ساختار سایت | آیا ساختار سایتتان درست طراحی شده است؟
یکی از مهمترین مشخصات ساختار سایت (Site Structure) این است که افراد و بازدید کنندگان به راحتی میتوانند محتوای مورد نظرشان رو پیدا کنند.
و همچنین نحوه ارتباط مقالات سایت با یکدیگر است. به زبان ساده ساختار سایت مشخص میکند که محتوای سایت ما چگونه با هم لینک شدهاند و به چه شکلی به کاربران و همچنین موتورهای جستجو نمایش داده میشوند.
مهترین نکته درباره ساختار سایت این است که باید ساختار سایت خیلی واضح و مشخص به گوگل معرفی بشه.که از دید من صاحب سایت، مهمترین صفحات سایت من کدام هستند.
برای مثال اگر در سایت من ۵۰ تا مقاله با کیورد ” ایمیل مارکتینگ” به یک مقاله مفصل لینک داده شده، استراکچر سایت و ساختار لینک های داخلی، نشان می دهد که از دید من صاحب سایت، اون مقاله مهمترین مقاله در حوزه ” ایمیل مارکتینگ ” است. چون 50 تا مقاله جانبی آن همشون به یک مقاله لینک داده اند. و خیلی از سایت ها این استراکچر و ساختار درست را ندارند.
یک ساختار سایت بهینه شده از یک طرف به کاربران کمک میکند تا بهراحتی صفحات مدنظرشان را پیدا کنند و بتوانند ارتباط بین محتوای مختلف را درک کنند. از طرف دیگر به موتورهای جستجو کمک میکند محتوای سایت شما را بفهمند، نحوه چیدمان مطالب را درک کنند و سلسلهمراتب اهمیت صفحات را متوجه شوند. موضوعی که در نهایت به بهبود سئو سایت شما منجر میشود.
آیا ساختار سایت درست طراحی شده است؟
برای بهبود ساختار سایت چه کارهایی را قدم به قدم لازم است که انجام بدهیم؟
در ادامه به نکات مهم پرداخته میشود. که کافی است این نکات را در وبسایتتان پیداسازی کنید. و شاهد بهبود سئو سایت تان شوید.
1. صفحات کلیدی سایت را برای سئو انتخاب کنید.
برای هر کلیدواژه فقط یک صفحه مشخص را انتخاب کنید.
این صفحات میتوانند شامل موارد زیر باشد:
صفحه محصولات اصلی و ارزشمند شما صفحه مطالب و مقالاتی که منجر به خرید محصول می شود.
صفحه مطالب رایگانی که فقط به بازدیدکننده کمک می کند و پس از آن قرار نیست خریدی انجام شود.
2. لینک سازی داخلی را شروع کنید.
حداقل از داخل محتوای چند مطلب و مقاله، به صفحه های اصلی لینک بدهید.
لینک دقیقا با همان عبارتی باشد که می خواهید در گوگل اول باشید.
از امروز هر روز یک مطلب را ویرایش کنید و اگر داخل آن مطلب درباره موضوع دیگری صحبت میکنید که درباره آن صفحه دیگری در سایت دارید به آن صفحه لینک بدهید.
اگر میخواهید به بهترین نحو لینک سازی داخلی را انجام دهید، باید با مفهوم لینک داخلی و استراتژی لینک سازی آشنا باشید. در زوم کد مقالاتی در مورد لینک سازی داخلی و همینطور استراتژی لینک سازی داخلی برای انجام لینک سازی صحیح و اصولی آماده کرده ایم که با مطالعه آنها می توانید تا حد مناسبی مهارت گفته شده را یاد بگیرید.
3. منوی سایت را بهبود بدهید.
تعداد زیرمجموعه های منو را کمتر کنید. کاری کنید مخاطب در چند ثانیه بتواند تصمیم بگیرد که کدام گزینه را کلیک کند. صفحه های خیلی مهم و کلیدی را مستقیم در منو قرار بدهید.
فرض کنید سه محصول پرفروش و کلیدی دارید و صد محصول دیگر. کافی است در منوی محصولات، علاوه بر دسته محصولات، این سه محصول را مستقیم اضافه کنید.
البته شاید بهتر باشد منوی دیگری با نام پرفروشها اضافه کنید و این سه محصول زیرمجموعه آن باشند.
توجه کنید که اگر فکر م یکنید منو جای مناسبی برای این کار نیست، می توانید از سایدبار (ستون کناری) یا فوتر (بخش پایین سایت) استفاده کنید.
4. دسته بندی محصولات و نوشته ها را بهبود بدهید.
نام دسته ها را عبارت هایی انتخاب کنید که مخاطب شما احتمالا در گوگل جستجو خواهد کرد.
دسته هایی که تعداد مطالب آن خیلی کم است را حذف کنید و زیرمجموعه یک دسته بزرگتر سازید.
سعی کنید تعداد مطالب دسته ها خیلی فاصله نداشته باشد و تعداد محتواهای پرمطلب ترین دسته حدود دو برابر کم مطلب ترین دسته باشد.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.