32 آمار خفن یوتیوب که بهتر است شما بدانید
در هر دقیقه بیش از 500 ساعت محتوا در یوتیوب آپلود می شود، به این معنی که واقعا محتوای جذاب برای همه وجود دارد. و اگر این عدد چشمان شما را به خود جلب کرد، آمارهای یوتیوب بیشتری وجود دارد که در این مقاله آمده است.
ما 32 آمار جمع آوری کردیم تا به شما کمک کنیم جایگاه یوتیوب را در استراتژی بازاریابی ویدیویی جدی بگیرید. اگر به دنبال اطلاعات مرتبط به کاربران، پربازدیدترین ویدیو، یا حقایق و ارقام جالب هستید، این مقاله برای شما مفید است.
داده های یوتیوب و آمار کانال
قبل از مشاهده آمار کلی یوتیوب، اجازه دهید درباره نکته مهمی صحبت کنیم. اگر در حال حاضر در یوتیوب کانال دارید و ویدیو منتشر میکنید، می توانید آمار کانال خود را با استفاده از تجزیه و تحلیل یوتیوب بررسی کنید. (همچنین، اگر کانالی در یوتیوب ندارید، اکنون زمان خوبی برای ایجاد یک کانال است.)
با رفتن به studio.youtube.com یا با کلیک کردن بر روی نماد نمایه خود و انتخاب «YouTube Studio» به ابزار تجزیه و تحلیل یوتیوب دسترسی پیدا کنید.
هنگامی که در استودیوی یوتیوب هستید، میتوانید روی «Analytics» در پنل سمت چپ کلیک کنید تا به تجزیه و تحلیل عملکرد یوتیوب خود دسترسی پیدا کنید. چندین گزارش در دسترس است، اما اگر فقط به دنبال یک نمای کلی از عملکرد کانال هستید، گزارش نمای کلی کانال را بررسی کنید.
گزارش نمای کلی کانال نموداری را در اختیار شما قرار می دهد که میزان روند بازدیدها، زمان تماشا و تعداد مشترکین شما را در طول زمان اندازه گیری می کند. در رسانه های اجتماعی، ثبات کلیدی است. اگر کانال خود را بهطور منظم بهروزرسانی میکنید، باید در طول زمان شاهد پیشرفتهایی در رشد کانال خود باشید.
اگر متوجه سقوط شدید، این رویکردهای خلاقانه برای تبلیغ کانال یوتیوب خود را بررسی کنید.
بیشتر بخوانید: آموزش یوتیوب
کاربران یوتیوب
هنگام راهاندازی یک استراتژی بازاریابی ویدیویی، باید بدانید که آیا جمعیتشناسی پلتفرم با مخاطبان هدف شما مطابقت دارد یا خیر. بیایید برخی از جمعیتشناسی اصلی یوتیوب را پوشش دهیم.
1. یوتیوب بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد.
یوتیوب توسط تقریبا یک چهارم جمعیت جهان بازدید می شود و ماهانه دو میلیارد کاربر فعال دارد. منصفانه است که فرض کنیم یوتیوب پایگاه کاربری متنوعی دارد و کسب و کار شما احتمالاً می تواند به مخاطبان هدف شما متصل شود.
2. هند بیشترین مخاطب یوتیوب را دارد و پس از آن آمریکا و برزیل قرار دارند
تقریباً 467 میلیون کاربر فعال یوتیوب در هند وجود دارد که آن را به بزرگترین مخاطب شبکه بر اساس کشور تبدیل می کند.
اینترنت پرسرعت در سال 2016 به طور گسترده در هند در دسترس قرار گرفت و از آن زمان استفاده از اینترنت در آنجا رونق گرفت. این رشد سریع اینترنت در هند، به ظهور ستارگان هندی یوتیوب مانند T-Series کمک کرده است که افراد زیادی را جذب یوتیوب کنند.
3. انگلیسی و اسپانیایی از محبوب ترین زبان های مورد استفاده در یوتیوب هستند
بیش از نیمی (66٪) از محتوای 250 کانال برتر یوتیوب به زبان انگلیسی تولید می شود و پس از آن اسپانیایی (15٪) و پرتغالی (7٪).
4. بزرگترین گروه سنی استفاده کننده از یوتیوب بین 15 تا 35 سال است
حدود 77 درصد از کاربران اینترنت بین 15 تا 35 سال در یوتیوب هستند.
محبوبیت یوتیوب برای نسل z منطقی است. جدای از سرگرمی، تحقیقات نشان می دهد که نسل z نیز از یوتیوب به عنوان یک ابزار آموزشی استفاده میکنند.
5. تعداد کاربران مرد در یوتیوب بیشتر از زنان است.
تقریباً 53.9 درصد از کاربران یوتیوب مرد و 46.1 درصد زن هستند.
6. احتمال دارد که بیشتر کاربران یوتیوب تحصیلات دانشگاهی داشته باشند.
در یک تحقیق که به سفارش گوگل انجام شد، نشان داد که تعداد افراد دارای تحصیلات دانشگاهی در یوتیوب خیلی زیاد است.
بیشتر بخوانید: سئو یوتیوب چیست
تبلیغات در یوتیوب
کمپینهای تبلیغاتی یوتیوب یک ضربه بصری ایجاد میکنند که پاسخهایی را از سوی مصرفکنندگان در هر سنی ایجاد میکند. اگر نمیپرسید آیا ارزش سرمایهگذاری را دارند یا خیر، بیایید برخی از آمارهای تبلیغات یوتیوب را بررسی کنیم.
7. یوتیوب 7.9 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی در سه ماهه چهارم 2021 ایجاد کرد
یوتیوب یک پلت فرم تبلیغاتی امیدوارکننده برای برندها است که تنها در سه ماهه چهارم سال 2022 بیش از 7.9 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی ایجاد کرده است.
8. مصرف کنندگان تبلیغات یوتیوب را مرتبط تر از تبلیغات تلویزیونی خطی می دانند
قابلیتهای هدفیابی تبلیغات یوتیوب تجربهای بسیار مناسب برای کاربر نهایی ایجاد میکند. طبق یک مطالعه در سال 2022، 59٪ از پاسخ دهندگان موافق هستند که تبلیغات یوتیوب نسبت به تبلیغات در تلویزیون خطی یا سایر برنامه های پخش جریانی مرتبط تر است.
9. ویدیوی عمودی می تواند تبدیل به دلار را افزایش دهد
ویدیوی عمودی – به معنای فیلمبرداری و مشاهده در حالت عمودی، به جای افقی – از زمان راهاندازی YouTube Shorts محبوبیت خود را در این پلتفرم افزایش داده است. مدتی است که مردم یوتیوب را در اندازه های مختلف صفحه نمایش تماشا می کنند. در حال حاضر، بازاریابان ابزارهای مورد نیاز برای بهینه سازی مشاهده موبایل را دارند.
تطبیق تبلیغات یوتیوب برای رعایت اولویتهای مصرف محتوا میتواند باعث افزایش قابل توجه در بازگشت سرمایه شود. داراییهای خلاق عمودی در مقایسه با داراییهای منظره، 10 تا 20 درصد تبدیلهای بیشتری به ازای هر دلار در YouTube Shorts ایجاد کردند.
10. پربازدیدترین تبلیغ سال 2022 تبلیغی برای بلندگوی خانگی الکسای آمازون است.
آمار جستجوی ارگانیک یوتیوب
یوتیوب الگوریتم و قوانین بهینه سازی موتور جستجوی خود را دارد تا محتوای شما دیده شود. بیایید به چند آمار مربوط به جستجوی یوتیوب بپردازیم.
11. یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان است.
یوتیوب بعد از گوگل به عنوان دومین موتور جستجوی بزرگ دنیا است و تعداد جستجوهای بیشتری نسبت به Bing، Yahoo، AOL و Ask دارد.
این نشان میدهد که سئو یوتیوب چقدر اهمیت دارد زیرا این پلتفرم یک ابزار جستجوی ویدیو و اطلاعات است.
12. 35 درصد از برترین جستجوهای یوتیوب در سال 2022 مربوط به فیلم و سریالهای تلویزیون است.
سریال تلویزیونی ترکیه Duy Beni سومین رتبه برتر را در فهرست برترین جستجوهای جهانی یوتیوب در سال 2022 به خود اختصاص داد و آن را به بیشترین جستجو برای برنامه تلویزیونی سال در این پلتفرم تبدیل کرد.
13. 5 جستجوی برتر جهانی در یوتیوب
پنج جستجوی برتر جهانی یوتیوب در تمام دوران عبارتند از: Minecraft، TikTok، Comedy، tik tok و ASMR. دو مورد از این پنج جستجو مربوط به غول ویدئویی کوتاه، TikTok است.
14. استقبال نسل z از یوتیوب بسیار زیاد شده تا بیشتر در برنامه های تلویزیونی مورد علاقه خود غوطه ور شود.
بر اساس نظرسنجی 60 درصد از بینندگان نسل Z از یوتیوب برای یافتن محتوای مربوط به برنامههای تلویزیونی و فیلمهایی که اخیرا تماشا کردهاند استفاده میکنند.
بیشتر بخوانید: سایز ویدیو کوتاه یوتیوب
آمار استفاده از یوتیوب
درک نحوه استفاده از پلتفرم به شما کمک می کند تا یوتیوب را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید.
15. یوتیوب شورت روزانه بیش از 30 میلیارد بازدید کسب می کند
از زمان راهاندازی آن در سال 2021، YouTube Shorts به یکی از اصلیترین ویدیوهای عمودی تبدیل شده است. این خانه 1.5 میلیارد کاربر فعال ماهانه است که روزانه بیش از 30 میلیارد بازدید دارد.
16. تلویزیون سریعترین رشد اندازه صفحه نمایش یوتیوب است
به لطف دستگاههای خانه هوشمند متصل، بینندگان از محتوای یوتیوب فراتر از یک لپتاپ لذت میبرند. بینندگان روزانه بیش از 700 میلیون ساعت محتوای یوتیوب را در تلویزیون تماشا می کنند که آن را به سریع ترین رشد اندازه صفحه برای مصرف محتوا تبدیل می کند.
17. مردم روزانه بیش از 1 میلیارد ساعت محتوای ویدیویی تماشا می کنند!
یوتیوب نه تنها پایگاه کاربر بزرگی دارد، بلکه کاربران بسیار جذابی نیز دارد که روزانه بیش از 1 میلیارد ساعت محتوای ویدیویی مشاهده می شود.
با استراتژی محتوای ویدیویی مناسب و بهینهسازیهایی مانند توضیحات یوتیوب، هر برندی میتواند برای ویدیوهای خود مخاطبی پیدا کند.
18. محبوبترین کانال یوتیوب بیش از 200 میلیون سابسکرایب دارد!
محبوب ترین کانال یوتیوب سری T با بیش از 230 میلیون مشترک است. محبوبترین کانالهای یوتیوب YouTube Movies، Cocomelon – Nursery Rhymes، SET India و Music هستند.
19. پربازدیدترین ویدیوی یوتیوب در تمام دوران «رقص بچه کوسه» است.
والدین، این یکی احتمالا بیشتر از آن آشنا است. این موفقیت ویروسی در سال 2016 مطرح شد و در صدر فهرست پربازدیدترین ویدیوهای یوتیوب در تمام دوران قرار گرفت. این ویدیو تا فوریه 2023 بیش از 12 میلیارد بازدید داشته است.
پیشنهاد میکنیم. مقاله افزایش سابسکرایب را مطالعه کنید!
رشد یوتیوب
یوتیوب از زمان آغاز به کار خود در سال 2005 به سرعت رشد کرده است. با توجه به اینکه پلتفرم ویدیویی در ابتدا قرار بود یک سایت دوستیابی خاص باشد، استفاده از جذابیت گسترده آن به عنوان یک جاجگر ویدئویی چیزی جز قابل توجه نیست. بیایید به چند آمار نگاه کنیم تا ببینیم در 17 سال گذشته چقدر رشد داشته است.
19. اولین ویدیوی یوتیوب در 23 آوریل 2005 آپلود شد.
بنیانگذار یوتیوب جاوید کریم اولین ویدیو را در این پلتفرم آپلود کرد. این فیلم “من در باغ وحش” نام داشت و یک ویدیوی 19 ثانیه ای بود که اکنون بیش از 221 میلیون بازدید داشته است.
20. در سال 2006، گوگل یوتیوب را به قیمت 1.65 میلیارد دلار خریداری کرد.
تنها یک سال و نیم پس از خرید دامنه youtube.com، گوگل پلتفرم اشتراکگذاری ویدئو را به قیمت ۱.۶۵ میلیارد دلار خریداری کرد. در آن زمان، گوگل بر این باور بود که برای به دست آوردن این پلتفرم پول بیشتری پرداخت کرده است. اما با توجه به اینکه درآمد تبلیغات یوتیوب تنها در سه ماهه گذشته 8.6 میلیارد دلار بوده است، اکنون می دانیم که گوگل دزدی کرده است.
21. یوتیوب تبلیغات ویدیویی را در آگوست 2007 منتشر کرد.
تبلیغات یوتیوب تقریباً در تمام طول عمر شرکت بوده است. تبلیغات در آگوست 2007، تنها 10 ماه پس از خرید گوگل منتشر شد.
22. یوتیوب دومین وب سایت پربازدید در جهان است.
یوتیوب پس از گوگل، دومین وب سایت پربازدید در جهان است. این بدان معناست که مخاطبان اغلب برای همه چیز از سرگرمی گرفته تا ویدیوهای آموزشی به یوتیوب مراجعه می کنند.
23. یوتیوب در بیش از 100 کشور و 80 زبان در دسترس است.
یکی دیگر از آمارهای عالی که طیف وسیعی از کاربران را نشان میدهد این است که پلتفرم ویدیوی یوتیوب در بیش از 100 کشور در دسترس است و به 80 زبان مختلف بومیسازی شده است.
شما می توانید به طیف گسترده ای از جمعیت شناسی دسترسی پیدا کنید و حتی محتوای ویدیویی را به زبان های مختلف منتشر کنید تا استراتژی بازاریابی بین المللی را تقویت کنید.
24. بیش از 500 ساعت محتوای ویدیویی در هر دقیقه در یوتیوب آپلود می شود
بیش از 500 ساعت ویدیو در هر دقیقه در یوتیوب آپلود می شود، بنابراین برای اطمینان از دیده شدن ویدیوی خود به یک استراتژی نیاز دارید.
نکته: با توجه به شلوغ بودن یوتیوب باید بطور اصولی در یوتیوب فعالیت کنید تا ویدیوی شما دیده شود. بر روی یک کلمه کلیدی تمرکز و برنامه ریزی کنید، عنوان و توضیحات ویدیوی خود را به صورت اصولی بسازید و بهینه سازی جستجو را فراموش نکنید. حتی میتوانید هشتگها را در محتوای ویدیوی یوتیوب خود بگنجانید تا مشخص کنید ویدیوی شما به چه موضوعاتی مرتبط است.
25. بیش از 51 میلیون کانال یوتیوب وجود دارد.
بیش از 51 میلیون کانال یوتیوب ایجاد شده است که در سال گذشته 36 درصد رشد داشته است.
از این 51 میلیون کانال، 306000 کانال یوتیوب بیش از 100000 سابسکرایب، 29000 کانال یوتیوب بیش از 1 میلیون سابسکرایب و 700 کانال یوتیوب بیش از 10 میلیون مشترک دارند.
آمار بازاریابی یوتیوب
بیایید نگاهی به نحوه مشاهده بازاریابان از یوتیوب بیندازیم. دانستن اینکه شرکتهای دیگر چگونه استراتژیهای خود را تعیین میکنند، میتواند به تصمیم گیری در مورد مراحل بعدی تیم شما کمک کند.
26. بین بازاریاب ها و مصرف کنندگان یک گسست اولویت بندی وجود دارد
با توجه به The Sprout Social Index™ 2022، نیمی از مصرف کنندگان (51٪) قصد دارند در 12 ماه آینده زمان بیشتری را در یوتیوب صرف کنند. از نظر محبوبیت، پس از فیس بوک در رتبه دوم قرار دارد.
از سوی دیگر، تنها 35 درصد از بازاریابان پیشبینی میکنند که از این پلتفرم در سال آینده استفاده کنند. این قطع ارتباط فرصتی روشن برای برندهای باهوش ایجاد می کند که به دنبال کسب مزیت رقابتی هستند.
27. 22 درصد از بازاریابان از استوری های یوتیوب استفاده می کنند
استوریهای یوتیوب، پاسخ پلتفرم به محتوای زودگذر، در نوامبر 2017 منتشر شد. تا کنون، 22 درصد از بازاریابان داستانهای یوتیوب را در استراتژی خود گنجاندهاند.
برخلاف استوریهای اینستاگرام یا فیسبوک، استوریهای یوتیوب پس از ۷ روز منقضی میشوند، برخلاف ۲۴ ساعت. اگر می خواهید این ویژگی را آزمایش کنید، توصیه می کنیم از آنها به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای محتوای اخیراً اضافه شده استفاده کنید. به دنبال کنندگان خود نگاهی بیاندازید که از آخرین ویدیوی شما چه انتظاری دارند تا بتوانند تصمیم بگیرند که آیا مایلند موارد بیشتری را ببینند یا خیر.
28. تعداد فالوورهای اینفلوئنسر بر میزان تعامل تأثیر می گذارد
نموداری که میزان دنبالکردن و تعامل یوتیوب را مقایسه میکند. یوتیوببرها با 100000 تا 1000000 بالاترین نرخ تعامل را با 4.14% دارند.
اینفلوئنسرهای یوتیوب با بین 100,000 تا 1,000,000 فالوور بالاترین نرخ تعامل را داشتند که کمی بیش از 4 درصد بود. یوتیوببرهایی که بین 1000 تا 5000 فالوور دارند، به طور متوسط کمترین نرخ تعامل را داشتند که 2.05 درصد است.
خوب است که این میانگین ها را در نظر داشته باشید، اما آنها نباید پایان همه چیز باشند و همه استراتژی بازاریابی تأثیرگذار یوتیوب شما باشند. به یاد داشته باشید: میکرو اینفلوئنسرها می توانند به طور موثرتری نسبت به برخی از بزرگترین نام ها در پلتفرم با مخاطب هدف خاص صحبت کنند.
29. یوتیوب اولین ایستگاه در سفر خرید اجتماعی است
وقتی صحبت از تجارت اجتماعی به میان می آید، یوتیوب تأثیر جدی دارد. طبق تحقیقات گوگل و ایپسوس، 80 درصد خریدارانی که ویدیوی مربوط به یک خرید برنامه ریزی شده را تماشا کرده اند، گفته اند که آن را در ابتدای فرآیند خرید خود تماشا کرده اند.
یوتیوب دارای چندین قالب محتوا است که به مصرف کنندگان اجازه می دهد در کنار سازندگان مورد علاقه خود درباره علایق خود تحقیق کنند. این ویدیوها چه یک ویدیوی حملونقل، یک وبلاگ «با من خرید کنید» یا چیز دیگری باشد، این ویدیوها نگاه معتبرتری به مصرفکنندگان از ارزشی که میتوانند از خرید به دست آورند، ارائه میکنند.
30. برای تگ زدن بیش از حد مجازات وجود دارد!
با توجه به مرکز راهنمایی گوگل، اگر یک ویدیو یا لیست پخش یوتیوب بیش از 60 تگ داشته باشد، همه تگهای آن محتوا نادیده گرفته میشود.
وقتی نوبت به هشتگهای یوتیوب میشود، کمی پیشرفت میکند. توصیه میکنیم از یک تا دو هشتگ در عنوان ویدیوی خود و سه تا پنج هشتگ در توضیحات خود استفاده کنید. هر چیزی بیشتر می تواند هرزنامه به نظر برسد و بینندگان بالقوه را دور کند.
استراتژی بازاریابی یوتیوب خود را افزایش دهید
داده های جمعیت شناختی و روند استفاده پایه و اساس هر استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی خاص شبکه است. این آمار یوتیوب را با معیارهای خاص کانال خود ترکیب کنید تا طرحی برای موفقیت در سال 2023 ایجاد کنید.
با راهنمای کامل ما برای بازاریابی یوتیوب، استراتژی خود را ادامه دهید. تمام نکات استراتژیک مورد نیاز برای استفاده کامل را به شما می دهد.
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
مطالب بسیار جالبی بود.
بسیار عالی بود تشکر میکنم از نویسنده این مقاله