لینک داخلی چیست؟ + 12 نکته مهم که باید یاد بگیرید!
لینک سازی داخلی یکی از خسته کننده ترین کارهای دنیا برای سئو کاران به شمار می رود. به همین دلیل، بیشتر سئو کاران از آن غافل اند و بیشتر تمرکز خود را بر روی تولید محتوا و لینک سازی خارجی قرار می دهند.
در جریان انجام آزمودن های بسیار زیاد بر روی لینک سازی داخلی، به یک مورد عجیب دست یافتم. در این مسیر به سایتی برخوردم که روی یک کلمه کلیدی، نزدیک به ۳۰ بک لینک دریافت کرده بود و در مقابل، تعداد بک لینک دریافتی رقیب آن سایت که در جایگاه بالاتری در فهرست نتایج جستجو قرار داشت، جمعا به ۱۰ مورد هم نرسیده بود. این امر، نشان می دهد که تمرکز سئو تنها بر روی لینک سازی خارجی قرار ندارد.
با تحلیل بیشتر در این خصوص، به این نتیجه دست یافتم که بیشترین عامل موفقیت آن وب سایت، لینک سازی داخلی بوده است و همین عامل، سبب موفقیت آن سایت شده است. در حقیقت، در این مسیر، یک تکنیک ویژه وجود دارد که بسیاری از متخصصین از آن غافل اند. پیاده سازی این تکنیک اصلا دشوار نیست اما در عمل خسته کننده است و در ظاهر به این نتیجه میرسید که این کار، نتیجه ای را در بر ندارد. این تکنیک ویژه، لینک سازی داخلی است.
در این مقاله با مفهوم هرم لینک و ۳ استراتژی لینک سازی داخلی آشنا می شوید که سکوی پرتاب شما در گوگل خواهند بود.
آنچه در این مقاله خواهید آموخت:
- افزایش قدرت صفحات با لینک سازی
- ۳ استراتژی در لینک سازی داخلی
- URL ها در هرم لینک
- جلوگیری از دفن مطالب قدیمی
- روش زودبازده لینک سازی داخلی
- چگونه افراد را تضويق به کلیک کنیم؟
لینک سازی داخلی چیست؟
منظور از لینک سازی داخلی، قرار دادن لینکی از یک صفحه به صفحات دیگر در وب سایت شما است. کاربران و موتورهای جستجو، از لینک های داخلی برای یافتن محتوا در وب سایت شما استفاده می کنند. کاربران از این لینک ها برای حرکت میان صفحات وب سایت شما استفاده می کنند. در صورتی که لینکی در صفحات سایت موجود نباشد، موتورهای جستجوی اینترنتی نظیر گوگل، صفحات سایت را پیدا نمی کنند.
این لینک ها حتی می توانند در قالب عکس و متن باشند. به عبارت دیگر، افراد می توانند با کلیک بر روی عکس ها به صفحه ای دیگر هدایت شوند. هرچند، موتورهای جستجو در لینک های متنی، عملکرد بسیار قوی تری را از خود به نمایش می گذارند، بدان معنی که می توانند قبل از رفتن به لینک مقصد بفهمند که صفحه هدف چه اطلاعاتی را می تواند در اختیار مخاطب قرار دهد. این در حالی است که گوگل در زمینه لینک هایی که در عکس ها قرار می گیرند، به مراتب ضعیف تر عمل می کند.
هر چه تعداد لینک های داخلی به یک صفحه بیشتر باشد، نشان دهنده اهمیت بالای آن صفحه است و از نظر گوگل، آن صفحات در جایگاه بالاتری قرار می گیرند.
چرا لینک سازی داخلی تا این اندازه مهم است؟
حتما آن مثال را شنیده اید که یک چوب کبریت، به سادگی می شکند، اما ۴۰ چوب کبریت در کنار یکدیگر، به سادگی نمی شکنند. با لینک سازی داخلی نیز قدرت صفحات داخلی به علت بازدید کاربران افزایش پیدا می کند. بازدید کاربران از صفحات قدیمی تر، از منظر گوگل رتبه بالایی دارد. بر همین اساس، گوگل رتبه بندی صفحات قدیمی را بهبود می بخشد.
کاری که در حقیقت در لینک سازی داخلی انجام می دهیم آن است که صفحاتی را به صفحات دیگر با اولویت بالاتر لینک می دهیم. این کار بسیار راحت است. کافی است از صفحات مختلف وب سایت خود به صفحات اصلی لینک دهید تا این پیام را به گوگل منتقل کنید که کدام صفحات برای شما با اهمیت تر است.
۳ دلیل مهم لینک سازی داخلی
لینک سازی داخلی به ۳ دلیل بسیار حائز اهمیت است:
1. افزایش اعتبار صفحات و بهبود رتبه بندی سایت در گوگل:
لینک سازی داخلی به افزایش اعتبار صفحات داخلی و بهبود رتبه بندی آن در گوگل کمک بسیار زیادی می کند. مشاهده اینکه با چند تغییر کوچک در سایت، شاهد رشد ترافیک سایت خود باشید، بسیار لذت بخش است.
۲. هدایت بازدیدکنندگان به صفحات با ارزش تر:
بنرهای تبلیغاتی سایت ها نیز همین کار را انجام می دهند، اما بازدیدکنندگان تبلیغات را به خوبی درک می کنند. بازدیدکنندگان حس دریافت کمک را از لینک های بین جملات دارند.
در حقیقت، آن ها تمایل دارند اطلاعات بیشتری را در مورد آن موضوع کسب کنند. این در حالی است که بنرهای تبلیغاتی، ذهنیت دیگری را برای مشتریان به همراه دارند.
٣. تعريف معماری و سلسله مراتب وب سایت:
کدام صفحات از سایت برای شما اهمیت دارند؟ با ایجاد یک معماری، می توانید با سرعت بیشتری این پیام را به گوگل منتقل کنید که چه صفحاتی برای شما از اهمیت بالایی برخوردارند. در حقیقت، تعداد لینک های بیشتر به یک صفحه، اهمیت آن صفحه را نشان می دهد.
جایگاه های چهارگانه لینک سازی داخلی:
هدر:
بالاترین قسمت سایت را هدر می نامند. در این قسمت معمولا عناوینی نظیر «صفحه نخست»، «درباره ما»، تماس با ما» و… درج می شوند.
فوتر:
پایین ترین قسمت سایت را فوتر می نامند. در بسیاری از سایت ها، از این قسمت صرف نظر شده و از آن در زمینه لینک سازی داخلی به صورت بهینه استفاده نمی کنند.
سایدبار:
به قسمت های ثابت سمت راست یا چپ که در صفحات خبری با آموزشی وجود دارد، سایدبار می گویند. این قسمت های ثابت می توانند در زمینه لینک سازی داخلی به خوبی به ما کمک کنند.
لینک های درون متنی:
لینک هایی که در متن گنجانده می شوند، بخش دیگری است که به خوبی می توانید از آن برای “لینک سازی داخلی” سایت خود استفاده کنید.
نکته بسیار مهم: گوگل برای هر جایگاه در سایت یک اولویت را در زمینه لینک سازی در نظر گرفته است. لینک هایی که در هدر قرار می گیرند می توانند بالاترین اولویت را برای گوگل داشته باشد. رتبه های بعدی در خصوص جایگاه لینک های داخلی، پس از هدر، به ترتیب به لینک های درون متنی، سایدبار و فوتر تعلق دارد.
صفحات کلیدی
احتمالا در سایت شما صفحاتی وجود دارد که از اولویت بالایی برخوردار است. این صفحات می تواند یکی از صفحات محصول، یک صفحه مقاله و یا صفحه تماس با ما باشد.
صفحه کلیدی بر اساس کلمه کلیدی مشخص خواهد شد. در این خصوص، شاید نیاز باشد تا کلمه کلیدی جدیدی را تعریف کرده و یک صفحه جدید بسازید و یا صفحات موجود را ویرایش کنید.
در صورتی که صفحات بسیاری در سایت خود دارید، چند مورد از پربازدیدترین صفحات را به عنوان صفحات کلیدی انتخاب کنید. بدین ترتیب، می توانید با سرعت بیشتری در گوگل رتبه بگیرید.
به منظور یافتن پربازدیدترین صفحات سایت، از گوگل کمک بگیرید و متن زیر را در آن جستجو کنید. به جای example نام سایت خود را قرار دهید:
site:example.com
با این روش، گوگل پربازدیدترین صفحات سایت شما نمایش می دهد. صفحاتی که در رتبه بالاتری قرار دارند، پربازدیدترین صفحات سایت شما از نگاه گوگل هستند.
زمان شروع لینک سازی داخلی
بسیاری از مدیران سایت این اشتباه را مرتکب می شوند و در عرض یک روز، هزاران لینک داخلی در صفحات سایت خود ایجاد می کنند. به روزرسانی زمانی، از نگاه گوگل موضوعی ارزشمند است که باید به صورت مستمر صورت پذیرد.
برای شروع لینک سازی داخلی به دو اخطار مهم توجه داشته باشید:
- اخطار اول: حداقل یک مطلب داشته باشید.
- اخطار دوم: انتشار مطالب در سایت به صورت منظم انجام شود.
در صورتی که مطالب شما به صورت منظم در سایت قرار نمی گیرد و به صورت جسته و گریخته تولید محتوا می کنید، لینک سازی داخلی ثمری برای سایت شما در پی نخواهد داشت.
بررسی میزان قدرت لینک های داخلی
هنگامی که یک صفحه در سایت خود ایجاد کرده اید و هیچ یک از صفحات سایت شما به این صفحه لینکی ارسال نکرده اند، این صفحه از سایت شما در گوگل رتبه ای نمی گیرد.
اما هنگامی که لینک هایی را از صفحات سایت به این صفحه ارسال می کنید، گوگل به اهمیت این صفحه پی می برد و آن را در صدر نتایج جستجو قرار می دهد.
در بررسی میزان قدرت لینک های داخلی به دو عامل توجه می شود:
1. تعداد لینک های داخلی:
چند صفحه از صفحات سایت شما آن صفحه هدف را به بازدیدکنندگان خود توصیه می کنند؟ بسیار واضح است که هر چه تعداد این لینک ها افزایش یابد، محبوبیت آن صفحه نزد گوگل نیز افزایش پیدا می کند.
2. عمق لینک های داخلی:
منظور از عمق در لینک سازی آن است که محبوبیت لینک های ارسالی به یک صفحه خاص به چه میزانی است.
عمق لینک هایی که به یک صفحه از سایت خود ارسال می کنید، یکی از نکاتی است که بسیاری از سئو کاران آن را در نظر نمی گیرند.
برای درک بهتر این عامل مهم، ۳ مثال به همراه شکل در ادامه ارائه شده است. این ۳ مثال را با دقت کامل بررسی کنید:
مثال یک: در شکل زیر، یک صفحه از سایت به صفحه دیگری اشاره کرده است. با لینک دادن به صفحه، یک اعتبار به صفحه هدف داده خواهد شد. به عنوان مثال، در شکل زیر، اعتبار صفحه B به دلیل لینک دادن صفحه A یک است و اعتبار صفحه A به دلیل اینکه صفحه ای به آن لینک نداده، صفر در نظر گرفته شده است.
عکسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس
مثال دو: ارزش صفحه هدف در شکل زیر بسیار بالاتر از ارزش صفحه هدف در مثال قبلی است. به این علت که از تعداد لینک بیشتری استفاده کرده است.
مثال سه: در مثال زیر، عمق مربوط به لینک ها با استفاه از شکل توضیح داده شده است. لطفا با دقت به مثال زیر توجه کنید.
مثال بالا نشان می دهد که در صفحه با نام های A و B دارای دو اعتبار مجزا هستند و این دو صفحه به صفحه Z لینک داده اند. بدین ترتیب، گوگل اعتبار هر صفحه را بررسی و آن ها را رتبه بندی می کند.
به منظور پیاده سازی قواعد تعداد لینک و عمق آن در لینک سازی داخلی، نیاز به یک هرم لینک طراحی شده دارید.
هرم لینک
یکی از تاکتیک های فوق العاده در سئو، توانایی ایجاد لینک ها با رعایت عوامل قدرت لینک های داخلی است تا بدین ترتیب، هنگام ایجاد یک لینک، گوگل خیلی سریع بتواند به قدرت آن پی ببرد. این تاکتیک، «هرم لینک» نام دارد. تعداد و عمق لینک ها را می توان با هرم لینک به راحتی پیاده سازی نمود.
هرم لینک چیست و به چه دردی می خورد؟
تعريف من از هرم لینک بدین صورت است: «روشی استراتژیک به منظور بهینه سازی لینک ها در طولانی مدت». روش قرارگیری لینک ها، یک روش استراتژیک است. این روش استراتژیک به لینک های قدیمی و جدید کمک می کند تا قدرت خود را از نظر گوگل افزایش دهند. به عبارت دیگر، هرم لینک به بهینه سازی روز به روز لینک ها کمک می کند. با قرار گرفتن محتوا به صورت مستمر در سایت و افزایش لینک سازی داخلی، در طولانی مدت می توانید اثرات بسیار مثبتی را در سئو سایت خود مشاهده کنید.
رقابت وب سایت ها در صفحه نخست فهرست نتایج جستجوی گوگل روز به روز شدت می یابد. راز موفقیت در این میدان رقابت آن است که به صورت مستمر صفحات وب سایت را بهینه تر کنیم. هرم لینک به ما کمک می کند که به صورت خودکار و کاملا هدفمند، در این رقابت لینک سازی پیروز شویم.
عمق هرم لینک
عمق هرم لینک در سایت ها به اندازه وب سایت بستگی دارد. به گفته سایت nailpatel بهتر است که هرم لینک ها را حداکثر با ۳ تا ۴ عمق در نظر بگیرید. در شکل زیر، هرم لینک در ۳ عمق طراحی شده است.
در بالاترین قسمت هرم، صفحه نخست سایت قرار می گیرد. یعنی بالاترین قدرت، متعلق به صفحه نخست سایت است و قسمت های پایین تر، قدرت کمتری را نسبت به صفحات بالاتر دارند.
۳ استراتژی هرم لینک سازی داخلی
در ادامه، ۳ استراتژی را برای ساخت هرم لینک ارائه می کنیم. این استراتژی ها را می توانید با یکدیگر ترکیب کرده و یا به صورت مجزا در قسمتی از هرم مورد استفاده قرار دهید.
استراتژی کلاسیک:
قالب محتوا در استراتژی کلاسیک: هر صفحه دسته بندی شامل ۵ تا ۲۰ مقاله و بدون به روزرسانی منظم است. به شکل زیر توجه کنید:
در این استراتژی، هر دسته بندی مقالات بین ۵ تا ۲۰ مقاله را دربر می گیرد(ستون سمت چپ) که اکثر این مقاله های تولید شده، همیشه سبز هستند.
***
این استراتژی در شرایطی مفید واقع می شود که محتوای شما به مرور زمان با تغییر چندانی مواجه نباشد. در صورتی که محتوای شما نیاز به به روز رسانی های مستمر دارد، این استراتژی برای شما طراحی نشده است.
استراتژی بانک اطلاعاتی:
قالب محتوا در استراتژی بانک اطلاعاتی: صدها یا هزاران مقاله طبقه بندی شده با مرتب سازی و دسترسی پیشرفته.
به شکل زیر توجه کنید:
در مدل بانک اطلاعاتی، پیش بینی لازم برای تعداد مقالات بسیار زیاد انجام شده است. این استراتژی برای سایت هایی مناسب است که عملکردی همانند یک دایرکتوری دارند. سایت هایی مانند واژه نامه ها از این روش استفاده می کنند.
***
در صورتی که مقدار قابل توجهی محتوا در سایت خود دارید، می توانید از این روش استفاده کنید. در این روش، کاربران می توانند با استفاده از فیلترهای طبقه بندی شده به محتوای مورد نظر خود دست یابند.
استراتژی ماتریس موضوعی:
قالب محتوا در استراتژی ماتریس موضوعی: زیرمجموعه های به هم پیوسته با تعداد بالای مقاله در این استراتژی در نظر گرفته شده است.
به شکل زیر توجه کنید:
در این استراتژی، عنصری جادویی وجود دارد و آن، زیرمجموعه های به هم پیوسته آن است. بدین ترتیب، در این قالب، با حجم زیادی از مطالب سازگار به هم پیوسته می توانید در رابطه با یک موضوع مطالب زیادی را منتشر کنید. از آنجا که در این روش، مطالب اختصاصی در رابطه با یک موضوع نمایش داده می شوند که ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند، تجربه کاربری متفاوتی را می توان برای کاربران به ارمغان آورد.
***
ایده اصلی این روش آن است که پس از مطالعه یک مقاله، مقاله های بعدی همان دسته بندی به صورت اجمالی
به فرد نمایش داده می شود و بازدیدکننده متوجه این واقعیت می شود که این موضوع از اصولی برخوردار است که باید بر اساس آن، به ترتیب مطالب را در این سایت مطالعه کند.
***
به عنوان مثال، یک دسته بندی در سایت با عنوان «کاهش وزن در ۳۰ روز» ایجاد کرده و ۳۰ مطلب در آن قرار می دهیم که این محتواها از ترتیبی مشخص بهره می برند. مطالب را می توان در این استراتژی به صورت مجزا قرار داد، اما هدف اصلی این استراتژی آن است که محتوای مقالات از ترتیبی مشخص برخوردار باشد.
URL ها در هرم لینک
URL همان آدرس هر مطلب سایت است. استفاده از URL مناسب، به افزایش میزان کلیک در گوگل کمک شایانی می کند. به دو URL زیر توجه کنید:
مثال یک:
Website-com/increase.example
مثال دو:
com/in/djFDJsjFjfd.example
از آنجا که اصولا بازدیدکنندگان تمایل زیادی به چیزهای پیچیده ندارند، باید تا حد امکان از URL های ساده استفاده کنید.
طول URL هر مقاله بهتر است به اندازه ای باشد که در جستجوی گوگل نمایش داده شود تا کاربران آن را مشاهده کنند. در غیر این صورت در صورت طولانی بودن طول URL، در فهرست نتایج جستجو، ادامه URL مقاله با ۳ نقطه همراه می شود.
در تنظیم URL می توانید از دسته بندی و زیردسته بندی استفاده کنید. به عنوان مثال به نمونه URL های زیر توجه کنید
name-name/post-com/category.//example:https
name-category/post-name/sub-com/category.//example:https
البته در این شیوه نیز باید به طول URL توجه ویژه ای داشته باشید. بدین ترتیب، می توانید بدون ایجاد دسته بندی نیز URL هایی را برای سایت خود در نظر بگیرید.
جلوگیری از دفن محتوا و رتبه گرفتن مطالب قدیمی سایت
یکی از مزیت های اصلی لینک سازی، جلوگیری از دفن محتوا است. محتواهایی که در ابتدای راه اندازی سایت منتشر کرده اید شاید در زمره بهترین مقالات باشند که در صورت به روزرسانی و لینک دهی به آن ها در سایر مقالات، می توانید آن ها را با سرعت زیادی در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار دهید.
اما چگونه لینک سازی باعث جلوگیری از دفن محتوا می شود؟
ما با لینک دادن به دیگر صفحات سایت، ترافیک را به آن ها منتقل می کنیم و همین کار موجب می شود که محتوای آن صفحات مطالعه شوند و بدین ترتیب، از دفن محتوا جلوگیری می شود.
چه میزانی از لینک دهی در هر صفحه مناسب است؟
در یک مقاله حدود هزار کلمه ای، حداقل به ۴ صفحه داخلی لینک دهید. این ۴ لينک باید در متن مورد استفاده قرار گیرند. نیازی نیست که این ۴ صفحه لزوما در همان دسته بندی و یا بر اساس هرم لینک باشد. بلکه باید بر اساس هدف و نیاز کاربر، بهترین صفحات را به وی پیشنهاد کنید.
روش لینک دهی نیز باید به صورت کاملا طبیعی انجام شود. سایت های بسیاری را مشاهده کرده ام که روش لینک دهی را بسیار مصنوعی انجام داده اند، به گونه ای که تمام لینک ها دقیقا پشت سر هم آورده شده و جملات قابل درکی را ارائه نمی دهند. گوگل این روش های مصنوعی را کاملا درک می کند. این شیوه لینک دهی به ضرر سایت شما تمام خواهد شد.
به مثال زیر توجه کنید:
در صورتی که قصد دارید در بازاریابی محتوا حرفه ای تر شوید، می توانید مقاله آموزش بازاریابی محتوا به زبان ساده را مطالعه کنید.
در مثال فوق، عبارت «آموزش بازاریابی محتوا» به صفحه ای از سایت لینک شده است و جمله بندی مورد استفاده در آن نیز کاملا معنادار است.
استراتژی زودبازده لینک دهی
در این استراتژی، خواهم گفت که چگونه می توانید با سرعت بالایی به گوگل بگویید که قصد دارید در کدام کلمه کلیدی در صدر نتایج جستجو قرار گیرید. لینک های مفید در بالاترین قسمت صفحه، موجب کاهش نرخ خروج افراد می شود.
جایگاه هایی در سایت ها وجود دارد که از نظر گوگل، این موضوع که در آن ها به کدام صفحات سایت خود لینک داده اید، مسئله ای بسیار حائز اهمیت است. این جایگاه ها شامل «هدر»، «فوتر» و «سایدبار» هستند.
- هدر: در بخش هدر که بالاترین قسمت سایت را تشکیل می دهد، منو سایت قرار گرفته است. در هدر مشخص می شود که به کدام صفحات سایت خود لینک داده اید.
- فوتر: بخش فوتر که انتهایی ترین بخش سایت است مشخص می کنید که تمایل دارید چه مطالبی را به کاربر در تمام صفحات سایت خود نشان دهید.
- سایدبار: این بخش مشخص می کند که چه اطلاعاتی را می خواهید در کنار متن اصلی خود به کاربر نمایش دهید.
بخش های فوق را ویرایش کنید و تلاش کنید در آن ها با کلید واژه خود به آن صفحات لینک دهید. ارزش لینک های قرار گرفته در این ۳ بخش بسیار بالا است. به ویژه بخش هدر که بالاترین قسمت سایت ما را
تشکیل می دهد. کافی است کلمه کلیدی مورد نظر را در این قسمت ها لینک دار کنید. در بخش بعد، توضیحات بیشتری را در خصوص متن لینک دار شده ارائه می دهیم.
متن لینک دار شده
متن لینک دار شده به كلمات قابل کلیکی گفته می شود که برای پیوند یک صفحه وب به صفحه دیگر، مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال: برای کاهش وزن و لاغری، ورزش در کنار تغذیه می تواند بسیار مؤثر باشد. در جمله بالا، عبارت «تغذیه» لینک دار شده است و افراد با کلیک بر روی آن به صفحه ای دیگر هدایت شوند.
***
متن لینک دارشده می تواند به گوگل در زمینه در محتوای صفحه مقصد کمک کند. به عبارت دیگر، در صورتی که متنی را لینک دار کنیم که ارتباطی به صفحه مقصد نداشته باشد، گوگل امتیاز کمتری به آن لینک اختصاص می دهد.
***
سؤال اینجا است که باید چه متنی را برای متن لینک دار شده در لینک سازی داخلی مورد استفاده قرار دهیم؟ بهترین متن لینک دارشده در لینک سازی داخلی، متن لینک دارشده غنی است.
لینک فالو
لینک ها را می توان به دو دسته تقسیم نمود: لینک های فالو و لینک های نوفالو.
لینک های فالو این پیام را به موتورهای جستجو منتقل می کنند که این لینک ها را در نظر بگیر و در مقابل، لینک های نوفالو این پیام را به موتورهای جستجو انتقال می دهند که این لینک ها را نادیده بگیر. انتقال این پیام از طریق این لینک ها به واسطه یک قطعه کد به موتورهای جستجو انجام می شود. تفاوت لینک های فالو با نوفالو
در قطعه کد زیر مشخص است:
>com/blog”.//khateyek:href=”https <a
>rel=”nofollow” com/blog”.//khateyek:href=”https <a
در قطعه کد بالا می توان مشاهده نمود که کدام یک از این دو کد، مربوط به لینک نوفالو است.
از منظر بازدیدکننده، استفاده یک لینک از هر کدام از این دو نوع، تفاوتی را ایجاد نمی کند. با این حال، هنگامی که در رابطه با بهینه سازی موتورهای جستجو صحبت می کنیم، استفاده صحیح از این دو نوع لینک می تواند به بهبود رتبه شما در فهرست نتایج جستجوی گوگل کمک شایانی کند.
گوگل اهمیت بسیار بالاتری را برای لینک های فالو قائل می شود. من آزمودن های بسیار زیادی را در این زمینه انجام داده ام و به این نتیجه رسیده ام که گوگل، لینک های نوفالو را هم به خوبی می خواند، اما به لینک های فالو اهمیت بیشتری می دهد. درنتیجه، مهم است که لینک های داخلی سایت خود را به صورت فالو قرار دهید. در صورتی که لینک های داخلی سایت خود را در حالت نوفالو قرار دهید، گوگل به تدریج سایت شما را از صفحات نخست نتایج جستجو حذف می کند. البته در لینک سازی خارجی، روش استفاده از متن لینک دار شده کامل
متفاوت است که در فصل آخر به صورت تفصیلی به آن خواهیم پرداخت.
***
در قسمت دیدگاه های هر صفحه، بهتر است که لینک ها به صورت خودکار در حالت نوفالو تعریف شوند. به عبارت دیگر، در صورتی که فردی در قسمت دیدگاه ها، لینکی به سایتی دیگر داد، بهتر است که این لینک به صورت نوفالو نمایش داده شود. چرا که اگر در قسمت دیدگاه ها، لینک ها به صورت فالو قرار گیرند، از اعتبار صفحه سایت شما در گوگل کاسته می شود.
چگونه افراد را تشویق به کلیک بر روی لینک ها کنیم؟
تمامی لینک ها هنگامی اهمیت می یابند که کاربران بر روی آن ها کلیک کنند. در صورتی که کلیکی روی لینک انجام نشود، این امر بدان معنا است که این لینک اهمیتی ندارد و بهتر است آن را حذف کرد.
برای اینکه بتوانید روی این لینک ها کلیک دریافت کنید، از ترفندهای زیر استفاده کنید. انجام این اقدامات موجب جلب توجه کاربر به لینک ها و مطالعه آن ها می شود:
تغییر رنگ لینک:
رنگ لینک ها را به رنگ سازمانی سایت خود درآورید. بسیاری از سایت های بزرگ نظیر neilpatel از این ایده استفاده می کنند.
تغییر سایز لینک:
تغییر اندازه لینک ها در حد بسیار کم، نشان دهنده تأكید سایت بر روی آن لینک است و این امر، امکان کلیک کردن بر روی آن لینک را افزایش می دهد.
زیرخط دار کردن لینک:
در صورتی که قصد دارید برای کاربران تجربه لذت بخشی را ارائه نمایید، می توانید کاری کنید که هنگامی که کاربر ماوس خود را روی آن لینک حرکت می دهد، یک خط در زیر لینک درج شود تا بدین ترتیب، نشان دهد که این متن لینکی را در خود دارد.
در این مقاله به استراتژی های لینک سازی داخلی پرداختیم. امیدوارم زمان کافی برای لینک سازی سایت خود انجام دهید تا بازدیدکنندگان از سایت شما لذت ببرند.
اقدامک های لینک سازی داخلی
تمرین یک: صفحات کلیدی و مهم سایت خود را مشخص کنید و آن ها را در گروه هایی با اولویت قرار دهید. مثلا ۲ صفحه در گروه اول، ۴ صفحه در گروه دوم و ۱۰ صفحه در گروه سوم.
تمرین دو: یکی از استراتژی های لینکسازی داخلی را انتخاب کنید و چیدمان صفحات را بر اساس گروه های ایجادشده در تمرین قبل مرتب کنید. گروه های با تعداد کم معمولا از حجم جستجوی بالایی برخوردارند. این گروه ها می توانند مقاله با دسته بندی باشند.
تمرین سه: در هر صفحه زیرمجموعه صفحه بالاتر را به هم لینک دهید. به این شکل که آن صفحه را ویرایش می کنید و با کلمه کلیدی صفحه مادر، لینکی ایجاد می کنید که به آن صفحه لینک ارسال شود.
تمرین چهار: صفحات مادر یا مهم ترین صفحات خود را بر اساس کلمه کلیدی در منو قرار دهید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.