آموزش یوتیوبر شدن: چگونه یوتیوبر شویم؟
چگونه یوتیوبر شویم: قطعا شما که در حال مطالعه این مقاله هستی، داری به این موضوع فکر میکنی که واسه خودت یک کانال شخصی راه اندازی کنی. و در مورد چیزی که بهش علاقه داری، تولید محتوا کنی. و در نهایت بتونی بازدید و سابسکرایب لازم رو بدست بیاری و بتونی کانالت رو به درآمد برسونی.
یوتیوب سرویس بسیار محبوبی است و در طول ماه بیش از دو میلیارد نفر حداقل یک ویدیو روی این پلتفرم میبینند. و طبق آماری که خود شرکت یوتیوب منتشر کرده در سال 2020 این شرکت 19.8 میلیارد دلار درآمد داشته که تقریبا بیش از نیمی از این مبلغ را به عنوان حقوق به یوتیوبرها پرداخت کرده است.
خب برای یوتیوبر شدن باید چه چیزهایی داشته باشیم؟ پیش نیاز آن چه چیزی است؟ با زوم کد همراه باشید.
چگونه یوتیوبر شویم: 10 گام برای موفقیت.
برای کسب درآمد از یوتیوب باید یک کانال راه اندازی کنید. برای کانالتان باید تولید محتوا کنید. پس نیاز به ابزار و تجهیزات دارید. در تصویر زیر برخی از لوازمی که نیاز است، آورده شده است.
نحوه تبدیل شدن به یوتیوبر در 10 مرحله
درآمد دلاری برای ما ایرانی ها آنقدر جذاب است که ارزش این را دارد که این مسیر را با قدرت شروع کنیم. اگر لازم است تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری را مهیا کنیم. مهارتهایمان را افزایش دهیم.
فرص کنید شما ماهیانه هزار دلار از یوتیوب درآمد داشته باشد. امروز قیمت دلار چقدر است؟ پس ارزش این را دارد که با قدرت شروع کنیم. پس بزن بریم!
1.قدم اول: انتخاب موضوع مناسب برای کانال:
انتخاب موضوع برای کانال باید دو تاشرط داشته باشه. شرط اول اینه که خودتون اون موضوع رو دوست داشته باشید. چون اگه اون موضوع رو دوست نداشته باشید بعد از یه مدتی انگیزتون رو برای تولید ویدیو از دست میدید.
شرط دوم، موضوعی باشه که در حال حاضر در یوتیوب بیننده زیاد داشته باشه. اگه یده شما این دوشرط رو هم زمان نداشته باشه، اگر وقت بذرید و ویدیو هم تولید کنید، نتیجه مطلوب رو نمیگیرید.
انتخاب یک موضوع خاص برای کانال خود از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخاب موضوعی که علاقه و تخصص داشته باشید و مخاطبین هدفی را به خود جذب کنید. این موضوع میتواند هر چیزی از آموزشها، بازیها، داستانها، موسیقی، طنز و غیره باشد.
اگر فعلا ایده ندارید نگران نباشید. ما 50 ایده برای یوتیوب آماده کرده ایم. به لیست زیر نگاهی بیندازید.
2. برسی رقبا: رقیبهای خود را بشناسید!
قبل از شروع، بهتر است یوتیوب را بررسی کنید و رقبا و توان رقابت با آنها را ارزیابی کنید. بررسی محتوا و استراتژی رقبا میتواند به شما کمک کند تا ایدههای منحصر به فردی برای کانال خود پیدا کنید و رویکردی متمایزتر داشته باشید.
برای اینکه بدانید چه روشی در حال حاضر کار می کند، به رقبای خود نگاهی بیندازید. و به دنبال شباهت ها و تفاوت ها در نحوه انجام کارها باشید.
آنها ممکن است از موارد مشابه استفاده کنند:
- جلوه های ویدیویی (مانند جلوه های بصری و جلوه های صوتی)
- فرمت های ویدئویی (مانند پرسش و پاسخ، مصاحبه تخصصی، خط داستان)
- مکانها (مانند استودیو، فضای باز، سر صحنه)
- مجموعه (به عنوان مثال در خانه، محل کار، مجموعه طراحی شده، انیمیشن)
اما آنها احتمالاً در برندسازی، سبک ارائه و موارد دیگر متفاوت خواهند بود.
به عنوان مثال، کانال تافلند و ارسلان عیوضی هر دو کانال های محبوب نقد و بررسی فیلم در کانال های یوتیوب هستند.
هر دو بیش از یک میلیون مشترک دارند و با نمایش کلیپ هایی از فیلم مورد نظر در کنار تفسیر، فیلم ها را بررسی می کنند. اما شباهت ها به همین جا ختم می شود.
3. یک صفحه کانال یوتیوب ایجاد کنید
هنگام راهاندازی یک کانال یوتیوب، ممکن است وسوسهانگیز باشد که از همه موارد بالا صرف نظر کنید و مستقیماً به صفحه کانال خود بروید، این کار را انجام دهید!
صفحه کانال شما مانند ویترین فروشگاه است. باید متناسب با سبک شما باشد و متناسب با مخاطب شما باشد. پیدا کردن جایگاه خود، تعریف «چرا»، شناخت مخاطبان و درک رقابت شما، همگی به شما کمک می کند تا یک کانال یکپارچه را تجربه کنید.
اکنون زمان ایجاد برند خود است. شما به یک نیاز دارید:
- نام کانال
- لوگو
- تصویر بنر
- طرح رنگی
کمتر سپس، میتوان از این داراییها برای ایجاد صفحه کانال یوتیوب خود با دنبال کردن این مراحل ساده استفاده کرد.
یک حساب Google ایجاد کنید
از آنجایی که گوگل مالک یوتیوب است، برای داشتن حساب یوتیوب به یک حساب گوگل نیاز دارید. بنابراین، گوگل سر بزنید و از جزئیات اولیه را وارد کنید.
یک حساب یوتیوب در بسته حساب Google شما گنجانده شده است. اما هنوز باید یک کانال راه اندازی کنید.
برای انجام این کار، به صفحه حساب یوتیوب خود در YouTube.com بروید و روی ایجاد کانال کلیک کنید. به سادگی نام تجاری خود را وارد کنید و وارد شوید!
ایجاد کانال در صفحه حساب یوتیوب
صفحه کانال خود را سفارشی کنید
میتوانید بسیاری از ویژگیهای صفحه کانال خود را سفارشی کنید، از جمله نام، لوگو، بنر صفحه و اطلاعات درباره.
برای طراحی صفحه ای که قلاب می کند، این الگوهای هنری رایگان کانال یوتیوب را بررسی کنید و مطمئن شوید:
- توضیحات کانال خود را کامل کنید (با نام مستعار بخش درباره)
- از برندسازی ثابت استفاده کنید
- یک لوگو یا هد شات با کیفیت بالا اضافه کنید
- اطلاعات تماس را درج کنید
همه کانال های موفق یوتیوب کارهای فوق را انجام می دهند. و این بدون توجه به جایگاه است. برای مثال، بیایید نگاهی به Learn Your Land بیاندازیم، یک کانال با 345000 مشترک که به مردم کمک می کند با طبیعت ارتباط برقرار کنند.
لوگو، تصویر بنر روی موضوع و گرافیک تصویر کوچک ویدیویی ثابت، حسی حرفه ای به صفحه کانال Learn Your Land می دهد. که بیشتر احتمال دارد در مشترکین بچرخد.
آموزش یوتیوبر شدن: چگونه یوتیوبر شویم؟
4. یک تقویم محتوا راه اندازی کنید (آموزش یوتیوبر شدن: چگونه یوتیوبر شویم؟)
تقویم محتوا یا تقویم رسانه های اجتماعی، نمای کلی از پست های رسانه های اجتماعی آینده شما است.
ممکن است در یک صفحه گسترده، یک تقویم Google یا یک داشبورد مدیریت رسانه های اجتماعی تعاملی مانند Hootsuite سازماندهی شود. و از آن برای برنامه ریزی و ذخیره اطلاعات مربوط به محتوای خود استفاده خواهید کرد.
سعی کنید محتوای خود را حداقل یک ماه قبل برنامه ریزی کنید. این ممکن است مانند یک تپه بزرگ برای بالا رفتن به نظر برسد، اما در واقع بسیار ساده تر از ایجاد محتوا به صورت موقت است.
برای مثال، به این دلیل که هر روز صبح از خواب بیدار نمیشوید و فکر میکنید “امروز چه پستی خواهم گذاشت؟” و برای دو نفر، زیرا زمانی که دید کلی تری از خروجی محتوای خود داشته باشید، می توانید سازگارتر و متمرکزتر باشید.
5. فیلمها را از قبل برنامه ریزی کنید
برنامهریزی برای تولید محتوا یک مرحله کلیدی است. ایجاد یک برنامهریزی تولید محتوا که شامل ایدهها، زمانبندی و موضوعات مختلف باشد، به شما کمک میکند تا سازماندهی مناسبی را برای کانال خود داشته باشید. همچنین، تولید محتوای اصلی، جذاب و ارزشمند که به نیازهای مخاطبین شما پاسخ دهد، بسیار مهم است.
اگر میدانید بینندگان شما چه کسانی هستند، میتوانید دریابید که آنها چه زمانی به دنبال محتوا آنلاین خواهند بود – چه روزهای هفته و چه ساعاتی از روز.
6. سئو ویدیو را یاد بگیرید.
تنظیم صحیح سئو برای ویدیوهای یوتیوب بسیار مهم است. از آنجایی که برای تولید ویدیوهای خود وقت گذاشتید، مطمئن شوید که از آنها نهایت استفاده را میکنید و کانال خود را کشف میکنید.
یوتیوب یک موتور جستجوی بسیار پیچیده است و مردم از آن برای کشف محتوای جدید بدون در نظر گرفتن سازنده خاصی استفاده می کنند. این بدان معناست که با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، شانس بیشتری برای یافتن، دیده شدن و لذت بردن خواهید داشت.
اگر ویدیوهایی مشابه با ویدیویی که میخواهید ایجاد کنید وجود دارد، برای نتایج به کلمات دقیقی که تایپ کردهاید نگاهی بیندازید. سپس تغییرات جزئی را امتحان کنید تا ببینید نتایج چگونه تغییر می کند تا بتوانید ببینید که یک یا دو کلمه تفاوت می تواند ایجاد کند. در مورد کلمات کلیدی که می خواهید استفاده کنید، محبوبیت آنها و کلمات کلیدی که رقابت شما استفاده می کند تحقیق کنید.
7. استفاده از CTA (تحریر برای اقدام)
یوتیوب به کانال هایی که بینندگان را روی پلتفرم نگه می دارند با برجسته تر کردن ویدیوهایشان در جستجو پاداش می دهد. به عبارت دیگر، هرچه محتوای شما افراد را در یوتیوب بیشتر نگه دارد، یوتیوب محتوای شما را بیشتر برای مردم تبلیغ می کند.
بنابراین، بینندگان خود را تشویق کنید که به تماشای محتوای شما با گنجاندن فراخوانهای اقدام (CTA) در ویدیوهای خود ادامه دهند. شما می توانید این کار را انجام دهید:
- شامل CTA در اسکریپت های ویدیوی شما
- خودکار کردن اقدامات بعدی با استفاده از ویژگی هایی مانند لیست های پخش
- افزودن کارتها و صفحههای پایانی به ویدیوهایتان
- از جمله پیوندهایی به سایر محتوای محبوب در توضیحات هر ویدیو
لیستهای پخش، کارتها و صفحههای پایانی ویژگیهای پیشرفتهتر یوتیوب هستند، اما دستیابی به آنها آسان است (برای دستورالعملها به آکادمی سازندگان یوتیوب مراجعه کنید).
صفحه پایانی با کارت قابل کلیک به این صورت است:
8. به نظرات پاسخ دهید
مانند هر پلفرم اجتماعی دیگری، یوتیوب را در اولویت قرار می دهد. بنابراین، وقتی شروع به اضافه کردن محتوا به کانال خود کنید، به برنامه ای برای بررسی نظرات نیاز دارید.
پاسخ دادن به صورت موقت ممکن است در ابتدا کارساز باشد، اما احتمالاً با رشد کانال خود فشار را احساس می کند. استفاده از ابزاری مانند Hootsuite می تواند کاهش دهد.
آموزش یوتیوبر شدن: چگونه یوتیوبر شویم؟
9. کانال خود را تبلیغ کنید.
زمانی که اصول اولیه را درست انجام دادید، شروع به تبلیغ کنید. موفقترین یوتیوبرها همگی روی کمی خود تبلیغی سرمایه گذاری می کنند.
شما می توانید کانال خود را از طریق:
- تبلیغات: یک برد سریع و آسان. به زودی به یوتیوب پرداخت کنید تا ویدیوی خود را در نتایج جستجو افزایش دهید.
- شبکهسازی: رایگان است، اما ابتدا باید دوست شوید. سپس می خواهم شروع به ساختن ویدیوهایی مانند کراس اوورها، حضور مهمان، ترکیب و کاور با دیگران کنید و چهره خود را در مقابل مخاطبان جدید قرار دهید.
- تبلیغات متقابل: یک راه حل آسان اگر حضور تری در وب دارید. از دیگر کانال های اجتماعی، فهرست ایمیل یا وب سایت خود برای اطلاع رسانی به مردم در ویدیوهای یوتیوب خود استفاده کنید.
10. از تجزیه و تحلیل یوتیوب بیاموزید
حتی بهترین ها هم می توانند آن را بهتر انجام دهند. چندین ویژگی یوتیوب، مانند بخش تجزیه و تحلیل اختصاصی برای کانال شما، به شما امکان می دهد عملکرد ویدیوهای خود را ببینید. YouTube Analytics به شما این امکان را میدهد که بینشی در مورد افرادی که ویدیوهای شما را تماشا میکنند به دست آورید، که به شما امکان میدهد حتی بیشتر به جمعیتشناسی هدف خود برسید.
همچنین به شما ایده بهتری در مورد اینکه چرا ممکن است یک ویدیو نسبت به دیگری بهتر عمل کرده باشد، می دهد. اساساً، این ابزار قدرتمندی است که باید از آن برای کانال رو به رشد خود و تلاشهای بازاریابی YouTube در آینده استفاده کنید.
آموزش یوتیوبر شدن: چگونه یوتیوبر شویم؟
11. با جامعه خود درگیر شوید
مشترکین شما نقش مهمی در موفقیت کانال شما دارند، بنابراین مطمئن شوید که به طور منظم با آنها در ارتباط هستید. این فراتر از پاسخ دادن و لایک کردن نظرات آنهاست. مدیریت جامعه می تواند یک شغل خاص خود باشد. یک راه عالی برای تعامل فوری با انجمن خود، میزبانی جریان زنده یوتیوب است. ویدیوی زنده به طور فزایندهای محبوب میشود، زیرا به شما امکان میدهد مستقیماً با بینندگان خود ارتباط برقرار کنید و ارائهای صریحتر و بدون حاشیه را نشان میدهد.
ویژگی Live همچنین برای میزبانی پرسش و پاسخ عالی است، بنابراین مخاطبان شما می توانند پاسخ سوالات خود را در همان لحظه دریافت کنند. همچنین میتوانید آن را ورق بزنید و از بینندگان خود بخواهید سؤالات خود را در نظرات بنویسند، سپس میتوانید در ویدیوی بعدی خود به آنها پاسخ دهید.
آموزش یوتیوبر شدن: چگونه یوتیوبر شویم؟
فراتر از یوتیوب، باید در سایر شبکه های رسانه اجتماعی نیز با جامعه خود در ارتباط باشید. استفاده از پلتفرمهای متعدد نه تنها به شما امکان میدهد به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید، بلکه نشان میدهد که در دسترس و متعهد به جامعه خود هستید.
چند راه برای رشد جامعه عبارتند از:
اطمینان حاصل کنید که از یک شبکه اجتماعی به شبکه دیگر پیوند داده شده است. یک تماس برای اقدام (CTA) به درستی در ویدیوهای شما می تواند به شما در دستیابی به این اقدام کمک کند.
هنگام انتشار یک ویدیوی جدید، می خواهید آن را در تمام کانال های دیگر خود اعلام کنید. به علاوه، فراموش نکنید که پیوندی به آخرین ویدیوی خود اضافه کنید.
یک وبلاگ ایجاد کنید تا جامعه خود را علاقه مند نگه دارید.
برای ادامه گفتگو، یک انجمن آنلاین باز کنید.
برای تبلیغ وبلاگ، اطلاعیه ها یا به روز رسانی های هفتگی خود، با استفاده از بازاریابی ایمیلی Wix، خبرنامه ارسال کنید.
یک پادکست راه اندازی کنید تا ایده های خود را در قالبی متفاوت به اشتراک بگذارید و به شنوندگان کانال یوتیوب خود اطلاع دهید.
آموزش یوتیوبر شدن: چگونه یوتیوبر شویم؟
12. «چرا» خود را تعریف کنید
جایگاه شما می تواند هر چیزی باشد، اما باید روشن کنید که چرا چنین محتوایی تولید می کنید. وقتی دلیل روشنی دارید، می توانید:
تمرکز خود را محدود کنید و هنگام ایجاد در مسیر خود بمانید.
هنگام تحقیق در مورد روندها در زمان و انرژی صرفه جویی کنید.
در مورد اینکه افراد با مشترک شدن در کانال شما چه چیزی را دریافت خواهند کرد، واضح باشید.
بیایید به آن ویدیوهای جعبه گشایی فکر کنیم. اکثر آنباکسرها فقط برای لول ها محتوا تولید نمی کنند. آنها می گویند که نظرات صادقانه ای در مورد محصولاتی که مصرف کنندگان می خواهند ارائه می دهند، که به آنها کمک می کند انتخاب های بهتری برای خرید داشته باشند.
بنابراین، حتی اگر فقط برای کسب درآمد میخواهید یک ستاره یوتیوب شوید، مهم است که هدف محتوایی را که میخواهید ایجاد کنید مشخص کنید.
13. مخاطبان خود را بشناسید
هنگامی که تصمیم گرفتید چه محتوایی تولید کنید و چرا، باید مخاطبان هدف خود را بشناسید.
از خودت بپرس:
- چه کسی ویدیوهای من را تماشا می کند؟
- آن ها چند ساله هستند؟
- چه نوع شغلی دارند؟
- در چه ساعتی از روز ویدیوها را تماشا خواهند کرد؟
- چرا آنها را تماشا می کنند؟
- از تماشای آنها چه سودی می برند؟
سوالاتی از این دست به شما کمک میکند چیزی بسازید که شخصیت مخاطب نامیده میشود. پرسونای مخاطب شخصیتی است که شما خلق می کنید و نمایانگر ویژگی های بیننده ایده آل شماست.
به آنها نام، شغل، انگیزه و حقوق بدهید. زیرا وقتی آنها را زنده کنید، بهتر متوجه می شوید که محتوای شما با چه کسانی “صحبت می کند” و بهتر می توانید نیازهای آنها را با ویدیوهای خود برآورده کنید.
نکاتی برای استفاده از سئو برای تبدیل شدن به یک یوتیوبر موفق:
از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs یا Google Keyword Planner برای مشاهده پرس و جوهای رایج و ایجاد ویدیوهایی که تقاضای زیادی دارند استفاده کنید.
برای یافتن ایده برای تولید محتوا بحثها و سوالات را در سایتهایی مانند Quora.com را مطالعه کنید، Google Trends را دنبال کنید و در گروههای رسانههای اجتماعی مرتبط فعال شوید تا متوجه شوید که چه موضوعاتی در حال حاضر در صنعت شما «داغ» هستند. این به شما ایده هایی برای موضوع ویدیوهای یوتیوب شما می دهد.
در توضیحات ویدیوی خود، 3 تا 4 بار از کلمه کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید. همچنین برای بهینه سازی برای موبایل، کلمه کلیدی را در عنوان ویدیوی خود در ابتدا قرار دهید.
از تجزیه و تحلیل خود استفاده کنید تا ببینید از کدام کلمات کلیدی برای کشف کانال شما استفاده می شود تا بتوانید به بهترین شکل ویدیوهای بیشتری را در مورد آن موضوع هدف قرار دهید و احتمالاً یک سری ایجاد کنید.
به آنچه که پر کردن خودکار پیشنهاد میکند نگاه کنید تا بتوانید ایدههای بیشتری در مورد کلمات کلیدی برای هدف و ویدیوهایی برای ایجاد کردن به دست آورید.
ترتیبی که زومکد برای خواندن مطالب سری یادگیری یوتیوب به شما پیشنهاد میکند:
- یوتیوب چیست؟
- کسب درآمد از یوتیوب
- راههای افزایش بازدید یوتیوب
- راز ثروتمند شدن یوتیوبرهای دنیا
- 50 ایده برای یوتیوب
- هشتگ یوتیوب
- تگ یوتیوب
- سایز ویدیو کوتاه یوتیوب
- مانیتایز چیست
- سئو یوتیوب
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.