سئو داخلی (On Page) چیست؟
سئو داخلی، فرایندی است که از طریق آن میتوانید مطمئن شوید که سایت برای موتور جست و جو قابل خواندن است. یادگیری سئو داخلی به شما اطمینان می دهد که گوگل، کلمات کلیدی را که می خواهید، انتخاب می کند؛ همچنین فرصتی است تا بتوانید به سادگی موفق شوید و عملکرد کلی سایت را بهتر کنید.
سئو داخلی، شامل مواردی است که باید به آنها توجه کرد:
- اطمینان از اینکه موتورهای جست وجو بتوانند محتوای سایت را مشاهده کنند.
- اطمینان از اینکه سایت در برابر موتورهای جست وجو مسدود نباشد.
- اطمینان از اینکه موتورهای جست وجو کلمات کلیدی را که شما می خواهید، انتخاب می کنند.
- اطمینان از اینکه بازدیدکنندگان سایت، تجربه کاربری مثبتی دارند.
اگر تجربه کمی در مورد سایت ها دارید، نگران نباشید خودتان هم می توانید بیشتر مسائل مربوط به سئوی داخلی را برطرف کنید. اما اگر تمایلی به فعالیت در زمینه تکنیکی ندارید، توجه کنید که این فصل مربوط به قسمت های تکنیکی است. بهتر است فقط این مطالب را بخوانید تا بفهمید برای به دست آوردن رتبه بندی در گوگل چه کارهایی باید انجام شود. بعد از مطالعه، می توانید یک طراح وب یا توسعه دهنده وبه استخدام کنید تا تکنیک های سئو داخلی را پیاده سازی کند.
چگونه سایت را برای داشتن سئو ساده و اتوماتیک ساختاربندی کنید.
در ادامه شیوه های بسیار خوبی آورده شده است که تضمین می کند آیا سایت شما برای شناسایی بهتر به وسیله گوگل و دیگر موتورهای جستوجو، ساختاربندی شده است یا خیر؟
1. URL های مورد پسند موتور جستوجو
آیا تا به حال وب سایتی با آدرس اینترنتی زیر دیده اید:
http://www.examplesite.com/-articlepage21/post-entry321.asp?q=3
چقدر بد است!
این مدل آدرس اینترنتی، سریع ترین روش برای گیج کردن موتورهای جست وجو و کابران وب سایت است.
در حالی که یک آدرس اینترنتی ساده، شکل منطقی و کاربر پسندی دارد، به طوری که مورد پسند موتور جست وجو هم هست.
مثال زیر، نمونه ای از یک URL ساده است.
http://www.examplesite.com/football-jerseys
این آدرس خیلی بهتر از آدرس قبلی است.
با یک نگاه گذرا به نتایج موتور جست وجو متوجه می شوید، بسیاری از سایت هایی که در ده رتبه برتر نتایج جست وجو قرار دارند، مانند نمونه فوق، آدرس اینترنتی ساده و قابل خواندن دارند.
اکثر سیستم های مدیریت محتوا، آدرس هایی دارند که مورد پسند موتور جست و جو است و در درون سایت تعبیه شده و اغلب به سادگی با فعال سازی یک گزینه در تنظیمات سایت، می توان از آن استفاده کرد. اگر سایت شما، آدرس اینترنتی مورد پسند موتور جستوجوندارد، دیگر وقت آن رسیده که برای برطرف کردن این مشکل با طراح وب، گپ دوستانه ای بزنید.
٢. نویگیشن داخلی
هیچ محدودیتی در مورد ساختار نویگیشن سایت وجود ندارد. این موضوع را می توان یک موهبت یا بلا دانست.
برخی سایت ها بازدیدکنندگان را مجبور می کنند، قبل از دسترسی به سایت، انیمیشن یا مقدمه ای را تماشا کنند. آنها با این کار سبب می شوند انتخاب محتوای سایت برای کاربران و موتورهای جستوجو، دشوار و گیج کننده شود.
سایت های دیگر، این ساختار را با یک منوی دائمی در بالا یا پایین و در سمت چپ صفحه مرورگر ، ساده می کنند. این منو برای بیشتر سایتها، تبدیل شدن به یک استاندارد صنعتی است.
با اجرای این استاندارد، باعث میشوید بازدیدکنندگان و موتورهای جستوجو بتوانند از سایت به سادگی بهره ببرند. اگر درصدد هنجارشکنی هستید، باید بدانید، با رعایت نکردن این استاندارد، موتورهای جست وجو را برای انتخاب تمام صفحات سایت با مشکل مواجه می کنید. بر اساس یک قانون کلی می توان گفت، ساده سازی برای کاربران، جست وجو برای گوگل را هم ساده می کند.
علاوه بر موارد فوق، نویگیشن وب سایت باید از لینک های متنی و واقعی ساخته شده باشد، نه از تصاویر.
اگر نویگیشن سایت اصلی شما از تصاویر ساخته شده است، بهتر است طراح وب را توبیخ کنید و نویگیشن را به متن تغییر دهید. اگر نویگیشن اصلی متنی نباشد، گوگل و دیگر موتورهای جست وجو نمی توانند صفحات داخلی وب سایت را بخوانند.
برای تقویت سئو، لینک صفحاتی را که می خواهید موتورهای جستوجو و بازدیدکنندگان ببینند، روی صفحه اصلی قرار دهید.
قرار دادن لینک ها روی صفحه اصلی موجب می شود که اسپایدر گوگل (موتور جست وجوی عنکبوتی بتواند وارد سایت شود و به سرعت صفحات مهم و ارزشمند سایت را برای نمایش در نتایج جستوجو پیدا کند.
چگونه باعث انتخاب کلمات کلیدی هدف از سوی گوگل شوید.
بسیاری از تصورات مربوط به کارهایی که باید و نباید انجام شوند و همین طور بهینه سازی کلمات کلیدی در صفحه، اشتباه هستند.
برخی وبلاگ نویسان توصیه می کنند که هرگز کلمات کلیدی را در محتوای صفحات هدف قرار ندهید. نمی خواهم اسم این نویسندگان را بیاورم، آنها نیت خوبی دارند و نگران شناسایی اسپم گوگل در سطح بعدی هستند. ولی باید بگویم که نداشتن کلمه کلیدی، دیوانگی است.
نداشتن کلمه کلیدی، پیدا کردن صفحه با کلمه کلیدی که می خواهید با آن رتبه بندی شوید را برای گوگل غیرممکن می کند. اگر کلمات کلیدی در صفحه برای گوگل بی ارزش باشد، گوگل یک موتور جست وجوی بی فایده خواهد بود.
به این موضوع فکر کنید. اگر Ford Mustang 65 Auto Parts» را جستوجو کنید و به صفحه ای بدون این کلمات برسید، بعید است چیزی که جست وجو کرده اید را بیابید.
گوگل و کاربران باید بتوانند کلمات کلیدی روی صفحه را ببینند. ایجاد محتوا در مورد کلمه کلیدی و قرار دادن ترکیب طبیعی از کلمات کلیدی در صفحه، روش ساده ای است که گوگل و کاربران میتوانند این کلمات را ببینند. البته منظور من صفحه ای شبیه مثال زیر نیست.
به فروشگاه پیراهن کشباف NFL خوش آمدید. ما در اینجا پیراهن های کشباف NFL بسیاری با تنوع گسترده داریم، مانند پیراهن های کشباف زنانه NFL، پیراهن های کشباف مردانه NFL، پیراهن های کشباف بچه گانه NFL و ….
این مثال، ده سال پیش مؤثر بود و حالا چیزی شبیه این تأثیری ندارد. کلمات کلیدی باید به صورت طبیعی در صفحه ظاهر شوند. هر تلاشی که باعث شود، کلمات کلیدی به شکل احمقانه ای روی سایت ظاهر شوند، اشتباه است و احتمالا فیلترهای اسپم در موتورهای جست و جو را به کار می اندازد. از کلمات کلیدی به طور عادی در کل محتوا استفاده کنید و لازم نیست آنها را بیشتر از یکی دوبار تکرار کنید.
در واقع، کار به همین سادگی است.
در گام بعدی، باید مطمئن شوید که روی صفحه تعداد کمی کلمات کلیدی LSI وجود دارد. عبارت LSI، مخفف شاخص معنایی پنهان است. این اصطلاح تکنیکی در سئو مربوط به ارتباط معنایی عبارت های یک صفحه است. گوگل معتقد است، ارتباط معنایی کلمات کلیدی یک صفحه با عبارات اصلی آن صفحه، نشان داده می شود، این صفحه به طور عادی نوشته شده است و یک صفحه با کیفیت و دارای ارتباط معنایی است.
یک صفحه برای بهینه سازی موفق باید دارای کلمات کلیدی اصلی و کلمات کلیدی مرتبط در آن صفحه باشد. دو یا سه کلمه کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی بیابید و این کلمات را یک یا دوبار، در آن صفحه تکرار کنید. برای یافتن کلمات کلیدی که گوگل آنها را دارای ارتباط معنایی با کلمات کلیدی اصلی می داند، می توانید از ابزار فوق العاده ای به نام Ubersuggest استفاده کنید. به این صورت که پیشنهاداتی را از کادر پیشنهاد اتوماتیک گوگل استخراج کنید. برای تعیین فهرستی از مرتبط ترین کلمات کلیدی، می توانید از ابزار Ubersuggest و جست وجوی کلمات کلیدی استفاده کنید.
LSIGraph Free
https://1sigraph.com/
موارد زیر قسمت هایی هستند که می توانید کلمات کلیدی را در آن صفحه ترکیب کنید:
- متاتگ توصیفی یا متاتگ عنوانی
- نویگیشن انکرتکست
- سرتیترها (تگ های hl, h2, h3, h4)
- محتوای متن
- متن بولد شده و مورب
- لینک های داخلی در یک محتوا
- نام فایل، آلت تگ و عنوان تگ تصویر
- نام فایل ویدئو، عنوان ویدئو
چگونه افراد بیشتری در گوگل روی رتبه بندی شما کلیک کنند؟
برخی به اشتباه تصور می کنند، متاتگ ها، قطعات مبهمی از کدهای تخصصی سئو و رازی برای رسیدن به رتبه برتر هستند. اما این حقیقت ندارد.
متاتگ ها وظیفه بسیار ساده ای دارند. در واقع آنها، بیت کدهای سایت هستند که نحوة ظاهر شدن سایت روی گوگل را کنترل می کنند.
اگر فیلد مربوط به متا تگها را کامل نکنید، گوگل برای ایجاد فهرست جست وجوی سایت، به صورت اتوماتیک یکی از متن های سایت را انتخاب و از آن برای انجام این کار استفاده می کند. به همین دلیل صاحبان سایت دوست ندارند گوگل این کار را انجام دهد، زیرا اگر گوگل این کار را انجام دهد تبدیل به کلمات نامفهوم میشود! با پر کردن صحیح این تگها میتوانید تعداد افرادی را که در نتایج جستوجو، روی سایت شما کلیک می کنند، افزایش دهید.
به مثال زیر در مورد متاتگ ها توجه کنید.
<title>Paul’s NFL Jerseys</title>
<meta description=”Buy NFL jerseys online. Wide range of colors and sizes.”>
<meta name=”robots” content=”noodp, noydir”>
مثال زیر نشان می دهد یک صفحه با متا تگ فوق، چگونه در نتایج موتور جست و جو نمایش داده می شود.
Paul’s NFL Jerseys Buy Paul’s NFL jerseys online.
Wide range of colors and sizes.
http://www.yoursite.com
بسیار ساده است، این طور نیست؟
تگ عنوان، یک محدودیت ۷۰ کاراکتری در گوگل دارد. اگر از تگ عنوانی با بیش از ۷۰ کاراکتر استفاده کنید، گوگل آن را در نتایج موتور جست وجو کوتاه می کند.
متاتگ توصیفی نیز دارای محدودیت ۱۵۵ کاراکتری است. همانند تگ عنوان، در صورتی که تعداد این تگ بیش از ۱۵۵ کاراکتر باشد، گوگل فهرست نویسی را کوتاه خواهد کرد.
آخرین عنوان تگ، متاتگ روبات است که به گوگل نشان می دهد، شما می خواهید نحوه نمایش فهرست نویسی سایت را کنترل کنید. در حالی که بعید به نظر می رسد، اما بهتر است بدانید گوگل میتواند این تگ ها را نادیده بگیرد و به جای این تگها از موارد فهرست شده در دایرکتوری هایی مانند Project Open Directory و Yahoo Directory استفاده کند.
سه گزینه دارید که میتوانید با استفاده از آنها، تگها را روی سایت تان تغییر دهید:
- از نرم افزاری استفاده کنید که سایت روی آن ساخته شده است. بیشتر سیستم های مدیریت محتوا، گزینه هایی برای تغییر این تگ ها دارند. در غیر این صورت، باید یک افزونه سئو نصب کنید تا بتوانید این تگها را تغییر دهید.
- با طراح وب یا توسعه دهنده وب صحبت کنید تا به صورت دستی این متاتگ ها را تغییر دهد.
- اگر html میدانید و دانش فنی دارید، می توانید خودتان این تگها را با کدنویسی تغییر دهید.
سرعت بارگذاری سایت – جادوی گوگل
سرعت بارگذاری سایت، عامل دیگری است که گوگل برای رتبه بندی صفحه به آن توجه می کند.
مت کاتزه، کارمند عالی و سابق گوگل از سرعت بارگذاری، به عنوان یک عامل مؤثر در رنکینگ رتبه بندی) نام برده بود.
امکان ندارد سایتی به گندی یک حلزون مرده، در نتایج گوگل قرار بگیرد. با این حال، یک سایت با سرعت متوسط، این شانس را دارد که با بهبود سرعت، سئوی بهتری پیدا کند.
سرعت بارگذاری، عامل مشترکی برای کسب رتبه بندی برتر در گوگل است، همچنین تحقیقات نشان داده است که هر ثانیه ای که سایت دیرتر بارگذاری شود به طور متوسط، هفت درصد نرخ تبدیل به سایت افزایش می یابد. به عبارت دیگر، شانس تکمیل فرایند فروش یا فرم بازخورد در سایت هایی که سرعت بالاتری دارند، بیشتر است. روشن است که افزایش سرعت سایت را نباید نادیده گرفت.
-
Google Page Speed Insights
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights
این ابزار، ابزاری رایگان و عالی در گوگل است که سرعت بارگذاری سایت را با امتیازی بین صفر تا ۱۰۰ نشان می دهد. با استفاده از این ابزار می توانید سرعت بارگذاری سایت خود را با سایتهای دیگر مقایسه کنید. همچنین می توانید سرعت سایت را در دسکتاپ و موبایل بررسی کنید. امتیازهای نزدیک به ۱۰۰، عالی هستند.
بعد از اینکه سایت را با استفاده از این ابزار تست کردید، فهرستی اولویت بندی شده به صورت زیاد، متوسط و کم ارائه می شود که می توانید از آن برای بهبود سرعت سایت استفاده کنید. میتوانید از توسعه دهنده وب کمک بگیرید و یا اگر دانش فنی دارید، خودتان این مشکلات را برطرف کنید.
Test My Site – Think With Google .۲
https://www.thinkwithgoogle.com/feature/testmysite/
گوگل در اواخر ژوئن ۲۰۱۷، برای جمع آوری گزارش های بنچمارکینگ (الگوبرداری) رقبا، ابزار تست سرعت موبایل، تست مای سایت را به روزرسانی کرد. استفاده از این ابزار ساده است و با استفاده از آن می توانید خیلی آسان، سرعت سایت را برای کاربران موبایلی افزایش دهید. همچنین این ابزار، ابزار مفیدی برای مقایسه عملکرد سایت با رقباست.
وقتی برای اولین بار از این ابزار استفاده کنید شوکه می شوید، مثلا بسیاری از افراد متوجه می شوند که بین ۳۰ تا ۵۰ درصد ترافیک سایت را فقط به سبب گندی زمان بارگذاری روی گوشی های موبایل 3G از دست می دهند.
خوشبختانه، این ابزار گزارش ها و پیشنهادهای رایگانی ارائه میدهد که با استفاده از آن میتوانید با تمرکز روی ارتقاء سرعت برای کاربران
موبایل، سرعت بارگذاری سایت را تا حد ممکن افزایش دهید. اگر این پیشنهادها را اجرا کنید و سایت شما بهتر از رقبا شود، می توانید با استفاده از سرعت بارگذاری، در رتبه برتر نتایج جست وجو قرار بگیرید و پول پارو کنید.
Pingdom Tools – website speed test .3
https://tools.pingdom.com/
ابزارهای تست سرعت وب سایت پینگدم ، بهترین ابزار در بین ابزارهای تست سرعت است، زیرا اطلاعات جزئی در مورد تفکیک فایل ها و منابعی ارائه میدهد که سرعت سایت را کاهش می دهند، همچنین فایل ها را بر اساس اندازه، زمان های بارگذاری سرور و بسیاری از موارد دیگر فهرست می کند. این ابزار در مقایسه با ابزارهای دیگر، وارد جزئیات بیشتری میشود و احتمالا می تواند برای توسعه دهنده وب یا هر فردی که تجربه کمی در مورد ایجاد سایت دارد، مناسب باشد.
پس از تکمیل این تست، اگر به پایین صفحه بیایید، فهرست فایل هایی را می بینید که هر بازدید کننده، هر بار که می خواهد سایت شما را ببیند، باید آن را دانلود کند.|
تصاویر بزرگ، یکی از اهداف ساده برای افزایش سرعت سایت هستند. معمولا میتوانید تصاویر با حجم بیش از ۲۰۰ کیلوبایت را با استفاده از فتوشاپ و بدون کاهش کیفیت بهینه کنید. فایل های بزرگ را یادداشت کنید و فهرست این فایل ها را برای توسعه دهنده یا طراح وب سایت بفرستید و بخواهید تا اندازه این فایل ها را کوچک کند.
Lighthouse-Tools For Web Developers -4
Google. http://developers.google.com/web/tools/lighthouse
گوگل برای توسعه دهندگان حرفه ای که روی سایت ها و پروژه های پیچیده کار می کنند، مانند برنامه نویسانی که میدانند ماژول ندا چیست
، مرورگر قدرتمندی به نام لایت هاوس” را منتشر کرده است. لایتهاوس، در مورد عملکرد وب سایت، قابلیت دسترسی، تبعیت از بهترین شیوه های برنامه نویسی، سئو و موارد بیشتر، گزارش هایی را فراهم می کند و گام های عملیاتی برای بهبود این قسمت ها ارائه میدهد. در حالی که معمولا صاحبان سایتهای اصلی درک کافی از امکانات این ابزار ندارند، نینجاهای برنامه نویس به دنبال ابزار مناسبی هستند تا با آن عملکردشان را افزایش دهند، آنها لایت هاوس گوگل را بهترین ابزار برای تحلیل عملکرد معرفی کرده اند.
مظنونین همیشگی – sitemaps.xml و robots.txt
sitemaps.xml
موتورهای جست وجو روی سایت ها به دنبال فایل خاصی به نام sitemap می گردند. باید این فایل را روی سایت داشته باشیم تا جست وجوی صفحات سایت را برای موتورهای جست وجو ساده کنیم. Sitemaps یک نقش بسیار بزرگ از تمام صفحات سایت است. خوشبختانه، به سادگی می توانید Sitemaps را ایجاد کنید و روی سایت قرار دهید.
بیشتر سیستم های مدیریت محتوا ، مانند Shopify Magento ، WordPress به صورت خودکار این فایل را روی سایت می سازند. اما اگر از سیستم مدیریت محتوایی استفاده می کنید که این فایل را روی سایت ساخته است، می توانید با نصب یک افزونه یا ابزار رایگان به نام Sitemaps Generator، به صورت اتوماتیک این فایل را روی سایت خود بسازید.
XML Sitemaps Generator
https://www.xml-sitemaps.com
سپس از توسعه دهنده یا طراح وب بخواهید این فایل را در دایرکتوری اصلی سایت آپلود کند، اگر به FTP دسترسی دارید می توانید خودتان این کار را انجام دهید. این فایل پس از آپلود شدن، باید با آدرسی شبیه مثال زیر در دسترس عموم باشد.
com/sitemaps.xml.سایت شما.http://www
وقتی این کار را انجام دادید، باید نقشه سایت را در حساب کاربری سرچ کنسول گوگل ثبت کنید
اگر حساب کاربری در سرچ کنسول گوگل ندارید، می توانید مقاله گوگل در مورد ایجاد حساب کاربری را مطالعه کنید، این مقاله دستورالعمل ساده ای ارائه میدهد تا توسعه دهندگان یا طراحان وب بتوانند از آن برای ایجاد حساب کاربری سرچ کنسول گوگل استفاده کنند. به سرچ کنسول گوگل، یک سایت اضافه و آن را تأیید کنید.
http://support.google.com/webmasters/answer/34592
وارد حساب کاربری شوید و روی سایت خودتان کلیک کنید. زیر «site configuration» روی asitemaps کلیک کنید و در کادر متنی، آدرس کامل سایت را وارد کنید.
robots.txt
همه سایت ها باید فایل مهم دیگری به نام robots.txt داشته باشند. فایل robots.txt باید در جایی از فایل sitemaps.xml قرار بگیرد و آدرسی شبیه این داشته باشد:
http://www.yoursite.com/robots.txt
فایل robots.txt فایل ساده ای است که با استفاده از آن مشخص می کنید، گوگل کدام قسمت ها را در نتایج نشان ندهد. داشتن فایل robots.txt ، روی سایت، هیچ ارتقایی برای سایت ندارد، اما مهم است بررسی کنید این فایل، قسمت هایی را که می خواهید در نتایج نشان داده شوند، بلاک نکرده باشد. robots.txt
، یک سند متنی ساده است که باید محتوایی شبیه مثال زیر داشته باشد:
robots.txt good example#
User-agent: *
Disallow: /admin
User-agent: *
Disallow: /logs
اگر می خواهید موتورهای جست وجو سایت را پویش نکنند، سند متنی روبات را به صورت مثال زیر بنویسید و اگر نمی خواهید کل سایت بلاک شود، مطمئن شوید که سند متنی شبیه مثال زیر نباشد. ایده خوبی است اگر این قسمت را دوبار بررسی کنید و نسبت به درستی آن مطمئن شوید.
#robots.txt – blocking the entire site
User-agent: *
Disallow: /
خط مورب به موتورهای جست وجو اعلام می کند که نرم افزارهای آن ها نباید دایرکتوری اصلی را ببینند.
اگر سیستم عامل شما ویندوز است، برای نوشتن فایل robots.txt ، از نوت پد؟ و اگر مکینتاش است، از تکست ادیته استفاده کنید و خیلی ساده یک سند متنی آشکار (رمزگذاری نشده) بسازید و مطمئن شوید که این فایل به عنوان یک سند متنی آشکار ذخیره شده است. از «
robots.txt good example» به عنوان یک شاخص وضعیت ظاهری استفاده کنید. فهرستی از اسنادی مانند پرونده های داخلی کارکنان، قسمتهای مربوط به ادمین و قسمتهای بکاندا سیستم مدیریت محتوا و … که نمی خواهید موتور جست وجو آن را ببیند، تهیه کنید.
اگر هیچ قسمتی برای مسدود شدن وجود ندارد، می توانید از فایل robots.txt بگذرید، اما مانند مثال قبلی، مجددا بررسی کنید که هیچ قسمت مهمی از سایت بلاک نشده باشد.
محتوای تکراری – تگ کنونیکالا و سرگرمی های دیگر
در فصل های بعدی توضیح داده میشود که چگونه پاندای گوگل سایت هایی را که محتوای تکراری دارند، جریمه می کند. متأسفانه، گاهی اوقات سیستم های مدیریت محتوا به صورت خودکار از یک صفحه، چند صفحه می سازند.
برای مثال، فرض کنید سایت شما صفحه ای در مورد آچار لوله ای دارد، به خاطر نوع سیستمی که از آن استفاده می کنید، می توان از طریق چند آدرس که مربوط به قسمتهای مختلف سایت هستند، به این صفحه دسترسی پیدا کرد:
http://www.yoursite.com/products.aspx?=23213
http://www.yoursite.com/socket wrenches
http://www.yoursite.com/tool-kits/socket wrenches
این صفحات برای موتورهای جست وجو گیج کننده هستند، به همین دلیل برای گوگل محتوای تکراری محسوب می شوند. برای برطرف کردن این مشکل، همیشه باید برای هر صفحه از سایت یک تگ خاص داشته باشید، که به آن تگ کنونیکال گفته می شود. تگ کنونیکال باعث می شود فقط نسخه اصلی صفحه، برای موتورهای جست وجو نمایش داده شود. وقتی با استفاده از این تگ، نسخه «اصلی » صفحه را مشخص می کنید، در واقع از گوگل می خواهید تا این صفحه را در نتایج جست وجو قرار دهد. آدرسی را انتخاب کنید که کاربران به سادگی بتوانند آن را پیدا کنند؛ این آدرس معمولا به گونه ای است که مانند انگلیسی ساده خوانده میشود. |
برای مثال اخیر در مورد آچار لوله ای، گوگل با استفاده از تگ زیر، بهترین نسخه از صفحه را در نتایج موتور جستوجو، نمایش میدهد.
<link rel=”canonical” href=”http://www.etisruoy.com/socket wrenches”>
به صورت یک قانون کلی، این تگ روی هر صفحه از سایت و به طور مختصر قبل از تگ </ head> و در کد قرار می گیرد.
قابلیت استفاده – تشریح سئو جدید
کاربران موبایل و تبلت در مقایسه با کاربران دسکتاپ بیشتر از اینترنت استفاده می کنند. در سال ۲۰۱۷، ۵۶ درصد ترافیک مختص به کاربران موبایل و تبلت بوده است. به همین دلیل، گوگل در حال افزایش مزایا برای سایت هایی است که باعث میشوند تمام کاربران تجربه بهتری داشته باشند. در نتیجه قابلیت استفاده در صنعت سئو اهمیت بیشتری پیدا کرده است، چنان که متخصصان سئو متوجه شدند با ساده کردن استفاده از سایت می توان به این مزیت ها دست یافت.
برای مثال، فرض کنید اواخر شب است و می خواهید پیتزا سفارش دهید، دو سایت محلی هم هستند که یکی از آن بک لینک های بسیاری دارد، اما از کاربران موبایل پشتیبانی نمی کند و دیگری با اینکه بک لینکهای کمی دارد، اما از کاربران موبایل پشتیبانی می کند، با توجه به
اینکه استفاده از سایت دومی ساده تر از سایت اولی است و کاربر به راحتی میتواند راهنمای جست وجوی سایت را بررسی کند، در بیشتر موارد، سایت دوم در رتبه بهتری قرار می گیرد. این فقط یک مثال در مورد قابلیت استفاده است و می تواند تأثیر زیادی روی رتبه بندی بگذارد.
اصطلاح قابلیت استفاده، اصطلاح مبهمی است. در ادامه گامهای کاربردی ارائه می شود تا به شما در بهبود قابلیت استفاده و تقویت سئو سایت کمک کند:
۱. قابلیت دسترسی سایت برای تمام دستگاهها
اگر سایت واکنش گرا باشد، تمام کاربران می توانند به سادگی از آن استفاده کنند. به این صورت که به محض ورود، اندازه سایت به صورت خودکار با دستگاه کاربر تنظیم می شود. سایتهای واکنش گرا، نویگیشن مخصوص کاربران موبایلی دارند. در فصل بعدی می توانید به روزرسانی سئو موبایل در الگوریتم گوگل را با جزئیات بیشتری در مورد پشتیبانی موبایل مطالعه کنید. با این حال، با وارد کردن سایت در ابزار زیر میتوانید متوجه شوید که آیا سایت شما در گوگل به عنوان یک سایت موبایل پسند ثبت شده است یا خیر؟
Mobile friendly Test-google https://search.google.com/test/mobile-friendly
۲. افزایش کیفیت محتوای سایت
روزهای بسیاری در هند صرف استخدام نویسندگانی شده که کارشان جمع آوری محتوای سایت است. برای افزایش کیفیت محتوا نیاز به تصحیح و ویرایش است، به طوری که هر چه بیشتر به کیفیت محتوا توجه شود، نتایج بهتری به دست می آید. اگر محتوا تأثیرگذار باشد، کاربران مدت زمان بیشتری روی سایت می مانند و احتمال اینکه برای به دست آوردن محتوای بهتر به نتایج جست وجو مراجعه کنند کاهش پیدا می کند. همچنین احتمال دارد سایت را با دیگران به اشتراک بگذارند. وقتی اشتراک گذاری سایت افزایش می یابد، گوگل رتبه سایت را ارتقاء میدهد.
٣. استفاده از کد ساده و مناسب در سایت
جای تعجب است، اما سایت های زیادی وجود دارند که کد فریب دهنده دارند، در واقع این کدها باعث می شوند موتورهای جست وجو و مرورگرهای اینترنتی وقتی می خواهند سایت را بخوانند دچار مشکل شوند. خطای کد html نشان میدهد کدنویسی سایت بر اساس بهترین شیوه
انجام نشده و ممکن است به خاطر نوع طراحی، سایت روی مرورگرهای مختلف قطع شود یا بدتر از آن، وقتی موتورهای جست و جو در حال پیشروی و بررسی سایت هستند گیج شوند. برای اینکه این مشکل را برطرف کنید سایت را در ایزار زیر اجرا کنید، سپس از توسعه دهنده وب بخواهید خطاهای آن را برطرف کند.
Web standards validator
https://validator.w3.org
۴. عدم توجه به تبلیغات و پاپ آپ ها
اغلب سایتهایی که تبلیغات مخرب و مهاجم دارند، در رتبه بندی پایین تری قرار می گیرند. متخصصان سئو هیچ نظر مشترکی در مورد میزان تبلیغاتی که باعث می شود گوگل سایت را جریمه کند ندارند. بنابراین بهتر است خودتان قضاوت کنید. توجه کنید که این تبلیغات، محتوای سایت را تحت الشعاع قرار ندهند، همچنین بیشترین فضای صفحه به آنها اختصاص نیابد.
۵. عملکرد کلی سایت
آیا سایت شما روی هاست گندی قرار دارد یا دسته ای از لینک ها و تصاویر خراب روی سایت قرار دارد؟ اشتباهات تکنیکی ساده مثل سرعت هاست، تصاویر و لینک های خراب باعث میشود کاربر، تجربه بدی پیدا کند. بنابراین از یک شرکت هاست قابل اعتماد استفاده کنید که در زمان اوج ترافیک دچار مشکل نشود. حتی بهتر است سرور هاست در شهر محلی باشد تا سرعت را برای کاربران محلی افزایش دهد.
گام بعدی، بررسی تمام خطاهای ۵۴۰۴ است. اینها خطاهایی هستند که وقتی کاربران روی لینک های سایت کلیک می کنند، آنها را به یک صفحه خالی هدایت می کند. از نگاه گوگل، لینک های خراب که کاربران را به صفحات خطا می فرستد تجربه بدی در کاربر ایجاد می کند. به همین دلیل، رتبه سایت را تحت تأثیر قرار میدهد. خوشبختانه، این خطاها به سادگی برطرف میشوند.
برای یافتن خطاهای ۴۰۴ میتوانید وارد حساب سرچ کنسول گوگل شوید و با کلیک روی سایت و انتخاب گزینه های «crawl» و «Crawl ErrOIS»، فهرست خطاهای ۴۰۴ را ببینید. همچنین با کلیک روی خطا و گزينة «Linked From» می توانید صفحاتی با لینک های خراب را پیدا کنید. خودتان می توانید این مشکل را برطرف کنید و یا این مسئله را با توسعه دهنده وب در میان بگذارید.
Google Search Console
https://search.google.com/search-console/about
اگر می خواهید با استفاده از ابزارهای خارجی، قابلیت استفاده از سایت را بهتر کنید، می توانید از این دو ابزار که منابع مفیدی هستند، استفاده کنید: براوزر استاک – نسخه آزمایشی رایگان، طرح ها با پرداخت ماهانه ۲۹ دلار
https://www.browserstack.com
براوزر استان این امکان را به شما میدهد تا به صورت همزمان سایت را روی بیش از ۷۰۰ مرورگر آزمایش کنید. با استفاده از این ابزار می توانید پیش نمایش سایت را روی دستگاه هایی مانند موبایل، تبلت و همین طور تمام مرورگرهای مختلف مانند کروم، فایرفاکس، سافاری ، اینترنت اکسپلورر و … ببینید. با این روش مطمئن میشوید سایت روی دستگاه های مختلف به درستی نمایش داده میشود. Try My UI نسخه آزمایشی رایگان، قیمت ها برای استفاده از نتایج آزمایش اضافی از ۳۵ دلار آغاز میشود.
https://www.trymyui.com/
این سایت، گزارشی از ویدئوها، صوتها، بازخوردها و مشکلاتی ارائه می کند که کاربران هنگام استفاده از سایت آن را تجربه کرده اند. آزمون های قابلیت استفاده برای پروژه های بزرگتری که نیاز دارند بازخورد عینی کاربران عادی را بفهمند، مفید است. با توجه به اینکه نخستین نتیجه این آزمون رایگان است، می تواند نقطه شروع خوبی برای آزمون قابلیت استفاده باشد.
پشتیبانی موبایل – اهمیت تشریح سئو در قوانین ساده
در آپریل سال ۲۰۱۵، گوگل تغییر به روزسانی را برای صنعت سئو منتشر کرد که بر اساس آن، سایتهایی که از موبایل پشتیبانی می کردند، رتبه بالاتری در نتایج جست وجوی موبایلی داشتند و برعکس، سایتهایی که از موبایل پشتیبانی نمی کردند، رتبه بندی پایین تری در نتایج جست وجوی موبایلی داشتند.
به هر صورت کاربران موبایلی وجود دارند و گوگل در حال اجرای انقلاب آن است. با وجود بزرگترین ارائه دهنده اپلیکیشن های موبایلی در جهان، بزرگ ترین سیستم عامل و حجم وسیع جست وجوگران موبایلی، اینکه این گروه از کاربران در اولویت گوگل باشد، توجیه پذیر است.
اگر سایت شما از کاربران موبایلی پشتیبانی نمی کند، مهم است که نه تنها برای بهتر کردن نتایج موتور جستوجو، بلکه برای افزایش فروش و نرخ تبدیل، پشتیبانی موبایلی را پیاده سازی و اجرا کنید. بهتر است بدانید کاربران موبایلی، حجم قابل توجهی از ترافیک سایت شما را دربر می گیرند.
چگونه به بهترین شکل از کاربران موبایلی پشتیبانی کنید.
اگر می خواهید وضعیت پشتیبانی سایت برای موبایل را افزایش دهید و آن را برای موتور جستوجو بهتر کنید، باید سه کار انجام دهید:
١. یک سایت واکنش گرا بسازید.
سایتهای واکنش گرا، بهترین سایتهایی هستند که از موبایل و صفحه نمایش رایانه های شخصی پشتیبانی می کنند. کاربران موبایل و رایانه شخصی با استفاده از سایت های واکنش گرا، صفحات و محتوای مشابهی را مشاهده می کنند. اندازه هر چیزی به طور خودکار با صفحه نمایش موبایل یا رایانه تطبيق پیدا می کند. همچنین ویژگی چیدمان واکنش گرا، اخیرا در قالب های وردپرس و سایت های جدید رایج شده است.
٢. به کاربران رایانه و موبایل، محتوای متفاوتی ارائه دهید.
می توانید از توسعه دهنده وب خود بخواهید تشخیص دهد چه دستگاه هایی به شما دسترسی دارند و به صورت خودکار یک نسخه متفاوت از سایتتان متناسب با نوع دستگاه ارائه دهد. این یک ساختار پیچیده است و وقتی یک روش واکنش گرا پاسخگو نیست، این ساختار برای سایت های بزرگ با هزاران صفحه و زیرساختهای پیچیده، متناسب تر است.
٣. محتوای مختص موبایل را روی زیردامنهای مجزا مانند m.yoursite.com قرار دهید.
بر خلاف گوگل که این کار را توصیه می کند، من آن را توصیه نمی کنم. برای این کار به تعداد بسیاری ریدایرکت مناسب نیاز دارید و باید مطمئن شوید که موتورهای جست وجو زیردامنه خاص شما برای موبایل را به عنوان نسخه کپی شده از سایت می پذیرند. سایت های واکنش گرا محبوب تر هستند، به این سبب که این نوع سایت ها در مقایسه با سایتهایی که نسخه اضافی دارند، ساده تر و ارزان ترند.
بهبود عملکرد در نتایج جست وجوی موبایلی
از نظر گوگل پشتیبانی از موبایل، کار ساده ای است؛ چه سایت شما از موبایل پشتیبانی کند، چه نکند. بهتر است بدانید این کار ساده نیست. شما میتوانید با استفاده از ابزارهای مفید در این زمینه از رقبا پیشی بگیرید قابلیت استفاده سایتتان را بهتر کنید و سرعت سایت را برای کاربران موبایلی افزایش دهید. برای این کار میتوانید سایتتان را در ابزار Googles Mobile Friendly Test Tool اجرا کنید تا تأیید کند که سایتتان از موبایل پشتیبانی می کند. می توانید از ابزار Test Your Mobile Speed and Performance، استفاده کنید و با استفاده از گام های عملی سایت تان را خیلی سریع به سایتی با قابلیت پشتیبانی از موبایل تبدیل کنید و همچنین گزارش قابلیت استفاده موبایل را در سرچ کنسول گوگل بررسی کنید و خطاهایی که باید برطرف شوند، بیابید. اگر مثل من تنبل هستید، از شخص دیگری بخواهید تا آن را برایتان انجام دهد. خطاها را برای توسعه دهنده وب بفرستید تا آنها را برطرف کند. چه کسی مزیت رقابتی را دوست ندارد؟ با این ابزارها کار کنید و با بهتر کردن پشتیبانی موبایل در سایت تان، از رقبا پیشی بگیرید و نتیجه تغییرات را در نتایج جست وجو ببینید.
Mobile Friendly Test Tool
https://search.google.com/test/mobile-friendly
Test Your Mobile Speed and Performance – Think With Google
https://www.thinkwithgoogle.com/feature/testmysite/
Mobile Usability – Google Search Console
https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-usability
جزئیات فنی برای اینکه یک سایت واکنش گرا بسازید، از دامنه این کتاب فراتر است و می تواند به تنهایی حجم یک کتاب را پر کند. همان طور که گفته شد، سئوی موبایل می تواند بسیار ساده باشد. در واقع، در آمازون، هفده کتاب پیدا کردم که در مورد طراحی وب سایت واکنش گرا بودند تا بتوانم این پاراگراف را بنویسم که می گوید سئوی موبایل واقعا ساده است »
اگر یک سایت واکنش گرا دارید که محتوای مشابهی برای کاربران موبایل و رایانه شخصی دارد و سایت را به صورت خودکار متناسب با نوع وسیله کاربر نمایش میدهد باید بدانید که استفاده از این سایت سریع و کاربرپسند است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که توصیه های این کتاب را دنبال کنید تا نتایج موبایل شما از دید سئو در بالاترین رتبه قرار بگیرد.
برای اینکه دستورالعمل های مستقیم در مورد این موضوع را از منبع موثق به دست بیاورید، میتوانید مطالب مربوط به پشتیبانی موبایل گوگل را که برای وبمستران و توسعه دهندگان وب تهیه شده است، مطالعه کنید.
Mobile Friendly Sites – google developers
https://developers.google.com/search/mobile-sites/
دستورالعمل های کیفی جست وجوی گوگل و چگونگی استفاده از مزیت آنها
تاثیر زیاد کیفیت جستوجو بر رتبه بندی، سبب شده این موضوع در محیط بلاگ مهم شود. چرا این موضوع این قدر اهمیت دارد؟ برای گوگل مهم است که کاربران به نتایج جست وجویی فرستاده شوند که قابل اعتماد هستند و کیفیت بالایی دارند، زیرا می تواند از جایگاه خود به عنوان ارائه دهنده بهترین تجربه جست وجو دفاع کند.
با اینکه مبهم به نظر می رسد، اما می توانید از کیفیت جست وجوی گوگل به عنوان یک مزیت استفاده کنید و از رقبا پیشی بگیرید. آیا میدانستید گوگل به صورت عمومی دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جست و جو» را منتشر و در ۲۷ جولای ۲۰۱۷ آن را به روزرسانی کرده است؟ اگر نمیدانستید، بهتر است الان بدانید.
این سند ۱۶۰ صفحه است و بعید است علاقه داشته باشید آن را بخوانید. در ادامه مهم ترین و کاربردی ترین شیوه های آن را فهرست می کنیم تا بتوانید از آن بهره ببرید.
مهمترین عوامل – دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جست وجوی گوگل
در گزارش گوگل، مهم ترین عوامل در مورد کیفیت جستوجو فهرست شده که در ادامه آورده شده است.
تخصص، اعتبار و اعتماد، مواردی هستند که گوگل در هر صفحه سایت به دنبال آن است و شامل فهرستی از مواردی مانند کیفیت محتوا و میزان تبلیغات تهاجمی سایت، شهرت سایت و نویسندگان آن و همین طور اطلاعات عمومی در مورد مالکیت سایت، جزئیات تماس و چند عامل دیگر می شود.
اکنون که میدانیم چه مواردی از دیدگاه سطح بالا مهم هستند، باید روی شیوه های کاربردی و قابل اجرا تمرکز کنیم که از این سند استخراج شده و بر تلاش عملی برای یافتن راهی برای به دست آوردن رتبه بالاتر در نتایج جستوجو تأثیر می گذارد.
دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستوجو – روشهای سریع و کلیدی
١. نام واقعی: نام شرکت و اطلاعات تماس که در مورد یک صفحه لیست شده است. اگر سایت شما این اطلاعات را ندارد، چرا گوگل یا هر شخص دیگری، باید به شما اعتماد کند؟ بهتر است آنها را وارد کنید.
٢. لینکهای ساختاری داخلی که غیرطبیعی و زیاد هستند، در بین فوتر و سایدبار قرار دارند.
اگر ۱۵۰ لینک روی فوتر باشد، روشن است که قصد فریب گوگل را داشته اید؛ بهتر است در مورد لینک های فوتر و سایدبار با احتیاط عمل کنید و آن را به مهم ترین صفحات سایت یا مواردی که برای کاربر مفید است، محدود کنید.
٣. محتوای پولی: اگر تبلیغات به صورت محتوای اصلی سایت مخفی شود یا تبلیغات فضای بیشتری در مقایسه با محتوای اصلی اشغال کند، ارزیابی کننده جست وجوی گوگل، سایت شما را به عنوان اسپم نشان میدهد. برای تبلیغات، رویکرد عقلانی داشته باشید و این کار را بیش از اندازه انجام ندهید.
۴، ویراستاران و مشارکت کنندگان را لیست کنید. آیا مقاله ها را با اسم مستعار با نام کاربری خاصی منتشر می کنید؟ فهرست کردن نام مشارکت کنندگان و ویراستاران مانند افراد واقعی، اعتماد و کیفیت صفحه را افزایش میدهد.
۵. فراهم کردن منابع، آیا مقاله های خاص را بدون منبعی معتبر منتشر می کنید؟ اگر منابع مقاله ها را درج کنید، کیفیت بهتر و رتبه بالاتری به دست می آورید. درج منابع نشان میدهد نویسنده برای پژوهش کوشش کرده است که این موضوع اعتباره صفحه را افزایش میدهد.
۶، صفحات تراکنش مالی، تمام خرده فروشان الکترونیکی و دراپ شیپرها باید به این نکته توجه کنند که صفحاتی که تراکنش مالی مانند سبد خرید تسویه حساب، محصول و … را دارند باید به صفحات استرداد پول، مرجوعی، اطلاعات ارسال و قوانین و مقررات سایت لینک شوند. از دید یک کاربر به این موضوع نگاه کنید، اگر بخواهید چیزی بخرید و صفحه هیچ کدام از این اطلاعات را نداشته باشد، چقدر اطمینان می کنید که این خرید را تکمیل کنید؟
۷، صفحات مربوط به اطلاعات مالی باید بالاترین کیفیت را داشته باشند. گوگل نسبت به این صفحات سخت گیرانه عمل می کند، زیرا «Your Money or Your Life» به آن بستگی دارد و روی رفاه مالی کاربر تأثیر می گذارد. اگر در سایت خود محتوای این چنینی دارید، بهتر است مطمئن شوید که محتوای شما کامل است و تمام جزئیات مورد نیاز را دارد؛ همین طور منابع در آن ذکر شده و روابط مالی آن کاملا روشن است و نام نویسنده و شرکت در سایت وجود دارد.
این موارد خلاصه ای از مهم ترین دستورالعمل های ارزیاب جست وجوی گوگل است. اگر این موارد در سایت شما اجرا نشده است، می توانید با اجرای آن از رقبا پیشی بگیرید. البته اگر واقعا بخواهید، می توانید به سایت زیر بروید و این ۱۶۰ صفحه را مطالعه کنید و از آن لذت ببرید.
Search Quality Evaluator Guidelines – May, 2019
https://static.googleusercontent.com/media/guidelines.raterhub.com/en//searchqualityevaluatorguidelines
خوانایی – سئو برای آینده
خوانایی یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی است. بسیاری از متخصصان سئو این عامل را در چک لیست های بهینه سازی نادیده می گیرند و این فرصت طلایی را در اختیار کسانی قرار میدهند که در مورد آن میدانند.
گوگل صراحتا بیان کرده است که خوانایی یکی از موضوعات مورد توجه و مهم برای وبمستران است. مت کاتزا، رئیس سابق وب اسپم گوگل، به این موضوع اشاره کرده است که اگر محتوای سایت دارای غلط املایی باشد و کمتر جست وجو شود، در رتبه بندی پایین قرار می گیرد؛ به همین دلیل باید به وضوح و شفافیت توجه کنید. در واقع منظور از خوانایی، نداشتن غلطهای املایی نیست، بلکه محتوا باید با زبان و ساختار جمله بندی ساده به گونه ای باشد که دامنه وسیعی از مخاطبان بتوانند آن را بخوانند.
وجود همبستگی قوی بین سایت هایی که در رتبه بالایی قرار دارند و سادگی خواندن محتوا، سبب شده تا در گزارش عوامل رتبه بندی سرچ متریکس گوگل ، عاملی به عنوان خوانایی فلشه مطرح شود. این گزارش نشان داد، متوسط نمره خوانایی فلش برای سایت هایی که در ده رتبه برتر قرار دارند، ۷۶ است؛ بدین معنا که محتوا به صورتی است که دانش آموزان ۱۳ تا ۱۵ سال و بالاتر می توانند به سادگی محتوای این سایت ها را بخوانند.
نگرانی گوگل نسبت به موضوع خوانایی کاملا منطقی است. به طوری که گوگل سایتهایی را که محتوای آنها برای دامنه وسیع تری از مخاطبان، قابل خواندن است تشویق می کند و درآمد تبلیغاتی این سایت ها را افزایش می دهد. اگر سایت هایی که تنها برای جمعیت محدودی از افراد با تحصیلات دانشگاهی، جذاب هستند تشویق شوند، آن گاه جذابیت عمومی و سهم بازار گوگل کاهش می یاید.
با افزایش تعهد کاربر و ایجاد محتوایی که برای دامنه وسیعی از مخاطبان قابل خواندن باشد،
می توانید سئو داخلی سایت را بهبود دهید. همچنین می توانید از آزمون خوانایی فلش استفاده کنید و محتوای سایت را بررسی کنید. این نرم افزار کاربرد لغات و جمله ها را بررسی می کند و به خوانایی محتوا نمره میدهد. نمره های بین ۹۰ تا ۱۰۰ نشان میدهد که فهم محتوا برای یک دانش آموز ۱۱ ساله ساده است، نمره ۶۰ تا ۷۰ به معنای سادگی فهم محتوا برای دانش آموزان ۱۳ تا ۱۵ ساله است، نمره ۰ تا ۳۰ نشان میدهد که این متن تنها برای فارغ التحصیلان دانشگاهی قابل فهم است. می توانید از این ابزار رایگان استفاده کنید. هدف شما باید نمره خوانایی بین ۶۰ تا ۱۰۰ باشد. برای بهتر کردن نمره خوانایی، محتوا را ویرایش کنید، به این صورت که برای هر جمله از کلمات کمتری استفاده کنید، همچنین از کلماتی استفاده کنید که ساده تر هستند.
Readability Score
https://readable.com/
چگونه با استفاده از بازاریابی محتوا، رتبه بندی و ترافیک سایت را افزایش دهید؟
افزودن محتوای جدید و منحصر به فرد، یکی از استراتژیهای مؤثر برای تقویت سئو داخلی است. اگر به طور منظم و مستمر، صفحات جدیدی را به سایت اضافه کنید، این کار ترافیک سایت را افزایش می دهد. در حقیقت، انتشار محتوای بیشتر، ترافیک نمایی۳ سایت را افزایش میدهد.
وقتی به این موضوع فکر می کنید، متوجه سادگی آن می شوید. به همین علت، وبلاگها و سایتهای خبری جدید، با انتشار منظم خبرها، به نتایج خوبی می رسند. در واقع محتوای بیشتر به معنای رتبه بندی بالاتر، بازدیدکنندگان بیشتر و فروش بیشتر است.
۱. محتوای جدید را بر اساس یک زمان بندی منظم روی سایت قرار دهید.
اگر می خواهید محتوای جدید به سایت اضافه کنید، باید زمان بندی را برای آن مشخص کنید و نسبت به آن متعهد باشید. این موضوع کاملا بدیهی است، اما با نهایت تعجب بسیاری از صاحبان کسب وکار فقط در مورد راه اندازی سایت صحبت می کنند و هرگز فرصت انجام آن را ندارند. در حالی که با داشتن فهرستی منظم برای انتشار محتوا می توانید شاهد افزایش رتبه و عملکرد بهتر در موتورهای جست و جو و رشد بازدیدکنندگان وفادار باشید. این کار بدون استفاده از فهرست یا برنامه زمان بندی اختصاصی، هرگز نتیجه نخواهد داشت
اگر استعداد تولید محتوا ندارید و یا بودجه ای ندارید که بتوانید برای تولید محتوا یک دستیار بازاریابی تمام وقت استخدام کنید، پیشنهاد می کنم یک نویسنده دورکار استخدام کنید. در واقع
فردی را استخدام می کنید تا به نام شما، محتوا تولید کند. نویسندگان با کیفیت برای هر مقاله مبلغی بین ۲۵ تا ۷۵ دلار دریافت می کنند. با استفاده از این نوع محتوا میتوانید به سرعت محتوای جدید به سایت اضافه کنید.
همچنین میتوانید با نویسندگان با استعداد ارتباط برقرار کنید؛ پروبلاگرا یا تکست بروکر، سرویس های محبوبی در این زمینه هستند.
Textbroker
Problogger Job Board
۲، فعالیت در شبکه های اجتماعی را افزایش دهید.
لازم به گفتن نیست، اما باید از قدرت نفوذ شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا بتوانید برای پست های جدید و صفحات اضافه شده، ترافیک سایت را افزایش دهید. به این صورت که بلافاصله پس از پست کردن محتوای جدید روی سایت، این محتوا را به تمام شبکه های اجتماعی ارسال کنید و چند روز بعد هم، همان مطلب را مجددا ارسال کنید، با این کار افراد متفاوتی می توانند این محتوا را مشاهده کنند. در نتیجه، با افزایش فعالیت در رسانه های اجتماعی، در رتبه بالاتری قرار می گیرید.
٣. سایت را با بلاگ اگریگیتورها لینک دهید.
بلاگ دایرکتوری ها، فرصت ساده ای هستند که همه می توانند از آنها برای ایجاد بک لینک هایی با کیفیت استفاده کنند. بسیاری از بلاگ دایرکتوری های معتبر، محتوای سندیکا و ثبت سایت را می پذیرند و این فرصتی است تا سایت ها بتوانند ترافیک ارجاعی به دست آورند. ترافیک ارجاعی، ترافیکی است که از کاربران از طریق سایتهای دیگر و بدون استفاده از موتور جست وجو به سایت شما می آید. برای شروع، بهتر است سایت، محتوایی در سطح اولیه داشته باشد، سپس سایت خود را وارد کنید. توجه کنید که تأیید یک لینک به سایت ممکن است حدود یک تا دو هفته طول بکشد.
در ادامه تعدادی از وبلاگ دایرکتوری های باکیفیت آورده شده که میتوانید در آنها ثبت نام کنید:
https://www.alltop.com/
https://www.blogarama.com/
https://blogs.botw.org
بهینه سازی رفتار کاربر- چگونه از تکنولوژی یادگیری ماشین گوگل به نفع خودتان استفاده کنید؟
تاکنون چیزی در مورد پروژه پایجیون شنیده اید؟ ارتش مخفی جنگ جهانی دوم ایالات متحده، پروژه ساخت موشکهایی را طرح ریزی کرد که با ضربه نوک پرنده به صفحه نمایش هدایت میشد.
این پروژه توسط روان شناس رفتاری مشهور دانشگاه هاروارد بی اف اسکینر در سال ۱۹۴۰| توسعه یافت، البته او بعدها از کارش اخراج شد چرا که معتقد بود “هیچ کس ما را جدی نمی گیرد”.
بعدها اسکینر کارهای برجسته تری در زمینه تجزیه و تحلیل رفتاری انجام داد که بسیار هم جدی گرفته شد و روان شناسی رفتاری به عنوان یک رشته روان شناسی قانونی شناخته و پایه گذاری شده
نحوه برخورد با مشتریان به صورت آنلاین – ضربه زدن به صفحه نمایش – نقطه حساس و اساسی برای گوگل است- و سیگنال های رفتار با کاربر مانند نرخ پرش، زمان ماندن در سایت و نرخ کلیک به ۱۰ عامل برتری رتبه بندی در گوگل تبدیل شده است. الگوریتم پادگیری ماشین گوگل به نام رنک برین سیگنال های این رفتار را مشاهده و نتایج جست وجو را در زمان واقعی محاسبه می کند. خوشبختانه شما می توانید از این عامل به نفع خود استفاده کنید و با بهینه سازی رفتار کاربر رتبه های بالاتری را به دست آورید.
بهبود رفتار کاربر در سایت شما دیگر یک امر دل به خواه نیست که می تواند باشد یا نباشد، بلکه یک نیاز جدی برای هر متخصص سئو است و یک تکنیک قدرتمند برای هر کسی که می خواهد در ده رتبه برتر گوگل قرار داشته باشد، محسوب میشود.
روش های عملی برای اعمال نفوذ در الگويتم یادگیری ماشین گوگل را بخوانید تا هر چه سریع تر صفحه تان را در صدر جدول قرار دهید.
افزایش نرخ کلیک
نرخ کلیک شما (CTR) درصد افرادی است که لیست جست وجوی شما را مشاهده و روی آن کلیک می کنند. اگر تعداد افراد بیشتری روی سایت شما کلیک کنند، این مفهوم را به گوگل القا می کند که صفحه شما برای کاربران جذاب است. با این ۷ تکنیک، نرخهای بالای کلیک
را از آن خود کنید. ، متاتگ های عنوان و توضیحات متا را در صفحات مورد نظر خود پر کنید. متاتگ های پر نشده منجر به ایجاد قطعه های خودکار از سمت گوگل می شود که عموما نرخ کلیک پایینی دریافت می کنند. برای هر صفحه در سایتتان با متاتگ های پر نشده، یک متخصص سئو در حال
گریستن است.
٢. ایجاد متاتگ های قانع کننده. عملی، توصیفی و خاص فکر کنید. صفحه تان را عوض کنید و دقیقا مشخص کنید که چرا کاربران به جای صفحه نتیجه رقیب باید روی صفحه نتیجه شما
کلیک کنند.
٣. برای اینکه دیده شوید از شماره ها و کاراکترهای ویژه استفاده کنید. طبیعتا اعداد خاص تعداد کلیک بالاتری را جذب می کنند. و کاراکترهای ویژه مانند خط مستقیم، خط تیره و پرانتز باعث می شود که رتبه های شما بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و کلیکهای بیشتری کسب کند.
۴. در URLها از کلمات کلیدی استفاده کنید. URLها با کلمات کلیدی نشان میدهد که می توان صفحه شما را با یک نگاه سریع مشاهده کرد و این باعث میشود کلیک های خودکار دریافت کند.
۵. از URLهای کوتاه استفاده کنید. هم کاربران و هم گوگل URLهای کوتاه دوست دارند، البته من هم همین طور. پرونده بسته شد.
۶. هدف نمایاندن قطعات برجسته و غنی هستند. نتایج غنی می توانند تا ۳۰ درصد کلیک بیشتری کسب کنند. فصل قطعات غنی در همین کتاب جزئیات مربوط به این رتبه بندی ها را نشان میدهد.
۷. بهبود صفحات کم کار. از طریق سرچ کنسول گوگل خود گزارش کلمات کلیدی با نرخ کلیک پایین را جست وجو کنید. متاتگ ها و URLهای این صفحات را بهبود بخشیده و تلاش کنید که کلیک بیشتری دریافت کنند.
به نظر شما کدام یک از مثال های زیر نرخ کلیک بالاتر و در نتایج جست وجو رتبه بالاتری دارد؟ نحوه صرفه جویی در هزینه: ۲۰ نکته ساده
DaveRamsey.com
https://www.daveramsey.com/blog/the-secret-to-saving-money
نام تجاری بانک ویس ایالات متحده: ۸ باید و نباید برای پس انداز پول در …
https://www.forbes.com/sites/usbank/2019/11/01/8-dos-and-donts-f…
افزایش زمان ماندن
در سایت مدت زمان ماندن در سایت، نرخ کلیک، زمان بازدید هر صفحه … این معیارها سنجه های مشابه را اندازه گیری می کنند. کاربران مثل سریش به محتوای شما می چسبند یا بلافاصله برای یافتن نتایج بهتر روی دکمه بازگشت کلیک می کنند.
اگر بتوانید زمان ماندن کاربر در سایتتان را بهبود بخشید، نحوه ارتباط کاربران با محتوای شما برای ماشین یادگیری گوگل با الگوریتم رنکیرین اهمیت بیشتری خواهد داشت که به کمک آن می توانید رتبه خود را بهتر کنید. در ادامه ۵ تکنیک ساده ای را که کاربران را به محتوای شما وصل خواهد کرد را مطرح کرده ام.
١. لینک های داخلی را در محتوای خود افزایش دهید. ایجاد لینک های داخلی مرتبط در محتوای شما، کاربران را به بازکردن و مرور صفحات بیشتر در سایت شما ترغیب می کند، ۲ تا
۳ لینک داخلی در هر پست وبلاگ کافیست. بیشتر از آن آزاردهنده خواهد بود.
۲، مطالب خود را قابل خواندن کنید. از فونت بزرگ ترجیحا ۱۶ یا ۱۸ استفاده کنید تا افراد برای خواندن مطالب شما نیاز به استفاده از ذره بین نداشته باشند. از کلمات کوتاه و ساده استفاده کنید و محتوای خود را به زیر عنوانها، لیست های شماره دار، پاراگراف ها و جملات کوتاه تقسیم کنید.
٣. از کلماتی استفاده کنید که قابلیت بسط دادن داشته باشند. به نظر میرسد خواندن مقالات طولانی زمان بیشتری می گیرد و طبق تحقیق Ahrefs به طور طبیعی محتوا با تعداد کلمات طولانیتر لینکهای بیشتری را نیز به خود جلب می کند.
۴. از ویدئو استفاده کنید. طبق مطالعه انجام شده توسط سیسکو تا سال ۲۰۲۱، ۸۰ درصد ترافیک اینترنت از ویدئو خواهد بود. به عبارت ساده تر، کاربران عاشق ویدئو هستند. وقتی کاربری، ویدئویی را در صفحه شما مشاهده می کند، متریک زمان حضور کاربر در سایت شما را به طرز شگفت انگیزی افزایش میدهد.
۵. از رسانه تعاملی استفاده کنید. رسانه های تعاملی مانند نمایش اسلایدها و ابزارهای آنلاین، تکنیکهای آزمایش شده برای افزایش زمان ماندن در سایت و درگیر شدن مخاطب هستند.
خلاصه ای از سئو On Page
اگر کسب و کار کوچکی دارید، تکنیک هایی که در ابتدای این فصل گفته شد چه تفاوتی ایجاد خواهند کرد. اطمینان از اینکه سایت شما کلمات کلیدی مناسب دارد و برای همه کاربران در دسترس است.
اگر برای یک شرکت بزرگ سئو می کنید و به ترافیک زیادی نیاز دارید، انتشار مرتب مطالب جدید و اطمینان از تنظیمات درست بخش های ساختاری سایت چه تفاوتی ایجاد خواهد کرد؟ ارسال مرتب پست های جدید بلاگ، اطمینان از درست کار کردن نقشه های سایت و عدم محتوای تکراری برای خطای ۴۰۴ چطور؟
مهمترین چیز عمل و اقدام شماست. سئو On Page اغلب راحت ترین سئو است. قدرت در دستان شماست تا این بخش ها را در سایت خود درست کنید. به یاد داشته باشید که تغییرات کوچک می تواند منجر به نتایج بزرگ شود. این روش ها را پیاده سازی کرده و شروع به بهبود رتبه بندی سایت خود کنید.
تمام مراحل جست وجوی کلمات کلیدی، برای خوانندگانی که می خواهند این تئوری را پیاده سازی کنند، تمام نکات بهینه سازی در صفحه از این فصل و در چک لیست سئو گنجانده شده است. پیشنهاد می کنم قبل از دانلود چک لیست و مراحل سئو On Page، مقالات را تا آخر بخوانید، چرا که در پایان با تئوری نهفته در مراحل عملی آشنا شده اید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.