم؟
به صفحه محصول شمع معطر برند Maison Louis Marie نگاهی بیندازید. این شامل بررسی، داستان رایحه، مواد تشکیل دهنده، جزئیات بیشتر، تصاویر، ویدئوها و محصولات مرتبط است.
17. امکان تسویه حساب مهمان را فراهم کنید
بین یادآوری خطمشی حفظ حریم خصوصی، تأیید کوکیها و پاپآپهای اعلان فشاری، اکثر مردم موافق هستند که مرور اینترنت گاهی اوقات به یک فعالیت خسته کننده تبدیل شده است.
در حالی که درخواست از مردم برای ایجاد یک حساب کاربری برای خرید برای مشاغل مفید است، همچنین می تواند به دلیل ناراحتی آنها را از خرید منع کند. قدم زدن در هر مرحله از فرآیند پرداخت و فکر کردن به رمز عبور تصادفی و ضد کلاهبرداری دیگر زمان می برد.
برای جلوگیری از از دست دادن مشتریان بالقوه در صفحه پرداخت، بسیاری از فروشگاههای آنلاین تسویهحساب مهمان را ارائه میدهند. آنها سریعتر هستند و به تعهد کمتری نیاز دارند و موانعی را که افراد برای تکمیل سفارشهایشان وجود دارد، از بین میبرند.
18. سفر مشتری را درک کنید
در حالی که مطالعه رفتار مشتری و اتصال نقطه ها زمان بر است، شناسایی مکان هایی که افراد در سفر مشتری خود هستند می تواند نرخ تبدیل فروشگاه اینترنتی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
دانستن اینکه آیا کسی آماده خرید است یا صرفاً گزینه های او را بررسی می کند، تفاوت در نحوه برخورد با این شخص را ایجاد می کند.
به عنوان مثال، احتمالاً در حال خواندن این وبلاگ برای نکات کاربردی آن هستید، بدون اینکه قصدی برای ثبت نام در MailerLite نداشته باشید. در حالی که ما برخی از ویژگیهای MailerLite را برای هیجانزده کردن شما در مورد محصول خود اضافه کردیم، هدف اصلی اطلاعرسانی و افزایش آگاهی در مورد ابزار بازاریابی ایمیلی ما است.
هنگام ایجاد محتوا، سفر مشتری افراد را در ذهن داشته باشید و نسخه فعلی را تجزیه و تحلیل کنید تا نحوه بهینه سازی آن را ببینید.
19. سرعت وب سایت را بهینه کنید
شاید این اولین چیزی نباشد که هنگام فکر کردن به نحوه بهینه سازی تبدیل های وب سایت به ذهن می رسد، اما سرعت صفحه شما می تواند یک تغییر کلی بازی باشد!
Akamai گزارش می دهد که تاخیر کوچک دو ثانیه ای در بارگذاری صفحه می تواند نرخ پرش را تا بیش از 100٪ افزایش دهد. علاوه بر این، 40٪ از افرادی که از تجربه خود در مرور یک وب سایت لذت نمی برند، به دوستان یا خانواده خود می گویند. بله!
با در نظر گرفتن این اعداد، شروع پروژه ای که بر افزایش سرعت صفحه تمرکز دارد منطقی است. برای آشنایی با مراحلی که می توانید انجام دهید، این مقاله توسط راهنمای فروشگاه اینترنتی را بررسی کنید.
امروز کدام اقدام را برای افزایش تبدیل انجام خواهید داد؟
اکنون که هک های زیادی را برای افزایش نرخ تبدیل سایت خود جمع آوری کرده اید، زمان آن رسیده است که آنها را عملی کنید! هر تاکتیکی فوراً معیارهای شما را تقویت نمی کند، اما وقتی می گوییم همه چیز جمع می شود و به مرور زمان از مزایای آن بهره مند خواهید شد، به ما اعتماد کنید.
کدام تاکتیک را در نظرات به اشتراک بگذارید!
منبع: mailerlite
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.