آینده یوتیوب: 9 روند یوتیوب برای استراتژی محتوای شما در سال 2023
پس از گوگل، یوتیوب دومین وب سایت پربازدید در سراسر جهان است.
یکی از قانعکنندهترین دلایل بازاریابان برای گنجاندن یوتیوب در استراتژیهای خود این است که تعداد زیادی از مردم زمان زیادی را در آنجا میگذرانند. در ایالات متحده، 62 درصد از کاربران یوتیوب روزانه به این پلتفرم دسترسی دارند که در آن به طور متوسط نزدیک به نیم ساعت را صرف مصرف محتوا می کنند.
بنابراین چه چیزی در یوتیوب در سال جدید داغ است؟ در این مقاله، ما به دنبال ارائه بینشی در مورد 9 روند فعلی و در حال ظهور یوتیوب هستیم که باید برای تقویت استراتژی بازاریابی ویدیویی خود بدانید.
روندهای فعلی و در حال ظهور یوتیوب
در این مقاله بر مجموعه از روندها که در یوتیوب وجود دارد و باید شما هم از آنها استفاده کنید، پرداخته ایم. مانند همه شبکه های اجتماعی، این روندها در یوتیوب میآیند و میروند. پس باید در زمانی که در حال افزایش هستند از انها استفاده کنید.
1. فرم کوتاه ویدئو
در شبکه های اجتماعی، احتمالاً می دانید که ویدیوهای کوتاه عمودی پادشاه دنیای محتوا هستند.
این ویدیوهای کوتاه عمودی یک اتفاق نیست. در واقع، مصرفکنندگان ویدئوی کوتاه را 2.5 برابر بیشتر از فرم بلند ترجیح میدهند.
با محبوبیت TikTok و Instagram، YouTube اکنون با ویژگی جدید منتشر شده خود، شورت یوتیوب (ویدیو کوتاه)، که در حال حاضر روزانه 15 میلیارد بازدید دارد، وارد عمل شده است.
این ویژگی جدید اولین موبایل به پلتفرم اجازه می دهد تا از این واقعیت استفاده کند که 70 درصد از بینندگان آن از دستگاه های تلفن همراه است. برای برندها، این روند فعلی یوتیوب راهی عالی برای حضور در مقابل کاربران جدید و افزایش فالوورهای شما فراهم می کند.
2. ویدئوهای زنده
بر اساس ™ Sprout Social Index، مصرفکنندگان ویدیوی زنده را در سومین نوع محتوای جذاب رتبهبندی میکنند. بهعلاوه، در دوران فاصلهگذاری اجتماعی، این ویدیوهای بیدرنگ میتوانند به جای رویدادهای زنده کمک کنند. در سال 2020، 70 درصد از مردم یک رویداد را به صورت زنده در یوتیوب تماشا کردند.
بینندگان همچنین ویدیوهای زنده را 10 تا 20 برابر طولانی تر از محتوای از پیش ضبط شده دارند. این به شما زمان بسیار بیشتری برای تأثیرگذاری می دهد. و برندها همچنین توانایی تعامل با مخاطبان خود را در زمان واقعی دارند و با پرسیدن و پاسخ به سؤالات جامعه را ایجاد می کنند.
3. تجارت اجتماعی
عملکرد تجارت اجتماعی تمرکز اصلی بسیاری از پلتفرم های برتر در چند سال اخیر بوده است. پیشبینی میشود که تجارت اجتماعی تا سال 2025 به یک صنعت 1.2 تریلیون دلاری تبدیل شود و هر شبکهای برای سهم خود در رقابت است. تحقیقات Sprout نشان داد که 68٪ از مردم قبلاً مستقیماً از طریق شبکه های اجتماعی خرید کرده اند، در حالی که انتظار می رود 98٪ این کار را در سال 2022 انجام دهند.
یوتیوب نیز از این قاعده مستثنی نیست. این شبکه همچنان به گسترش قابلیت های خود در این عرصه جدید ادامه می دهد. در جولای 2022، یوتیوب شراکتی با Shopify اعلام کرد که مدیریت محصولات و فروشگاههایشان را برای فروشندگان آسانتر میکند. آنها حتی یک منطقه جدید را در برگه کاوش معرفی کرده اند که به خریداران اجتماعی امکان می دهد راحت تر محتوای مرتبط را پیدا کنند.
یکی دیگر از گرایشهای اصلی ویدیوی یوتیوب، خرید زنده نیز گزینهای برای هر برند یا سازندگانی است که میخواهند محصولات مورد علاقه خود را هنگام پخش زنده برچسبگذاری کنند.
4. محتوای رهبری شده توسط سازنده
موضوع اینجاست. مصرف کنندگان هرگز به محتوای تولید شده توسط نام تجاری به اندازه محتوای تولید کننده اعتماد نمی کنند. سازندگان برندها را انسانی می کنند و دیدگاه های دنیای واقعی خود را ارائه می دهند، که معمولاً تبلیغاتی کمتر و جذاب تر نشان می دهد.
سازندگان خوب مخاطبان خود را درک می کنند و با آنها ارتباط برقرار می کنند، که به نوبه خود باعث می شود بینندگان به آنها اعتماد کنند. بنابراین جای تعجب نیست که مخاطبان یوتیوب 17 درصد بیشتر از شرکت های رسانه ای به تأثیرگذاران برتر وفادار هستند.
به همین دلیل است که اقتصاد مبتکر امروزه در این صنعت بسیار کلیدی است. برندهایی که میخواهند استراتژیهای اجتماعی خود را بهینه کنند، پول را به مشارکت با تأثیرگذاران کلیدی میریزند. در واقع، یک ویدیوی یوتیوب که توسط سازنده ارسال میشود، میتواند برای برندها از 200 تا 425 دلار هزینه داشته باشد.
5. داستان سرایی برند
مصرف کنندگان داستان ها را دوست دارند.
بیشتر احتمال دارد که ما آنها را به خاطر بسپاریم و به آنها پاسخ دهیم تا واقعیت ها یا اظهارات اظهاری. برندهایی که به خوبی از داستان سرایی استفاده می کنند، با مخاطبان خود حول ارزش ها و تجربیات مشترک ارتباط برقرار می کنند. این به انتقال اصالت (یکی دیگر از ویژگی های مهم برند) کمک می کند.
یکی از بهترین راهها برای اطمینان از اینکه داستان سرایی برند شما به موفقیت رسیده است، توسعه آن بر اساس بازخورد صدای مشتری است. استفاده از ابزارهای گوش دادن اجتماعی برای پیگیری تغییرات سریع انتظارات و ترجیحات مصرف کننده (و ارائه آنها) می تواند به برند شما کمک کند در بین مشاغل مشابه متمایز شود.
6. بازی و محتوای جامعه
در سال 2021، یوتیوب شاهد 800 میلیارد بازدید ویدیوی مرتبط با بازی، 90 میلیون ساعت پخش زنده بازی و بیش از 250 میلیون ویدیوی بازی آپلود شد.
حتی اگر شما یک برند بازی نیستید، از محبوبیت این نوع محتوا درس هایی می توان آموخت. مردم می خواهند عمیقا درگیر شوند و با دیگرانی که به همان چیزهایی که آنها علاقه مند هستند ارتباط برقرار کنند. اگرچه ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد که دیگران را در حال انجام یک بازی ویدیویی تماشا کنید (به جای اینکه خودتان آن را بازی کنید)، یک نظرسنجی گوگل نشان داد که «واکنشها» و «نظرات» گیمرهای یوتیوب دلیل اصلی تماشای این نوع بازیها است. از محتوا
اگر بیش از 1000 مشترک در پلتفرم دارید، به برگه انجمن یوتیوب دسترسی دارید، که به شما امکان می دهد یک انجمن اختصاصی برای مخاطبان خود ایجاد کنید. تقریباً مانند فید فیس بوک یا اینستاگرام در کانال یوتیوب خود به آن فکر کنید.
7. محتوای آرامش بخش یا آرامش بخش
بیایید صادق باشیم، در چند سال گذشته، بسیاری از ما به شدت به محتوای راحت متمایل شده ایم تا ذهن خود را از چرخه اخبار منفی دور کنیم. بریجرتون، کسی؟
این پدیده در یوتیوب نیز صادق است. مردم برای دریافت ویدیوهایی که می تواند به آنها کمک کند آرامش یا احساس راحتی داشته باشند به شبکه روی می آورند. اکثریت قریب به اتفاق (83٪) از Gen Z از ویدیوهای یوتیوب برای آرامش استفاده کرده اند در حالی که 69٪ می گویند که به محتوا یا سازندگانی بازگشته اند که برای آنها احساس راحتی می کنند.
چه به این معنی باشد که یوگا را همراه با آدرین دنبال میکنید، موجها را در ساحلی در بورا بورا تماشا میکنید، یا فقط با چند دوست آنلاین وقت میگذرانید، انجمنهای یوتیوب میتوانند به همه ما کمک کنند تا از فشارهای روزانه خارج شویم. زندگی
8. یوتیوب برای تلویزیون
برنامه یوتیوب مدتی است که اساساً از زمان ظهور Roku در تلویزیون ها در دسترس بوده است. با یوتیوب TV که به مشترکین اجازه می دهد تلویزیون زنده را از بیش از 85 کانال تماشا کنند، اشتباه گرفته نشود، برنامه تلویزیون به دنبال تکرار عملکرد یوتیوب دسکتاپ یا تلفن همراه با ویدئوهای کوتاه و بلند در نوک انگشتان شماست.
در دسامبر 2020، بیش از 120 میلیون نفر یوتیوب را از طریق تلویزیون خود تماشا کردند. به عنوان بخشی از نقشه راه 2023، یوتیوب برنامه های خود را برای بهبود این عملکرد، ساده کردن رابط کاربری و تسهیل همگام سازی تجربه تماشای موبایل و صفحه نمایش بزرگ به اشتراک گذاشت.
بسیاری از کاربران یوتیوب در حالی که همان محتوا را در تلویزیون تماشا می کنند، با ویدیوها در دستگاه های تلفن همراه خود درگیر می شوند. برندها میتوانند با استفاده از ویژگیهای تعاملی یوتیوب که توجه بینندگان را به محتوای شما، بهویژه ویدیوهای طولانی و زنده، جلب میکند، از این روند بهترین استفاده را ببرند.
9. فیلم 360 درجه
ایده ای که حدود هفت سال پیش معرفی شد، ویدیوی 360 درجه در سال 2022 لحظه ای را پشت سر می گذارد. اگر در ویدیوهای 360 درجه تازه کار هستید، مانند یک تصویر 360 درجه عمل می کند. با قابلیت مشاهده در هر جهتی که انتخاب می کنید، ماوس خود را به جایی که می خواهید ویدیو حرکت کند بکشید.
در می 2022، Bad Bunny یک موزیک ویدیو 360 درجه برای “Party” در YouTube منتشر کرد. آن را به یک طرف برگردانید و در حال تماشای امواج آرامی هستید که در ساحل در حال غلتیدن هستند. به روشی دیگر، رپر و دوستان خود را خواهید دید که زیر آفتاب گرمسیری در حال استراحت و استراحت هستند. تصور کنید که از شما دعوت شده است تا با یک نوازنده مشهور و گروه کوچکی از نزدیکترین دوستانش در یک ساحل خصوصی بنشینید. این اساساً تجربه ای است که با این ویدیو ایجاد شده است.
نه نفر از 10 ژنرال زر می گویند که ویدیوهای یوتیوب را تماشا می کنند تا احساس کنند در مکانی متفاوت هستند. چه مارک هایی می توانند از این نتیجه بگیرند؟ مصرف کنندگان به دنبال غوطه ور شدن در محتوایی هستند که حمل و نقل است. مردم مایلند ابتدا در چه عناصری از برند شما غوطه ور شوند؟ پاسخ شما به این سوال ممکن است بینشی در مورد یک موضوع عالی برای یک ویدیوی 360 درجه YouTube ارائه دهد.
به روندهای یوتیوب پاسخ دهید (و پیش بینی کنید).
اگر میخواهید یوتیوب را به بخش عمدهای از استراتژی رسانههای اجتماعی برند خود تبدیل کنید، برای شما مهم است که در جریان جدیدترین روندها قرار بگیرید. اگر به طور مداوم محتوای قدیمی یا عقب مانده را پست کنید، هدف از حضور در شبکه را شکست خواهد داد.
با این حال، انواع مختلفی از محتوای یوتیوب وجود دارد که نسبتاً بیزمان هستند و میتوانند بهطور یکپارچه در استراتژی شما قرار بگیرند.
ترتیبی که زومکد برای خواندن مطالب سری یادگیری یوتیوب به شما پیشنهاد میکند:
- یوتیوب چیست؟
- کسب درآمد از یوتیوب
- راههای افزایش بازدید یوتیوب
- سئو یوتیوب
- سایز ویدیو کوتاه یوتیوب
- ایده برای کانال یوتیوب
- آموزش یوتیوبر شدن
- مانیتایز چیست
- راز ثروتمند شدن یوتیوبرهای دنیا
- هشتگ یوتیوب
- تگ یوتیوب
https://sproutsocial.com/insights/youtube-trends/
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.