سئو محلی چیست؟ 3+7 نکته اساسی جهت بهبود local seo
چرا از سئو محلی استفاده می کنید؟ حتما وقتی از اینترنت استفاده می کردید، دیده اید که کسب وکارهای محلی در رتبه بالاتری در نتایج گوگل و نقشه گوگل قرار می گیرند. فهرست محلی قبلا به عنوان فهرست صفحه Google Place شناخته می شد و پس از آن به صورت صفحات + Google و اکنون به عنوان فهرست Google My Business شناخته می شود.
با اینکه بعدا عنوان دیگری خواهد داشت، می توانیم بگوییم که فهرستهای محلی، ابزار بازاریابی مؤثری برای کسب وکارهای کوچک هستند. بهتر است برخی از آمارهای مربوط به این موضوع را بررسی کنیم. گوگل بعد از مطالعه روی رفتار مشتریان محلی، به حقایق زیر دست یافت.
نگاهی به آمارها می اندازیم. در چندین مطالعه اخیر درباره رفتار مشتریان محلی، حقایق زیر کشف شد:
- ٪۹۷ از کاربران موتورهای جستوجو برای یافتن مشاغل محلی به صورت آنلاین جست وجو کردند.
- ٪۷۶ از مصرف کنندگانی که جست وجوی محلی را روی گوشی هوشمند خود انجام داده اند،طی یک روز از فروشگاه بازدید می کنند.
- ٪۷۸ از جست وجوهای محلی از طریق گوشی همراه، منجر به خرید درون فروشگاهی میشود.
۱۲ موقعیت سئوی محلی مربوط به سال ۲۰۱۹ که هر صاحب و بازاریاب مشاغل می تواند از طریق رسانه های اجتماعی با آنها آشنا شود.
اگر صاحب کسب وکار محلی هستید و این آمار و ارقام باعث تعجب شما نمی شود، نمیدانم چه اتفاقی خواهد افتاد. حالا که میدانیم صاحب یک کسب وکار محلی هستید، جست وجوی محلی می تواند از یوکو اونو به جان لنون باشد. حالا عمیق تر جست وجو کنید و بفهمید چه چیزی باعث ایجاد تفاوت در نتایج جست وجوی محلی و نتایج جست وجوی اصلی می شود که نماینده یک کسب وکار محلی است و جایگزین یک صفحه وب عادی بوده و در بالای نتایج جست وجو و در لیست نقشه ها ظاهر می شود.
کاربران دوست دارند به جای زیر و رو کردن سایت، بتوانند خیلی سریع و به سادگی جزئیات تماس مربوط به کسب و کار مانند ساعات کاری، نظرات و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورند.
فهرست های محلی، ابزاری مؤثر برای جذب ترافیک هستند. در بیشتر موارد، فهرستهای محلی سبب می شوند تا جست وجوهای بیشتری در مقایسه با رتبه بندی های معمول سئو ایجاد شود. اما آیا بدین معناست که باید از سئوی مرسوم به نفع سئوی محلی صرف نظر کنید؟ خیر. شما میتوانید هر دوی آنها را اجرا کنید و میزان دریافت ترافیک را دوبرابر کنید.
چگونه با استفاده از سئو محلی، در رتبه برتر قرار بگیرید؟
رتبه بندی بالا با سئوی محلی، در مقایسه با سئوی مرسوم، رویکرد متفاوتی دارد. الگوریتم گوگل، برای تعیین محبوبیت یک کسب و کار در هنگام تصمیم گیری برای نحوه رتبه بندی در نتایج جستوجو، مجموعه ای متفاوت از علائم را مورد جست وجو قرار میدهد.
اگر به این موضوع فکر کنید، متوجه میشوید اگر رستورانی در یک شهر، محبوب باشد داشتن لینک های بسیار از سراسر جهان نمی تواند بهترین عامل برای تعیین میزان رتبه بندی آن کسب و کار در یک منطقه باشد.
عواملی مانند نام، شماره تلفن، نظرات مشتری و مجاورت کسب و کار به محیطی که در آن جست و جو انجام شده، شاخص های مهم تری هستند.
در ادامه، فهرستی از مهم ترین عوامل رتبه بندی ارائه شده است که گوگل از آن برای فهرست بندی محلی استفاده می کند:
- سیگنال های کسب و کار من در گوگل (نزدیکی به جست وجوگر، دسته بندی صحیح، کلمه کلیدی در عنوان کسب و کار و غیره)
- سیگنال های لینک (انکرتکست ورودی، لینک به اختیار دامنه، لینک به مقدار دامنه و غیره)
- بررسی سیگنال ها (مقدار بررسی، سرعت بررسی، تنوع بررسی و غیره)
- سیگنال های درون صفحه (حضور NAP، کلمات کلیدی در عناوین، اختیار دامنه و غیره)
- سیگنالهای نقل قول (ثبات NAP، حجم نقل قول و غیره)
- سیگنال های رفتاری (نرخ کلیک، کلیک های تلفن همراه برای تماس، ورود به سیستم و غیره)
- شخصی سازی
- سیگنال های اجتماعی (تعامل با گوگل، تعامل با فیسبوک، تعامل با توییتر و غیره)
این موارد، مؤثرترین عواملی هستند که از بازخورد عوامل رتبه بندی جست وجوی محلی سالانه Moz جمع آوری شده اند. اگر می خواهید در نتایج جست وجوی محلی، رتبه بالاتری به دست بیاورید، باید مطمئن شوید که سایت و صفحه گوگل My Bussiness شما در مقایسه با رقبا، ویژگی های بیشتری دارد.
برای تفکیک کامل از عوامل رتبه بندی سئوی محلی، به لینک زیر مراجعه کنید، لینکی که متخصصان برجسته جهانی هر ساله از طریق آن عوامل رتبه بندی محلی را در یک نظرسنجی منتشر می کنند. عوامل رتبه بندی جست وجوی محلی Moz
https://moz.com/local-search-ranking-factors
شروع کار با سئوی محلی
اولین گام برای شروع، ایجاد صفحه کسب وکار روی گوگل مای بیزینس است. به آدرس URL زیر بروید و تا حد ممکن تمام قسمت های مربوط به پروفایل خود را تکمیل کنید. با این کار توصیفی از جزئیات مربوط به کسب و کار، روش های موجود برای پرداخت و … را مشخص می کنید. با تکمیل بیشتر این اطلاعات، می توانید شانس سایتتان را بیشتر کنید تا در رتبه بالاتری قرار بگیرد.
Google My Business
https://www.google.com/business
وقتی فهرست کسب و کارتان را ایجاد کردید، مطمئن شوید که صحیح ترین طبقه بندی را برای کسب و کار خود انتخاب کرده اید. برای مثال، اگر لوله کشی یکی از خدمات سایت شماست، باید به جای استفاده از «مبادله» یا «تعمیرات خانه» برای طبقه بندی، «لوله کشی» را انتخاب کنید.
ساخت نقل قول ها
نقل قول ها، لینک های سئوی داخلی هستند. یک نقل قول، زمانی رخ میدهد که نام، آدرس و شماره تلفن روی وب ذکر شود. بیشتر بودن تعداد نقل قول ها احتمال قرار گرفتن سایت در رتبه بالاتر را افزایش میدهد. دایرکتوری های کسب وکار محلی، ساده ترین مکان برای ساخت نقل قول هاهستند.
با اینکه دایرکتوری های آنلاین بسیاری وجود دارد که می توانید از آن برای فهرست بندی کسب و کارتان استفاده کنید، اما در ادامه به وب سایت هایی اشاره شده است که شروع خوبی برای یک کسب و کار هستند.
https://www.facebook.com/business
https://www.linkedin.com/
https://www.yellowpages.com/
https://biz.yelp.com/
http://www.local.com/
https://www.whitepages.com/business
https://www.manta.com/
http://www.citysearch.com
https://foursquare.com/business/
https://www.merchantcircle.com/
ایجاد بازخورد
نقل قول ها و بازخوردها، از عوامل لینک سازی سئوی محلی هستند. اگر نقل قول ها را بسازید، تنها نیمی از معادله را تکمیل کرده اید. در حالی که برای به دست آوردن رتبه بالاتر، باید بازخوردهای آنلاین در مورد کسب و کارتان را جمع آوری کنید.
بسیاری از کسب وکارها در این قسمت دچار مشکل می شوند، زیرا متقاعد کردن مشتری ها برای تکمیل بازخوردها دشوار است. بنابراین باید کاری کنید تا مشتریان به سادگی بتوانند از این بازخوردها استفاده کنند.
وجود لینک هایی مانند سایت، امضای ایمیل، آگهی ها، کارت تجاری روی صفحه گوگل مای بیزینس باعث میشود تا مشتریان بازخورد را تکمیل کنند.
در انتهای هر فروش یا تراکنش، مشتریان را تشویق کنید که بازخورد را تکمیل کنند. وقتی تمام فرصت های ممکن را ایجاد کنید، در واقع به طور ویژه می توانید بازخوردها را افزایش دهید.
میتوانید هر کاری در این زمینه انجام دهید، اما لطفا بازخورد نخرید. این روش سریعی است که شما را در فهرست سیاه گوگل قرار می دهد. بازخوردهای خریداری شده از سوی فیلترهای گوگل، انتخاب می شوند و به احتمال بسیار زیاد باعث می شوند پروفایل کسب و کار شما حذف شود.
احساس می کنید نمی خواهید یک طراح گرافیست استخدام کنید؟ ایرادی ندارد. گوگل ابزاری عالی برای ایجاد و قرار دادن بنرها، علائم و برچسب های رایگان در فروشگاهتان ایجاد کرده که مشتریان را برای بررسی بیشتر ترغیب می کند. این ابزار را در آدرس زیر بررسی کنید.
Google My Business Marketing Kit – Think With Google https://marketingkit.withgoogle.com/
افزایش حداکثری سئوی محلی با استفاده از تصاویر و ویدئوها خوب یا بد، برای بسیاری از مردم عکس و سلفی گرفتن از غذایی که می خورند، تبدیل به یک عادت شده است و جای تعجب نیست که گوگل روی این روند رایج سرمایه گذاری کند.
در اواخر آگوست سال ۲۰۱۷، گوگل امکانی فراهم کرد تا بتوان روی گوگل مپ، ویدئوها را از رسانه عمومی به فهرست بیزینس گوگل آپلود کرد. یک فرصت بازاریابی بدون استفاده، زیر نظر رادار حرکت می کند و یک صاحب کسب وکار باهوش می تواند از این مزیت استفاده کند. چرا عکس ها و ویدئوها برای کسب وکار محلی اهمیت دارد؟
تعداد عکس ها و ویدئوهایی که در فهرست گوگل بیزینس آپلود می شود، یک عامل رتبه بندی ناشناخته است. جای تعجب نیست اگر این طور باشد. این یک شاخص مهم از محبوبیت و فعالیت کسب وکار محلی است. اکنون میتوانید مطمئن باشید که گوگل در مورد این موضوع رازدار خواهد بود. عکس ها و ویدئوهایی که روی صفحه گوگل بیزینس آپلود شده اند، باعث میشود از طریق پروفایل تان ارتباط بیشتری با کاربر برقرار کنید، در نتیجه احتمالا در رتبه بالاتری قرار می گیرید.
اما مزیت واقعی در تشویق بیشتر مشتریان برای کسب و کارتان در تصویرسازی است. حتما این جمله را شنیده اید که «یک تصویر، ارزشمندتر از هزاران کلمه است؟ »
مشتریان یک رستوران، کافه یا هتل محلی را جست وجو می کنند و وقتی می خواهند به آنجا بروند، به تصاویر آن دقت می کنند. فقط به تجربه خودتان توجه کنید، آیا تا به حال نگاهی به عکس ها و ویدئوهای یک رستوران، هتل و یا یک عکس خاص، شما را تشویق کرده است تا به آنجا بروید؟
اگر در تلاش برای بهبود سئوی محلی، تصاویر و ویدئوها را در سایت قرار نداده اید، در واقع دارید بخشی از سئوی محلی را از دست می دهید. در ادامه با دو رویکرد ساده می توانید این اقدام را اجرا کنید.
١. مشتریان را تشویق کنید تا تجربه شان در کسب و کار شما را با دیگران به اشتراک بگذارند.
تشویق مشتریان برای به اشتراک گذاری تجربه حضورشان در کسب و کار شما با یک تصویر یا ویدئو، روش مؤثری است که باعث ایجاد تصاویر جذاب و لینک آن به صفحه شما می شود. همچنین بر محبوبیت کسب و کار شما می افزاید. حتی می توانید یک قدم بلندتر بردارید و به ازای به اشتراک گذاری تجربه آنها، با دادن یک نوشیدنی رایگان با تخفیف غذا، در مشتریان انگیزه ایجاد کنید.
برای آپلود تصاویر یا ویدئوها در رسانه های عمومی، کافی است مشتریان، فهرست شما را در گوگل مپ انتخاب کنند و روی دکمه «اضافه کردن یک تصویر کلیک کنند، کار تمام است! |
راهنمای رسمی که توسط خود گوگل در لیست زیر آمده است. تصاویر و ویدئوها را اضافه یا حذف کن یا با دیگران سهیم شو – کمک گوگل مپ |
https://support.google.com/maps/answer/2622947
۲. تصویر را به پروفایل کسب و کار خودتان اضافه کنید.
اگر صاحب یک رستوران، هتل، کافه یا دیگر کسب وکارهای محلی هستید، برای این کار باید تعدادی تصویر حرفه ای داشته باشید که با حداقل اندازه روی پروفایل تان آپلود شده باشد؛ بنابراین مشتریان می دانند وقتی کسب و کار شما را می بینند، به دنبال چه چیزی باشند و یا چه چیزی را از دست میدهند.
خوشبختانه اضافه کردن عکس و فیلم به پروفایل بیزینسی گوگل به سادگی آب خوردن است. به سادگی وارد گوگل مای بیزینس شوید، روی عکس های منوی سمت چپ کلیک کرده و عکس مورد نظر را بارگذاری کنید. برای اضافه کردن موارد دیگر، راهنمای رسمی Google HQ را در لینک زیر مشاهده کنید.
Add Local Business Photos – Google My Business Help https://support.google.com/business/answer/6103862
چک لیست و منابع ضروری برای رتبه بندی سئوی محلی یکی از بهترین استراتژی ها برای به دست آوردن رتبه بالاتر در سئوی محلی این است که رقبای محلی را بررسی کنید و تلاش کنید تا از آنها سبقت بگیرید. اجرای چک لیست زیر به شما کمک می کند تا در مسیری قرار بگیرید که در نتایج جست وجوی محلی بالاترین رتبه را به دست آورید.
- پروفایل کسب و کارتان را روی گوگل مای بیزینس تأیید کنید.
- تا حد امکان پروفایل گوگل مای بیزینس را با اطلاعات بیشتری مانند جزئیات، انجمن های طبقه بندی، تصاویر و ویدئوها تکمیل کنید.
٣. نام و محل کسب و کار خود را در جایی روی وب سایت مانند صفحه اصلی و صفحه تماس قرار دهید.
۴. نام کامل کسب و کار، آدرس و شماره تماس کسب و کارتان را در جایی روی وب سایت قرار دهید
این موارد باید با هم گروه بندی شوند تا گوگل آن را به عنوان یک نقل قول ثبت کند.
۵. در ادامه مشخصات کسب وکار محلی در URL زیر، در مارک آپ وب سایت تان از تگهای مناسب schema.org استفاده کنید.
Schema.org Local Business Specifications
https://schema.org/LocalBusiness
۶. مشتریان را تشویق کنید تا در ثبت بازخورد کسب و کارتان شرکت کنند.
۷. وب سایت خود را در فهرست مهم ترین دایرکتوری ها مانند
Yelp، Yellow Pages، CitySearch و… ثبت کنید. می توانید از ابزارهایی مانند MozLocal برای ثبت یک باره کسب و کار خود در تمام دایرکتوری های مهم استفاده کنید.
Moz Local
https://moz.com/local
۸. فهرست کسب و کارتان برای داده های صحیح نام، آدرس و شماره تماس را دوباره بررسی کنید. این جزئیات باید با فهرست گوگل مای بیزینس، صفحه تماس و فهرست کسب و کار خارجی
سایت، یکسان باشد.
ضرورت منابع سئوی محلی برای به روز ماندن
سئوی محلی هم مانند سئوی مرسوم، در حال تغییرات مستمر است و در طی زمان پیچیده تر میشود. برای اینکه در این صنعت خبره باشید و به روز بمانید، باید از آخرین دانش این حوزه مطلع باشید. منابع زیر، مهم ترین منابعی هستند که به همه افراد علاقه مند توصیه میشود به آنها توجه کنند تا مهارت شان در سئوی محلی را افزایش دهند. راهنمای سئوی محلی
http://www.localseoguide.com/
راهنمای سئوی محلی اندروشاتلند، مجموعه یادداشتهای مستمر در مورد روش های به روزرسانی سئوی محلی است. قدمت این وبلاگ، از زمان شکل گیری سئوی محلی است و به دلیل همکاری و رضایت منظم نویسنده برای ارائه توصیه های کاربردی و ارزشمند، به وبلاگی محبوب در میان جامعه متخصصان سئو تبدیل شده است.
Moz Local Learning Center
متخصصان برجسته Moz به راهنمایی مفصل و مفید در مورد مدیریت تمام جنبه های بازاریابی محلی پرداخته اند. آموزش آنها بسیار گسترده و خواندن آن ساده است؛ به همین دلیل این سایت، منبعی عالی برای فعالان سئو در سطح پیشرفته و افراد مبتدی محسوب میشود.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.