آموزش سئو سایت فروشگاهی [صفر تا صد سئوی فرشگاه اینترنتی]
اگر در حال فروش محصولات هستید و میخواهید به گستردهترین مخاطبان ممکن دست پیدا کنید، داشتن یک سایت فروشگاهی سئو شده یک الزام مطلق است.
چرا؟ خوب، داشتن یک فروشگاه آنلاین مزایای متعددی دارد!
یک فروشگاه اینترنتی می تواند به طور قابل توجهی پایگاه مشتریان شما را افزایش دهد و این امکان را برای مردم از سراسر ایران فراهم می کند تا محصولات شما را خریداری کنند.
اما این همه چیز نیست. یک وب سایت فروشگاهی همچنین می تواند به شما کمک کند تا در مورد مشتریان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. میتوانید اطلاعات جمعیتی مشتریان خود را کشف کنید: مکان، سن و حتی نحوه یافتن شما.
چه در حال حاضر یک فروشگاه اینترنتی دارید یا می خواهید یک فروشگاه ایجاد کنید، باید اقداماتی را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که موفق می شوید.
چطوری؟ به اندازه کافی ساده است: با سئو سایت فروشگاهی.
ویدیو اول آموزش سئو سایت فروشگاهی
ویدیو دوم آموزش سئو سایت فروشگاهی
سئو سایت فروشگاهی چیست؟
سئو سایت فروشگاهی یک استراتژی است که به خرده فروشان وب کمک می کند در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند. یک وب سایت خوب طراحی و بهینه شده با محتوای باکیفیت در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بهتری خواهد داشت و باعث افزایش دید فروشگاه شما و افزایش ترافیک می شود.
به عبارت دیگر، سئو سایت فروشگاهی بر بهینه سازی سایت شما متمرکز است، که به دست آوردن سرنخ و تبدیل آسان تر می شود.
با این حال، بر خلاف SEO برای وب سایت های متمرکز بر محتوا، سئو سایت فروشگاهی چیزی فراتر از افزودن کلمات کلیدی، نوشتن پست های وبلاگ و به دست آوردن لینک است. شما باید بدانید که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند و به چه چیزی پاداش می دهند.
این بدان معناست که دانش کاری سئو سایت فروشگاهی، در نظر گرفتن دستورالعمل های گوگل، تجزیه و تحلیل قصد خریدار و اجرای استراتژیک آن است.
بهترین روش های سئو سایت فروشگاهی
سئو سایت فروشگاهی یک زمینه پیچیده است. با وجود ده ها میلیون سایت خرده فروشی آنلاین، برجسته کردن سایت شما همیشه آسان نیست.
در حالی که افزایش رتبه سئو ممکن است چالش بزرگی به نظر برسد، میتوانید با به کارگیری بهترین روشهایی که در زیر توضیح میدهم، شروعی مثبت داشته باشید.
اگر به هیچ وجه سایت فرئشگاهی خود را بهینه نکرده اید، به شدت توصیه می کنم از طریق این راهنما به ترتیب کار کنید. اگر در گذشته سایت خود را بهینه کرده اید، با خیال راحت توصیه های من را به دلخواه اجرا کنید.
آماده؟ سپس بیایید نحوه انجام سئو سایت فروشگاهی را بیاموزیم.
1. تحقیق کلمات کلیدی را به روش صحیح انجام دهید
اگر یک کاری وجود دارد که مطلقاً هر صاحب سایت فروشگاهی باید انجام دهد، آن انجام تحقیقات عمیق کلمات کلیدی برای فروشگاه خود است.
هدف شما باید دوگانه باشد.
ابتدا، می خواهید مرتبط ترین و محبوب ترین کلمات کلیدی را در جایگاه خود پیدا کنید. دوم، شما باید قصد خریدار در پشت هر کلمه کلیدی را درک کنید.
هدف کلمه کلیدی هدف پشت جستجوی جستجو است. شما می توانید با نگاه کردن به عبارات خاصی که افراد هنگام جستجوی یک مورد آنلاین استفاده می کنند و نتایج نشان داده شده توسط Google، آن را شناسایی کنید.
دو نوع اصلی از هدف کلمه کلیدی وجود دارد که اغلب آنها را می بینید.
هدف کلمه کلیدی اطلاعاتی
هدف کلمه کلیدی اطلاعاتی زمانی است که کاربران به دنبال پاسخی برای یک سوال یا درک موضوعی با جزئیات بیشتر می گردند.
آنها هنوز کاملاً به دنبال خرید نیستند. در عوض، آنها ممکن است بخواهند جایگاه شما را با جزئیات بهتر درک کنند یا به سؤالی که مربوط به یک محصول نیست پاسخی دریافت کنند. به عنوان مثال، اگر صاحب یک فروشگاه لباس در فضای باز هستید، یک کلمه کلیدی اطلاعاتی ممکن است چیزی شبیه به: «بهترین پیاده روی در نزدیکی سانفرانسیسکو» باشد.
هدف کلمه کلیدی تجاری
هدف کلمه کلیدی تجاری زمانی است که مردم به دنبال اطلاعاتی هستند که به آنها در خرید کمک کند.
مصرف کنندگان معمولاً زمانی از اهداف کلمه کلیدی تجاری استفاده می کنند که بدانند چه می خواهند اما هنوز نمی دانند کجا آن را پیدا کنند. این را وقتی میبینید که در حال تایپ عبارات خاصی در Google هستید، مانند «خرید دوربین دیجیتال» یا «پیدا کردن معاملات جدید لپتاپ».
اما زمانی که نمی دانند کدام محصول را می خواهند بخرند، ممکن است از کلمات کلیدی با هدف تجاری نیز استفاده کنند. پرس و جوهای مبتنی بر بازبینی مثال عالی از کلمات کلیدی تجاری هستند، به عنوان مثال: “بهترین دوربین دیجیتال چیست؟”
تعیین هدف کلمه کلیدی
تصمیم گیری در مورد هدف کلیدواژه مصرف کنندگان چالش برانگیز به نظر می رسد، اما می توانید آن را برای خودتان آسان تر کنید. به عنوان مثال، توصیه های AgencyAnalytics را دنبال کنید، که آن را به مراحل تقسیم می کند.
تجزیه و تحلیل SERP: توجه ویژه ای به تبلیغات پولی، نتایج نمودار دانش و فهرست های ارگانیک داشته باشید.
به تبلیغات گوگل برای مقاصد تجاری نگاه کنید: دیدن قیمت پیشنهادی برای کلمات کلیدی، ایده رقابتی بودن کلمات کلیدی را به شما می دهد.
تجزیه و تحلیل خود را مرور کنید: به دنبال محتوایی با نرخ پرش بالا باشید زیرا ممکن است به این معنی باشد که با هدف جستجو مطابقت ندارد.
با این حال، برای تعیین ترکیب کلمات کلیدی مناسب برای سایت خود، به پشتیبانی نیاز دارید. بیایید در مورد چند ابزار صحبت کنیم که می توانند جستجوی شما برای کلمات کلیدی تجارت الکترونیک SEO را تقویت کنند.
استفاده از Ubersuggest و AnswerThePublic برای تحقیقات تجارت الکترونیک SEO
در حالی که برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل یک شروع موثر است، ممکن است برای ایجاد اهداف کلیدواژه خود به عمق بیشتر یا پشتیبانی تخصصی بخواهید. در اینجا نگاهی دقیق تر به برخی از گزینه های دیگری که می توانند به شما در ایجاد کلمات کلیدی هدف برای استراتژی تجارت الکترونیک SEO خود کمک کنند آورده شده است:
2. بهینه سازی صفحات محصول برای بهبود رتبه
هر صاحب کسب و کاری که می خواهد ترافیک جستجوی خود را افزایش دهد و مشتریان جدیدی به دست آورد، باید صفحات محصول را و بهینه کند. سئوی درون صفحه مواردی مانند ساختار سایت، توضیحات متا و تگ های عنوان را پوشش می دهد.
هر عنصر روی صفحه سایت فروشگاهی شما نیاز به بهینه سازی ندارد، بنابراین در این بخش، بیایید روی مواردی تمرکز کنیم که برای خرده فروشان آنلاین بیشترین اهمیت را دارند: توضیحات محصول، تصاویر و نظرات.
توضیحات محصول خود را بهینه کنید
توضیحات صفحه محصول به چند دلیل مهم است. اولا، آنها محتوای حیاتی و غنی از کلمات کلیدی را ارائه می دهند که گوگل از آن برای رتبه بندی سایت شما استفاده می کند. دوم، آنها کاربران را ترغیب می کنند تا محصولات شما را پس از ورود به صفحه خریداری کنند.
برای شروع بهینه سازی صفحات محصول سایت خود، باید سه جنبه کلیدی را در نظر داشته باشید:
- مهمترین چیزها در صفحه چیست؟
- چگونه می توانید دید و تاثیر را با این عناصر به حداکثر برسانید؟
- چگونه می توانید از این اطلاعات برای بهبود اثربخشی توضیحات محصول خود استفاده کنید؟
اکنون، شروع کنید به اینکه چه کاری می توانید انجام دهید تا تأثیر توضیحات محصول خود را به حداکثر برسانید. این می تواند مواردی از این قبیل باشد.
- افزودن تصاویر متعدد، با کیفیت بالا و منحصر به فرد
- از جمله کلمات کلیدی
- از جمله توضیحات مفصل و غنی از کلمات کلیدی
- افزودن فراخوان به اقدام (CTA)
- از جمله توصیفات
متوجه خواهید شد که بسیاری از این پیشنهادات آن چیزی نیست که شما معمولاً به عنوان توضیح محصول در نظر می گیرید. اما مطمئن باشید، نظرات کاربران و دکمههای فراخوان فقط به عنوان کپی متمرکز بر محصول مهم هستند.
برای یادگیری بیشتر از شما دعوت میکنم به مقاله سئو محصول هم سربزنید.
تصاویر خود را بهینه کنید
یکی از مواردی که گاهی اوقات از سئو داخلی نادیده گرفته می شود، تصاویر است. عکس ها روشی عالی برای انتقال پیام و جلب نظر مخاطب هستند. با این حال، آنها همچنین می توانند حواس مردم را از پیامی که می خواهید منتقل کنید منحرف کنند، بنابراین مراقب باشید که از تصاویر زیاد استفاده نکنید و صفحات محصول خود را شلوغ نکنید.
اگرچه تصاویر با کیفیت برای نشان دادن محصولات شما در بهترین حالت حیاتی هستند، اما چیزهای بیشتری در این مورد وجود دارد. بهینه سازی تصاویر شما برای سئو به شما رتبه های بالاتری در موتورهای جستجو و ترافیک بیشتری از مشتریان بالقوه می دهد و ممکن است ترافیک کانال های رسانه های اجتماعی را برای شما به ارمغان بیاورد.
در اینجا چند نکته برای بهینه سازی تصاویر وجود دارد:
- زیرنویس ها را با تگ های alt ارائه دهید.
- تصاویر خود را تا حد امکان کوچک نگه دارید بدون اینکه بر کیفیت تصویر تأثیر بگذارد.
- از کلمات کلیدی در نام فایل استفاده کنید.
بررسی ویژگی ها
بررسی ها اطلاعات بسیار مورد نیازی را ارائه می دهند که به خریداران کمک می کند مزایا و معایب یک محصول را بسنجید و تصمیم بگیرند که آیا خرید کنند. علاوه بر این، آنها به شما کمک می کنند تا با مشتریان بالقوه خود اعتماد ایجاد کنید و نرخ تبدیل را بهبود بخشید.
شما میتوانید مشتریان را تشویق کنید تا هر زمان که خریدی انجام میدهند، با ارسال پیامهای خودکار، نظرات خود را ارسال کنند. همچنین میتوانید کمپینهای ایمیلی را برای ارسال یادآوریها یا پیشنهادات پس از بررسی در سایت شما تنظیم کنید.
قبل از اینکه به بخش دیگری از این راهنمای سئو سایت فروشگاهی بروید، در اینجا نکات بیشتری برای بهینه سازی در صفحه وجود دارد:
- از برچسبهای متعارف برای پیوند دادن صفحات محصول تکراری و محصولات گروهی مشابه با یکدیگر استفاده کنید.
- یک صفحه خوش نوشته ایجاد کنید که شامل اطلاعات لازم در مورد محصول، تصویری از محصول و ویدیویی از آن در حال عمل است.
- حداقل یک CTA را در صفحه محصول خود قرار دهید. برای مثال، «افزودن به سبد خرید» یا «بررسی در دسترس بودن».
- اطمینان حاصل کنید که جزئیات و سیاستهای حمل و نقل را از قبل درج کردهاید، تا مشتریان از همان ابتدا بدانند چه چیزی میپردازند.
3. مطمئن شوید که سایت شما کاربر پسند است
UX مخفف تجربه کاربری است و برای فروشگاه های اینترنتی حیاتی است که یک تجربه خوب داشته باشند. شما می توانید UX را با طراحی خوب، ساختار سایت بهتر و زیبایی شناسی از نظر بصری جذاب تر کنید.
با این حال، این فقط در مورد خوب جلوه دادن یک وب سایت نیست. این در مورد این است که آن را به خوبی کار کند. UX شامل همه چیز از ناوبری، سهولت استفاده و “احساس” کلی وب سایت است.
UX همچنین در مورد اطمینان از اینکه افراد می توانند آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند، درگیر نگه داشتن آنها در هنگام مرور و ارائه بهترین تجربه ممکن به بازدیدکنندگان است.
ممکن است فکر نکنید که UX بر SEO تأثیر می گذارد، اما نوع تجربه ای که برای کاربران ارائه می دهید می تواند ارتباط مستقیمی با رتبه شما داشته باشد.
این شامل Core Web Vitals میشود، مجموعهای از عواملی که Google برای رتبهبندی تجربه کاربری یک صفحه استفاده میکند. گوگل تجربه کاربری سایت شما را در سه حوزه اصلی اندازه گیری می کند:
- LCP: زمانی است که بزرگترین محتوای صفحه لود شود. باید کمتر از 2.5 ثانیه باشد.
- CLS: فاکتور CLS به معنی ثابت و پایدار ماندن وضعیت سایت در حین لود است. به طور مثال اگر کاربر روی گزینه ای کلیک می کند، ظاهر صفحه نباید به هم ریخته و غیر قابل استفاده شود.
- FID: این فاکتور به تاخیر مربوط می شود. FID به معنی مدت زمانی است که طول می کشد یک کاربر با سایت تعامل برقرار کند.
از دیدگاه صاحب سایت، چندین کار وجود دارد که می توانید برای بهبود Core Web Vitals خود انجام دهید:
- زمان بارگذاری سایت خود را بهبود بخشید
- اطمینان حاصل کنید که هیچ تبلیغاتی با تجربه کاربر تداخل نداشته باشد
- مطمئن شوید که سایت شما با CTAهای واضح تعاملی است.
4. کلمات کلیدی دم دراز را فراموش نکنید
کلمه کلیدی دم بلند یک عبارت جستجوی طولانی تر و خاص تر است. معمولاً شامل حداقل سه کلمه (اغلب بیشتر) است و حجم کمی دارد. اما آنها می توانند برای فروشگاه های اینترنتی بسیار ارزشمند باشند. این عبارات آنقدر خاص هستند که تمایل دارند با نرخ بسیار بالاتری تبدیل شوند. بنابراین حتی اگر ترافیک کمتری ایجاد می کنند، تعداد فروش بالایی را ایجاد می کنند.
کلمات کلیدی دم بلند برای هر کسب و کاری با ارزش هستند، اما به ویژه اگر در یک جایگاه بسیار رقابتی فعالیت کنید، بسیار خوب هستند.
میتوانید با استفاده از ویژگی «People also Ask» یا استفاده از ابزار کلمات کلیدی مانند Ubersuggest، کلمات کلیدی طولانی را پیدا کنید.
به برگه ایدههای کلمه کلیدی در Ubersuggest بروید – در زیر عنوان «تحقیق کلمات کلیدی» یافت میشود. کلمه کلیدی seed خود را وارد کنید. من از “چکمه های پیاده روی” به عنوان مثال استفاده کرده ام. سپس این ابزار هزاران کلمه کلیدی مرتبط را تولید می کند.
بهترین راه برای یافتن کلمات کلیدی طولانی این است که فیلتر سختی سئو را به آسان تغییر دهید زیرا کلمات کلیدی طولانی مدت رقابت کمتری دارند.
همانطور که در تصویر زیر می بینید، من اکنون بیش از 100 اصطلاح دم بلند دارم که می توانم برای آنها رتبه بندی کنم.
5. از یک ساختار URL ساده استفاده کنید
ساختار URL ساده تجربه کاربر را بهبود می بخشد و تلاش های سئو فروشگاه شما را بهبود می بخشد.
علاوه بر این، زمانی که سایت فروشگاهی شما دارای ساختار URL ساده است، اشتراک گذاری محصولات در رسانه های اجتماعی و سایر وب سایت ها آسان تر است.
برای بهترین نتایج، URL ها باید تا حد امکان خوانا باشند.
به عنوان مثال، در اینجا نمونه ای از کارهایی است که نباید انجام دهید:
https://www.example.com/articlesabouthiking/
استفاده از این ساختار URL بسیار بهتر است:
https://www.example.com/hiking-articles
اگر گیر کردید، گوگل همچنین توصیه هایی در مورد بهبود ساختار URL دارد. من همچنین یک راهنمای مفصل در مورد بهبود ساختار URL نوشته ام.
تاکتیک های دیگری نیز وجود دارد که می تواند در بهبود ساختار URL شما کمک کند. زیر را ببینید:
از کلمات کلیدی استفاده کنید
موتورهای جستجو می توانند URL های شما را اسکن کنند و از محتوا به عنوان فاکتور رتبه بندی استفاده می کنند. به همین دلیل است که قبل از تصمیم گیری در مورد ساختار URL، باید مدتی را صرف فکر کردن در مورد کلمات کلیدی خود کنید.
به عنوان مثال، اگر مردم به دنبال “کفش ورزشی مردانه” هستند، اگر آن عبارت کلیدی در URL صفحه شما نیز وجود داشته باشد، می تواند به رتبه بندی صفحه دسته شما کمک کند.
اجتناب از کلمات توقف
کلمات توقف متداول عبارتند از “the”، “and”، “of” و “a”.
کلمات توقف می توانند خوانایی URL شما را کاهش دهند و ممکن است رتبه بندی SEO شما را کاهش دهند.
به سادگی نیازی به حضور آنها در آنجا نیست. بنابراین به جای داشتن یک پست وبلاگ با URL:
http://example.com/what-are-the-best-hiking-shoes
در عوض داشته باشید:
http://example.com/best-hiking-shoes
از بردکرامب استفاده کنید
Breadcrumbs یک ابزار ناوبری است. آنها به بازدیدکنندگان وب سایت اجازه می دهند تا مراحل قبلی را دوباره دنبال کنند و به جایی که شروع کرده اند بازگردند. Breadcrumbs فقط یک تکنیک قابل استفاده نیست، بلکه مزایای اضافی SEO را نیز ارائه می دهد.
به عنوان مثال، اگر از یک پست وبلاگ از صفحه اصلی خود بازدید می کنید، نان خرده نان برای آن پست «صفحه اصلی > وبلاگ > این پست» خواهد بود.
در بسیاری از ابزارهای طراحی وب، خردههای نان را پیدا میکنید، و میتوانید با استفاده از برچسبهای نشانهگذاری یا از طریق جاوا اسکریپت، آنها را اضافه کنید.
6. از اسکیما برای کمک به گوگل و کاربران در درک محتوا استفاده کنید
اسکیما تگ های HTML هستند که اطلاعات بیشتری را در مورد محتوای صفحات وب به ربات های جستجو ارائه می دهند. با استفاده از این اسکیماها، می تواند سئوی شما را برای تلاش های فروش آنلاین بهبود بخشد.
وقتی از اسکیما استفاده می کنید، می تواند قطعه های غنی تولید کند. اینها راهی برای موتورهای جستجو برای نشان دادن اطلاعات بیشتر درباره پرس و جوهای خاص در بالای نتایج جستجو هستند.
آنها همچنین با نشان دادن انواع مختلف اطلاعات به افراد کمک می کنند تا آنچه را که به دنبال آن هستند سریعتر و آسان تر بیابند.
انواع مختلفی از ریچ اسنیپت ها وجود دارد، مانند:
- قطعات نشانه گذاری محصول
- قطعه های موسیقی
- تکه های بررسی
انواع اسکیماهای سایت فروشگاهی عبارتند از:
- اسکیما محصول: این اسکیما توسعه ای برای محصولات، خدمات و سازمان ها است. با ارائه اطلاعات غنی از محصول مانند تصاویر، قیمت و در دسترس بودن، امکان کشف محصولات و خدمات جدید در موتورهای جستجوی وب را فراهم می کند. اسکیما محصول همچنین امکان نمایش تبلیغات محصول را در SERP ها فراهم می کند.
- اسکیما بررسی: این امکان بررسی آنلاین را فراهم می کند. فیلترهای نویسنده و عنوان به شما این امکان را میدهند که افراد خاصی را که در وبسایت یا پست وبلاگ شما نظر نوشتهاند پیدا کنید و جستجوگران بتوانند نظرات محصول را پیدا کنند.
- اسکیما در دسترس بودن محصول: اسکیما در دسترس بودن محصول فهرستی از محصولاتی است که برای خرید در دسترس هستند. این می تواند یک صفحه باشد یا می تواند در یک فروشگاه آنلاین باشد. چنین لیست هایی معمولاً نام محصول، توضیحات، قیمت، تصاویر و انواع آن را شرح می دهند.
- اسکیما ویدئو: اسکیما ویدئویی نوعی متادیتا است که برای توصیف محتوا و قالب استفاده می شود. به عنوان مثال، اسکیما ویدیویی ممکن است شامل زبان صوتی، وضوح تصویر، یا رتبه بندی سنی ویدیو باشد.
- اسکیما قیمت: طرح قیمت تکنیکی برای قیمت گذاری محصولات یا محدوده قیمتی است.
- اسکیما سؤالات متداول: اسکیما سؤالات متداول نوعی نشانه گذاری است که می توانید به صفحه خود اضافه کنید که حاوی لیستی از سؤالات و پاسخ ها است. میتوانید یک نمونه را در بخش سؤالات متداول در انتهای این مقاله بیابید.
7. از صفحات و محتوای تکراری خودداری کنید
آیا تا به حال از یک وب سایت بازدید کرده اید و این احساس را داشته اید که قبلاً همه آن را در جایی خوانده اید؟ وقتی خردهفروشان آنلاین از کاتالوگها و تصاویر محصولات تکراری استفاده میکنند، این در توضیحات تولید و توضیحات دستهبندی بسیار رایج است.
قابل درک است که چرا فروشندگان اینترنتی فقط همان توضیحات را بازنشر می کنند. معمولا به این دلیل است که آنها منابع لازم برای تولید محتوای تازه را ندارند.
با این حال، حتی اگر زمان لازم برای بازنویسی همه چیز را ندارید، همچنان می توانید میزان تکراری بودن سایت خود را در توضیحات محصول و سایر زمینه ها به میزان قابل توجهی کاهش دهید.
به عنوان مثال، توسط
- استفاده از یک CMS با ریدایرکتهای 301 در سراسر سایت یا افزودن تگهای متعارف در هر صفحهای که میدانید ممکن است تکراری باشد (صفحههایی با عناوین مشابه، صفحاتی که URL یکسانی دارند و غیره)
- اضافه کردن پسوند به URL
- با استفاده از تصاویر محصولات مختلف
- اضافه کردن کلمات کلیدی منحصر به فرد در صفحات دیگر
8. اجازه ندهید سرعت صفحه رتبه شما را نابود کند.
زمان بارگذاری صفحه اندازه گیری مدت زمانی است که کاربر اینترنت برای باز کردن یک صفحه وب نیاز دارد.
سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی است و نظرسنجی پس از بررسی نشان می دهد که مصرف کنندگان مایل نیستند در حین بارگیری سایت منتظر بمانند. یک مطالعه اخیر نشان داد که 19٪ از خریداران صفحه ای را که بیش از دو تا سه ثانیه طول می کشد را رها می کنند.
کاربران وب می گویند سرعت سایت ایده آل آنها فقط دو ثانیه است، اما هر چه سریع تر، بهتر است. اگر از سرعت فعلی خود مطمئن نیستید، می توانید آن را در Cloudflare تست کنید یا ابزار Google را امتحان کنید.
اگر سایت شما خیلی کند باشد چه باید کرد؟ ابتدا باید دلیل را پیدا کنید. میتوانست باشد:
- سایت شما به سادگی دارای محتوای بیش از حدی است که سرور شما نمی تواند آن را مدیریت کند.
- تعداد زیادی از اسکریپت ها زمان بارگذاری را کاهش می دهند.
- بارگذاری تصاویر زمان زیادی می برد.
- مشکلی در میزبان وب شما وجود دارد.
در حالی که همه صاحبان سایت های فروشگاهی نمی توانند ۱۰۰ درصد کامل را در PageSpeed Insights گوگل تضمین کنند، می توانید سعی کنید زمان بارگذاری را با موارد زیر کاهش دهید:
- داشتن تصاویر کمتر در صفحات
- فشرده سازی فایل ها
- استفاده از ویجت های رسانه های اجتماعی کمتر
- بهینه سازی تصاویر شما
- اجتناب از بهم ریختگی و استفاده از فضای سفید زیاد
- محدود کردن تغییر مسیرها و درخواست های HTTP
- تثبیت زمان پاسخگویی سرور شما
علاوه بر این، ممکن است بخواهید در مورد تغییر میزبان وب یا ارتقاء بسته میزبانی خود برای پاسخگویی بهتر به نیازهای خود فکر کنید.
9. محتوا برای سایت فروشگاهی اهمیت دارد.
سئو سایت فروشگاهی فقط در مورد تصاویر و کلمات کلیدی نیست. محتوای نوشتاری نیز باید بخشی از استراتژی سئوی شما برای فروش آنلاین باشد.
ارسال محتوای منظم نه تنها ترافیک ارگانیک را جذب می کند. این می تواند اعتماد مشتریان شما را جلب کند، رتبه وب سایت شما را افزایش دهد و شهرت شما را به عنوان یک متخصص در جایگاه خود نیز مستحکم کند.
انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که می توانید روی آنها تمرکز کنید:
- به اشتراک گذاری قطعات و پاسخ به سوالات متداول
- معرفی محصول جدید و هر چیزی که ارزش خبری دارد
- یک صفحه واژه نامه
- از جمله محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)
- توصیفات و راه اندازی
- تظاهرات ویدئویی و Q و As
- وبینارها
برای ایده های بیشتر، قدمی فراتر بردارید و مخاطب خود را بشناسید تا نگرانی ها و مشکلات اصلی آنها را درک کنید. این به شما امکان میدهد محتوایی بنویسید که دغدغههای روزمره آنها را برطرف کند و محصولاتی را ارائه دهید که این مشکلات را حل کند.
اکنون میدانید که چه نوع از شما میتواند ایجاد کند، بیایید ببینیم چگونه میتوانید یک استراتژی محتوا بسازید تا به مخاطبان خود دقیقاً آنچه را که میخواهد ارائه دهید:
- با پرسونای خریدار مشتریان خود را بهتر بشناسید.
- محتوای مورد علاقه آنها را درک کنید. اگر دادههای محتوای خود را ردیابی میکنید، باید ببینید کدام نوع محتوا بیشترین بازدید را دارد. علاوه بر این، میتوانید از طریق نظرسنجیها یا گروهها از مشتریان و مشتریان احتمالی بپرسید.
- یک تقویم محتوا ایجاد کنید و محتوا را ایجاد کنید.
- محتوای مناسب برای مراحل مختلف چرخه خرید را منتشر کنید.
- از تست A/B در زمینه های کلیدی مانند عناوین استفاده کنید.
- نتایج را اندازه بگیرید و تغییر دهید.
10. سئوی خارجی را دست کم نگیرید.
لینک بیلدینگ یک عامل مهم رتبه بندی سئو است. لینک های با کیفیت به گوگل می گویند که سایت شما دارای اعتبار است. بک لینک ها همچنین بر نحوه رتبه وب سایت شما برای کلمات کلیدی تاثیر می گذارند.
عالی به نظر می رسد، اینطور نیست؟ اما چگونه می توانید این بک لینک های بسیار مهم را ایجاد کنید؟
چند راه برای انجام این کار عبارتند از:
- ایجاد بک لینک داخلی
- نوشتن پست های مهمان
- استفاده از تبلیغات رسانه های اجتماعی
- به اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی
- صدور بیانیه های مطبوعاتی
- نوشتن نظرات وبلاگ و اشتراک گذاری در انجمن ها (در صورت امکان)
- ایجاد اینفوگرافیک و به اشتراک گذاری آنلاین آنها
- صدور وایت پیپر و مطالعات موردی
اینها همه راه های قانونی برای ایجاد لینک های با کیفیت هستند. اگرچه ممکن است زمان ببرد، اما نباید با خرید لینک از میانبر استفاده کنید.
لینکهای پولی دستورالعملهای گوگل را نقض میکنند، و اگر لینکهای ارزان میخرید، کیفیت معمولاً مشکوک است. لینک های بی کیفیت منجر به کاهش رتبه SERP و کاهش ترافیک و همچنین تأثیر منفی بالقوه بر شهرت سایت شما می شود.
11. یک نقشه سایت اضافه کنید
نقشه سایت فایلی در وب سایت شما است که حاوی اطلاعاتی درباره تمام صفحات، ویدیوها، تصاویر و سایر محتواها است. موتورهای جستجو از نقشه سایت شما برای خزیدن کارآمدتر فروشگاه اینترنتی شما استفاده می کنند.
نقشه سایت شما باید شامل تمام صفحات سایت شما، از صفحات دسته بندی تا صفحات محصول باشد. همچنین باید تمام زیرمجموعهها، محصولات و سایر محتوای آن بخشها را شامل شود.
می توانید نقشه سایت را به صورت دستی توسعه دهید یا از ابزار خودکاری مانند Google’s Webmaster Tools برای تولید آن استفاده کنید. نقشه های سایت از هر دو XML و HTML استفاده می کنند، اگرچه نقشه های سایت HTML برای بازدیدکنندگان مفیدتر است.
ابزارهای دیگر برای ایجاد نقشه سایت عبارتند از:
سازنده نقشه سایت Lucidchart
سازنده نقشه سایت Lucidchart یک ابزار کاربرپسند است که ایجاد نقشه سایت را آسان می کند. دارای ویژگی های زیادی مانند اضافه کردن دسته ها و زیر مجموعه ها است.
Powermapper
Powermapper ابزاری با کاربری آسان برای ایجاد و بهروزرسانی نقشههای سایت است و به شما امکان میدهد تا پرداختهای یک کلیک ایجاد کنید.
این یک ابزار مبتنی بر وب بدون نیاز به تخصص کدنویسی است. با این حال، هزینه ای وجود دارد.
12. اشتراک گذاری اجتماعی را آسان کنید
مت کاتس از گوگل زمانی گفت که اشتراک گذاری اجتماعی بر سئو تاثیر نمی گذارد، اما بسیاری با آن مخالف هستند.
در حالی که به اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی ممکن است مستقیماً بر سئوی شما تأثیر نگذارد، به اشتراک گذاری محتوای شما در رسانه های اجتماعی قرار گرفتن در معرض برند را افزایش می دهد و مردم را با کسب و کار شما بیشتر آشنا می کند.
علاوه بر این، هر چه تعداد ذکرهای بیشتری در رسانههای اجتماعی دریافت کنید، تأثیر بیشتری بر سئوی شما میگذارد:
رانندگی ارگانیک و افزایش دید
بهبود سئوی محلی
گسترش دسترسی به محتوای خود و افزایش شناخت برند
افزایش بک لینک
اگر میخواهید راه آسانی برای افزایش اشتراکهای خود در رسانههای اجتماعی داشته باشید، ابزاری مانند Buffer یا Hootsuite را در نظر بگیرید تا بهطور خودکار محتوای سایت شما را در تمام حسابهای رسانههای اجتماعی در فواصل زمانی برنامهریزیشده پست کند.
پیش از بررسی نکات مهم بهینهسازی سایت های فروشگاهی از شما دعوت میکنیم به مقاله سئو سایت پزشکی هم سر بزنید.
25 نکته سریع بیشتر برای سئو سایت فروشگاهی
فکر می کنید بهینه سازی فروشگاه اینترنتی خود را برای سئو به پایان رسانده اید؟ نه خیلی سریع! ده ها استراتژی دیگر وجود دارد که می توانید برای افزایش سرسام آور ترافیک و فروش ارگانیک خود پیاده سازی کنید. به این 25 نکته که در زیر لیست می کنم نگاه کنید.
1. یک گواهی SSL دریافت کنید
فروشگاه اینترنتی شما باید گواهی SSL داشته باشد. این بدان معناست که کاربران https:// را قبل از URL شما خواهند دید. گواهی SSL از اطلاعات مشتری محافظت می کند، مورد اعتماد گوگل است و حتی سئوی شما را بهبود می بخشد.
2. توضیحات متا خود را بهبود بخشید
برای افزایش CTR در جستجوی ارگانیک، توضیحات متا قانعکنندهتری بنویسید. این به طور مستقیم بر رتبه بندی شما تأثیر نمی گذارد، اما افزایش CTR شما می تواند.
از عباراتی مانند «خرید آنلاین» استفاده کنید تا به کاربر ایده بدهید که چگونه میتواند محصول شما را حتی قبل از کلیک کردن دریافت کند. هزاران فروشگاه آنلاین این کار را برای افزایش CTR ارگانیک خود انجام می دهند.
3. 301 محصول از تاریخ گذشته
اگر یک محصول منقضی یا متوقف شده دارید، 301 URL را به صفحه محصول جدیدتر هدایت کنید. تمام ارزش سئو به صفحه جدید منتقل میشود و ممکن است رتبهبندی کمی بهبود یابد.
4. بهبود صفحات دسته بندی
صفحات مبتنی بر دسته (مانند مردان یا زنان) را به عنوان صفحات اصلی با کلمات کلیدی و محتوای خاص خود در نظر بگیرید. به این ترتیب، آنها باید رتبه های بالاتری داشته باشند.
یکی از راههای انجام این کار، ساختاربندی صفحات دستهبندی حول کلمات کلیدی خاص است. به عنوان مثال، “کفش بسکتبال مردانه” یک کلمه کلیدی محبوب است که می توانید از آن به عنوان یک دسته برای سایت خود نیز استفاده کنید.
5. ناوبری در سطح دسته را اضافه کنید
همیشه ناوبری در سطح دسته را در فروشگاه اینترنتی خود ارائه دهید. این به Google کمک میکند تا وبسایت شما را بخزد و کاربران را راحتتر پیدا کند که به دنبال آن هستند. و این یعنی فروش بیشتر.
6. بازارهای تجارت الکترونیک را بهینه کنید
سئوی بازار خود را نادیده نگیرید. آیا می دانستید 38 درصد از جستجوهای محصولات تجارت الکترونیک از آمازون شروع می شود؟ مطمئن شوید که محصول شما لیست شده و به سایت شما پیوند داده شده است.
یک فروشگاه توانست در 10 دقیقه بهینه سازی در آمازون 320 درصد فروش بیشتری داشته باشد.
7. برچسب عنوان خود را بهبود بخشید
تگ عنوان خود را 60 تا 70 کاراکتر بهینه کنید و همیشه کلمه کلیدی را برای جلب توجه کاربر درج کنید. هرچه جذاب تر باشد، کاربران بیشتری روی آن کلیک می کنند.
همیشه از نام محصول در عناوین متا خود استفاده کنید تا به جستجوگر دقیقاً همان چیزی را که به دنبال آن است ارائه دهید.
8. به صفحه 404 خود فکر کنید
صفحات خطای 404 خود را به یک ماشین فروش تبدیل کنید. به جای اینکه فقط اجازه دهید خطاهای 404 رخ دهد، به کنسول جستجوی گوگل بروید، صفحات خطای 404 را پیدا کنید و 301 این صفحات را به مرتبط ترین صفحات سایت خود هدایت کنید. به این ترتیب، فرصت فروش به مشتریان را از دست نمی دهید.
حتی می توانید پیام 404 خود را طوری سفارشی کنید که به محبوب ترین صفحات سایت شما لینک داده شود.
9. چت زنده را اضافه کنید
شما می توانید به سادگی با افزودن چت زنده به سایت خود، نرخ تبدیل خود را نزدیک به 50 درصد افزایش دهید. چرا؟ زیرا چت زنده به این معنی است که مشتریان مجبور نیستند تلفن را برداریند یا ایمیل ارسال کنند و منتظر پاسخ باشند.
چت زنده به مشتری امکان دسترسی فوری به تیم خدمات مشتری شما را می دهد که می تواند اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری خرید را در اختیار آنها بگذارد.
10. پیوندهای داخلی بیشتری اضافه کنید
شما می توانید با افزایش لینک های داخلی، نرخ پرش سایت خود را کاهش دهید. این به شما کمک می کند رتبه بالاتری داشته باشید و اطمینان حاصل شود که کاربران زمان بیشتری را برای مرور فروشگاه شما صرف می کنند.
از پیوندهای داخلی برای پیشنهاد محصولات مرتبط یا محصولاتی که سایر کاربران خریدهاند استفاده کنید تا فروش مرتبطتر و ساختار سایت شما بهتر شود:
11. Anchor Text خود را تغییر دهید
برای رتبه بندی صفحات برای عبارات خاص، به جای «اینجا کلیک کنید» از کلمات کلیدی در متن لنگر استفاده کنید. همچنین ممکن است خریداران را بیشتر به کلیک کردن برسانند.
12. CTA های سایت خود را بهینه کنید
شما باید به طور مکرر تماس ها را در سایت خود تغییر دهید. آنها را برای تعطیلات خاص، تبلیغات و فروش بهینه کنید. باید شاهد افزایش نرخ تبدیل باشید.
13. با صفحه درباره ما اعتماد اضافه کنید
ایجاد یک صفحه «درباره ما» باعث افزایش محتوا در سایت شما می شود و به گوگل زمینه بیشتری در مورد اینکه در چه صنایعی هستید و چه محصولاتی را می فروشید، می دهد. همچنین به مشتریان کمک می کند تا به فروشگاه شما اعتماد بیشتری داشته باشند.
14. توصیه های محصول را اضافه کنید
صفحه اصلی شما باید از قبل فرآیند فروش را آغاز کند. با پیشنهاد محصولاتی که محبوب هستند شروع کنید تا مردم را سریعاً علاقه مند کنید. این به کاهش احتمال جهش کمک می کند.
15. بهینه سازی صفحات خارج از انبار
هنگامی که محصول شما موجود نیست، سرنخ ها را در صفحات محصول جمع آوری کنید. به جای خالی گذاشتن صفحه، که به احتمال زیاد باعث پرش کاربر می شود، از او بخواهید در ازای اعلان های موجود، ایمیل خود را بدهد.
16. ساختار سرفصل مناسب را اجرا کنید
مطمئن شوید که از تگ های هدر در صفحات محصول خود به درستی استفاده کنید. افزودن و بهبود ساختار HTML شما آسان است. به عنوان مثال، می توانید از نام محصول به عنوان تگ هدر H1 استفاده کنید. توضیحات محصول، اطلاعات تحویل، و عناوین مربوط به بازگشت می توانند H2 باشند. استفاده از تگ های هدر به این ترتیب محتوای شما را برای خوانندگان و سئو سازماندهی می کند.
17. احساس فوریت ایجاد کنید
در صفحات محصول و حتی در توضیحات متا خود در جستجوی ارگانیک فوریت ایجاد کنید. این یکی از دلایل موثر بودن کمپین های Kickstarter است:
با استفاده از شمارش معکوس القاکننده فوریت، کاربران را متقاعد به خرید کنید.
18. مقایسه محصولات برای افزایش ترافیک
با ایجاد پستهایی به سبک «در مقابل» که در آن محصولات مختلف پرطرفدار را با هم مقایسه میکنید، محتوای SEO متمرکز بر محصول ایجاد کنید.
19. راهنمای هدیه ایجاد کنید
راهنماهای هدیه تعطیلات ایجاد کنید تا تعداد زیادی ترافیک ارگانیک را به سایت خود هدایت کنید. راهنماهای هدیه صرفاً پست های گردآوری شده از محصولات محبوب در طاقچه شما هستند که هدایای عالی را می سازند. آنها ابزار ارزشمندی برای مصرف کنندگانی هستند که به دنبال محصولی عالی برای خرید هستند و همچنین برای سطوح ترافیک و نرخ تبدیل شما شگفتی ایجاد می کنند. آنها نه تنها بازدیدکنندگان را متقاعد میکنند که محصولات شما را بخرند، بلکه میتوانید از راهنمای هدیه برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی تجاری با هدف بالا که حجم جستجوی بسیار بالایی دارند، استفاده کنید.
20. محتوای ویدیویی را اضافه کنید
همیشه از محتوای ویدیویی برای نمایش محصولات استفاده کنید. مطالعهای که توسط پلتفرم ویدیوی آنلاین Brightcove انجام شد، نشان داد که تقریباً نیمی (48٪) از پاسخدهندگان گفتند که ویدیو باعث افزایش اعتماد به تصمیمهای خرید آنها میشود. این نظرسنجی نشان داد که اگر فروشگاهی دارید که لوازم الکترونیکی مصرفی، اسباببازیها و ابزارهای DIY میفروشد، اهمیت ویژهای دارند.
21. برای بازی پرداخت کنید
جستجوی پولی را نادیده نگیرید. این می تواند محرک بزرگی برای آگاهی از نام تجاری باشد که منجر به خرید ارگانیک شود (تعصب آخرین لمس).
برای تسلط بر نتایج ارگانیک برای شرکت خود، بر اساس شرایط برند PPC پیشنهاد دهید. این تضمین می کند که تمام جستجوهای ارگانیک برای فروشگاه شما منجر به کلیک روی سایت شما می شود.
22. در Outreach بلاگر سرمایه گذاری کنید
با وبلاگ نویسان محبوب در بخش محصولات خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید که محصولات شما را بررسی کنند. این به شما پیوندهای سریعی را در پستهای سبک جمعآوری میدهد:
23. یک برنامه وابسته ایجاد کنید
یک برنامه وابسته را راه اندازی کنید تا وبلاگ نویسان در مورد محصولات شما بنویسند و در سایت شما تبلیغ کنند. این نه تنها باعث فروش بیشتر می شود، بلکه بک لینک سایت شما را نیز افزایش می دهد و به شما قدرت بیشتر و رتبه بهتری می دهد.
24. از کنسول جستجو برای یافتن فرصت های رتبه بندی استفاده کنید
میتوانید از «کنسول جستجو» برای یافتن کلمات کلیدی محبوبی که قبلاً برای آنها رتبهبندی کردهاید، استفاده کنید. صفحات اختصاص داده شده به این پرسش ها را ایجاد کنید تا سطح ترافیک را افزایش دهید.
همچنین میتوانید از ابزار Google دیگر، برنامهریز کلمات کلیدی تبلیغات، برای یافتن کلمات کلیدی با هدف بالا و مبتنی بر خرید استفاده کنید که باعث فروش ارگانیک میشوند.
25. یک پلاگین سئو نصب کنید
افزونه Yoast SEO را برای وردپرس نصب کنید تا کارهای سئوی از دست رفته در صفحه را پاک کنید.
همچنین می توانید از ScreamingFrog برای خزیدن سایت خود برای هر گونه خطای 404، محتوای تکراری و موارد دیگر استفاده کنید.
سوالات متداول درباره سئو سایت فروشگاهی
سئو سایت فروشگاهی چیست؟
سئو سایت فروشگاهی فرآیند بهینه سازی یک فروشگاه آنلاین است تا بتواند رتبه بالاتری در موتورهای جستجو داشته باشد. عوامل متعددی بر میزان رتبه یک وب سایت در SERP تأثیر می گذارد، مانند کیفیت و مرتبط بودن محتوا، استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای بهینه سازی سایت، و تعداد بک لینک هایی که به سایت اشاره می کنند.
آیا سئو سایت فروشگاهی مهم است؟
افزایش ترافیک ارگانیک فروشگاه شما به عنوان یک سئو یک راه عالی برای افزایش درآمد و سود است. مشتریانی که از طریق سئو به دست می آیند اغلب هزینه های جذب مشتری (CAC) بسیار کمتری دارند. سئو همچنین به شما این امکان را می دهد تا مشتریانی را که هنوز آماده خرید نیستند، در همان قیف جذب کنید.
چگونه سئوی فوشگاه اینترنتی را شروع کنم؟
سئوی فروشگاه اینترنتی را با بهینه سازی عناصر درون صفحه وب سایت خود مانند توضیحات محصول، تجربه کاربری و سرعت صفحه شروع کنید. هنگامی که وب سایت خود را بهینه کردید، می توانید شروع به ساخت بک لینک کنید.
سئو سایت فروشگاهی چگونه متفاوت است؟
هنگامی که صحبت از سئو سایت فروشگاهی می شود، حوزه های مختلفی وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کنید، مانند بهینه سازی:
- سئو صفحات و توضیحات محصول
- ایجاد تنوع در محتوا و اطلاعات محصول
- تصاویر در وب سایت شما
- صفحه اصلی شما
چگونه کلمات کلیدی مناسب را برای فروشگاه اینترنتی خود پیدا کنم؟
چندین منبع رایگان وجود دارد که میتوانید از آنها برای یافتن ایدههای کلیدواژه استفاده کنید، مانند Google AdWords، Ubersuggest و ابزار کلمات کلیدی Google. شما همچنین باید به آنچه رقبای شما برای یافتن بهترین کلمات کلیدی برای مخاطبان خود استفاده می کنند نگاه کنید.
در نهایت، از استفاده از کلمات کلیدی گسترده ای که کلیک های زیادی ایجاد می کنند، اما ارزش تبدیل زیادی ارائه نمی دهند، خودداری کنید. تا جایی که می توانید از کلمات کلیدی بلند استفاده کنید.
در سئو از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟
هنگام بهینه سازی فروشگاه اینترنتی خود باید از استفاده از هر گونه تاکتیک ناامید SEO اجتناب کنید. این شامل ایجاد بک لینک های هرزنامه، پرداخت هزینه برای مزارع پیوند و پر کردن کلمات کلیدی است.
نادیده گرفته ترین جنبه سئو برای برندهای آنلاین چیست؟
لینک بیلدینگ نادیده گرفته ترین جنبه سئو برای برندهای آنلاین است. بسیاری از صاحبان فروشگاه ها تصور می کنند که می توانند با بهینه سازی عالی در صفحه کنار بیایند، اما اگر می خواهید برای رقابتی ترین کلمات کلیدی رقابت کنید، ایجاد بک لینک هنوز ضروری است.
سئو سایت فروشگاهی چقدر هزینه دارد؟
هزینه سئو به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله تعداد کلمات کلیدی مورد نظر، چشم انداز رقابتی، و میزان تلاشی که برای بهینه سازی هر صفحه برای رتبه بندی نیاز دارید.
تعیین برچسب قیمت برای سئو کار آسانی نیست زیرا بستگی به تعداد منابعی دارد که اختصاص می دهید و می خواهید به چه چیزی برسید. برای کمک به شما در بودجه، Search Engine Journal یک ماشین حساب بودجه SEO را ارائه می دهد.
نتیجه
سئو سایت فروشگاهی به افزایش دید وب سایت شما کمک می کند، مشتریان جدیدی را به فروشگاه شما می آورد و به ایجاد یک مخاطب وفادار کمک می کند.
ممکن است به نظر برسد که چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد. با این حال، با تمرکز بر روی بهترین شیوههای اصلی سئو و بهینهسازی بخشهای حیاتی وبسایت خود، لازم نیست آنقدر که به نظر میرسد پیچیده باشد.
مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که سئو سایت فروشگاهی یک شبه اتفاق نمی افتد. در عوض، این یک استراتژی مداوم است که برای به دست آوردن نتایج بهینه نیاز به به روز رسانی دارد.
در ادامه بخوانید: سئو دسته بندی محصولات چطور انجام میشود؟
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
من یه رپورتاژ برای صفحه ای که میخوام رتبه بگیره رفتم ولی حس میکنم انتقال اعتبار به خوبی منتقل نشده، علت چیه؟
سلام.
شما وقتی رپورتاژ رو میرین از دو هفته تا یک ماه و نیم طول میکشه اون اعتبار منتقل بشه پس باید زمان کافی بهش بدین تا اون اعتبار منتقل بشه
علاوه بر این مورد کسی نمیتونه بگه یه رپورتاژ تاثیر گذاشته یا نه؛ اصن چقدر تاثیر داشته و این موارد چون مجموع همه کارها تو سئو باعث افزایش رتبه میشه
غیر از اون ممکنه رپورتاژی که شما برای صفحتون رفتین، به اندازه ای نتونه اعتبار به شما منتقل کنه که به افزایش رتبه شما کمک کنه
ولی هر رپورتاژی که میرین یه امتیازی به سایت و رتبه شما کمک میکنه بنابراین شما باید روال عادی رو پیش برین و همچنان برای افزایش رتبه اون صفحه آف پیج و آن پیج رو تقویت کنین
موفق باشید.