چگونه در یوتیوب تبلیغات کنیم + 0 تا 100 تبلیغات در یوتیوب
با توجه به اینکه 78.8 درصد از بازاریابان، یوتیوب را موثرترین پلتفرم برای بازاریابی ویدیویی میدانند، شکی نیست که یوتیوب باید بخشی از استراتژی تبلیغاتی شما باشد. اما از آنجایی که یوتیوب یک پلتفرم ویدیویی است، ایجاد تبلیغات برای آن مانند ایجاد تبلیغات برای سایر پلتفرم های اجتماعی نیست. و زمانی که تازه شروع کرده اید کمی ترسناک می شود.
در این مقاله، توضیحات کامل درباره کمپین های تبلیغاتی یوتیوب در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید یاد بگیرید که چگونه یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید. بیایید بدون اتلاف وقت شروع کنیم.
مزایای تبلیغات یوتیوب
چرا باید از کمپینهای تبلیغاتی یوتیوب استفاده کنیم؟ چگونه میتوانند برای کسبوکار شما مفید باشد؟
در اینجا نگاهی اجمالی به مهمترین دلایلی که چرا باید تبلیغات را در یوتیوب شروع کنید آورده شده است:
1. دامنه دسترسی خود را گسترش دهید
با داشتن 2 میلیارد کاربر منحصر به فرد یوتیوب در هر ماه، این پلتفرم عالی برای دستیابی به مخاطبان گسترده است. در میان این میلیاردها کاربر، شانس خوبی وجود دارد که برخی از آنها پس از دیدن تبلیغ شما، علاقه ای به پیشنهاد شما نشان دهند.
2. از هدف گیری پیشرفته برای دستیابی به افراد مناسب استفاده کنید
یوتیوب به شما امکان می دهد کمپین های تبلیغاتی هدفمند را بر اساس دسته بندی، کلمه کلیدی و موضوع ایجاد کنید. این شانس شما را برای دستیابی به افرادی که علایقشان با صنعت شما همسو است، به جای تکیه قابل توجهی بر هدف گذاری مبتنی بر جمعیت شناسی، افزایش می دهد.
3. تبلیغات مقرون به صرفه را اجرا کنید
فقط به این دلیل که تبلیغ خود را به کسی نشان میدهید به این معنی نیست که برای نمایش آن تبلیغ هزینه میکنید، اگر بلافاصله به محض اینکه فرصت پیدا کرد، آن را رد کرد. برخی از انواع تبلیغات یوتیوب مانند تبلیغات TrueView دارای مزیت هزینه ای هستند که فقط زمانی پرداخت می کنید که شخصی با تبلیغ شما درگیر شود یا آن را برای مدت زمان مشخصی مشاهده کند. در ادامه این مقاله درباره تبلیغات TrueView اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.
4. مخاطبان هدف خود را بصری درگیر کنید
تصاویر بصری به شما این امکان را می دهد که فوراً توجه مخاطبان خود را به خود جلب کنید و شانس خود را برای جذب آنها افزایش دهید. و اجرای یک تبلیغ ویدیویی در یوتیوب به شما این فرصت را می دهد که به صورت بصری مخاطبان هدف خود را درگیر کنید. در واقع، ویدئوها در کنار اینفوگرافیک ها و ارائه ها جزو بهترین نوع محتوای بصری هستند.
5. تجزیه و تحلیل تبلیغات عمیق را دریافت کنید
یوتیوب دارای تجزیه و تحلیل پیشرفته است که به شما کمک می کند عملکرد تبلیغات خود را درک کنید. بینشهایی در مورد مدت زمان تماشای تبلیغات شما، زمانی که از تعامل خارج میشود و کدام قالبهای تبلیغاتی بهترین عملکرد را دارند، دریافت کنید. این اطلاعات به شما کمک میکند کمپینهای تبلیغاتی یوتیوب خود را برای عملکرد بهینه کامل کنید.
انواع تبلیغات در یوتیوب
قبل از شروع یک کمپین تبلیغاتی در یوتیوب، بسیار مهم است که انواع مختلف تبلیغاتی را که می توانید اجرا کنید، را بدانید.
این به شما کمک می کند تا بر اساس اهداف منحصر به فرد خود، بهترین را برای برند خود انتخاب کنید. اگرچه می توانید تبلیغات نمایشی و تبلیغات کارت حمایت شده را نیز اجرا کنید، بیایید انواع مختلف تبلیغات یوتیوب را بررسی کنیم.
1. تبلیغات TrueView (تبلیغ بازدید واقعی)
تبلیغ بازدید واقعی یا تبلیغات TrueView محبوبترین انواع تبلیغات ویدیویی یوتیوب هستند. عمدتاً به این دلیل که تبلیغکنندگان، فقط زمانی پول پرداخت میکنند که بینندگان با تبلیغ درگیر شوند.
دو نوع تبلیغات TrueView وجود دارد :
- تبلیغات درون جریانی
- تبلیغات اکتشافی
تبلیغات درون جریانی: قبل یا در طول ویدیوی انتخابی بیننده پخش میشوند و به آنها این امکان را میدهند که بعد از پنج ثانیه از تبلیغ رد شوند. شما فقط در صورتی پرداخت می کنید که شخصی حداقل 30 ثانیه از تبلیغ را تماشا کند.
تبلیغات اکتشافی ویدیویی: بینندگان آگهی ویدیویی شما را در کنار سایر ویدیوهای یوتیوب مشاهده خواهند کرد. و شما فقط در صورتی پول میپردازید که شخصی برای تماشای ویدیو روی آن کلیک کند.
2. تبلیغات درون جریانی غیرقابل رد شدن
همانطور که از نام آن پیداست، اینها تبلیغات غیرقابل رد شدن هستند که قبل، حین یا بعد از ویدیوی انتخابی پخش می شوند. آنها معمولا بین 15 تا 20 ثانیه اجرا می شوند و به شما آزادی بیشتری برای انتقال پیام خود میدهند.
3. تبلیغات بامپر
تبلیغات بامپر، تبلیغات غیرقابل رد شدن هستند، که درست قبل از ویدیوی انتخابی بیننده پخش می شوند.
این نوع تبلیغ فقط برای شش ثانیه اجرا می شوند و کوتاه ترین نوع تبلیغات یوتیوب است.
بدیهی است که این زمان برای انتقال پیام شما کافی نیست.
نحوه اجرای کمپین تبلیغاتی یوتیوب
اکنون که اصول اولیه را فهمیدید، بیایید نحوه اجرای تبلیغات در یوتیوب را بررسی کنیم.
برای شروع تبلیغات در یوتیوب مراحل زیر را طی کنید:
- وارد بخش کاربری شده و روی نوار ابزار یا Tools کلیک کنید.
- کمپین تبلیغاتی مد نظر خودتان را انتخاب کنید.
- ویدیوی خودتان را بارگذاری کنید و عنوان آن را نیز درج کنید.
- موضوع و دستهبندی را که میخواهید ویدیو در آن زمینه پخش شود، مشخص کنید.
- بعد از تعیین نام، بودجه خودتان را مشخص کنید.
- زبان را مشخص کنید.
مرحله 1. ویدیوی تبلیغاتی خود را در یوتیوب آپلود کنید.
شما این گزینه را خواهید داشت که هنگام ایجاد کمپین، ویدیوی تبلیغاتی خود را آپلود کنید. اما بهتر است برای صرفه جویی در زمان و انجام سریع فرآیند ایجاد کمپین، آن را از قبل آپلود کرده باشید. برای این کار، روی نماد دوربین فیلمبرداری در گوشه سمت راست صفحه کلیک کنید و “آپلود ویدیو” را انتخاب کنید.
ععععععععععععععععععععککککس
سپس فایلی را که می خواهید آپلود کنید انتخاب کنید و اطلاعات ضروری مانند عنوان، توضیحات و برچسب ها را پر کنید.
مرحله 2. یک کمپین تبلیغاتی گوگل جدید ایجاد کنید
در مرحله بعد، به حساب Google Ads خود بروید و شروع به ایجاد یک کمپین جدید کنید. مرحله اولیه مستلزم این است که یک هدف را برای کمپین خود انتخاب کنید، اگرچه شما همچنین می توانید یک هدف را بدون راهنمایی هدف ایجاد کنید.
شما می توانید برای در نظر گرفتن محصول و برند، تبلیغ اپلیکیشن، یا آگاهی از برند و دسترسی به آن عکس بگیرید. هدفی را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت دارد، اما برای این مثال، ما یک کمپین بدون استفاده از راهنمایی هدف ایجاد خواهیم کرد.
ععععععععععععععععععععککککس
از لیست انواع کمپین، “Video” را انتخاب کرده و روی “Continue” کلیک کنید.
ععععععععععععععععععععککککس
سپس این گزینه به شما این امکان را می دهد که زیرنوع کمپین خود را انتخاب کنید. بهتر است «کمپین ویدیویی سفارشی» را انتخاب کنید تا بهتر بتوانید آن را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید.
ععععععععععععععععععععککککس
مرحله 3. کمپین خود را سفارشی کنید
گام بعدی این است که کمپین خود را با نام گذاری، تنظیم بودجه، انتخاب شبکه و موارد دیگر سفارشی کنید.
با نامگذاری کمپین خود تحت “نام کمپین” شروع کنید و سپس استراتژی پیشنهادی خود را انتخاب کنید.
ععععععععععععععععععععککککس
سپس برای کمپین خود بودجه تعیین کنید. چقدر حاضرید برای این کار هزینه کنید؟ اگر تازه شروع کرده اید، ممکن است بخواهید با بودجه کمی آزمایش کنید و ببینید که چگونه پیش می رود. پس از آن، دوره زمانی کمپین خود را انتخاب کنید.
شما همچنین می توانید انتخاب کنید که تبلیغ شما در کدام شبکه ها نمایش داده شود. هنگام ایجاد یک تبلیغ ویدیویی، سه گزینه خواهید داشت: نتایج جستجوی یوتیوب، ویدیوهای یوتیوب و شرکای ویدیویی در شبکه نمایش. و شما می توانید بیش از یک گزینه را انتخاب کنید.
نتایج جستجوی یوتیوب، همانطور که از نام آن پیداست، در کنار نتایج جستجو در پلتفرم ظاهر خواهند شد. اگر این گزینه را انتخاب کنید، فقط می توانید تبلیغات TrueView کشف را اجرا کنید.
وقتی ویدیوهای یوتیوب را انتخاب می کنید، تبلیغات شما نه تنها در ویدیوهای یوتیوب بلکه در صفحه اصلی یوتیوب و صفحات کانال مربوطه نیز نمایش داده می شود. این به شما امکان می دهد هم از تبلیغات در جریان و هم از تبلیغات اکتشافی ویدیویی استفاده کنید.
اگر گزینه شریک ویدیویی را انتخاب کنید، یوتیوب تبلیغات شما را در سایر راه های تبلیغاتی در Google نیز نمایش می دهد.
ععععععععععععععععععععککککس
پس از این، شما همچنین می توانید سایر جنبه های کمپین خود مانند مکان، زبان و نوع موجودی را سفارشی کنید. گزینه هایی را انتخاب کنید که بیشتر با نیازهای کمپین شما مطابقت دارند.
مرحله 4. مخاطبان هدف خود را انتخاب کنید
این مرحله بعدی بسیار مهم است زیرا اثربخشی کمپین تبلیغاتی یوتیوب شما و بازده هزینه تبلیغات شما را تعیین می کند. جمعیتی را که می خواهید هدف قرار دهید و مخاطبانی را که می خواهید تبلیغ خود را به آنها نمایش دهید انتخاب کنید. در اینجا، شما همچنین گزینه ایجاد یک مخاطب سفارشی را خواهید داشت، بنابراین اگر از قبل مخاطب سفارشی ندارید، مطمئن شوید که آن گزینه را آزمایش کنید.
ععععععععععععععععععععککککس
مرحله 5. کلمات کلیدی و موضوعات مورد نظر خود را انتخاب کنید
مرحله مهم دیگر انتخاب کلمات کلیدی و موضوعات مرتبط با محصول، صنعت یا تبلیغ شما است. این به شما امکان می دهد تعیین کنید که می خواهید تبلیغ شما در چه نوع محتوایی نمایش داده شود. حتی اگر ایدههای کلیدواژهتان تمام شده باشد، همیشه میتوانید یک وبسایت مرتبط یا اطلاعات محصول/خدمات خود را برای دریافت توصیهها وارد کنید.
ععععععععععععععععععععککککس
در مورد موضوع، میتوانید تمام گزینههای داده شده را اسکرول کنید یا یک کلمه، عبارت یا URL را وارد کنید تا موضوعات مرتبط را پیدا کنید.
ععععععععععععععععععععککککس
مرحله 6. محل تبلیغات ایده آل خود را انتخاب کنید
بعد، مکانهایی را که میخواهید هدف قرار دهید انتخاب کنید. این به شما این امکان را می دهد که در مورد جایی که می خواهید تبلیغ شما نمایش داده شود دقیق تر باشید. اگر هیچ گزینه قرارگیری را انتخاب نکنید، Google تبلیغ شما را در هر مکان یوتیوب یا Display Network نشان میدهد که با دیگر انتخابهای هدف شما مطابقت دارد.
ععععععععععععععععععععککککس
مرحله 7. ویدیوی تبلیغاتی خود را انتخاب کنید
مرحله بعدی این است که انتخاب کنید از کدام ویدیو به عنوان تبلیغ استفاده کنید. میتوانید ویدیو را با استفاده از یک کلمه کلیدی جستجو کنید یا URL ویدیو را جایگذاری کنید. در قسمت سمت راست، در صورتی که ویدیوی خود را هنوز در یوتیوب ندارید، این گزینه را خواهید داشت که آپلود کنید. اما به یاد داشته باشید، ما قبلاً یک تبلیغ ویدیویی را در مرحله 1 آپلود کردهایم، بنابراین URL آن ویدیو را در اینجا جستجو یا جایگذاری کنید.
ععععععععععععععععععععککککس
مرحله 8. تبلیغ ویدیویی یوتیوب خود را سفارشی کنید
پس از انتخاب ویدیویی که می خواهید استفاده کنید، می توانید آن را در صورت نیاز شخصی سازی کنید. ابتدا قالب تبلیغی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید و این به شما یک پیش نمایش از نحوه نمایش تبلیغ شما در موبایل و دسکتاپ می دهد.
اگر تصمیم به اجرای یک تبلیغ اکتشافی ویدیویی دارید، میتوانید بین چند تصویر کوچک یکی را انتخاب کنید، بنابراین مطمئن شوید که چیزی را انتخاب کنید که فوراً توجه مخاطب را به خود جلب کند.
ععععععععععععععععععععککککس
اگر تصمیم به اجرای یک تبلیغ درون جریانی قابل رد شدن دارید، مطمئن شوید که URL مقصد را برای بینندگانی که روی تبلیغ شما کلیک میکنند درج کردهاید. و فراموش نکنید که یک فراخوان برای اقدام اضافه کنید، زیرا این به افراد دلیل بهتری برای تعامل با آگهی می دهد.
علاوه بر این، میتوانید یک تصویر بنر همراه را آپلود کنید یا آن را به Google بسپارید تا یکی از کانالتان را بهطور خودکار ایجاد کند.
برای تکمیل فرآیند روی “ایجاد کمپین” کلیک کنید.
در تبلیغات یوتیوب برنده شوید
این اصول به شما کمک میکند اولین کمپین تبلیغاتی یوتیوب خود را شروع کنید. مطمئن شوید که بهترین روشها و استراتژیهای تبلیغات رسانههای اجتماعی را یاد میگیرید تا بتوانید تبلیغاتی ایجاد کنید که نتایج را ارائه دهد. و فراموش نکنید که راهنمای مشخصات ویدیوی ما را برای ایجاد یک تبلیغ ویدیویی جذاب یوتیوب که با مشخصات پلتفرم مطابقت دارد، بررسی کنید.
از جعبه ابزار رایگان بازاریابی رسانه های اجتماعی ما برای راهنمایی جامع تر در مورد تسلط بر کمپین های تبلیغاتی خود استفاده کنید.
ترتیبی که زومکد برای خواندن مطالب سری یادگیری یوتیوب به شما پیشنهاد میکند:
- یوتیوب چیست؟
- کسب درآمد از یوتیوب
- راههای افزایش بازدید یوتیوب
- سئو یوتیوب
- تگ یوتیوب
- هشتگ یوتیوب
- سایز ویدیو کوتاه یوتیوب
- ایده برای کانال یوتیوب
- آموزش یوتیوبر شدن
- مانیتایز چیست
- راز ثروتمند شدن یوتیوبرهای دنیا
https://sproutsocial.com/insights/youtube-ad-campaigns/
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.