رمز موفقیت برند وال مارت
وال مارت، فروشگاه های زنجیره ای تخفیف دار ایالات متحده، یک شرکت بسیار موفق است برخورداری از موقعیتی منظم در صدر 500 شرکت برتر مجله فورچون و درآمد سالانه حدود 250 میلیارد دلار.
سام، بنیانگذار وال مارت (walmart)، در کتاب خود، ساخته شده در آمریکا: داستان من (1992). والتون توضیح داد که چگونه این برند را از آغاز ساده آن در سال 1945 ساخت در آرکانزاس (زمانی که والتون تنها 27 سال داشت) و آن را به یک برند غول پیکر تبدیل کرد. در مرکز فلسفه تجاری او عزم برای ارتباط با مشتریان بود.
شماره هشت در “قوانین ایجاد یک تجارت” او این بود: “اجازه دهید [شما] مشتریان] می دانند که از آنها قدردانی می کنید.
وال مارت به طرق مختلف اطمینان حاصل کرده است که از این قانون پیروی می کند. ایجاد کرده است یک تصویر شخصی خانگی، کاملا آمریکایی، همسایه، علیرغم اندازه غول پیکر سازمان.
انواع تکنیک های بازاریابی رابطه مند را به کار گرفته است، از جمله یک “فروشگاه استقبال کننده” که وظیفه آن استقبال شخصی از مشتریان است فروشگاه و با سبد خرید به آنها کمک کنید.
این عنصر انسانی نیز توسط برخی فناوری های جدی پشتیبانی می شود. یکی بود اولین شرکت هایی که از اسکنرهای صندوق پول برای نظارت بر مشتری استفاده کردند رفتار – اخلاق. وال مارت اکنون نرم افزار پیشرفته داده کاوی را در تمام فروشگاه های خود مستقر کرده است به منظور سنجش الگوهای مخارج مشتری.
این اطلاعات سپس به تغذیه می شود تامین کنندگان وال مارت و مورد استفاده شرکت برای تصمیم گیری های حیاتی در مورد چه چیزی باید و چه نباید باشد.
با این حال، کلید نهایی موفقیت وال مارت مقیاس است.
سعی می کند شخصی سازی کند تجربه با استقبال کنندگان فروشگاه، زیرا فروشگاه ها به طرز وحشتناکی وسیع هستند. آنها اندازه فروشگاه های رقبای خود دو و گاهی سه برابر است.
این را قادر می سازد وال مارت برای خرید محصولات به صورت عمده و در نتیجه با قیمت های ارزان تر در هر مورد مقیاس بزرگ این امکان را فراهم می کند که «قیمت های پایین روزانه» وال مارت کمتر از آن باشد از هر فروشگاه دیگری و مقیاس حتی بزرگتر می شود.
فروشگاه های جدید آن هر سال بزرگتر ساخته می شوند، و برخی از سوپرفروشگاه های آن 200000 فوت مربع از زمین را اشغال می کنند.
با این حال، اتهامات اعمال انحصاری از دهه 1990 افزایش یافته است، به عنوان کوچکتر شرکت ها از بازار خفه می شوند و این در نهایت می تواند منجر به یک واکنش متقابل وال مارت در مقیاس کامل مشکلات دیگری نیز وجود داشته است، مانند دعوای طبقاتی تبعیض جنسی علیه شرکتی که ادعا می کند وال مارت به طور سیستماتیک به زنان دستمزد کمتری نسبت به مردان می دهد و از آنها برای ترفیع می گذرد.
صرف نظر از در نتیجه نهایی، چنین اختلافات طولانی به طور اجتناب ناپذیری به شرکت آسیب می رساند تصویر نام تجاری.
با این حال، نمی توان انکار کرد که استراتژی اقتصاد مقیاس وال مارت تاکنون نتیجه داده است. در سال 1999 سوپرمارکتهای زنجیرهای Asda بریتانیا را خریداری کرد. بدون شک موقعیت خود را در سطح بین المللی و سرمایه گذاری تقویت کرده است.
آن را در فن آوری و فروشگاه استقبال می کند چیزی در مقایسه با رشد در است فروش هایی که در طول سال ها داشته است.
وال مارت در حال حاضر، خوب یا بد، تمام وقت است.
ثابت در چشم انداز حومه شهر، با تقریباً 3000 فروشگاه تخفیف دار «باگ باکس». در سراسر ایالات متحده و هشت کشور دیگر.
رازهای موفقیت
1.مقیاس
فروشگاه های بزرگ برابر با تخفیف های بزرگ از سوی تامین کنندگان برابر با قیمت های پایین برای مشتریان.
2. بازاریابی رابطه مند
علیرغم اندازه عظیمش، وال مارت سعی می کند الف را اضافه کند عنصر انسانی به فروشگاه از طریق استقبال کنندگان فروشگاه و تاکتیک های دیگر.
منبع: کتاب Brand ROYALTY
نویسنده: مت هیگ
ترجمه: تیم تحریریه زومکد
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.