آیا شبکههای اجتماعی روی سئو تاثیر دارند؟
آیا شبکه های اجتماعی روی سئو تأثیر دارند؟
امروز می خواهیم به بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو بپردازیم
رسانه های اجتماعی تبدیل به یک اصل برای روش استفاده از اینترنت شده اند.
محتوای مهم، نه تنها لینک می شود، بلکه به اشتراک گذاشته، لایک، توییت و پین میشود. نحوه استفاده افراد از اینترنت تغییرات زیادی کرده است و این همان چیزی است که گوگل پلکس به آن توجه کرده است.
بسیاری از مطالعات در مورد الگوریتم رتبه بندی گوگل نشان میدهد که بین قرار گرفتن صفحه در رتبه برتر و فعالیت زیاد در شبکه های اجتماعی همبستگی قوی وجود دارد.
در حالی که بر اساس نظر رسمی گوگل، الگوریتمها مستقیما از سوشال سیگنال استفاده نمی کنند، اما سئوکاران معتقدند، شبکه های اجتماعی عاملی برای کسب رتبه بهتر هستند و بر روی سئو سایت تاثیر زیادی دارد.
جدای از این مخالفتها، من بر اساس تجربه خودم می توانم بگویم، سایت هایی که در شبکه های اجتماعی، دنبال کننده های زیادی دارند، در مدت زمان کوتاه تری به رتبه بالاتر می رسند.
بنابراین نه تنها می توانید با هدف افزایش قدرت سئوی سایت در رسانه های اجتماعی فعالیت کنید، بلکه می توانید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید و بک لینک های ساده و رایگان بسازید.
فعالیت در رسانه های اجتماعی باعث میشود ترافیک ارجاعی به سایت شما افزایش پیدا کند و مشتریان قبلی سایت دوباره جذب شوند.
به عنوان یک قاعده کلی می توان گفت، شبکه های اجتماعی باید قسمتی از هر پروژه سئو یا حتی هر پروژه بازاریابی باشد.
شبکه اجتماعی فیسبوک (Facebook) و تاثیر آن بر سئو
فیس بوک، محبوب ترین شبکه اجتماعی جهان است.
چیزی که باعث محبوبیت فیس بوک شده، نمایش یک تصویر لحظه ای از عقاید عمومی است و به همین دلیل، گوگل به فعالیت در فیس بوک توجه کرده است؛ آن چنان که فعالیت در فیس بوک یک عامل بسیار مؤثر در الگوریتم گوگل است.
بنابراین باید توجه کنید که در هر پروژه سئو از فیس بوک استفاده کنید.
اگر برای فعالیت در شبکه های اجتماعی با محدودیت بودجه وزمان مواجه هستید، بهتر است در استراتژی سئوی خود از فیس بوک بهره ببرید.
برای اینکه فعالیت اجتماعی سایت در فیس بوک را بهتر کنید، می توانید محتوای سایت را به طور منظم روی صفحه فیس بوک به اشتراک بگذارید.
با این کار طرفداران تان بیشتر شما را می بینند، همچنین توانسته اید در مورد محتوای سایت تان فعالیت اجتماعی انجام دهید.
به مرتبط بودن محتوا توجه کنید و آن را با محتواهای غیرتجاری ترکیب کنید، زیرا با این کار باعث میشوید آنها از محتوا متنفر نشوند و نسبت به شما متعهد شوند.
اینفوگرافیها، جملات و تصاویر الهام بخش و … مثال هایی هستند که میتوانید برای محتوا از آنها استفاده کنید. میتوانید با دکمه «دنبال کردن فیس بوک» روی سایت، امضای ایمیل و صفحات تشکریا موفقیت، مخاطبان را افزایش دهید.
اگر می خواهید سرعت جذب مخاطب را افزایش دهید، می توانید از تبلیغات فیس بوک استفاده کنید و از مشتریان محلی، مخاطبان مرتبط با کارتان را جذب کنید.
این استراتژی وقتی مناسب است که رقبای شما به خاطر دنبال کننده بیشتر، در رتبه بهتری قرار داشته باشند و بخواهید از آنها سبقت بگیرید. همچنین میتوانید از تبلیغات فیس بوک برای افزایش نمایش مطالب خود استفاده کنید و یا حتی برای یک پیشنهاد تبلیغاتی، کمپین های تبلیغاتی اجرا کنید.
تبلیغات فیس بوک، برای پروژه هایی که با محدودیت بودجه مواجه هستند، روشی عالی است که می توانند با استفاده از آن مخاطب جذب کنند و فعالیت اجتماعی و فروش های ارجاعی داشته باشند.
فیس بوک برای کسب وکار
https://www.facebook.com/business
تبلیغات فیس بوک
https://en-gb.facebook.com/business/products/ads
توییتر (Twitter) و تاثیر آن بر سئو
توییتر پر از بحث در مورد آخرین اخبار و رویدادهای جهان است. در بسیاری از موارد، تازه ترین خبرها در توییتر منتشر می شود و این دقیقا پیش از آن است که مهمترین خروجی های خبری جهان، آنها را منتشر کند. مرگ بن لادن یک مثال عالی برای تصدیق این موضوع است، زیرا این خبر ابتدا توسط افسر سابق وزارت اطلاعات آمریکا منتشر شد و پس از چند دقیقه در صدر خبرها قرار گرفت. گوگل با آگاهی از اهمیت توییتر، فعالیت در آن را در الگوریتم رتبه بندی قرار داده است.
در حالی که تأثیر این شبکه اجتماعی به اندازه سایر شبکه های اجتماعی نیست، اما می توانید برای افزایش قدرت سئوی سایتتان از آن استفاده کنید. توییتر، شبکه ای عالی است که می توانید از آن در استراتژی سئوی سایتتان بهره ببرید، مثلا می توانید بدون اینکه تبدیل به اسپم شوید،
توییت های بسیاری را از قبل زمان بندی کنید و با کمی تلاش و تعهد نسبت به زمان، حساب کاربری خود را مدیریت کنید.
با ابزاری مانند “Hootsuite توییت های روی صفحه را زمان بندی کنید و ساخت توییت را مبتنی بر صفحات تان آغاز کنید. بهتر است این توییت ها با توییت های مرتبط و مفید در مورد صنعت شما ترکیب شود.
هدف شما باید ارائه حداکثر ۱۲ توییت روزانه باشد. با این تعداد میتوانید بدون آنکه دنبال کنندگان را آزار دهید، برایشان مطلب منتشر کنید. اگر مثل من تنبل هستید، می توانید از قبل، تمام توییت های سه ماه آینده را زمان بندی کنید.
اگر می خواهید بازدیدکنندگان را تشویق کنید تا محتوای شما را توییت کنند، بهتر است روی تمام صفحات و مطالب وبلاگ در وب سایت، گزینه «این صفحه را توییت کنید؟» قرار دهید.
توییت دک- رایگان
https://tweetdeck.twitter.com/
نرم افزار رایگان و ساده ای است که می توانید از آن برای مدیریت توییتر استفاده کنید.
کافی است آن را روی کامپیوتر خود نصب و با استفاده از آن حساب کاربری توییترتان را مدیریت کنید. مدیریت چند حساب کاربری، زمان بندی کردن توییت ها و تنظیم خوراک ها، ویژگی های محبوب این نرم افزار هستند.
همچنین با استفاده از آن می توانید فقط به روزرسانی هایی از توییتر را ببینید که دوست دارید. Hootsuite – برای شروع، رایگان. برای کاربران حرفه ای ماهانه ۲۹ دلار
https://www.hootsuite.com/
پیشرفته تر از توییت دک، نرم افزاری به نام Hootsuite است که می توانید با استفاده از آن توییت ها را زمان بندی کنید، ترافیک شبکه های اجتماعی را آنالیز و چند حساب کاربری را مدیریت کنید، همچنین می توانید با ساخت گزارش های شبکه های اجتماعی، موفقیت تان را بررسی کنید.
این نرم افزار به کاربران حرفه ای و کسانی توصیه شده است که می خواهند چند حساب کاربری را به صورت خودکار تحت نظر داشته باشند.
سایر شبکه های اجتماعی همه ما دوست داریم تمام روز را در شبکه های اجتماعی بگذرانیم، اما زمان اضافی نداریم تا تمام نظرهای جدید را بررسی کنیم و آنها را دائما به اشتراک بگذاریم.
اگر در استفاده از منابع، محدودیت دارید بهتر است تنها رویشبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، گوگل پلاس و توییتر تمرکز کنید.
اگر به دنبال مرزهای وسیع تری هستید یا سایت یک برند بزرگ را سئو می کنید و یا اگر گروهی دارید که این کارها را برای شما انجام میدهند، پس میتوانید با افزایش فعالیت در چندین سایت رسانه اجتماعی، پیشرفت قابل توجهی داشته باشید.
در شبکه های زیر، یک حساب کاربری بسازید و مرتبط ترین مطالب با صنعت خود را روی آن قرار دهید:
لینکدین (Linkedin) و تاثیر آن بر سئو
لینکدین، فیس بوک متخصصان است. اگر در صنعت B2B فعالیت می کنید و یا در پی ایجاد برند شخصی یا برند سایت هستید، لینکدین ابزار شبکه بندی فوق العاده ای برای این کار است.
اگر می خواهید اثربخشی کارتان را روی لینکدین افزایش دهید، به گروه ها بپیوندید، در بحثها شرکت کنید و آخرین مطالب مرتبط با صنعت کاری خود را در خوراک های خبری نیست کنید.
پینترست و تاثیر آن بر سئو
پینترست، یکی از شبکه های اجتماعی است که در کوتاه ترین زمان، سریع ترین رشد را داشته است.
زنان کاربران اصلی پینترست هستند. این سایت به یک فهرست خرید بسیار عظیم از فهرست مورد علاقه تبدیل شده است. اگر زنان، مخاطبان هدف شما هستند، بهتر است از پینترست استفاده کنید.
شبکه اجتماعی اینستاگرام و تاثیر آن بر سئو
اینستاگرام، یک نرم افزار موبایلی است که به کاربران کمک می کند عکس هایشان را زیباتر کنند. اینستاگرام در طی تنها چند سال، از یک نرم افزار تازه کار به یکی از رقیب های مهم شبکه های اجتماعی تبدیل شد.
تعداد لینک هایی که میتوانید در اینستاگرام پست کنید محدود است، بدین معنا که لینکهای پروفایل شما در اینستاگرام، تأثیرگذاری بیشتری دارند.
اگر در صنعت مد یا عکس حرفه ای فعالیت می کنید، اینستاگرام، شبکه اجتماعی ضروری است که باید از آن در استراتژی دیجیتالی و سئو استفاده کنید.
آنالیز شبکه های اجتماعی
اگر زمان و انرژی خود را برای ساخت پروفایل در شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری کرده اید و می خواهید نتایج کارتان را پیگیری کنید، می توانید قسمت های موفقیت آمیز و نه چندان موفقیت آمیز استراتژی را از یکدیگر جدا کنید.
آنالیز رسانه های اجتماعی متفاوت از آنالیز وب است، زیرا آنالیز اجتماعی با اندازه گیری تغییرات و تعامل های طرفداران با برندتان، تعدیل و تنظیم می شود.
با استفاده از نرم افزارهایی که در ادامه معرفی می شوند می توانید نتایج را مدیریت کنید و به مفاهیم ارزشمندی برای بهبود تلاش های خود در شبکه های اجتماعی دست پیدا کنی
اسپروت سوشال – به مدت سی روز استفاده رایگان، برای هر کاربر ماهانه ۹۹ دلار.
https://sproutsocial.com/
اسپروت سوشال، یک وب آنالیز عالی و پکیج مدیریت رسانه اجتماعی است.
این نرم افزار این امکان را به شما میدهد تا بتوانید در طی زمان، عملکرد پروفایل رسانه اجتماعی خود را دنبال کنید.
این نرم افزار، یک نسخه آزمایشی رایگان و مناسب برای استفاده در سطح پیشرفته دارد، همچنین گزارش های تحلیلی مؤثری در مورد شبکه های اجتماعی مهم ارائه می کند.
Hootsuite – یک طرح در دسترس. طرح های پولی شروع از مبلغ ماهانه ۲۹ دلار
https://hootsuite.com/products/social-media-analytics
در این کتاب بارها به نرم افزار Hootsuite اشاره شده است که نرم افزاری قوی برای مدیریت شبکه های اجتماعی است و این امکان را میدهد تا بسیاری از شبکه های اجتماعی و مفاهیم مؤثر وب آنالیز را کنترل کنید. این نرم افزار برای کاربران حرفه ای، طرح های پولی دارد.
| Google Analytics Social Tracking – رایگان
https://marketingplatform.google.com/about/analytics/
همچنین ویژگی هایی دارد که با استفاده از آن می توانید تعاملاتی را دنبال کنید که در هنگام حضور بازدید کننده روی سایت شما اتفاق می افتد.
این نرم افزار رایگان است و در تنظیمات استاندارد، یک راه حل آماده به کار دارد.
برای دیدن گزارش های اجتماعی، وارد سیستم گوگل آنالیز شوید و در منوی اصلی روی کلید کنترل Acquisition کلیک کنید، سپس گزینه Social» را بزنید.
سخن آخر:
تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو را هر گز نمی توانیم انکار کنیم دقیقا مثل بال پرواز برای یک سایت می باشد که به وسیله استفاده درست از آن ها می تواند رنکینگ سایت را افزایش بدهد و در ذهن گوگل و کاربران به عنوان یک برند معتبر هک بشود.
همراهان همیشگی زوم کد امیدواریم از خواندن مقاله ما لذت برده باشید و اگر سوالی دارید که پاسخ آن در مقاله نیست لطفا برای ما در قسمت کامنت مطرح کنید تا پاسخ بدهیم.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.