سئو خارجی چیست؟ off-page-seo
اگر می خواهید رتبه سایت خود را با یک جهش سریع بهتر کنید، باید لینک سازی کنید. و برای سئو خارجی سایتتان برنامه ریزی کنید.
اگر بفهمید سئو خارجی و لینک سازی چقدر مهم است متعجب میشوید، مخصوصا وقتی عوامل بسیار زیادی وجود دارند که گوگل از آنها برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کند.
در حقیقت لینکها، یکی از عوامل مؤثر رتبه بندی هستند و ممکن نیست وقتی دارید با سایتهایی رقابت می کنید که بک لینک های بیشتری دارند، بتوانید از استراتژی کلمات کلیدی استفاده کنید و در رتبه بالایی قرار بگیرید.
چرا لینک سازی اینقدر مهم است؟
در واقع لینکها جریان یک وب سایت هستند و وقتی یک صفحه به صفحه ای دیگر لینک می شود، ارزش آن صفحه بالا می رود.
اگر صفحه ای، ارزش زیادی برای کاربران اینترنتی ایجاد کند، منطقی است که سایتهای دیگر به آن لینک شوند. به همین دلیل، لینکها موضوع مهمی در الگوریتم گوگل هستند. در نتیجه می توانیم بگوییم لینک سازی یکی از عوامل اساسی است که با استفاده از آن می توانید در صدر نتایج موتور جست وجو قرار بگیرید.
راز کثیف کوچکی در مورد لینک سازی که هیچ کس نمی خواهد به شما بگوید
نظرات زیادی در فضای اینترنت منتشر شده است که مربوط به ساخت بهترین نوع لینک برای سایت شماست. بسیاری از این عقاید بحثهای طولانی و ناخوشایندی را در پی دارند.
بهترین لینک چیست؟ لینک یک سایت دولتی با لینک سایتی که ترافیک بالایی دارد؟ بهتر است لینک سایت را از یک سایت مرتبط دریافت کنیم یا از سایتی که فعالیت زیادی در شبکه های اجتماعی دارد؟
راز کثیفی هست که هیچ کس نمی گوید و آن این است که اصلا لینکی نیست که بهترین باشد.
اگر چیزی به عنوان بهترین لینک وجود داشت، گوگل کارایی اش را از دست میداد. در واقع آن وقت همه تلاش می کردند با اسپم کردن، خیلی سریع در بالاترین رتبه گوگل قرار بگیرند. داشتن هزاران لینک از یک نوع، که به یک صفحه اشاره می کنند، موضوع مشکوکی است و می تواند علامتی باشد که نشان میدهد صاحب سایت می خواهد این سیستم را فریب دهد.
به عنوان یک قانون کلی، بهتر است لینک ها را روی سایت هایی بسازید که معتبر، با کیفیت و مرتبط هستند. در واقع لینک سایتهای مرتبط و باکیفیت در مقایسه با لینک سایتهای غیر مرتبط و بی کیفیت، تأثیر بیشتری دارند.
چطور لینک به دست بیاورید و چه کارهایی در لینک سازی نکنید. داستانهای زیادی هستند که می گویند گوگل بدون هیچ دلیلی، صاحبان کسب و کار را جریمه کرده است. نگذارید این داستان های وحشتناک شما را گمراه کند.
در بیشتر موارد، واقعیت این است که وب مستران کار مشکوک یا نادرستی انجام میدهند، مثلا از یک لینک دایرکتوری، هزاران لینک برای سایتشان می سازند، در نتیجه ناگهان سایت آنها از ده رتبه برتر نتایج گوگل حذف می شود.
به عنوان یک قانون کلی، اگر رفتار اسپمی انجام ندهید، با هیچ مشکلی مواجه نمیشوید.
در ادامه بهترین نمونه هایی آورده شده که تضمین می کند با استفاده از آنها میتوانید به درستی، لینک ها را به دست آورید و ضوابط گوگل را نقض نکنید.
باید و نباید سئو خارجی
۱. لینک ها را به مرور زمان و از روش طبیعی به دست بیاورید. لینک های شما باید به طور مستمر و با روش عادی اضافه شوند.
به خاطر بسپارید که لینک های سایت خود را در طی زمان و به مرور بسازید. با این کار گوگل متوجه می شود که وب سایت شما لینک ها را از روش معمول به دست آورده است. اگر نمی خواهید با سیستم گوگل بجنگید و وارد لیست سیاه شوید، بهتر است برای اینکه بتوانید در رتبه بهتری قرار بگیرید، یک شبه برای سایتتان هزار لینک نخرید.
۲. به عنوان یک قاعده کلی، لینک نخرید.
خریدن لینک با هدف بهتر کردن رتبه سایت، مخالف ضوابط گوگل است و این ریسک را در پی دارد که سایت شما جریمه شود. احتمالا استفاده از این لینک ها، روی رتبه بندی سایت شما تأثیر می گذارد، اما ارزش ندارد که در معرض ریسک جریمه شدن قرار بگیرید، مگر اینکه مطمئن باشید، می دانید چه کاری انجام می دهید.
۳. انش کاربردی گوگل است.
من بدون تبادل لینک و تنها با استفاده از کلمات کلیدی رقابتی توانسته ام، بسیاری از سایت ها را به رتبه ۱ نتایج گوگل برسانم. تبادل لینک، فعالیتی زمان بر و غیرضروری است. می توانید کار خود را بدون استفاده از آن پیش ببرید.
۴. محتوای بی ارزش انجمن های خبری، مقاله سایت ها با نظرات وبلاگ را اسپم نکنید. این کار شاید تأثیر موقت داشته باشد، اما استراتژی هایی از این دست خیلی زود منسوخ و قدیمیه میشوند.
۵. شبکه های پولی هم هستند که میتوانید به ازای مبلغ کمی به طور ماهانه از آنها بخواهید برای سایت شما لینک های جدید بسازند. هرگز از آنها استفاده نکنید. کار آنها با ضوابط گوگل مغایرت دارد. در واقع با استفاده از آنها خیلی زود میفهمید که با گوگل به مشکل برخورده اید.
انکرتکست (Anchor Text) علت این همه جنجال چیست؟
همان طور که در فصل قبل به آن اشاره شد، جنجال های زیادی در مورد آنکرتکست مطرح است. أنکرتکست، متنی با یک لینک است و یکی از مؤثرترین عواملی است که میتوان با آن در رتبه برتر قرار گرفت.
اگر سایت شما هزاران لینک با متن «پیراهن های کشباف فوتبالی NFL» داشته باشد و رقبا تنها تعدادی لینک با آنکرتکست مشابه داشته باشند، این احتمال وجود دارد که سایت شما در رتبه یک قرار بگیرد. قبل از به روزرسانی پنگوئن گوگل، سئوکاران از آنکرتکست «دقیقا مشابه » به عنوان استراتژی استفاده می کردند، اما اکنون انجام این کار ریسک بالایی دارد.
این استراتژی پس از مدتی دیگر به اندازه اولین باری که استفاده شده بود، مؤثر نبود. ساخت صدها لینک «دقیقا مشابه» برای سایت، می تواند باعث شود که سایت برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی نشود.
آیا می خواهید بدانید، چه روشی بهترین روش برای ساخت آنکرتکست است؟ یک آنکرتکست باید طبیعی باشد.
اینکه در کلمات کلیدی مورد نظرتان، آنکرتکست داشته باشید، درست است. اما این کلمه نباید تنها کلمه کلیدی یا کلمه کلیدی اصلی در تمام لینکها باشد، بلکه باید ترکیبی از کلمات کلیدی مرتبط باشد.
اگر به این موضوع فکر کنید متوجه می شوید این الگویی است که به طور طبیعی، تمام سایت های قانونی را جذب می کند. غیرمنطقی است که فکر کنید یک سایت با کیفیت به طور اتوماتیک با متنی در صفحات وب لینک می شود که دقیقا مشابه متن سایت است.
مثال های زیر را بررسی کنید، پس از آن می توانید پروفایل یک آنکرتکست طبیعی را با آنکرتکست نامناسب مقایسه کنید: آنکرتکست نامناسب – لینک های خارجی
http://www.example footballbrand.com/football-jerseys.html
پیراهن های کشباف (NFL (NFL football jerseys – ۲۰۰ لینک
آنکرتکست مناسب:
http://www.examplefootballbrand.com/football-jerseys.html
برند فوتبالی نمونه (example football brand – ۵۰ لینک
فروشگاه پیراهن کشباف فوتبالی NFL – ۱۰ لینک
پیراهن های کشباف فوتبالی NFL – ۵ لینک
http://www.example.com-25links
فروشگاه پیراهن های کشباف فوتبال – ۵ لینک
پیراهن های کشباف فوتبال آنلاین – ۵ لینک
فروشگاه ژاکت فوتبال – ۱۵ لینک
اینجا کلیک کنید – ۷ لینک
وب سایت – ۱۵ لینک
مثال فوق، مثال خوبی در مورد یک انکرتکست مناسب است و روش طبیعی را نشان میدهد که سایت ها با استفاده از آن به مرور زمان لینک ها را جمع می کنند. کلمات کلیدی مورد نظر شما نباید بیشترین عبارت لینک شده به صفحه باشند.
می توانید رتبه بندی نتایج موتور جست وجوی گوگل را بررسی کنید و این مطالب را یاد بگیرید. برای این کار سایت هایی را که در رتبه بالا قرار دارند، وارد Open Site Explorer کنید، سپس آنکرتکست آنها را بررسی کنید. به تمام صفحاتی که آنکرتکست طبیعی دارند و در رتبه برتر قرار دارند، توجه کنید.
تلاش هایی که برای لینک سازی کرده اید دنبال کنید و آنها را در صفحه گسترده ای ذخیره کنید. با این روش می توانید آنکرتکستتان را کنترل کنید و مطمئن شوید این انکرتکست با بهترین نمونه ها تناسب دارد.
Link Explorer
https://moz.com/link-explorer
تکنیک های سئو خارجی سایت
استراتژیهای لینک سازی زیر به شما کمک می کند تا لینک های با کیفیتی برای سایت تان بسازید و با آن قلمه ای به گوگل بزنید تا رتبه بالاتری به سایت شما بدهد. از تاکتیک های ساده برای کسب وکارهای کوچک گرفته تا سطح سازمانی سئو، همه به دنبال این هستند که لینکهای سایت را در مقیاس بزرگ گسترش دهند.
لینک های دایرکتوری
لینکهای دایرکتوری، شکل واقعی و آزمون شده لینک سازی هستند که در سالهای اخیر مورد انتقاد قرار گرفته اند، گوگل، اسپمرهایی را که برای سایت شان، حجم بی فایده ای از لینک های دایرکتوری بی کیفیت می سازند، جریمه می کند. نباید لینک های دایرکتوری را نادیده گرفت. در حقیقت، برای شروع هر پروژه لینک سازی، ابتدا باید به لینک های دایرکتوری توجه کرد. تعداد انبوهی دایرکتوری تجاری و با کیفیت وجود دارد که با کمترین تلاش می توانید با استفاده از آنها قوی ترین و مؤثرترین بک لینک ها را بسازید.
برای آسودگی خاطر بهتر است بدانید که لینک های دایرکتوری نباید بیشتر از ۱۰ تا ۲۰٪ كل لینکهای سایت شما باشند. همچنین این لینک ها باید از سایت های باکیفیت و مرتبط باشند، زیرا سایت هایی با آدرس هایی مانند
seolinksdirectory.com
یا freelinksdirectory.com
باعث می شوند تا سایت شما اسپم شود! قبل از اینکه روی یک دایرکتوری، لینک بسازید، از خودتان بپرسید: «آیا این سایت یک سایت قانونی و قابل اعتماد است؟» اگر پاسخ شما خیر است، بهتر است به دنبال انتخاب سایت های قانونی و با کیفیت باشید.
میتوانید از اصطلاح زیر برای یافتن دایرکتوری های مرتبط در گوگل استفاده کنید، کلمه کلیدی یا صنعت مورد نظر را به جای کلمه کلیدی» قرار دهید، پس از آن می توانید دایرکتوری های مرتبط با جایگاه خود را پیدا کنید:
کلمه کلیدی + Submit کلمه کلیدی + Add Url کلمه کلیدی + Add Link کلمه کلیدی + Directory کلمه کلیدی + Resources در ادامه فهرست مختصری از دایرکتوری های تجاری آورده شده است که برای شروع کار میتوانید از آنها استفاده کنید:
https://www.linkedin.com/
https://www.bingplaces.com/
http://www.yelp.com/
https://www.mapquest.com/
https://www.yellowpages.com/
https://www.manta.com/
https://www.local.com/
https://www.citysearch.com/
https://www.merchantcircle.com/
سرقت لینک رقبا
سرقت لینک رقبا، تاکتیکی قدیمی است که دوباره از آن استفاده می شود، به همین دلیل، این روزها گوگل به اینکه لینکها از سایت های با کیفیت باشند توجه می کند و همچنین به وسیله یک سری اقدامات، پیدا کردن فرصتهای ساده برای لینک سازی را دشوار کرده است.
اگر رقیب شما تمام تلاش خود را کرده باشد تا پیشرفت کند، چرا نباید از سخت کوشی آن استفاده کرد، می توانید از سایت های زیر استفاده کنید و بک لینک های رقیب را بیرون بکشید. با بررسی لینک های آنها می توانید فرصت هایی برای لینک سازی سایت خودتان بیابید. در بیشتر موارد، اگر رقیب، رتبه خوبی در گوگل داشته باشد می توانید مطمئن باشید منابع لینک سازی را دنبال می کنید که سئو یسند هستند.
https://moz.com/link-explorer
لینک سازی ویدئویی
گوگل علاقه ویژه ای به ویدئوها مخصوصا، ویدئوهای یوتیوب دارد. احتمالا به خاطر اینکه يوتيوب متعلق به گوگل است …
اگر به دنبال فرصتی می گردید که بتوانید بازدیدکنندگان بزرگ ترین موتور جستوجوی ویدئویی جهان را جذب کنید، بهتر است ویدئوهایی را در یوتیوب قرار دهید، این کار کمک قابل توجهی به سئوی سایت شما می کند.
میتوانید راهنمایی های خود آموز مرتبط، آخرین خبرها و ویدئوهای آموزشی سایت تان را روی سایت یوتیوب قرار دهید تا بهترین واکنش را از کاربران دریافت کنید. سپس در قسمت جزئیات، آن پست را به صفحه مرتبط با سایت تان لینک کنید.
نکته اساسی برای موفقیت در لینک سازی این است که مطمئن شوید ویدئو و جزئیات آن با هم مرتبط هستند. هدف شما باید این باشد که کلمات کلیدی هدفتان یا کلمات کلیدی مرتبط در جایی از صفحه وجود داشته باشند.
جای نگرانی نیست. زیرا لازم نیست ویدئوی شما هم تراز با آخرین شاهکار مارتین اسکورسیزیه باشد. این ویدئو میتواند یک ویدئوی ساده ۵ تا ۱۰ دقیقه ای باشد که دانش کاربردی مرتبط با کار شما را به بازدیدکنندگان آموزش میدهد. فقط روی این مسئله تمرکز کنید که ویدئو برای بازدید کننده ارزش ایجاد کند.
لینک طعمه
لینک طعمه، استراتژی جدیدی است که با آن می توانید در مقیاس بزرگ، لینکهای مؤثر و با کیفیت بسازید، استفاده از لینک طعمه، عالی است، زیرا شما یکبار محتوا را تولید می کنید، اما وقتی در حال استراحت هستید هزاران نفر در فضای اینترنت، محتوای شما را به اشتراک می گذارند.
اما دقیقا منظور از لینک طعمه چیست؟
لینک طعمه نوعی محتوای انگیزشی است که در نتیجه استفاده از آن می توانید از سایتهای دیگر لینک به دست بیاورید.
در حالی که ساخت موفقیت آمیز لینک طعمه یک مهارت است، اما تعجب می کنید اگر بفهمید چقدر ساده با استفاده از این استراتژی میتوانید لینک به دست بیاورید و در رسانه های اجتماعی فعالیت کنید.
برای تولید چنین محتوایی باید از تخصص خودتان استفاده کنید و یا پژوهشگرانی استخدام کنید که محتوای مفید ایجاد کنند تا به اشتراک گذاشته شود. اگر در مورد یک موضوع، ۱۰ پست یا “Whitepapers وجود داشته باشد، شما اشتباه کرده اید. تلاش کنید و مقاله های مفید و بنیادی بنویسید. سپس آن را در سایتتان و رسانه های اجتماعی قرار دهید.
خوانندگان را تشویق کنید تا این پست را به اشتراک بگذارند. بهتر است تا حد ممکن کاری کنید که اشتراک گذاری محتوا برای خواننده ساده باشد، به طوری که خواننده بتواند با کلیک روی دکمه ای در پایین متن، آن را
به دوستان خود پیشنهاد کند، با این کار نتیجه را به حداکثر خواهید رساند.
گام بعدی، پیدا کردن لینک طعمه ای است که در صنعت با جایگاه ویژه شما محبوب است. سپس از یک ابزار تحلیل لینک، مانند Ahrefs یا اوپن سایت اکسپلورر استفاده کنید و سایتهای مرتبط با محتوای محبوب را فهرست کنید. پس از آن برای صاحبان وبلاگها و وب سایت ها ایمیلی ارسال کنید و به آنها اطلاع دهید که برای استفاده از مطالب بیشتر و مفیدتر، می توانند از سایت شما استفاده کنند.
اگر واقعا می خواهید لینک طعمه را در سطح بالاتری به کار ببرید، باید متن خبری و انگیزشی در مورد محتوای لینک طعمه بنویسید و آن را منتشر کنید. به محض انتشار، هزاران روزنامه نگار مطلب خبری را می بینند و این شانس را پیدا می کنید که رسانه ها به سمت شما جذب شوند.
احتمالا علاقه مند هستید تا بدانید یک کمپین موفق در لینک طعمه چگونه است؟ در ادامه فهرستی از این مثال ها ارائه شده است: سئو وردپرس
https://yoast.com/articles/wordpress-seo/
جوست دی واک فردی شناخته شده در صنعت سئو است، یکی از دلایل شهرت او این است که هر ماه، با یک آموزش یک صفحه ای، مطالب مربوط به سئوی وردپرس را به روزرسانی می کند. در طی این سال ها، این آموزش لینک های زیادی به دست آورده است و بارها به اشتراک گذاشته شده است. ۱۰۱ نقل قول انگیزشی در مورد کسب و کار
http://www.quicksprout.com/2009/12/07/101-motivational business-quotes/
این مورد مثال فوق العاده ای از یک مقاله خوب در مورد لینک طعمه است که مثل ویروس همه جا منتشر شده و با سرمایه گذاری نسبتا کمی میتوانید آن را برون سپاری کنید.
انواع لینک طعمه:
– اینفوگرافیها
– راهنمایی های خودآموز
– راهنمای افراد مبتدی
– خبرهای جدید
– ده فهرست برتر
– گزارش های صنعتی
– مقاله های سفید
پیکتوچارت – استفاده رایگان در ابتدا
پیکتوچارت ابزاری عالی است که با استفاده از آن می توانید به سادگی و در عرض چند دقیقه با کشیدن و رها کردن تصاویر، اینفوگرافی بسازید.
پرلاگ
پرلاگ، خدمات صنفی ارائه میدهد و در ابتدای ورود به آن می توانید خبرها را به صورت رایگان منتشر کنید. اما در ادامه برای دیده شدن بیشتر و استفاده از خدمات اضافی باید مبلغی را بپردازید.
فرصتهای پست مهمان
پست مهمان، شیوه ای استاندارد برای کسانی است که لینک می سازند. آنها از این روش برای افزایش اثربخشی لینک های با کیفیت، مرتبط و با مفهوم استفاده می کنند و این دقیقا همان چیزی است که گوگل دوست دارد.
پیدا کردن فرصتهای پست مهمان نسبتا ساده است. برای این کار، اصطلاحاتی که در ادامه می آید را در گوگل جست و جو کنید، پس از جست وجو می توانید چند مورد با کیفیت را بیابید. برای انجام این استراتژی، شما یا نویسنده باید مقاله های با کیفیتی تولید کنید. مقاله هایی که خوب نوشته شده و جست وجو شده اند، تفصیلی هستند و منابع در آنها ذکر شده است، کاربر را بیشتر درگیر می کنند و بیشتر در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند. این اقدام قدرت لینک را افزایش می دهد. علاوه بر این، اگر پلتفرم رسانه اجتماعی شما اندازه قابل قبولی داشته باشد، ویراستار یا صاحب سایت بیشتر علاقه مند می شود تا پست بلاگ شما را در سایتش قرار دهد.
از سویی دیگر، اگر این استراتژی را در مقیاس بزرگ انجام دهید، اما مقاله های ضعیف، ارزان و پر از اشتباهات گرامری منتشر کنید که فایده کمی برای کاربر داشته باشند، به رتبه سایتتان آسیب وارد می کنید. کیفیت، نکته اساسی در موفقیت استراتژی پست مهمان است.
حالت جست وجوی زیر را در گوگل وارد کنید، برای پیدا کردن فرصتهای پست مهمان، به جای «کلمه کلیدی»، نام صنعت، جایگاه یا موضوع را بنویسید. سپس برای کپی و پیست کردن نتایج جستوجو در صفحه گسترده، از ابزار اضافی گوگل کروم به نام لینک کلامپ استفاده کنید. بعد از این کار میتوانید وبلاگهایی را پیدا کنید و پست مهمان را در آن قرار دهید.
کلمه کلیدی «پست مهمان با استفاده از » کلمه کلیدی «پست مهمان» کلمه کلیدی مقاله مهمان» کلمه کلیدی «نویسنده مهمان» کلمه کلیدی «شرکت کننده » کلمه کلیدی شرکت کننده مهمان »
Link Clump
https://tinyurl.com/link-clump-chrome
لینک سازی با تکنیک لینک های شکسته
لینک سازی با تکنیک لینک های شکسته، یک استراتژی جدید، اما مؤثر است. با استفاده از این استراتژی میتوانید لینک های شکسته را روی صفحات سایت خود بسازید و کیفیت سایتتان را افزایش دهید، همچنین این استراتژی می تواند، فرصتی باشد که مدیر وب سایت را متقاعد کنید تا روی سایت، لینک جدید بسازد.
وقتی یک لینک شکسته پیدا می کنید، بهتر است اجازه بدهید آنها متوجه شوند چنین لینکی وجود دارد و روی سایت شما منابع جایگزینی برای آن لینک هست. با این استراتژی باید روی سایتتان یک منبع قابل لینک بسازید. این کار باعث میشود تا وب مستر به سادگی خواننده را به لینک جایگزین شما هدایت کند.
از فرمول زیر برای پیدا کردن صفحاتی که لینک شکسته دارند استفاده کنید، به این صورت که به جای کلمه کلیدی»، کلمه کلیدی مورد نظر خودتان را قرار دهید.
لینکهای مفید کلمه کلیدی
منابع مفید کلمه کلیدی
سایتهای مفید کلمه کلیدی
لینکهای توصیه شده کلمه کلیدی
منابع توصیه شده کلمه کلیدی
سایتهای توصیه شده کلمه کلیدی
لینکهای پیشنهادی کلمه کلیدی
منابع پیشنهادی کلمه کلیدی
سایتهای پیشنهادی کلمه کلیدی
لینک های بیشتر برای کلمه کلیدی
سایتهای بیشتر برای کلمه کلیدی
منابع بیشتر برای کلمه کلیدی
لینک های مرتبط با کلمه کلیدی
منابع مرتبط با کلمه کلیدی
سایتهای مرتبط با کلمه کلیدی
اگر می خواهید این فرایند به صورت خودکار انجام شود، از ابزار زیر استفاده کنید تا این کار دشوار را انجام دهد. این ابزار فهرستی از سایتهایی که لینک شکسته دارند، در اختیار شما قرار میدهد، همچنین جزئیات تماس آن را به شما میدهد تا بتوانید خیلی سریع با وب مستر آن سایت تماس برقرار کنید.
لینک سازی با تکنیک لینک های شکسته – پرداخت ماهانه ۶۷ دلار
این ابزار، یک ابزار کامل است، اما باید پول بپردازید تا بتوانید از تمام امکانات آن استفاده کنید. ابزار لینک سازی با تکنیک لینک های شکسته، با تایپ در کلمات کلیدی مورد نظرتان فرصتهای قابل توجهی را برای ساخت لینک شکسته پیدا می کند و این باعث صرفه جویی در زمان و پیدا کردن فرصت های باکیفیت می شود.
اشاره کردن به برند بدون لینک / با لینک شکسته
اشاره کردن به برند بدون لینک و یا با لینک شکسته شکلی قابل اعتماد، ساده و سریع از لینک سازی است که می توانید برای تمام پروژه های سئو از آن استفاده کنید. اشاره کردن به برند بدون لینک و یا با لینک شکسته به این صورت است که در بیشتر موارد وقتی کسی نام برند شما را ذکر می کند، فراموش می کند لینک آن را پست کند. یادآوری های برندتان را دنبال
کنید و در جایی که مناسب است با برقراری ارتباط، برای سایتتان درخواست بک لینک کنید. از ابزار زیر برای دنبال کردن یادآوری های برندتان استفاده کنید. اگر برندتان را بدون لینک دیدید، برای نویسنده آن یک ایمیل بفرستید و در خواست کنید تا لینک سایت شما را درج کند. اغلب آنها خوشحال می شوند که لینک سایت شما را در متن خود بیاورند.
در ادامه، سایتهایی آورده شده است که به نظر من برای نظارت بر برند قابل استفاده هستند:
گوگل آلرتس” – استفاده رایگان
https://www.google.com/alerts
گوگل الرت ابزاری بسیار قدرتمند برای نظارت بر برند است. هر بار که نام برند یا هر کلمه کلیدی شما که در وب منشن شود یک ایمیل اعلان دریافت می کنید. با توجه به رایگان و قدرتمند بودنش ارزش امتحان کردن دارد.
منشن – استفاده از نسخه آزمایشی رایگان، استفاده به ازای پرداخت مبلغ ماهانه ۲۵ دلار
منشن، ابزاری قوی در زمینه نظارت بر برند است، به این صورت که وقتی برند شما به صورت آنلاین جایی ذکر می شود یک ایمیل هشداردهنده برای شما می فرستد، در نتیجه می توانید نسبت به آن واکنش سریعی داشته باشید.
لینک های پولی
لینکهای پولی ، مغایر با ضوابط خدماتی شرکت گوگل هستند، می توانید برای اینکه شناسایی نشوید، از تاکتیک های زیر برای ساخت لینک شکسته استفاده کنید. نیاز به گفتن نیست که اگر می ترسید شناسایی شوید، این کار را انجام ندهید. من این هشدار را به شما داده ام و هیچ مسئولیتی در قبال پیامدهای استفاده از این استراتژی را نمی پذیرم.
هدیه به سایت های خیریه و غیرانتفاعی
اغلب سایت های غیرانتفاعی و خیریه، یک صفحه همکاری دارند. برای پیدا کردن سازمان هایی که صفحات هدیه دارند، در گوگل site:.org+donors» یا « site :.org+sponsors» را سرچ کنید، سپس از آنها بخواهید سایت شما را در آن فهرست وارد کنند.
بتر بیزینس بورا
در بین تمام لینکها، لینکهای بتر بیزینس بورا، بهترین لینک هایی هستند که میتوانید دریافت کنید. این لینک ها اعتماد و اعتبار را تصدیق می کنند. اگر به آن سایت بک لینک داده اید، فهرست آن سایت را بررسی کنید و اگر هنوز عضو آن سایت نیستید، بهتر است ابتدا در آن سایت ثبت نام کنید.
توسعه لینک – افزایش کمپین های لینک سازی با کیفیت
توسعه لینک، تکنیکی رایج و مؤثر در لینک سازی است و امروزه متخصصان سئو از آن استفاده می کنند، همچنین روش مؤثری برای افزایش لینک های مرتبط و باکیفیت است. کارهایی که نباید با کمپین توسعه لینک انجام دهید. قبل از اینکه وارد بحث تکنیک های توسعه لینک شویم، بهتر است بدانیم گوگل برای استفاده از این روش، دستورالعمل هایی را مطرح کرده است. به همین دلیل باید بدانیم که برای وارد نشدن به لیست سیاه گوگل، چه کارهایی را باید انجام دهیم.
در ادامه در مورد ترکیب عواملی که گوگل آنها را روش های نادرست می داند، نقل قول مستقیمی ارائه شده است و نتیجه آن در ماه می سال ۲۰۱۷ در دستورالعمل های مقاله نویسی در مقیاس بزرگ منتشر شده است:
– چپاندن لینک هایی پر از کلمات کلیدی در مقاله به سایت شما.
– داشتن مقاله های منتشرشده در بین سایتهای مختلف؛ یا داشتن مقاله های بسیار در تعدادی از سایتهای مختلف و بزرگ.
– استفاده با استخدام نویسندگانی که دانش کافی در مورد آنچه می نویسند، ندارند.
– استفاده از محتوای کاملا مشابه یا مشابه در بین این مقاله ها؛ یا کپی کردن محتوای کامل مقاله هایی که روی سایتتان پیدا می کنید (در این مورد توصیه میشود از ‘ rel=’canonical و ” rel=”nofollow استفاده کنید).
این دستورالعمل ها کمی مبهم هستند، زیرا گوگل نمی تواند استفاده از پست مهمان و همچنین تعامل سایت ها برای همکاری با یکدیگر را ممنوع کند. این کار اصلا منصفانه نیست و دخالت بیش از حد گوگل است.
گوگل عمدتا به مواردی مثل مرتبط بودن، کیفیت بالای مقاله ها، پست شدن مقاله ها روی سایتهای مرتبط، نداشتن لینک های زیاد و اشاره کننده به سایت شما توجه می کند و اینکه شما با فرستادن ایمیل های غیرشخصی، صاحبان یک میلیون وب سایت را آزار نمیدهید و صندوق پستی آنها را تا حد انفجار پر نمی کنید. با انجام ندادن این شیوه ها از سیلی آقایگوگل در امان می مانید.
برای مطالعه بیشتر میتوانید در ادامه، دستورالعمل های رسمی مدیران گوگل را بخوانید. یادآوری در مورد لینک ها در کمپین مقاله در مقیاس بزرگ – وبلاگ مرکزی وب مستر گوگل
https://webmasters.googleblog.com 2017/05/a-reminder-about-links-in-largescale.html
گامهایی برای کمپین های توسعه لینک عموما دو گام برای کمپین های توسعه لینک وجود دارد:
١. کاوش – پیدا کردن فرصتهای لینک و اطلاعات تماس
۲. توسعه به نوشتن و ارسال ایمیل، پیگیری ها، پاسخ و مدیریت روابط.
ما تقريبا فرصت های لینک را با موضوعاتی مانند بررسی بک لینک رقبا و پیدا کردن فرصتهای پست مهمان توضیح دادیم، بنابراین بهتر است به بررسی موضوع مهم، پیدا کردن اطلاعات تماس و اجرای کمپین توسعه لینک بپردازیم. پیدا کردن اطلاعات تماس یک راه ساده برای پیدا کردن اطلاعات تماس، استفاده از ابزار مناسب است. نخست، برای جست وجوی فرصتهای لینک می توانید از ابزار مستقلی مانند
Hunter.ios استفاده کنید تا به صورت اتوماتیک جزئیات تماس سایت ها را برای شما پیدا کند. این ابزار یک ویژگی اضافی و بسیار کاربردی در گوگل کروم است. همچنین می توانید کارها را ساده تر کنید و از پلتفرم توسعه ایمیل کامل که هم جزئیات تماس را پیدا می کند و هم ایمیل می فرستد، استفاده کنید. این پلتفرم در قسمت بعدی توضیح داده میشود.
دوم اینکه، باید تمام فرصت های لینک را در یک صفحه گسترده یا سند دنبال کنید و مطمئن شوید که برای تمام فرصت های لینک، یادداشت شخصی نوشته اید که بعدا به صورت تأکیدی در ایمیل شما قرار می گیرد.
هانتر
https://hunter.io/
تمرکز هانتر روی پیدا کردن جزئیات تماس است و این کار را به خوبی انجام میدهد. یک افزونه کروم خوب دارد که وقتی شما در حال گشت و گذار اینترنتی هستید، جزئیات تماسی را که می تواند برای یک سایت خاص پیدا کند، به شما نشان میدهد. طرح های رایگان شامل ۱۰۰ درخواست اطلاعات تماس است و برای درخواست های بیشتر باید از طرحهای دیگر استفاده | کنید که از مبلغ ماهانه ۳۹ دلار آغاز می شوند.
شخصی سازی
از هر پلتفرمی که استفاده می کنید، همیشه باید مطمئن شوید که ایمیل شما به نحوی شخصی سازی شده است. این شخصی سازی شامل شناسایی نویسنده یا ویراستار با استفاده از نام او، یادآوری مقاله اخیری که نظر شما را جلب کرده است، شباهت بین وب سایت شما یا داشتن منبع با موضوع خاصی است که هم راستا با علاقه مندی صاحب سایت است. در حالی که فرصتها را بررسی می کنید، در صفحه گسترده تان، یادداشتی را وارد کنید.
به خاطر بسپارید که تفاوت بزرگی بین ارتباط با صاحب سایت با استفاده از یک ایمیل شخصی سازی شده و یک فرصت با سوددهی متقابل برای همکاری و یک ایمیل هرزنامه ای به هزاران صاحب سایت با یک قالب مشابه وجود دارد که می تواند سریعا شما را در معرض جریمه گوگل قرار دهد. از شخصی سازی نگذرید و آن را انجام دهید.
پلتفرم های توسعه و ایمیل های زمان بندی شده
به سبب محبوبیت این تکنیک، تعداد پلتفرم های توسعه ای آن هم در حال رشد است. در اینجا به برخی از گزینه های محبوب در بازار اشاره می شود. برخی تنها ایمیل می فرستند و برخی دیگر مدیریت توسعه یکپارچه، مانند کاوش، جزئیات تماس، ارسال ایمیل، پیگیری اتوماتیک و همه چیز را ارائه می دهند.
Mailshake
میل شیک، یک ابزار توسعه ناب است. باید خودتان اطلاعات تماس را آماده کنید. این کار برای فرستادن کمپین ایمیل های شخصی شده، بسیار مؤثر است، همچنین می توانید اطلاعات شخصی سازی مانند نام، آدرس و یک پیام شخصی را با یک فایل csv وارد کنید.
Buzzstream
باز استریم، ابزاری محبوب بین سازندگان لینک و بازاریابان محتوا است. این پلتفرم توسعه یکپارچه است، به این معنا که می تواند جزئیات تماس را پیدا کند، ایمیل بفرستد، روابط را دنبال کند و ….
Buzzstream قابلیت پیگیری اتوماتیک با فرستادن با یک کلیک را ندارد، بنابراین برای اینکه کمپین را از طريق Buzzstream اجرا کنید، باید برخی موارد را به صورت دستی انجام دهید. طرح های Buzzstream از پرداخت مبلغ ماهانه ۲۴ دلار آغاز می شود.
Ninja Outreach
https://ninjaoutreach.com/
Ninja outreach، دیگر پلتفرم توسعه یکپارچه است و شامل یافتن جزئیات تماس، فرستادن ایمیل، شخصی سازی، پیگیری اتوماتیک و موارد دیگر می شود. من به بسیاری از بلاگرهای این پلتفرم توجه کرده ام، آنها از شما می خواهند تا با پرداخت پول به سایت آنها کمک کنید و این از نظر من، جنبه منفی استفاده از این پلتفرم است. قیمت ها از پرداخت ماهانه ۱۲۰ دلار آغاز میشود.
Pitchbox
Pitchbox، یک پلتفرم توسعه ای در سطح شرکتی است و شامل یافتن جزئیات تماس، ایمیل های شخصی سازی شده، پیگیری های اتوماتیک، گزارشهای جزئی و موارد بیشتر می شود، Pitchbox، بیشتر مناسب تیم ها و کمپین های بزرگ تر، بنگاههای سئو و متخصصان سئو است. استفاده از این ابزار عموما گران تمام می شود، اما گاهی به این دلیل که ویژگیها و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سایر پلتفرم ها دارد، ابزار مورد توجه متخصصان سئو است. طرح های این ابزار از پرداخت ماهانه ۱۹۵ دلار آغاز می شود.
فرصت های ساخت لینک اضافی در سئو خارجی
۹۹ درصد خوانندگان می توانند با استفاده از تکنیک هایی که در مورد لینک سازی گفته شد، در رتبه بالاتری نسبت به رقبا قرار بگیرند. اما در ادامه استراتژی هایی برای مرور سریع ارائه شده تا علاقه مندان به لینک سازی که از گزینه های قبلی خسته شده اند، از آن استفاده کنند. در واقع این استراتژیها مختص کاربران حرفه ای سئو است که حضور فعالی در لینک سازی و وبلاگ نویسی دارند.
١. ساخت پروفایل توییتر
اضافه کردن لینک در پروفایل توییتر، فرصت بزرگی است که در یک فرصت کوچک پنهان شده است. به سادگی و با ایجاد یک پروفایل توییتر و قرار دادن وب سایت خود در فیلدهای معرفی» و «وب سایت»، می توانید از اگریگیتورهای معتبر با دامنه بالا، لینک های بسیاری دریافت کنید.
کار آنها این است که اطلاعات شما را در توییتر جست وجو می کنند؛ سایتهایی مانند سایت کلات، تولو، توییتر کانتر و سایتهای دیگری از این دست. در واقع برای ساخت لینکهای مؤثر، میتوانید بدون اینکه زمان زیادی صرف کنید، تنها پروفایلتان در توییتر را فعال کنید. برای اینکه بتوانید مطالب را به صورت خودکار روی توییتر قرار دهید و پروفایلتان را فعال کنید، می توانید از ابزاری مانند Hootsuite استفاده کنید. این ابزار به صورت خودکار، خوراک RSS مرتبط با جایگاه شما را پست می کند.
۲. ساخت لینک پینگ بک و ترک بک با هدف سایتهای معتبر
می توانید با استفاده از لینک های خارجی به وبلاگ های موجود در صنعت کاری خود، با پینگ بک های فعال، تعدادی از لینک های معتبری که به راحتی در دسترس قرار می گیرند، مانند .edu و .gov را به دست آورید. وقتی یک پست خارجی را در وبلاگتان قرار میدهید، پینگ بکها، اعلاناتی را از وبلاگ شما به وبلاگ های دیگر می فرستند. وبلاگهایی که پینگ یک دارند، وقتی نظری داده می شود، در قسمت نظراتشان، یک لینک به عقب به وب سایت شما داده می شود.
در ادامه مثالی آورده شده است تا نشان دهد اگر وب سایت، پینگ بک یا ترک یک داشته باشد، چه شکلی خواهد داشت.
وبلاگ کوچ گردی دیجیتال
[…] آخرین توصیه های مربوط به سفر با یک کیف دستی را بخوانید[…]
پینگ بکها با لینک سازی های مرتبط و ارزشمند از سایت شما پشتیبانی می کنند. همچنین می توانند منبع ترافیک باشند، به این صورت که خواننده های جذب شده به سایت های دیگر را انتخاب و آنها را به سایت مورد نظر می فرستند.
در گوگل سرچ کنید و ۵۰ یا ۱۰۰ وبلاگ برتر صنعت خودتان را بیابید، آنها را بررسی کنید و مواردی را که قابلیت ترک یک دارند، پیدا کنید. برای مثال، برای اینکه وبلاگ کوچ گردی دیجیتال را پیدا کنید، احتمالا باید عبارتی شبیه به زیر را در گوگل تایپ کنید:
عنوان : «کوچ گردی دیجیتال» «نظر»
بنابراین، در پست های بعدی وبلاگ، به وبلاگهایی با پینگ یک فعال لینک شوید. به خاطر بسپارید، اگر میخواهید این کار با موفقیت انجام شود، باید به پست های واقعی لینک شوید، نه صفحه اصلی
٣. ساخت لینک های معتبر از سایت خودتان
مؤثرترین استراتژی لینک سازی این است که روی سایت خودتان، لینکهای معتبر بسازید. برای این کار بهتر است یک وب سایت یا دامنه شخصی بخرید و آن را به یک وبلاگ و منبع نامحدود از بک لینک های مرتبط و مؤثر سایتتان تبدیل کنید.
برخی این استراتژی را مسخره میدانند و برخی این استراتژی را تأیید می کنند، زیرا می دانند این استراتژی، یک استراتژی مؤثر است. لینکهای معتبری که در بازار کاری شما وجود دارند، از هر نوع لینک دیگری مؤثرترند و ساخت یک سایت معتبر، ساده ترین روشی است که می توانید لینکهای معتبر به دست آورید.
توجه کنید که برای تأثیرگذاری بیشتر می توانید یک دامنه مرتبط با وب سایت تان را بخرید و یا وب سایتی بخرید که بیش از سه چهار سال سابقه دارد.
در استفاده از این استراتژی دقت کنید. اگر شبکه ای از این سایتها بسازید و در هنگام ثبت دامنه، جزئیات مربوط به مالکیت دامنه را مخفی کنید و فقط یک بک لینک از این سایت به سایت اصلی بدهید، این ریسک شما را تهدید می کند که به خاطر اینکه گوگل شما را مالک یک شبکه وبلاگ خصوصی می داند، با تغییر رتبه سایت، شما را جریمه کند.
با وجود این، اگر برای کاربران منبع موثق و قانونی بسازید که برایشان ارزش ایجاد می کند، لازم نیست نگران استفاده از این استراتژی باشید.
۴. ساخت لینک رابطه ای
اگر در چند سال گذشته، توصیه های آنلاین لینک سازی و وبلاگ نویسی را دنبال کرده باشید، متوجه یک موضوع تکراری شده اید و آن این است که یک روش مؤثر برای به دست آوردن بک لینک قوی به سایت، این است که با وبلاگ نویسان فعال در صنعت تان ارتباط برقرار کنید.
در حالی که این استراتژی، فقط برای کاربرانی است که روی سایتشان وبلاگهای فعال دارند، اما خوشبختانه برقراری ارتباط با نویسندگان، ساده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد، زیرا بلاگرهای صنعت شما، به اندازه شما به لینکها نیاز دارند.
با لینک مطالب وبلاگ خود به وبلاگ های دیگر می توانید:
۱) بک لینک ارزشمندی برای وبلاگها ایجاد کنید و ۲) با این کار به وبلاگ نویس اعتبار و رسمیت بدهید.
از آنجا که همه افراد دوست دارند، به رسمیت شناخته شوند، در اینجا قانون تقابل مطرح می شود. میدانید که اکثر نویسندگان دوست دارند نامشان ذکر شود و به همین دلیل، خوشحال می شوند که مطالب آنها با یک بک لینک در رسانه های اجتماعی پشتیبانی شود.
خلاصه ای ارزشمند از پست های محبوب وبلاگ آماده کنید و آن را به ایمیل نویسنده بفرستید، مؤدبانه از او درخواست کنید تا یک بک لینک با یادآوری را به آن مطلب اضافه کند. مهمترین نکته استفاده از این استراتژی، تصديق مطالب وبلاگ است که معمولا ساده تر از این است که بخواهید محتوا تهیه کنید.
نمونه ایمیل: سلام (وبلاگ نویس متخصص)، می خواهم در مورد موضوعی به شما اطلاع دهم. من در پست خودم به شما اشاره کردم […]
امیدوارم این موضوع مهم نباشد. اگر این مقاله را دوست دارید، من می توانم با استفاده از رسانه های اجتماعی یا شاید یک بک لینک از آن تقدیر کنم. همچنین اگر می خواهید چیزی را در آن تغییر دهید، با من راحت باشید و من را مطلع کنید. واقعا از مطلب شما روی […] لذت بردیم.
با تشکر
۵. ساخت لینکهای نظر مشتریان
فوق العاده ترین روش برای به دست آوردن لینک های با کیفیت و مرتبط به سایت، فرستادن تصدیق هاست. گاهی می توانید از صفحه اصلی یک سایت دیگر، لینکی را به دست آورید، که البته این لینک مؤثرترین لینکی است که میتوانید به دست آورید. لینک های تصدیقی، لینکهایی هستند که از سوی کاربران راضی برای شما ایجاد میشود. در واقع وقتی کاربر از محصول و خدمت شما راضی باشد، با تصدیق شما، شرایط معرفی تان را فراهم می کند.
من گاهی یک محصول را فقط به خاطر دیدن یک لینک تصدیقی میخرم. برای اجرای این استراتژی باید سایت هایی را پیدا کنید که شما را تصدیق می کنند. البته بهتر است انجام این کار را برای وب مستر ساده کنید و تمام اطلاعات مورد نیاز مانند تصویر، نام، عنوان شغلی، تصدیق یا بک لینک به سایتتان را برایش آماده کنید. کلید موفقیت در انجام این کار، جست وجوی کسب وکارهایی است که روی صفحه اصلی شان ابزار تصدیقی دارند. میتوانید به صورت زیر آنچه را می خواهید در گوگل سرچ کنید و سرعت انجام این کار را بیشتر کنید.
کلمه کلیدی» + نظرات
کلمه کلیدی» + توصیه ها
کلمه کلیدی» + نظرات مشتری
کلمه کلیدی» + مشتریان چه می گویند
نویسنده: مسلم حسینی
آموزش سئو خارجی به همراه تکنیکهای کلیدی
سئو خارجی چیست و چه میزان بر روی رتبه ی سایت تاثیرگذار است؟
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.