سئو سایت پزشکی +10 نکته بسیار مهم در سئو پزشکی
سئو سایت پزشکی یک استراتژی با هدف بهبود رتبه یک وب سایت پزشکی در موتورهای جستجو است. با انجام این کار، مشتریان بالقوه، می توانند شما را بسیار راحت تر پیدا کنند.
به عنوان یک متخصص و پزشک، میدانید که جذب بیمار جدید کلید رشد فعالیت شماست.
با بهینهسازی و سئو سایت پزشکی، می توانید به افراد بسیار بیشتری کمک کنید و همچنین بیماران بیشتری با نام و برند شما آشنا میشوند و از خدماتتان استفاده میکنند.
در این مقاله، به این خواهیم پرداخت که چگونه استفاده از تکنیکهای سئو پزشکی میتواند به شما کمک کند به افرادی که بیشتر به تخصص شما نیاز دارند دسترسی پیدا کنید.
سئو سایت پزشکی چیست؟
دنیای پزشکی امروز رقابتی است و مهم است که وب سایت شما از بقیه متمایز باشد.
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به پزشکان و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی کمک می کند تا دید عمل خود را افزایش دهند.
وقتی وب سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده است، زمانی که بیماران بالقوه برای خدماتی که مطب شما ارائه می دهد جستجو می کنند، به احتمال زیاد سایت شما در بالای نتایج جستجو ظاهر می شود.
10 نکته برای بهبود سئو سایت پزشکی
صرف نظر از اندازه و تخصص پزشکی شما، این نکات سئو سطح بالایی از دید بازار محلی را ارائه میکند و نتیجه شما را بهبود میبخشد.
برای بهبود سئو سایت پزشکی خود، ممکن است بخواهید:
1. هدفتان از سئو را مشخص کنید
وقتی تصمیم می گیرید که می خواهید از SEO برای هدایت بازاریابی کسب و کار خود استفاده کنید، باید هدف پشت وب سایت خود را بدانید.
آیا به دنبال جذب مشتریان برای مشاوره هستید یا خدمات خاصی را ارائه می دهید که به بازارهای خاص پاسخ می دهد؟
قبل از اینکه شروع به استفاده از سئو برای افزایش ترافیک کنید، تصمیم بگیرید که می خواهید چه کسی را به وب سایت خود نگاه کنید.
امروز بیشتر یاد بگیر: پیشنهاد میکنم مقاله آموزش سئو را مطالعه کنید و نقشه راه یادگیری سئو را در آن مشاهده نمایید.
2. لطفا تحقیق کلمات کلیدی را جدی بگیرید
به بیماران خود و عبارات جستجویی که برای یافتن متخصصان پزشکی استفاده می کنند فکر کنید. مردم چه کلماتی را در گوگل سرچ میکنند؟
اگر میخواهید سئوی خود را ارتقا دهید، مهم است که عبارات جستجویی را که مردم برای یافتن متخصصان پزشکی استفاده میکنند، در نظر بگیرید. کلمات کلیدی یکی از حیاتی ترین عناصر در چشم انداز سئو هستند و سئوی پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
موتورهای جستجو از کلمات کلیدی برای ارتباط کاربران و جستجوهای آنها با اطلاعات مرتبط استفاده می کنند. اگر می خواهید موتورهای جستجو برند شما را به صورت آنلاین پیدا کنند، باید کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید. البته این هنوز ما را با یک سوال مهم باز می گذارد. چگونه کلمات کلیدی با کیفیت بالا را شناسایی می کنید؟
تحقیق در مورد کلمات کلیدی بسیار مهم است، اما در ابتدا می تواند یک چالش باشد. اگر تازه شروع کردهاید، میتوانید از ابزار جستجوی کلیدواژه رایگان من برای شفافسازی استفاده کنید.
3. روی محتوای مناسب سرمایه گذاری کنید
محتوایی که در وب سایت خود منتشر می کنید مهم است.
هنگامی که وب سایت خود را به بالای لیست نتایج موتورهای جستجو رساندید، بیماران شما باید اطلاعات ارزشمندی را که به دنبال آن هستند بیابند.
مهم است که محتوایی را ارائه دهید که مستقیماً با نیازهای آنها مرتبط باشد.
هرچه مشتری شما بیشتر احساس کند که شما مستقیماً از طریق وب سایت خود با آنها صحبت می کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که با شما تماس بگیرند و با شما تماس بگیرند.
رتبهبندی بالا در موتورهای جستجو و محتوای با کیفیت بالا میتواند در ایجاد اعتماد مشتری در کسبوکار شما تاثیر بسزایی داشته باشد.
وقتی مشتری می بیند که شما بهترین نتیجه جستجو برای نیازهای او هستید و احساس می کند که وقتی محتوای سایت شما را می خواند به او اهمیت می دهید، اعتماد او به آنچه که شما ارائه می دهید افزایش می یابد.
4. قوانین YMYL (پول یا زندگی شما) گوگل را رعایت کنید
سئو سایت پزشکی ممکن است مجموعه ای از عوامل کمک کننده منحصر به فرد خود را برای موفقیت داشته باشد، اما به راحتی یکی از مهم ترین آنها چیزی است که Google آن را YMYL می نامد که مخفف Your Money یا Your Life است.
تا آنجا که به گوگل مربوط می شود، صفحات وب پزشکی صفحات YMYL هستند. گوگل که به عنوان صفحاتی که می توانند بر سلامت، شادی و ثبات مالی کاربران در آینده تأثیر بگذارند، دسته بندی می شود، صفحات پزشکی را با استانداردهای بالایی نگه می دارد.
چرا؟ خب، پاسخ ساده است. استانداردها بالاتر هستند زیرا صفحات با کیفیت پایین می توانند هم خطرناک باشند و هم عواقب پزشکی جدی برای کاربران داشته باشند. یکی از ساده ترین استراتژی ها برای بهبود رتبه SEO YMYL شما؟ محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید که هم از نظر پزشکی مرتبط و هم جذاب باشد. در مورد تولید محتوا، اجازه دهید در مورد بازاریابی محتوا صحبت کنیم.
• حتما مقالات سایت تان را از منابع معتبر تخصصی وب پیدا کنید،
• ترجیحا به منابع مقالات تان لینک بدهید،
• نام نویسنده را در کادری در انتهای مقاله قرار بدهید،
• بهتر است از کدهای اسکیما در سایت تان استفاده کنید،
• همینطور پیشنهاد میکنم اسکیمای نویسنده را به مقالات تان اضافه کنید،
• در نهایت محتواهای بی کیفیت را از سایت تان حذف کنید.
5. در سایت پزشکی تصاویر کارکنان، دفتر و تجهیزات را به نمایش بگذارید.
ممکن است فکر کنید که فقط به این دلیل که ما در مورد پست های وبلاگ و کاغذ سفید صحبت می کنیم، جایی برای انواع دیگر محتوا در سایت شما وجود ندارد.
خوشبختانه، هیچ چیز نمی تواند دور از حقیقت باشد. محتوای بصری می تواند ابزار قدرتمندی باشد و تصاویر بصری کارکنان، دفتر و تجهیزات شما برخی از مفیدترین سبک های محتوایی هستند که می توانید به اشتراک بگذارید.
بلافاصله، افزودن این تصاویر شانس اعتماد کاربران به برند شما را افزایش می دهد. فراتر از آن، آنها یک راه عالی برای افزایش تبدیل هستند. در اینجا یک ترفند کوچک وجود دارد که ممکن است درباره آن ندانید. شما می توانید کلمات کلیدی را به تصاویر خود اضافه کنید. با قرار دادن کلمات کلیدی خود در فایل تصویری به صورت دستی، می توانید سئو سایت پزشکی خود را بیشتر بهینه کنید.
6. از نتایج برای هدایت مراحل بعدی استفاده کنید
پس از بررسی نتایج بازاریابی سئو سایت پزشکی خود، وقت آن است که از این نتایج برای اطلاع رسانی در مورد تصمیمات بازاریابی خود در آینده استفاده کنید.
ممکن است مدتی طول بکشد تا بازاریابی سئو را به دست آورید، و اگر اولین تلاش شما کوتاه باشد، مشکلی ندارد.
برای دریافت مشاوره با یک متخصص SEO جفت شوید، یا به سادگی دوباره سعی کنید تا زمانی که آن را به درستی دریافت کنید.
7. تمرکز بر کسب رتبه EAT بالا (تخصص، اقتدار و اعتماد)
کلمات کلیدی ممکن است مهم باشند، اما آنها فقط نوک کوه یخ SEO هستند. موتورهای جستجو مانند گوگل سیستم هایی مانند EAT دارند که می تواند به طور جدی بر رتبه بندی صفحه شما تأثیر بگذارد.
اگر می خواهید رتبه بالایی کسب کنید و در نهایت در صفحه اول آنها قرار بگیرید، باید ارزش واقعی ارائه دهید. اینجاست که EAT وارد می شود.
EAT مخفف Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness است و یکی از مهم ترین عوامل برای گوگل در تعیین رتبه بندی کلی کیفیت صفحه در نظر گرفته می شود. این یکی از راههایی است که گوگل افراد عادی را از افراد آگاه جدا میکند.
درک این سیستم به دلیل رویکرد منحصر به فرد برای بهبود آن برای کسانی که در زمینه پزشکی فعالیت می کنند بسیار مهم است. اگر میخواهید به نمره EAT بالایی برسید، محتوای شما باید توسط افرادی با دانش پزشکی متخصص ایجاد شود. فراتر از آن، آن محتوا باید به طور منظم به روز و بررسی شود.
8. صفحات محتوا زیادی اضافه کنید
صفحات محتوای شما باید پر از اطلاعات با کیفیت بالا باشد که با کلمات کلیدی شما بهینه شده است.
برای صنعت پزشکی، شما میخواهید محتوای شما به بهتر یا آسانتر شدن زندگی مخاطبان شما کمک کند.
خواه این توضیح مفصلی از خدمات شما باشد یا پست های وبلاگی که جست و جوی خاص آنها را هدف قرار می دهد، محتوای با کیفیت بالا پادشاهی برای کسب و کارهای مراقبت های بهداشتی است.
گوگل استاندارد بسیار بالاتری را در صفحات وب پزشکی نسبت به سایر صنایع قرار می دهد.
به این دلیل که این صفحات پتانسیل تأثیرگذاری بر سلامت، شادی یا ثبات مالی آینده جستجوگران را دارند. محتوای با کیفیت پایین در این صفحات می تواند منجر به عواقب پزشکی خطرناک یا ناخواسته شود.
هنگام تولید محتوا برای وب سایت خود همیشه به مخاطبان هدف خود فکر کنید. آنها به دنبال چه هستند؟
چه اطلاعاتی به آنها در این جستجو کمک بیشتری می کند؟ با نوشتن محتوای آموزشی طولانی مدت، گوگل شما را به عنوان یک چهره معتبر در صنعت می شناسد و در نتیجه رتبه شما را افزایش می دهد.
برخی از مزایای سئو پزشکی:
بیش از 70 درصد از کلیک های وب سایت در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل رخ می دهد، در حالی که صفحه دوم گوگل تنها 6 درصد از کلیک های وب سایت را به همراه دارد.
داده ها واضح است – اگر می خواهید کسب و کار خود را توسعه دهید، باید در بالای نتایج جستجو ظاهر شوید.
میدانید که خدماتی را ارائه میدهید که میتواند به سود بازار هدف شما باشد، اما اگر بیماران بالقوه شما هنگام جستجوی خدمات شما، مطب شما را نبینند، برقراری ارتباط با شما برای آنها دشوار است.
افزایش اعتماد مصرف کننده به امکانات شما
امروزه 80 درصد از مشتریانی که از گوشیهای هوشمند استفاده میکنند قبل از تصمیمگیری برای خرید، برای کسب اطلاعات بیشتر به گوشیهای خود مراجعه میکنند و انتخاب یک مرکز پزشکی نیز تفاوتی ندارد.
بیماران بالقوه قبل از اینکه تصمیم بگیرند تماس بگیرند و قرار ملاقات بگذارند، به صورت آنلاین درباره مطب شما تحقیق خواهند کرد.
نظرات مشتریان سابق برای سئو عالی هستند، و داشتن بازخورد مشتری در وب سایت شما می تواند به مشتریان شما کمک کند تا نسبت به آنچه شما ارائه می دهید اطمینان داشته باشند.
هرچه بیشتر بتوانید نظرات و بازخوردها را ادغام کنید، مشتریان بالقوه بیشتری احساس خواهند کرد که می توانند به عملکرد شما اعتماد کنند.
هزینه بازاریابی را بهینه کنید
شما میدانید که سرمایهگذاری در بازاریابی فعالیتتان مهم است، اما اشکال سنتی تبلیغات میتواند تشخیص اینکه آیا کاری که انجام میدهید کارآمد است یا خیر، دشوار میکند.
بازاریابی سئو متفاوت است. شما میتوانید دقیقاً ردیابی کنید که چگونه تغییرات در وبسایت شما بیماران جدید بالقوه را به مطب شما میآورد و میتوانید از آن اطلاعات برای اطلاع از تغییرات بیشتر استفاده کنید.
بازاریابی دیجیتال به طور منظم تغییر می کند، و هنگامی که از بازاریابی سئو برای جذب مشتریان به فعالیت خود استفاده می کنید، زمانی که متوجه شدید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند، می توانید به سرعت (و کم هزینه) تغییراتی را در سایت خود ایجاد کنید.
نیازی به صرف هزینه برای تغییر یک بیلبورد یا بازنگری یک آگهی چاپی نیست – میتوانید تغییرات مؤثری را در زمان واقعی مطابق با آنچه برای رساندن پیام خود به مشتریان انجام میدهد، ایجاد کنید.
افزایش ترافیک وب سایت
هنگامی که وب سایت شما در بالای نتایج جستجو ظاهر می شود، قطعا افراد بیشتری با شما و تخصص شما آشنا خواهند شد.
افزایش ترافیک و جذب افراد به سایت شما، به راحتی می تواند باعث رونق کسب و کار شما شود.
هنگامی که مشتریان در حالی که بارها و بارها در مورد نیازهای پزشکی خود تحقیق می کنند، مطب شما را در بالای نتایج جستجوی خود می بینند، متوجه می شوند که شما نام برتر در این حوزه برای خدمات خود هستید.
هرچه بیشتر به صورت آنلاین ظاهر شوید، بیماران بالقوه با تخصص شما آشناتر می شوند و باعث می شود که راحت تر با شما تماس بگیرند و یک قرار ملاقات تعیین کنند.
برخی سوالات متداول:
چه مدت طول می کشد تا سئو سایت پزشکی کار کند؟
مانند هر شکل دیگری از سئو، سئوی پزشکی یک راه حل سریع نیست. ایده این است که به تدریج، در طول زمان، شما در حال ایجاد یک حضور آنلاین هستید که از رقبای شما پیشی می گیرد.
آیا کارشناسان سئو پزشکی وجود دارند که بتوانم آنها را استخدام کنم؟
کاملا! آژانس های دیجیتال زیادی وجود دارند که در سئو سایت پزشکی تخصص دارند، و حتی برخی از آنها قبل از شروع به کار ارزیابی رایگان ارائه می دهند. بجای استخدام کارمند، چنانچه تمایل دارید تیم سئو زوم کد میتواند این کار را برای شما انجام دهد.
آیا استفاده از عبارات جستجوی هدفمند گسترده یا خاص در سئوی پزشکی و بهداشتی بهتر است؟
به طور کلی، من دوست دارم هر دو را آزمایش کنم و از نتایج خود برای اطلاع از تصمیم گیری های آینده استفاده کنم. همانطور که گفته شد، تمرکز بر شرایط خاص، تولید محتوا را بسیار آسانتر میکند.
آیا بهتر است هنگام انتخاب کلمات کلیدی برای سئوی پزشکی، مترادف ها را هدف قرار دهیم؟
بستگی به استراتژی شما دارد. اگر محتوای آموزشی ایجاد می کنید، تشخیص می تواند بسیار ساده باشد. اگر میخواهید شبکه گستردهای ایجاد کنید، و ایده خوبی از آنچه یک علامت معمولاً نشان میدهد دارید، تمرکز روی کلمات مترادف نیز میتواند مفید باشد.
نتیجه گیری سئو سایت پزشکی
دنیای سئو پزشکی ممکن است در ابتدا شبیه به میانگین استراتژی سئوی شما باشد، اما ظاهر ممکن است فریبنده باشد. سئو سایت پزشکی چالشهای منحصر به فردی دارد که کسبوکارها باید بر آنها غلبه کنند، و محدودیتهای زیادی هم که همه چیز را پیچیده میکند.
با این حال، عناصر اساسی سئو وجود دارد. در هر مرحله روی بهبود تجربه کاربر تمرکز کنید. دقیق باشید و اصطکاک را تا جایی که می توانید کاهش دهید. ایجاد قدرت آنلاین از طریق تولید محتوا و ایجاد فرصت هایی برای تعامل معنادار. اگر بتوانید همه این کارها را انجام دهید، استراتژی سئوی پزشکی شما رقبای شما را از بین می برد.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
اینکه دامین اتوریتی سایت ما زیاد بشه، تاثیری توی بهبود سئوی ما داره؟ خیلی جاها پیشنهاد میدن دامین اتوریتی فیک بیاد بالا
سلام.
به صورت کلی دامین اتوریتی معیار ماز هست نه گوگل پس چیزی نیست که خیلی معیار اصلی باشه
درباره افزایش دامین اتوریتی به صورت فیک؛ توصیه نمیکنیم چون تاثیر انچنانی نداره که بخواد باعث تغییر رتبه های شما بشن
سعی کنین روال طبیعی رو ببرین جلو و با افزایش قدرت سایت، کم کم دامین اتوریتی هم افزایش پیدا میکنه
در نظر داشته باشین حتی اگه توی روند سئو دامین اتوریتی هم کم شد مساله ای نیست و باز شما به روند خودتون ادامه بدین.
موفق باشید.